[VOLG] Rock-it, rock my world.

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Mickey

Re: [VOLG] Rock-it, rock my world.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 12:06

Staat hem heel erg goed!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 17:54

Trots op het ventje. :) Hij doet zo zijn best! Paar plaatjes van vandaag (met instructrice).

Afbeelding
Afbeelding

En ook wel trots op mezelf; de lijn was er weer af vandaag en de spanning bleef achterwege. Ik kon weer genieten op mijn paard. :)

(Nu moet ik dat even doorzetten zodat dat halster onder dat mooie hoofdstel vandaan kan :+ )

'It's the Unknown we fear when we look up on death and darkness, nothing more'
- Albus Dumbledore -

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 08:18

Ziet er super uit! Waarom hou je het halster er eigenlijk onder?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 09:37

Denk voor als de lijn eraan gaat? :)

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Dakota 20-03-2014 + Grace 06-06-2018 + Bubbles 28-06-2013 +

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-19 09:54

Vandaar mijn laatste opmerking idd, dat is mijn stukje.... :D ik heb afgelopen weken aan de longeerlijn gereden.

- Albus Dumbledore -

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 15:50

Fijn dat het weer gelukt is!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:45

Goed zeg!!! En jij komt er ook wel :)

Op zoek naar een bekapper? Ik studeer bij Barehoof Strategy en ben regelmatig in Nederland om te bekappen. Voor vragen kan je mailen naar helpwithhooves@gmail.com

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-19 12:52

Geen update in veel woorden maar met wat foto's. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij was wat.... jolig :+ vandaag. Ik had om mezelf even te dwingen zonder lijn te starten het halster weggelaten. Immers moeten we daar toch naartoe dus hey, gaan met die banaan.
Dat moet hij ook gedacht hebben, want het leek wel alsof dat halster afgelopen twee jaar een soort begrenzing is geweest want het was ineens het vrijheid blijheid := We herkenden hem niet terug zo druk als hij was., het enige andere was het halster. Hij is er gevoelig genoeg voor dus wie weet. :+
Dat kon er heel goed uitgereden worden hoor, want hij zover is hij al lang. Maar ik had zelf wel éventjes heimwee naar mijn lijntje toen ik opstapte. :+ Uiteindelijk zelf ontspannen de bak rondgestuurd. Even geen draf, ontspanning was goed, volgende keer weer verder. Ik zal mijn vriend en camera nog wel eens mee kunnen slepen deze vakantie voor foto's. Ik zit trouwens nog een gaatje tekort, vond ik met wennen aan het nieuwe zadel wat prettiger zitten. Binnenkort maar weer eens proberen met een gaatje langer.

Afbeelding

Afbeelding

Hij wordt stoer, steeds meer op eigen benen. Galop met op eigen benen ook iedere keer weer beter.

Verder doet hij het ook supergoed met zijn bijrijdster, ontzettend leuk om te zien hoe die het samen oppakken.

- Albus Dumbledore -

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 19:09

Jullie zijn allebei stoer :))

Echt gaaf om te zien hoe ver jullie al zijn gekomen

[ITP] Pony liefde
Diablo, River & Archie <3

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 20:49

Die glimlacht zeg alles :D :D Hartstikke goed!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 20:54

Wat een toffe foto’s! En wat ziet het er ‘echt’ uit, echt leuk <3 tot gauw!

Op zoek naar een bekapper? Ik studeer bij Barehoof Strategy en ben regelmatig in Nederland om te bekappen. Voor vragen kan je mailen naar helpwithhooves@gmail.com

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 23:20

Waaaaaa kijk nou! Zonder halster, je straalt! Dat er nog veel van zulke foto's mogen volgen

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-19 12:19

Ik was ook goed trots hoor, dat we het weer deden. :D

Deze dagen doen we uiteraard hele andere dingen! Maar minstens zo leuk. Vandaag met vier paarden wezen spetteren voor de ergste warmte:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

- Albus Dumbledore -

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 14:46

Elke keer weer genieten van de stijgende lijn!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-19 18:41

Vandaag met de les was Rock weer zijn oude diesel zelf, hij heeft door dat het zonder halster hetzelfde werkt als met :)) ik ben er dus al snel zelf op gegaan.
Ook de draf zelf weer meegepakt vandaag. Ik moet vooral het tempo er weer meer in durven gaan rijden want dan gaat hij veel makkelijker lopen. Maar dat is de volgende stap weer. Afgesloten met lekker rond stappen aan een lang teugeltje en toen moest ik hem nog even op een hand pakken en sturen, erg zoeken en wennen maar Rock is een brave pony. :j

Afbeelding

- Albus Dumbledore -

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 19:08

Leuke update jullie komen er wel!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-19 20:38

Vandaag ben ik vreemd gegaan en genoten van een heel ander bijzonder paard. We hebben een rit gedaan met Criollo's door bos en heide en wauw, wat was dat genieten. :) Ik weet niet wanneer het de laatste keer was dat ik op een paard zat in de natuur en gewoon 100% aan het ontspannen was.

Dát is wat mijn werkdoel is, gewoon lekker het bos in om te ontspannen. Is nog ver weg, maar dat gaat ons lukken.

Afbeelding

Rock was afgelopen dagen niet zichzelf. Niet helemaal fit, weer een dikke manenkam en woensdag zat hem duidelijk wat dwars. Humeurig, last van de singel, geen rust in lijf en hoofd.
We zijn er dus ook niet op gegaan. Ik heb hem in overleg weer volledig van het land af gehaald (hij blijft met de shetjes in de loopstal en paddock overdag) en hij was woensdag avond weer zichzelf gelukkig en zijn manenkam al weer een stuk zachter. Hij gaf weer kusjes en wilde heel graag mee om te wandelen. Ik baal erg, ik gun hem dat land zo. Al is het maar twee uurtjes snacken, maar dat kan ik praktisch gezien niet organiseren. Misschien proberen we het in de nazomer nog eens.
Voor nu gaat zijn gezondheid voor en accepteert hij het gelukkig ook prima dat hij achter blijft.

Morgen weer les. :)

Afbeelding

- Albus Dumbledore -

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-19 14:58

In navolging op mijn vorige update: gelukkig is Rock weer helemaal opgeknapt. Niet meer zo opgeblazen, geen harde manenkam meer en gewoon weer happy en Rock. Dat sterkt me wel in de beslissing om hem helemaal van het gras te halen dit seizoen. Volgend jaar zien we wel weer. :)

Vandaag was mijn vriend weer mee naar les en heeft wat foto's geschoten.
Ik kreeg werkelijk niets cadeau vandaag van Rock :+ En moest er hard aan werken. Grotendeels aan mezelf: hem echt nog even doorpakken en hem zeggen dat hij écht moet vind ik nog moeilijk. Er zit nog steeds een drempel om hem echt goed te activeren. Hij blijft daardoor erg tegen mijn been aan hangen en loopt te traag en te diep. Desalniettemin zaten er ook fijne stukjes bij vandaag waarbij ik hem wel actiever kreeg. Voor mij is het doel nu ook vooral om nu met hem aan het wérk te gaan. De bak doorsturen zonder honderd monsters in mijn hoofd lukt nu wel, maar echt het aan het werk gaan zetten en hem motiveren om het voor me te gaan doen is stap 2. Foto's zijn iig ook weer leerzaam. :) Wie had dat een jaar geleden gedacht, toen hij voor wat teveel been al mach 3 naar voren schoot. :+ Nu is hij meer van het: als jij me niet overtuigend vertelt dat ik harder moet werken, loop ik ook niet harder dan strikt noodzakelijk. Mooi werkpunt ;)
Ik zit nog steeds te kort, volgende week ga ik proberen hoe het zit als ik een gat langer in het zadel zit.

Om een idee te geven:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Spelenderwijs wat inbuigen vragen in stilstand.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En uitstappen op één hand zodat ik wel los moet laten :)) Word ik ook steeds relaxter mee haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

- Albus Dumbledore -

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:32

Dat is nog eens een leuke update met super leuke foto's je ziet echt al de ontspanning op een aantal foto's lekker hoor <3

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:54

Volgens mij heb ik jullie in de bak zien rijden afgelopen weekend! Ik dacht dat paard heb ik vaker gezien, maar ik weet nu waar 8-) Tenminste ik ben er redelijk zeker van dat jullie het waren..
Ik reageer nooit maar lees wel al een tijd mee, vooral je spanning met rijden kwam me erg bekend voor.
Gelukkig heb ik daar de laatste maanden nauwelijks last meer van, ik heb een hele brave haflinger gekocht begin dit jaar. Ik wilde gaan stoppen met rijden en de laatste optie was zelf een paard kopen die ik kon gaan leren vertrouwen. Dat is gelukt :) Wij zijn buiten rijden aan het oefenen met stalgenoten en kwamen zo langs jullie stal!
En tempo komt wel weer, dat je er met een goed gevoel op zit is veel belangrijker.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:35

Knappe plaatjes hoor, en fijn dat jullie weer een stap verder zijn!

Op de foto's in draf lijkt het wel alsof het de achterkant van het zadel (flink) loskomt van de rug, klopt dat? Of vertekenen de foto's zo?

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-19 09:53

Mer1980 schreef:
Dat is nog eens een leuke update met super leuke foto's je ziet echt al de ontspanning op een aantal foto's lekker hoor <3

Dankjewel!!

Lenexa schreef:
Volgens mij heb ik jullie in de bak zien rijden afgelopen weekend! Ik dacht dat paard heb ik vaker gezien, maar ik weet nu waar 8-) Tenminste ik ben er redelijk zeker van dat jullie het waren..
Ik reageer nooit maar lees wel al een tijd mee, vooral je spanning met rijden kwam me erg bekend voor.
Gelukkig heb ik daar de laatste maanden nauwelijks last meer van, ik heb een hele brave haflinger gekocht begin dit jaar. Ik wilde gaan stoppen met rijden en de laatste optie was zelf een paard kopen die ik kon gaan leren vertrouwen. Dat is gelukt :) Wij zijn buiten rijden aan het oefenen met stalgenoten en kwamen zo langs jullie stal!
En tempo komt wel weer, dat je er met een goed gevoel op zit is veel belangrijker.

Wat toevallig! Reed je in het groepje met een bruine en een tinker op over de dijk bij stal?
Wat fijn dat je een betrouwbaar paardje hebt gevonden en weer kunt genieten van het rijden! Dat is echt zo belangrijk. Hopelijk rijd ik volgend jaar ook daarboven in plaats van alleen nog in de bak beneden. :)

Berdien schreef:
Knappe plaatjes hoor, en fijn dat jullie weer een stap verder zijn!

Op de foto's in draf lijkt het wel alsof het de achterkant van het zadel (flink) loskomt van de rug, klopt dat? Of vertekenen de foto's zo?

Ik zit naar de foto's te kijken en denk te zien wat je bedoelt. Het is me met filmpjes of als ik een ander zie rijden niet opgevallen, maar ik ga straks eens kijken als zijn bijrijdster rijdt.

- Albus Dumbledore -

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:31

Dat klopt ja! We waren voor het eerst met voor haar vreemde paarden en dat ging eigenlijk heel goed. Ze is echt niet alleen maar braaf, maar nu ken ik haar tekens en streken en dat scheelt. Ik ben nog steeds een bangerd hoor, maar op de mijne durf ik nu steeds meer. Ik moet er alleen niet aan denken om op een ander paard te rijden 8-)

En volgend jaar de vlietlanden in is een heel goed doel om naar toe te werken! Fijne van de stalling waar je staat is dat je het straks makkelijk in kleine stukjes uit kan bouwen. Stukje dijk, naar het zwemplekje. Wij staan in Stompwijk dus we moeten eerst nog heel het dorp door, vond ik de eerste paar keer ook nog wel een dingetje _/-\o_

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-19 12:35

Nou ik vind het stoer hoor, door het dorp heen te paard! Doe het je niet na :)) en over dat viaduct (je komt van de Groene meer toch? Gezien ik de tinker herkende :)) )

Precies, Rock komt al veel in de Vlietlanden aan de hand, er op verwacht ik niet veel geks. We wilden deze zomer al starten met de laan bij stal onder de man en eventueel een stuk ruiterpad. En zo steeds verder uitbreiden.

Vandaag nog even goed naar het zadel gekeken. Bij bijrijdster ligt het mooi stil en aangesloten op de rug, ook met lichtrijden. Volgende keer dat ik rij nog even goed opletten maar vooralsnog hebben we niet het idee dat het niet goed ligt of omhoog komt danwel op de schouder zakt. :)

- Albus Dumbledore -

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-19 10:54

Rock heeft een nieuwe coupe {:} {:}

Omdat hij zo enorm veel heeft geschuurd deze zomer, was zijn manenbos flink gedegradeerd. Ik speelde al langer met het idee te knippen maar nooit echt serieus. Tot ik bij de Criollo's was geweest en die stoere coupe toch wel heel gaaf vond :D
Hoop positieve en veel meer minder positieve reacties gehad maar uiteindelijk toch de schaar in laten zetten. Zelf durfde ik het niet. :+

Voorbereiden:
Afbeelding

Afbeelding

Rock: wtf doe je?? :wow:
Afbeelding

Afbeelding

En het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben er echt blij mee :)) ik vind het heel stoer!
De manen krullen nog wat dus komende tijd even bijpunten en netjes recht houden. Daarna mag het weer mooi lang en gelijkmatig aangroeien ;) maar voor een keer is het best heel stoer!

- Albus Dumbledore -