Topic voor onze oudjes!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Romy1234

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-19 08:47

Inmiddels van de pijnstillers af al een aantal dagen, en ze lijkt hiermee heel erg goed weg te lopen.
Zelfs op krappe bochten op het garde loopt ze niet meer kreupel *\o/*

Ik moest wel lachen van de week, stond met haar te kijken/kletsen bij een vriendin die aan het longeren was, besloot ze zichzelf ook maar te longeren, en niet willen stoppen ook _O-
Merk wel echt dat ze graag wat wil doen en een super blij ei is als ik haar uit de paddock haal dus we zijn nu maar voorzichtig aan stukjes aan het wandelen, durf niet te veel met haar te doen ook vanwege haar pezen, ook al lijkt ze nergens meer last van te hebben.

Afbeelding

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-19 12:43

EmptyWords schreef:
Fijn Romy. Lekker wat doen, als zij dat aangeeft.

Nu nog niet, ben veelte bang voor haar pezen.
Wil rustig aan met haar wat gaan wandelen en als dit zo goed blijft gaan wil ik haar over een paar maanden ofzo opnieuw laten checken door de kliniek en zien we dan wel verder.

Mooie deken Femke, staat hem heel goed :)

Sanet, ojee hopelijk niks ernstigs!
En die klittenbandjes zijn inderdaad heel erg stevig haha.

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-19 18:23

Poe wat een blij ei dat oudje van mij, helemaal in dr sas met dr dure schoenen _O-

Loopt geen pas meer kreupel en ben nu langzaam aan het opbouwen met haar te lopen voor de bloedsdoorloop van haar hoeven.
Of ja lopen, het is meer draven zowat want mevrouw wil het liefst alleen maar hard.

Afbeelding

En nog even een filmpje van afgelopen weekend, stond met een stagenootje te kletsen maar mevrouw vond het nodig haarzelf te longeren, had al een paar x gecorrigeerd maar kreeg toch dit effect:

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-19 21:21

Hier ook goed, een blij en hyperactief oudje :D
Afbeelding

Zijn nu paar keer per week aan het wandelen op het harde voor de bloedsdoorloop ivm de hoefbevangenheid, en dat vind ze leuk!
Als ik zonder touw naar dr paddock komt blijft ze stom staan eten maar als ik met een touw aankom komt ze heel enthousiast naar mij toe, ze wil nog steeds niet met pensioen :n
Dus hoop dat ik straks wat weet te verzinnen om dr te vermaken of dat ze over een paar maanden groen licht krijgt misschien toch weer te mogen rijden.
Dit hoofd dus als ze mee mag wandelen (of ook wel dribbelen)
Afbeelding

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 12:46

Wat gaaf jumpyhorse!
Fix je toch wel even he met dat oudje :D

Hier alles stabiel, krijg vandaag of morgen homeopatische druppels binnen dus ben benieuwd!
Die vrouw wist echt niks over mijn paard maar vertelde toch wel dingen die klopte nadat ze speeksel had onderzocht, was ik best verbaasd over.

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 08:51

Wauw wat een goed nieuws!
Kan ik mij wat bij voorstellen dat je staat te stuiteren dan :)

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-19 08:32

Agosh!
Hoe oud is Chico ook alweer?
Wat een mooie overdekte longeercirkel trouwens :)

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-19 10:24

Dinopino, Wauw, dus jij hebt echt een oudjes verzameling :)
Vertel, ben wel benieuwd ook naar foto’s.

Hier vrij weinig te melden eigenlijk, loopt nog steeds prima, ene dag vlotter als andere dag.
Vond haar gisteren best sloom, wel alert, misschien door de warme temperatuur in ene ofzo?

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-19 17:55

Nope, hier nog steeds dekenloos voor het eerst sinds jaren nu nog geen deken op.
Ze heeft voor haar doen ook echt een giga teddy vacht en lijkt het lekker warm te hebben.
Afbeelding

Kijk uit met een ongevoerde regendeken he, geeft geen warmte en drukt alleen maar de haren plat waardoor ze het kouder krijgen als zonder deken, dan kunnen ze de haren nog uitzetten.

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-19 21:05

Welkom pikkepor, ben wel benieuwd naar foto’s :)

Gelijk maar even fotospam van mijn oudje van vanavond <3
Afbeelding

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-19 11:39

Ja ze loopt nog steeds meer dan prima op dit beslag, de 19e komt de smid weer dus ik ben benieuwd.

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-19 09:33

Queelens schreef:
Romy wat ziet die er goed uit!
En chico gaat ook lekker!

Grey airlines was vanavond ook op dreef. Twee nieuwe mini’s naast de cirkel dus zeer afgeleid. :+
[ [url=m/WAIDUa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hihi leuke foto! :D
Heerlijk als ze zo zijn he.

Gisteren toch maar besloten wat met die van mij te doen, merk dat ze iets om handen (hoeven) nodig heeft.
Dus in de bak wat simpel volgen, halthouden, paar pasjes achterwaarts etc gedaan, leuk dat ze het vond.
Leefde weer helemaal op <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vrouwtje, je gaat toch niet weg he?! :P

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-19 08:19

Ahhh pikkepor, wat ziet hij er super schattig uit <3

Vopo, ook welkom :)
Wat een droppie! Ziet er nog goed uit zeg!

Leuk weer wat nieuwe mensen hier in het topic :)

Mijn oudje voelt zichzelf helemaal lekker in dr vel ook al word het kouder, ben ik heel blij om.
Vooral blij dat ik mijn gevoel gevolgd heb en haar niet heb laten inslapen volgens die kliniek -:(-
Afbeelding
Ze was hier haar jonge paddockmaatje aan het uitdagen on te spelen, begon zelfs iets te steigeren, leek wel een jonkie _O-

Afbeelding
En nog 1 van gisteren tijdens het wandelen :)

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-19 08:55

Zeker heel fijn, wil daar nog wel een hele lange tijd van genieten hoor :D

Esther, jou oudje heeft zo een heerlijk hoog knuffelgehalte <3
Hij lijkt veel op mijn vorige pony, ook een schimmel met zo een lieve uitdrukking.

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-19 09:06

Ach jee wat een nare situatie, het is dat dit niet bij in de buurt is anders had ik het wel willen overwegen.
Ik zal mijn vriendin eens vragen, die woont daar aardig in de buurt, misschien weet zij nog iemand.

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-19 20:53

Mooie foto pikkepor, wat een uitzicht :)

Britta, fijn dar je iemand gevonden hebt zo snel.
En inderdaad wel een jankdagje, kan mij goed voorstellen hoor dat je toch gehecht raakt aan hem. :+:

Jumpyhorse, leuk!
Fijn als ze zo enthousiast zijn als er nog wat gebeurd, geeft altijd wel een goed gevoel.

Met die van mij gaat het eigenlijk ook wel heel goed, doet haar ding maar merk wel dat ze graag wat wil doen... Maarja het mag gewoon nog niet, weet ook niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken met haar.
Doe wel beetje aan de hand volgen etc, of keer met haar wandelen, leeft ze ook wel even van op, maar als ik dat een paar keer gedaan heb is het effect weg zeg maar.
Sommige zeggen wel dan maak je toch gewoon rustig stapritje met haar, maar buiten is ze te sensibel waardoor ze haar benen teveel gaat belasten en in de bak stappen is 2 of 3 keer leuk en begint ze daar ook te etteren omdat ze meer wil...
Zucht!

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-19 20:47

Femke, dat is idd nog wel een optie om te proberen, ga mij er eens meer in verdiepen.
Heb altijd het idee dat ik het niet zo boeiend vind maar goed als je het nog nooit gedaan hebt weet je het ook niet he :P

Pikkepor, wat is intrinzen? Nog nooit van gehoord.

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-19 08:31

Ow Femke, wat een super schattige foto!
Echt heel leuk <3

Esther, heerlijk he zo een merrie gezicht, heel herkenbaar _O-
Afbeelding

Gelukkig kan ze ook heel lief kijken

Afbeelding

Als ik dit zo zie mis ik het rijden helemaa hoor :(

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-19 12:44

Wat fijn zeg!
Hopelijk blijft dit ook zo

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-19 13:37

Hier dit jaar voor het eerst sinds jaren niet scheren, vind ik toch wel jammer want vind haar geschoren veel knapper haha.

Pfff ik wacht al dik anderhalf uur op de hoefsmid hier, vorige keer was hij ook al zo laat.
Het is dat zij het zo goed doet op het aangepaste beslag anders was ik er al klaar mee.
Alles al gedaan, stal, poetsen, alles aangeveegd, stal van vriendin gedaan...
Misschien kan ik wel mijn tuig gaan poetsen ofzo...

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-19 16:31

Ahhh, snap ik, 23 jaar is erg lang!
Gelukkig kan ie het vinden met zn nieuwe maatje.

Hier een nieuwe manier van ijzers vastmaken aan de hoef _O-
Afbeelding
Afbeelding

Vraag mij wel eens af hoe lang ze nog heeft en het leven nog leuk vind :(
Ze had wel pijn dat de smid met gaar bezig was, voordat hij er was was ze ook al onderuit in stal gegaan.
Staleigenaar was aan het slijpen en ze is al onrustig alleen op stal dus ze flipte hem gigantisch, gelukkig geen schade te zien dus hopelijk met een sisser afgelopen...

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-19 17:49

Queelens schreef:
Die haf ziet er nog jong en levendig uit zeg. Fijn dat er een nieuw maatje is waar het mee klikt. En begrijpelijk dat het baasje zoveel verdriet heeft. 23 jaar is lang.. ik heb de mijne nu 11 jaar en ga al enorm slecht op het idee..

Hoe zitten die ijzers vast romy. Gewoon wel met spijkers maar zonder lipje?
Aj vervelend dat ze onderuit is gegaan.. hopelijk heeft ze er nu geen last meer van?

Hihi was een grapje, zijn deze ijzers die gewoon vast zitten met 2 lipjes maar omdat ze ook een leren zooltje heeft met een soort siliconenkit erin zat die folie er even overheen.
Vanwege de kou droogt het langzamer en zo kon ze nog naar buiten toe.

Afbeelding

Ze leek na haar val al meteen nergens last van te hebben maar goed lekker wat adrenaline in dr lijf he, stalgenootje checkt haar vanavond nog even.

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-19 18:49

Ja steunzolen heeft ze altijd al gehad :P
Maar vooral het ijzer is aangepast, voor extra steun en zodat ze de bochten makkelijker door komt, had ze vorige keer ook en ze liep er zo goed mee weg.
Wel een klap geld trouwens -O-

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-19 22:26

Oew jumpyhorse, dat is een mooi zadel <3

Emily, die van mij rolt ook gelukkig nog heerlijk dagelijks.
Afbeelding

Voor de rest doet ze het eigenlijk wel prima, van de week dat ze op stal stond voor de hoefsmid was ze heel erg geschrokken en gevallen in stal, daarna complete paniek wat bijna 3 dagen heeft aangehouden, heb haar nog nooit zo bizar gezien.
Steigeren, bokken, haar box proberen uit te komen, als ik de deur open deed kreeg ik amper dr halster om omdat ze er uit wou, normaal gesproken heeft ze altijd alle respect.
En zo op de een op andere dag was het over en de rust zelf weer gelukkig, was echt even bang vanwege haar been maar lijkt niks aan de hand gelukkig

En dan viel het hier nog mee...

Dekentje doet haar ook goed, ze viel zo ontzettend in op haar rug en billen ondanks onbeperkt hooi en nu met deken op weer helemaal bijgetrokken

Afbeelding
Afbeelding

En ben bezig met diamont painting en nu met eigen foto van mij en mijn oudje <3

Afbeelding

Deze foto wordt het:
Afbeelding

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-19 23:22

Leuk Denise, ik heb het wel een tijdje gedaan, en laatste tijd heel lichtelijk ook weer opgepakt maar aangezien die van mij al niet eens in de stapmolen/gelongeerd mag kan ik er niet verder mee komen.

Al doet ze in de paddock wel alles wat ik niet mag met dr <<) ~~}>