Idee gezocht voor mijn dochter

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 06:28

Pippito schreef:
Elnienjo ik sluit manegelessen niet uit maar ik ben er tot nu toe geen voorstander van, van hier in mijn buut zit. Als ze een beetje op mij lijkt wordt het een wandeltype en geen wedstrijdtype.

Ook voor een potentiele boscrosser zijn goeie zitlessen essentieel. De basics goed aanleren is nooit weggegooid geld. Als de manege in je eigen buurt slecht bevalt ga je gewoon een dorp verder kijken.

Sizzle

Re: Idee gezocht voor mijn dochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 06:59

Mijn dochter is ook 5 en zit sinds kort op voltige. Ze vind paarden heen leuk maar rijden vind ze niet zo boeien. Wel gaat ze graag er mee lopen en daarom gaan we af en toe naar vrienden die een boerderij hebben waar ze dan met een shetje kan tutten. Dat is helemaal niet vaak maar veel meer een uitje.
Zelf heb ik wel een paard en ook daar is haar enige interesse een beetje poetsen en aan een touwtje lopen. Binnen 20 minuten is de interesse weer klaar.
De voltige vind ze fantastisch, een leuke combinatie tussen spelen, sporten en paarden.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:44

Zet toch eens op marktplaats of in de Facebook groep van Zuid Holland een berichtje dat je opzoek bent naar een verzorg pony. Echt ik weet nu al dat een ervaren volwassenen die met haar kind extra aandacht wil komen geven aan een pony hier heel goed ontvangen gaat worden. Sterker nog, het is dat die van mij ondertussen niet meer in de buurt staat(staat in Noord Brabant ondertussen haha) maar ik had je graag uitgenodigd!

Sting

Re: Idee gezocht voor mijn dochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:04

Ze hebben hier in de buurt op de zorgboerderij ééns per week/maand een pony en pret les ofzo. Voornamelijk poetsen, wandelen, omgang met paard. Wellicht dat zoiets ook in jouw buurt te vinden is?

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:10

Ik zou ook eerst beginnen met lease of verzorgpony. Vaak kun je ook een pony voor een paar dagen leasen of verzorgen, dan houd je dochter ook tijd over voor andere dingen. Dan kun je ook kijken hoe ze het vindt om meerdere dagen heen te gaan. Je zit er dan ook niet gelijk aan vast, je kunt altijd weer opzeggen. Ik zou ook even kijken naar welke faciliteiten je graag wilt. Kun je bijvoorbeeld altijd rijden met de verzorgpony (denk aan slecht weer) en is dat dan altijd buiten of is er een rijhal?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:46

We hebben hier zelf de ponys en trekpaarden op het erf,dus dat is misschien ook geen eerlijk vergelijk maar toch....
Ik heb ze altijd meegenomen met de verzorging en dat vind dochter 6 en zoon 3 leuk om te helpen. Mijn dochter heeft niet zoveel met rijden ,ze kan het doet het soms als ze zin heeft alles zonder druk.
Ze mest zelf zijn stal uit en zet hem zelf in de paddock, poetst hem gemiddeld 2x in de week.Toch zit haar interesse bij Turnen en is ze een bevlogen voltigeur...echt ze heeft er alles voor over!
Ons zoontje geeft ze graag te eten en helpt ook trouw elke dag mee, borstelen doet hij soms met zijn zus mee.Rijden vind hij geweldig en huilt als hij er af moet.. :+ ( ook maar eens een keer per14 dagen).

Ik zou eerst zoeken naar een gratis verzorg pony, als ze echt doorzet zou ik gaan leasen en dan kun je een misschien wel een grote C of D kopen...waar je zelf dan ook wat mee kunt.Maar ik kan niet in je beurs en tijd kijken dus kies wat voor jou goed voelt en waar jullie plezier aan beleven! ;)

( Overgens waar woon je, heb best ruimte voor een verzorgster die wilt rijden?!.)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!