Daar sta je dan, opgedoft en wel

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 15:50

Rex_Rolfo schreef:
Waar kwam ook al weer die Monty Roberts uitspraak voorbij? In het onderschrift van iemand? In elk geval was het "if you act like you have 15 minutes, it will take all day. If you act like you have all day, it will take 15 minutes".

Zo is het ook met klusjes in huis of aan de auto. Tijd genoeg? Loopt gesmeerd. Even klusje van een kwartiertje omdat we de volgende dag met de auto op vakantie willen? Je bent tot diep in de nacht bezig ^)

Helemaal mee eens! Mijn paard (inmiddels verkocht) laadde altijd super makkelijk. Nam altijd een half uur de tijd voor ik weg moest om hem te laden met het idee, dan heb ik de tijd mocht hij moeilijk doen. Stond altijd de eerste poging erop. Kon op gegeven moment touwtje over zijn hals hangen en hij liep er zelf op(oké, hing altijd een goed gevuld hooinet in en hij is gefocust op eten).
1x liep het uit met werken en had nog een kwartier om bij de dierenarts te komen. Dat was incl. laden en er heen rijden. Rijden was met trailer ong 7 minuten ruim genomen. Ik proberen, met geen mogelijkheid. Steeds erop en nog harder eraf. Na 5 minuten de dierenarts gebeld dat hij niet wilde laden en ik iets later was. Stress (bij mij en duw bij hem)was weg en hij stond er met 2 minuten op(paarden soms }> ) was uiteindelijk nog op tijd bij de dierenarts ook.

Spanning doet zoveel met een paard. Veel meer dan wij mensen soms merken/denken.

Heb niet echt tips voor jou zondag, maar wilde je dit wel mee geven.

Toran Z (Toronto V X Democraat)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie