Daar sta je dan, opgedoft en wel

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 14:37

Waar kwam ook al weer die Monty Roberts uitspraak voorbij? In het onderschrift van iemand? In elk geval was het "if you act like you have 15 minutes, it will take all day. If you act like you have all day, it will take 15 minutes".

Zo is het ook met klusjes in huis of aan de auto. Tijd genoeg? Loopt gesmeerd. Even klusje van een kwartiertje omdat we de volgende dag met de auto op vakantie willen? Je bent tot diep in de nacht bezig ^)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:30

kwita schreef:
Kan het ook gewoon zijn dat hij wagenziek word en daarom gewoon niet meer wilt.

Zelf heb ik het jaren geleden gehad dat de trailer niet lekker de auto volgde en ook gewoon oud was.
Het verbeterde dermate toen ik per keer een trailer ging huren wat een ifor wiliams was met vooruitloop.
Die wagen lag als een vrachtwagen op de weg volgde perfect de auto en hij wist ik mag er langs voren uit!
was het een keer een achter lader met wat mindere stabilitijd was het weer mis...echt dat beest wist het gewoon en gooide dan zijn kont in de krib en deed het niet of je nu 5 min probeerde of zomaar 3 uur! :+

Even hier op in hakend: toen wij onze oude trailer ingeruild hadden voor een vrijwel nieuwe keken mijn vrouw en ik elkaar na een paar honderd meter al aan: "zo hé, deze hangt fijn achter de auto".

Als je dat in de auto al voelt, hoe groot zal het verschil in de trailer dan wel niet zijn? Ik heb eens een gehad dat een klein karretje een klapband kreeg. Ik stond er van te kijken hoe weinig je daarvan merkt in de auto. Als je zo'n 'dramatische' gebeurtenis al nauwelijks merkt, maar het verschil tussen een oude en nieuwe trailer wel, hoe groot zal dan voor het paard het verschil tussen oud vs nieuw aanvoelen?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 17:45

poes schreef:
Ik ben overigens (ooit toen de dieren nog spraken) ooit eens meegereden in een trailer

In Scherpenzeel doen ze het nog steeds op die manier. Beetje achtergebleven gebied? O:)

:+

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie