Daar sta je dan, opgedoft en wel

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Orthos

Re: Daar sta je dan, opgedoft en wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:50

Ik heb het geleerd doormiddel van een zweepje. Ik ben zelf enorm blij met deze manier, het helpt mij om niet aan mijn paard te hoeven 'trekken' en ik kan hem naarmate de training hierin vordert weglaten, en weer bij mij nemen als het nodig is.
Ik sta in de trailer met mijn halstertouw in mijn linkerkant en tik zachtjes met het zweepje op zijn schouder. Dit wil zeggen dat hij op de tikjes naar voren moet stappen. Eerst heb ik een half uur aan de trailer gestaan, nu loop ik er binnen 1 seconde op en doe ik het zonder zweepje. Bij deze methode maakt het ook niet uit of mijn paard naast de trailer staat, half op de klep, half naast de klep etc. want ik kan door mijn lichaam te verplaatsen hem altijd op zijn schouder blijven tikken.
Ik vind deze manier heel erg fijn. Mijn paard ging van totaal niet te laden naar met een wijs met de vinger op de trailer. Meer info, in pb :)

http://www.groteprijsvan.nl/deelnemer/g ... ea-turtle/

Willen jullie stemmen op deze te gekke band? :) Jullie zullen hen er een droom mee doen laten uitkomen! Please vote!

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:06

Misschien is een andere trailer een idee? Een vriendin van mij had ook problemen met trailerladen en heeft toen een trailer geleend waarbij er achter deuren zijn ipv een klep. Hij moet er op die manier echt instappen en niet erin lopen. Misschien is een vrachtwagentje een idee? Wellicht helpt het.

A rider isn't always a horse man, but a horse man isn't always a rider

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:44

Het probleem met de achterbenen herken ik. Ik zou zeggen, hou zijn benen iets meer in beweging. In plaats van bij te tikken als hij al met zijn voorbenen op de klep staat zou ik hem weer naar achter zetten en dan weer naar voor. En zo in beweging blijven. Want op het moment dat de benen vast zitten merk ik dat het bij mijn paard in zijn hoofd ook even vast loopt. Als ik dan druk zet wordt het te veel, steekt hij zijn hoofd in de lucht en gaat hij zelf achteruit trekken. Dus dan liever even opnieuw.

Je bent wel goed bezig TS :)

Josienx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-19 11:21

@November108: Zeker waar, ik zal donderdag de voorklep open doen!

@Orthos: Je hebt pb!

@Mirjam1202: Ik heb drie verschillende trailers tot mijn 'beschikking' om te oefenen. We lopen bij alle trailers tegen hetzelfde aan. Wellicht zou inderdaad een vrachtwagentje helpen, maar die heb ik niet 1,2,3 tot mijn beschikken. Misschien helpt dat hem wel vertrouwen geven, zal eens rond kijken!

@Katyatje: Dankjewel! Ik snap wat je bedoelt. Ik vind dit alleen wel lastig om te doen omdat ie soms zo als een ezel stil staat, en dan bij wijs van spreken 1 voet naar achter en weer dezelfde stap naar voren gaat. Maar is het proberen waard! Sta inmiddels voor (bijna) alles open haha.

Gold <3

Josienx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-19 14:47

Ik wil jullie toch allemaal bedanken voor de tips. Het lukt me niet om een video te plaatsen maar hij loopt inmiddels zo achter me aan. Afgelopen zondag hebben we de stang erachter gedaan en uiteindelijk de klep! Hij bleef ontspannen staan. Dat hij er daarna uit ging stond ie wel even te kijken waar ie precies was, ik denk dat ie totaal een minuut erop heeft gestaan. Ben toch benieuwd hoe dat brein dan werkt..

Enfin, hij loopt er nu zo achter me aan. Maar ik ben nog een beetje huiverig in het geval dat ie zich weer bedenkt. Wat je dan kan toepassen. De key lijkt nu ontspanning bij hem!

Volgende stap is een stukje rijden, thuis uitladen en dan er weer op. Kijken hoe hij daar op reageert, misschien is ie wel wagenziek. Zou zomaar kunnen. Daarna wil ik hem uitladen op vreemd terrein en dan weer inladen. Maar dat is nog toekomstmuziek!

Gold <3

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:56

Weet niet of het al gezegd is maar kijk ook eens kritisch naar de rijstijl vd chauffeur.
Men denkt vaak wel rustig en smooth genoeg te rijden maar het paard denkt daar anders over.
Is vaak een oorzaak van niet laden van paarden die normaal wel altijd erop gingen.

Hulp bij trailerlaad problemen, kijk op http://www.horse-assist.nl

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:35

Super *\o/*

~~ Paarden zijn de spiegel van onze ziel ~~
Hoe komt het dan toch dat ik zo'n eigenwijs stuk vreten heb? :')
Bekijk mijn mandala's via: https://www.facebook.com/AMandala-Teken ... 137980052/

Narcomil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:09

Wat fijn om te horen! Komt vast wel goed!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:17

Mooi dat het goed gaat! Blijf overtuigd van jezelf, als je gaat twijfelen is het risico dat hij niet meer meegaat groter!