Daar sta je dan, opgedoft en wel

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 14:57

TS, je schreef in jouw opening:

" Met deze kennis leek het mij handig om de dag voor 22 september toch nog even te oefenen met laden. Hij ging er niet op, of tenminste met 2 voorbenen in de trailer en dan weer naar achter. Met een hard hoofd erin ging ik naar huis en zouden we het 22 september toch proberen. Je raad het al, het ging niet.
Hij stond er één keer op, weer een fractie te laat met de stang, hij gaat eruit en een soort op slot. Hij is niet meer te bereiken. Je kan trekken, duwen en slaan. Niks helpt. Nou eerste wedstrijd afgebeld en nog 2,5 uur geprobeerd. Uiteindelijk stond hij erop en bleef hij staan. "

wat zou kunnen helpen TS is om wat vaker te oefenen op momenten dat er niet de druk achter zit/aan zit te komen dat je opgedoft en wel op pad moet.
paarden merken onze druk, ook al denken we zelf rustig te zijn.. ;)

bij ons op stal is het gebruikelijk dat de ruiters die willen starten met een paard, weken van tevoren oefenen ( vaak onder begeleiding) met trailerladen en trailer rijden... pas als dat veilig gaat gaan ze op wedstrijd.
1 ruiter heeft haar wedstrijdcarriere een half jaar moeten uit stellen maar dat paard gaat nu prima de trailer op en ze zitten inmiddels in het Z.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 15:11

[/quote]
Ja snap je punt hoor. Ik heb dit alleen in mei/juni heel fanatiek gedaan. Even over het hoofd gezien dat ik dat had moeten herhalen. Dat is een les geweest maar daar kan ik nu niks meer aan veranderen. Verder staat er niks meer op de planning en dat zal ook zo blijven totdat hij goed te laden is.[/quote]

Dan komt het vast en zeker goed TS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie