Wanneer weet je dat het genoeg is voor je paard?

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

welmoed__

Re: Wanneer weet je dat het genoeg is voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 11:16

Ik sta ook een beetje in hetzelfde schuitje, of daar kom ik straks een keer. Mijn merrie is alleen nog maar 7 jaar. Heeft voor verbening van het hoefkraakbeen en achter ontsteking aan de sesambeentjes. Is met vervroegd pensioen, hooguit een keer een stap ritje, maar ook dat ligt er aan hoe het gaat.
Ik zie ook dingetjes waarvan ik denk, wat moet ik daarmee. Ze ontlast met grazen altijd het linker voorbeen, loopt heel scheef met de linker voor hoef, met hoeven uit krabben staat ze onstabiel als haar linker voorbeen op de grond blijft staan. Allemaal dingetjes waaraan ik merk dat ze er wel last van heeft.
Is ze gelukkig? Ja, dat DENK ik nu wel, maar zeker weten doe ik dat niet en dat vind ik heeeel erg moeilijk. Ik merk dat ze soms als ik haar van stal haal, dat ze down is. Net zoals afgelopen woensdag, toen ben ik een stukje met haar gaan wandelen en daar pepte ze helemaal van op en was ze weer vrolijk. Ik merk dus dat ze het mist om wat te doen. We gingen veel naar buiten samen toen het nog goed ging.
Wat moet je doen he?! Vind het zooo moeilijk.

Harmony <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie