Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304, Ymor

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ankep

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 10:24

hallo allemaal, mag ik mee komen kletsen in dit topic??
Ik ben Anke enmijn dochter is Fenne. Ze wordt dit weekend 10 jaar.
Sinds maandag woont Bartje bij ons.
Bartje is een welshje van 28 jaar oud en hij is nog topfit. de bedoeling is dat Fenne straks lekker ritjes met hem kan gaan maken en gewoon dat ze samen nog veel lol hebben.
ik hoop dat ze alle leuke dingen die ik hier zie straks ook mag gaan meemaken.
(en ja ik rij zelf ook, maar de pony die ik rij staat momenteel niet thuis omdat ik daar nog geen bak heb, Bartje staat samen met mijn oude gepensioneerde merrie wel aan huis)

Centered Riding instructrice level 1

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 11:08

@susanH foto zal snel volgen hoor! Bartje krijgt eerst even de tijd om te wennen, hij heeft hiervoor ruim 24 jaar op dezelfde plek gestaan, dus verhuizen was wel spannend voor hem denk ik.
verder zal hij de komende tijd vooral op dieet moeten want hij heeft nu model bijzettafeltje en moeten we op zoek naar een passend zadeltje voor daarna....
ik merk dat ik dat heel lastig vind, ik wil een goed passend zadeltje, maar er is veel minder aanbod in de kleine maten....

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 11:12

Afbeelding
even een eerste foto, hier was hij net aangekomen op de wei (mijn merrie stond aan de andere kant van de draad) mooiere foto zal snel volgen!

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 22:24

@sneeuwpop, leuk is hij he? Je zou niet zeggen dat hij al een oud mannetje is....
Wintec is inderdaad ook nog een goed idee, daar maar eens goed naar kijken

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 15:08

mijn dochter helpt inderdaad met mesten, maar daar heb ik geen aparte mestvork voor.
ik heb wel een plastic mestvork (sta op vlas) met een kunststof steel dus die is niet zo zwaar, en dan schept ze zeg maar maar de helft van de vork vol. als het haar te zwaar wordt neem ik het over en gaat zij vegen of hooinetten vullen.

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 10:37

Oh susanH sterkte voor je dochter en jou! ik heb helaas enkele maanden geleden ook aan mijn dochter moeten vertellen dat haar grote vriendje er niet meer was... pony had ruim 3 maanden bij ons gestaan en was net weer 3 weken terug naar zijn eigen huisje.... helaas geen mogelijkheid gehad om afscheid te nemen, en dat vind ze nog steeds heel erg....
maak een mooie foto, en neem de tijd voor het afscheid!

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 10:00

SusanH wat een dierbare foto's! het blijft een lastig iets, maar het is ook iets wat bij het leven hoort vrees ik.....
hier gisteren samen met mijn dochter mee gedaan met een plaatselijke (onderlinge) wedstrijd.
zo bijzonder om dat samen te kunnen delen. Bartje had alleen nogal haast en kon spontaan niet meer stappen tijdens de (bixie)proef. Jury vroeg aan het einde van de proef of hij nog erg jong was, toen ik zei dat hij 28 jaar oud was heeft ze echt een paar minuten heel erg hard staan lachen om daarna mijn dochter een compliment te geven.
al met al hebben we genoten samen!

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 13:41

Zo weer bijgelezen, was alweer even geleden... ik heb een hoop leuke berichtjes gezien over wedstrijdjes rijden en een paar knappe geschoren ponies! Ik laat bartje niet scheren denk ik, hij heeft nu voor het eerst in zijn leven een deken en ik wil even afwachten hoe dat gaat. Bovendien wordt hij max 2x per week gereden dus de noodzaak is er ook niet echt. Ik merk wel dat hij momenteel erg vlug wordt, hij vertrok laatst zelf alvast op buitenrit (fenne zat er al wel op, maar ik had het touwtje nog niet vast) en ik kon hem met de fiets niet bijhouden... gelukkig was fenne niet vang en kreeg zd hem uiteimdelijk zelf wel weer stil, maar mijn hart zat in mn keel en voorlopig gaat hij buiten echt aan een touwtje mee.....
Afbeelding

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie