Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304, Ymor
SVRL schreef:Wat is er mis met praten met een eigenaar? Paarden kunnen ouder zijn dan je denkt of de eigenaar heeft ze recent met blokstaart gekocht. Kortom, het kan best zijn dat de eigenaar helemaal niet verantwoordelijk is voor wat er met de staarten gebeurd is. Daarnaast geef je zelf aan dat het best mogelijk is dat de paarden 's nachts op stal gaan, misschien ook niet, je kan hierover geen oordeel vellen.
Voor wat de hoeven betreft ga ik mee met de anderen hier. De eigenaar is mogelijks met de hoefsmid aan het werk om de barsten eruit te krijgen. Of het paard loopt gewoon snel barsten. Heb hier een oude ruin staan die het geen 2 weken na de bekapbeurd trekt zonder een barst te lopen terwijl mijn smid echt wel alle 6 weken komt.
Ben het zomaar online pleuren en moeien zo zat. Het is heel gemakkelijk om vanuit je eigen visie op paarden houden en eigenaar te veroordelen, terwijl er best wel goede redenen kunnen zijn waarom paarden anders gehouden worden als jou ideaal beeld. Dit kom je niet te weten door dingen online te zetten, wel door een vriendelijk praatje te maken met de eigenaar.
SVRL schreef:Ben het zomaar online pleuren en moeien zo zat. Het is heel gemakkelijk om vanuit je eigen visie op paarden houden en eigenaar te veroordelen, terwijl er best wel goede redenen kunnen zijn waarom paarden anders gehouden worden als jou ideaal beeld. Dit kom je niet te weten door dingen online te zetten, wel door een vriendelijk praatje te maken met de eigenaar.
Ibbel schreef:SVRL schreef:Ben het zomaar online pleuren en moeien zo zat. Het is heel gemakkelijk om vanuit je eigen visie op paarden houden en eigenaar te veroordelen, terwijl er best wel goede redenen kunnen zijn waarom paarden anders gehouden worden als jou ideaal beeld. Dit kom je niet te weten door dingen online te zetten, wel door een vriendelijk praatje te maken met de eigenaar.
TS lijkt me uberhaupt geen paarden te hebben en te houden. Dit is haar eerste post, ze heeft geen paardenmensen in de omgeving, heeft kennelijk wel kennis van het verbod op couperen maar weet bv niet dat er al 20 jaar lang gewoon doorgecoupeerd wordt. Dan zit je niet in de paarden.
Nee dat klopt heb jammer genoeg geen paarden, heel erg jammer dat er wel doorgecoupeerd wordt dacht zelf altijd van niet. Heb niet veel trekpaarden om mij heen.
TS: dit klinkt niet ernstig. Met nat weer willen hoeven als snel een beetje scheuren en brokkelen, daar is niet tegenop te bekappen.
chanicha schreef:SVRL schreef:Wat is er mis met praten met een eigenaar? Paarden kunnen ouder zijn dan je denkt of de eigenaar heeft ze recent met blokstaart gekocht. Kortom, het kan best zijn dat de eigenaar helemaal niet verantwoordelijk is voor wat er met de staarten gebeurd is. Daarnaast geef je zelf aan dat het best mogelijk is dat de paarden 's nachts op stal gaan, misschien ook niet, je kan hierover geen oordeel vellen.
Voor wat de hoeven betreft ga ik mee met de anderen hier. De eigenaar is mogelijks met de hoefsmid aan het werk om de barsten eruit te krijgen. Of het paard loopt gewoon snel barsten. Heb hier een oude ruin staan die het geen 2 weken na de bekapbeurd trekt zonder een barst te lopen terwijl mijn smid echt wel alle 6 weken komt.
Ben het zomaar online pleuren en moeien zo zat. Het is heel gemakkelijk om vanuit je eigen visie op paarden houden en eigenaar te veroordelen, terwijl er best wel goede redenen kunnen zijn waarom paarden anders gehouden worden als jou ideaal beeld. Dit kom je niet te weten door dingen online te zetten, wel door een vriendelijk praatje te maken met de eigenaar.
Wat een pissige reactie SVRL, het is 1e Kerstdag![]()
Denk dat de eigenaar er niet bij woont en ze vraagt gewoon wat ze ermee kan.
Daarbij als mensen iets zien en ze melden het niet is het ook niet goed he.
SVRL schreef:Ik heb zelf 2 paarden met gezondheidsproblemen die op een zandpaddock moeten en op een streng voerregime staan. Ik ben dagelijks met hen bezig, iedereen in de buurt kent mij en ik informeer de mensen die met me komen praten over de gezondheidsproblemen van mijn paarden. Heb na het negeren van mijn niet voeren bordjes (een wandelaar lichte mij hierover in) een uitgebreide post geschreven op de fb groep van ons dorp over het hoe en waarom mijn paarden zo gehouden werden. En toch vond iemand het nog nodig om de dierenpolitie op mij af te sturen. Dus ja, ik word pissig van mensen zoals de TS die niet de moeite doen om met een eigenaar contact te zoeken.
Gebruikers op dit forum: Benthhh, Bentuh, gigil, LunarEclipse, MarliesSam, nine1987, SemrushBot, Vagabondo en 6 bezoekers