Dilemma, ander huis zoeken voor dit paard?

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

RyanneZarita

Dilemma, ander huis zoeken voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-19 07:35

Ik ben weer eens benieuwd of Bokt nog goede adviezen heeft waar ik zelf nog niet aan heb gedacht. Ik wil een paard verkopen, maar ik wil “zo zeker als mogelijk” zijn dat zij een goed huis krijgt. Ik weet het…. Zodra je een paard verkoopt is het niet meer in jou handen en kan er van alles gebeuren. Ik heb alle mogelijke topics op Bokt al gelezen. Er is echt geen mogelijkheid om dit paard aan te houden. Maar ik gun niet alleen het paard een goed huis, ik gun de juiste persoon dit paard ook heel hard.

Een situatieschets:

- 6 jarige dravermerrie
- Nederlandse origine, staat nu in België
- Gezond, gekeurd in 2016 en altijd op tijd beslagen (nu bekapt), ontwormd en geënt geweest
- Is beleerd voor de kar en onder het zadel
- Zou geschikt zijn voor bijvoorbeeld endurance, gewoon als recreatiepaard of van alles wat op basis niveau
- Galopperen gaat, maar er is wel nog werk aan de winkel
- Het paard is braaf (zowel in omgang als onder het zadel, kan ook alleen op buitenrit), heel mensgericht en ze staat redelijk hoog in rangorde in de kudde
- Ze is sinds juli/augustus niet meer gereden en op de plek waar zij nu staat is dit ook niet mogelijk. Ook verplaatsen naar een rijbak of iets dergelijks is niet mogelijk

Ik ken het paard sinds 2016 en ik weet wat ik/iemand anders aan haar heb. Het is niet mijn paard, degene van wie zij is heeft er geen klik mee. Een goed huis is 1000% belangrijker dan de prijs. Maar dan is weer de keerzijde, een paard weggeven of een klein bedrag voor vragen trekt vaak het verkeerde publiek. Toch?

Ik zou haar zelf het liefst op bruikleen / proefperiode weggeven, zodat mensen de tijd kunnen nemen om haar te leren kennen en met haar te werken, maar is dit verstandig? Doe ik daar goed aan? Wat voor soort document kan ik daarvoor opstellen? (Misschien heeft iemand zelfs een voorbeeld?)

Ze staat momenteel bij mij in de kudde, ze staat in principe niet in de weg en het heeft geen haast, maar ik zou haar toch al eens op het internet willen zetten om te kijken wat er op af komt. Ik heb vaker voor andere mensen paarden verkocht, dus ik weet wel wat ik moet doen, maar toch is het anders als je emotioneel verbonden bent.

Afbeelding

Bedankt aan degene die alles heeft gelezen…… misschien weet iemand de gouden tip.

Zarita ~ Sanne ~ Photo <3

zuigstengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 07:42

Stel dat ze na de proefperiode besluiten dat dit niet het paard voor hen is, kan ze dan bij je terugkomen of zou je een andere plek moeten zoeken om haar (tijdelijk) te stallen?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 07:44

Zoek een plek maar niet op bruikleenbasis Bokt staat vol met verhalen waar dat misloopt. Misschien kan Ruitje hier op Bokt helpen zoeken naar een plek.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 07:44

Ik heb ervaring met alle opties die je noemt; "gewoon kopen/verkopen", weggeven en bruikleen. Ik denk dat in alle situaties je uiteindelijk moet vertrouwen op de goedheid van een ander, want ook bij bruikleen kan er veel rottigheid ontstaan. En de mensen met wie die rottigheid komt zijn meestal niet de mensen die haar dan zonder problemen terug geven/elders een goede plek regelen. Als ik het profiel van dit paard lees, lijkt ze me prima verkoopbaar als recreatiepaard. Als je je prijs niet te laag hebt, is de kans dat je een serieus iemand treft denk ik het grootste. Of je moet iemand in je kennissenkring hebben die haar zou willen overnemen op een andere manier, echt aan een vreemde zou ik dat in dit geval niet doen. Als ze nou een grote "maar" had was dat anders geweest. Keerzijde van een proefperiode is trouwens wel dat mensen geneigd zijn minder goed te gaan nadenken. En wat doe je met de tussentijdse kosten of als het paard terug komt met een mankement of verkeerd aangeleerd gedrag?

Zowel bruikleen als gratis paarden heb ik trouwens goede ervaringen mee hoor, ook dankbaar voor de kansen die ik daar zelf mee heb gehad. Maar je moet net de juiste treffen...

Gini

Re: Dilemma, ander huis zoeken voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 08:56

Als je het nog kan en wil, zou ik het paard een paar weken/maanden laten trainen zodat je een goed gereden recreatiepaard met 3 leuke gangen kan verkopen. Dat geld haal je er waarschijnlijk niet helemaal uit met je vraagprijs, maar voor het paard vind ik het wel een eerlijkere kans. Je doelgroep is nu de recreatiewereld en het omscholen van een draver vergt best nog wel wat handigheid. Het zou jammer zijn als je je paardje verkoopt en nog geen 3 maanden later zie je het op Marktplaats voorbij komen omdat dat 'domme dier nog steeds niet goed in galop gaat'.

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-19 12:01

Bedankt voor jullie reacties.
Paard kan zeker terug komen als diegene haar na proefperiode niet wilt, dat is ook waarom ik het er voorstander van zou zijn.

Paard ergens in training zetten is voor nu geen optie.

Caily: dank voor je input. Wat zou jij er voor prijs op plakken dan? Ik vind dat lastig. Ook wat ik in een advertentie zou zetten vind ik moeilijk.

Als ik haar wel in bruikleen/ op proef doe, hoe zou ik hier omtrent afspraken over kunnen maken?

Blijheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:07

En wat als je haar niet zelf op internet zet maar reageert op "gezocht" advertenties waar jij wel een match ziet?
Zo zijn wij aan ons weidemaatje/recreatiepaardje gekomen, iemand die op een gezocht advertentie van ons reageerde. Zij wilden hem ook niet online zetten voor een lage prijs (18 jarige draver die al een tijd stilstond maar wel doodbraaf) omdat er dan van alles en nog wat op af komt, maar iemand die zelf aan het zoeken is zal dat meestal niet direct met dollartekens in de ogen doen.
Wij hebben er een erg leuk paard aan, hij past precies bij wat wij zochten en qua thuis past hij bij wat de vorige eigenaars graag wilden.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:09

Bruikleen geeft vaak een hoop ellende. Tenzij je de bruiklener kent?

Verkopen voor een laag bedrag, niet doen. Heb ik ook wel eens gedaan en een maand later stond het paard ondanks mooie verhalen voor een reële prijs op marktplaats.

Proefperiode is ook lastig, stel dat het paard geblesseerd raakt?

Verkopen voor een reële prijs, met een eerlijk verhaal en goed onderzoek doen naar de koper is volgens mij altijd de beste oplossing. Eventueel kan je de koper bij jou thuis meerdere malen laten proefrijden of langs laten komen misschien?

*Listos Little Lena *

*Dolly*

~Turbohoof Solutions ~

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-19 12:12

Blijheid schreef:
En wat als je haar niet zelf op internet zet maar reageert op "gezocht" advertenties waar jij wel een match ziet?
Zo zijn wij aan ons weidemaatje/recreatiepaardje gekomen, iemand die op een gezocht advertentie van ons reageerde. Zij wilden hem ook niet online zetten voor een lage prijs (18 jarige draver die al een tijd stilstond maar wel doodbraaf) omdat er dan van alles en nog wat op af komt, maar iemand die zelf aan het zoeken is zal dat meestal niet direct met dollartekens in de ogen doen.
Wij hebben er een erg leuk paard aan, hij past precies bij wat wij zochten en qua thuis past hij bij wat de vorige eigenaars graag wilden.

Dit heb ik wel geprobeerd maar komt niet echt reactie op. Misschien omdat ze ook geschikt is voor meer dan alleen weidemaatje?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:14

In alle eerlijkheid, in deze situatie is dit paard niet veel waard. Jij weet wat je er aan hebt maar een eventuele koper niet en je kan het ook niet bewijzen want het dier is niet meer getraind. Ze moeten je maar op je mooie bruine (of blauwe?) ogen geloven dat dit een fijn braaf paard is. Kunnen de kopers uit proberen? Omdat je aan geeft dat trainen op de huidige plek geen optie is?

De vragen die bij mij meteen op komt is:
"Als het zo'n braaf paard is waarom kan ie dan niet verplaatst worden om te rijden?
Het niet gereden deel op zichzelf is al een rode vlag. :) Ik wil je gerust geloven dat daar redenen voor zijn die niks met haar gedrag te maken hebben maar als ik haar zou willen kopen zou ik daar toe veel minder bereid zijn.

Dat ze geschikt zou zijn voor endurance is dromen en voor dromen kan je geen geld vragen. Ze is nl. niet getraind. Er is meer nodig dan braaf zijn buiten om een endurance paard te worden gok ik. Het is een mooi begin maar opnieuw; je kan het niet bewijzen als ze niet gereden is/kan worden.

Ik zou voor dit paard in alle eerlijkheid niet meer over hebben dan 500 a 600 euro. En nee, ik ben niet het type dat de knol door verkoopt, wat hier komt, gaat hier veelal alleen dood het erf af. Maar om de simpele reden dat je gewoon geen ide hebt wat je koopt, geen bewijs van prestaties, geen bewijs van braaf onder het zadel, geen bewijs of het een fijn recreatie paard is en omwille van het feit dat het een draver is, zijn dat zo ongeveer de enige dingen waar je geld voor kan vragen. Buiten de drafsport moet je voor dit soort dieren gewoon kunnen aantonen dat ze geschikt zijn voor recreatie. En dat kan je met deze niet.

En dan komt het punt dat je met dat bedrag dus heelveel mensen gaat aan trekken die idd de verkeerde bedoelingen hebben. IMO zou je, als ze wat meer gereden is, een "juister" publiek aan trekken.

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-19 12:28

ClauH schreef:
Bruikleen geeft vaak een hoop ellende. Tenzij je de bruiklener kent?

Verkopen voor een laag bedrag, niet doen. Heb ik ook wel eens gedaan en een maand later stond het paard ondanks mooie verhalen voor een reële prijs op marktplaats.

Proefperiode is ook lastig, stel dat het paard geblesseerd raakt?

Verkopen voor een reële prijs, met een eerlijk verhaal en goed onderzoek doen naar de koper is volgens mij altijd de beste oplossing. Eventueel kan je de koper bij jou thuis meerdere malen laten proefrijden of langs laten komen misschien?

Dankjewel voor je input!

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-19 12:33

Ayasha schreef:
In alle eerlijkheid, in deze situatie is dit paard niet veel waard. Jij weet wat je er aan hebt maar een eventuele koper niet en je kan het ook niet bewijzen want het dier is niet meer getraind. Ze moeten je maar op je mooie bruine (of blauwe?) ogen geloven dat dit een fijn braaf paard is. Kunnen de kopers uit proberen? Omdat je aan geeft dat trainen op de huidige plek geen optie is?

De vragen die bij mij meteen op komt is:
"Als het zo'n braaf paard is waarom kan ie dan niet verplaatst worden om te rijden?
Het niet gereden deel op zichzelf is al een rode vlag. :) Ik wil je gerust geloven dat daar redenen voor zijn die niks met haar gedrag te maken hebben maar als ik haar zou willen kopen zou ik daar toe veel minder bereid zijn.

Dat ze geschikt zou zijn voor endurance is dromen en voor dromen kan je geen geld vragen. Ze is nl. niet getraind. Er is meer nodig dan braaf zijn buiten om een endurance paard te worden gok ik. Het is een mooi begin maar opnieuw; je kan het niet bewijzen als ze niet gereden is/kan worden.

Ik zou voor dit paard in alle eerlijkheid niet meer over hebben dan 500 a 600 euro. En nee, ik ben niet het type dat de knol door verkoopt, wat hier komt, gaat hier veelal alleen dood het erf af. Maar om de simpele reden dat je gewoon geen ide hebt wat je koopt, geen bewijs van prestaties, geen bewijs van braaf onder het zadel, geen bewijs of het een fijn recreatie paard is en omwille van het feit dat het een draver is, zijn dat zo ongeveer de enige dingen waar je geld voor kan vragen. Buiten de drafsport moet je voor dit soort dieren gewoon kunnen aantonen dat ze geschikt zijn voor recreatie. En dat kan je met deze niet.

En dan komt het punt dat je met dat bedrag dus heelveel mensen gaat aan trekken die idd de verkeerde bedoelingen hebben. IMO zou je, als ze wat meer gereden is, een "juister" publiek aan trekken.

Aysha, ik snap je verhaal volledig. Ik kan wel aantonen dat ze braaf is en goed te rijden is hoor. Heb sowieso wel een aantal filmpjes en foto's van eerder dit jaar. De reden dat ze momenteel niet gereden kan worden is omdat ze bij mij aan huis staat (lees: geen bak, paddock momenteel een modderpoel). Iemand kan evt wel opstappen en wegrijden in de paddock of langs de weg, maar daar ze al een tijdje stilstaat + ik de kopers niet ken, weet ik niet of ik hier goed aan doe?

Daarnaast heb ik geen vervoer, ze is mega braaf op transport, dus mocht de koper willen komen om haar naar een locatie met rijbak de brengen, helemaal prima, maar dan is het weer: moet ik dat willen?

Ook zal mijn buik misschien een goede zichtbare reden zijn om te geloven waarom ze niet gereden wordt: ik ben 6 maanden zwanger en stap er zelf niet meer op (op geen 1).

Als ik haar voor 500/600 euro te koop zet, dan is de kans enorm groot dat ze in de handel terecht komt. Slacht is danwel uitgesloten, maar zelfs dan zou ze meer opbrengen. Vandaar dit topic: dit is een dilemma.

Als jij super veel "rode vlaggen" ziet bij dit verhaal, dan zou je als koper denk ik sowieso niet echt onder het publiek vallen dat ik voor ogen heb voor dit paard.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:38

Als je een paard als zijnde rijpaard verkoopt, zal er toch gereden moeten kunnen worden.
Iemand die een paard koopt voor een doel waarvan die op voorhand niet kan testen of het paard geschikt is voor het doel, is juist het soort koper waar ik achterdochtig voor zou zijn.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:39

Let wel op dat als er iemand wel opstapt bij jou en die kukelt er af dat de eigenaar aansprakelijk is voor de schade. Dus ik snap je heel goed dat je nu zegt dat ze niet gereden kan worden. Je kunt er hele rare dingen mee krijgen zo.

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-19 12:42

@Gini en Rizette: dus dan zou ik haar moeten verkopen als weidemaatje? of toch op proef moeten geven onder contract?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:44

Ik heb aan één rode vlag over het algemeen voldoende om heel voorzichtig te worden. :)
De zwangerschap maakt idd begrijpelijk dat ze een tijd niet gereden is. Ik begrijp dat je niet elke gek er op laat maar ik zou, als er iemand komt waar je een goed gevoel bij hebt, misschien toch overwegen om desnoods een stapritje te laten maken langs het pad en eventueel bij een volgende keer komen kijken, overwegen of je haar niet toch ergens zou kunnen laten rijden. Als iemand nog een tweede keer terug komt en je hebt er opnieuw een goed gevoel bij dan lijkt me dat wel het risico van "je tijd verdoen" waard?

Ik persoonlijk zou voor meer dan 600 euro geen paard kopen waar ik niet even op gezeten heb. :) Ik zou, als ik 'm echt wilde, wel willen mee zoeken naar een "oplossing" die beide goed ligt. Maar dan wel effectief beide. :)

Verder zegt Gini ook al wat ik dus ook een beetje wilde zeggen... Misschien zit ik te lang in de paardenwereld, maar ik zou gewoon achterdochtig worden. En ik denk dat de groep waarop jij juist wil mikken hier wat achterdochtig van wordt. Die wat dat niet worden zullen veelal niet geschikt zijn om een draver verder om te scholen en dan eindigt dit dier alsnog in de handel.

Op proef met contract is een optie maar dan zie ik (en begrijp ik) van jou uit weer twijfels...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:57

RyanneZarita schreef:
@Gini en Rizette: dus dan zou ik haar moeten verkopen als weidemaatje? of toch op proef moeten geven onder contract?

een jong gezonde merrie zou toch meer kunnen dan alleen weidemaatje zijn.Je kent toch wel iemand die haar even wil oppakken om haar rijtalenten te laten zien.Als je haar als rijpaard wilt verkopen moet ze nl. wel proefgereden kunnen worden. Of je verkoopt haar aan iemand die er doorheenkijkt dat ze niet in training is. Maar dan kun je er aanzienlijk minder voor vragen.Tenzij ze een heel mooie afstamming zou hebben of zo.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:07

Neem eens contact op met Ruitje misschien kan ze daar voor een niet al te hoog bedrag heen en zij rijdt ook door en ze is bekend met dravers. Dan kan zij er tzt aan verdienen en zorgen op erewoord voor een goede plek. Misschien iedereen blij? Ik doe maar een gooi.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:11

RyanneZarita schreef:

Je hebt in mijn ogen grofweg 3 doelgroepen waar je op kunt mikken.

1. de weidemaatjes-zoekers
Voordeel is dat je dan verder niets meer moet doen aan het paard, je kan die in de huidige 'staat' verkopen. Nadeel is dat deze groep enorm enorm dunbezaaid is.

2. de recreatieve boshobbelaar
Dit vind ik de gevaarlijkste groep. Dit is de groep die goedkoop een leuk paardje willen scoren om wekelijks even een buitenritje te maken, maar die na een tijd beseffen dat het omscholen van een draver toch wat meer kennis en ervaring nodig heeft. En wanneer dan dat fijne galopje door het bos na 3 maanden nog niet behaald is, is dit ook de groep die het het snelste zal opgeven en het paard terug te koop zal zetten.
Deze groep zal zeker en vast willen rijden voordat ze het paard aanschaffen. Zij willen een fijn en betrouwbaar buitenrijmaatje en zullen afgeschrikt worden wanneer ze niet mogen rijden (is het dier misschien toch niet zo braaf als beweerd wordt?).

3. de gedreven recreatieruiter
Dit zijn ruiters die al wat meer de vaardigheden hebben om een jonge draver te trainen. Ze willen lekker trainen, dressuurmatig aan de slag, lange ritten maken, een beetje alles doen wat je met een paard kan doen, alleen het competitie-element valt weg. Deze groep zal zeker een paar keer willen rijden met een paard voordat ze het kopen omdat ze willen zien of het paard past bij hun doelen. Hoe meer dressuurgericht deze recreatieruiter is, hoe minder gegeerd een draver ook zal zijn.

De laatste 2 doelgroepen zou ik me op richten, ze is blijkbaar braaf genoeg voor groep 2 en misschien heeft ze wel het potentieel om een persoon uit groep 3 blij te maken. Maar dan moet het dier wel gereden kunnen worden. Niemand koopt beloftes, en vaak zie je als dat wel gebeurt dat het uiteindelijk voor 1 van beide partijen op verdriet uitdraait.

Bruikleen/proefperiode zou ik nooit doen. Wat als iemand denkt die galop er in twee weken wel even in te slaan en je krijgt een gestressd paard terug dat geen vertrouwen meer heeft in de mensenhand. Probeer dat nog maar te verkopen.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:20

In deze situatie is het paard 'niet veel' waard. Dus dan zal de prijs die je kan vragen ook niet hoog zijn. Dat je dat als risico ziet voor handel snap ik. Maar via dezelfde handel kan een paard ook best een heel goed baasje krijgen. Zeker als het zo'n braaf en fijn dier is als je zegt. En wie weet adverteer je en is er toevallig wel dat ene fijne (Ginis cat. 3.) baasje dat reageert.

Je (of beter, de eigenaar) kan ook kiezen om de situatie te veranderen.
Iemand zoeken die het paard een tijdje kan rijden, het paard verplaatsen naar een locatie met goede faciliteiten, het paard een keer uitbrengen in de sport die je voor ogen hebt (endurance).

Dit zijn allemaal keuzes, afwegingen die je kan maken. En de ene keuze zal wat meer (tijd/geld/moeite) kosten dan de andere.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-19 06:15

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga haar voor "nader overeen tekomen" prijs online zetten en kijken waar het schip strand. Als het niet lukt of ik heb er geen goed gevoel bij dan wacht ik gewoon tot het voorjaar. Als er wel iemand komt met voldoende ervaring kan ik haar altijd nog opzadelen.

Het is het me niet waard om er nu stress van te hebben, we zien wel hoe het loopt.

Er zijn overigens onlangs nog eens een paar onbeleerde dravers op Bokt gekomen aan een prijs van 1950 euro... Onder het mom van "wat de gek er voor geeft" denk ik dat ik best in gesprek ga met een eventuele toekomstige koper.

pineapple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:42

Toen ik mijn Shetlander te koop heb gezet had ik de intentie om er "niks" aan te verdienen. Een Shetlander is natuurlijk een heel ander soort beestje die niet bereden kan worden, maar ik heb het op een vergelijkbare manier aangepakt.

Ik heb haar te koop gezet waarbij kopers konden bieden. Echter heb ik in het begin wat schimmige types op bezoek gehad die relatief veel geld boden en de wildste dromen met haar hadden. Ik heb haar uiteindelijk eerst weer offline gehaald, toen ik een advertentie van een lokale kinderboerderij las dat hun op zoek waren naar een hobby paardje voor de gezelligheid met een lief karakter heb ik met hun contact gehad.

Zij zijn eerst meerdere keren langs geweest om haar karakter te bepalen en voor mij te kijken of zij ook geschikt waren. Uiteindelijk hebben zij haar gekocht voor een klein bedrag en een reep chocolade. Op dit moment staat ze heel erg gelukkig te zijn en hebben ze ook wat aan training met haar gedaan. Ik bezoek haar zo nu en dan nog even en de nieuwe eigenaren zijn nog steeds heel erg tevreden.

Dit gaat natuurlijk om een heel ander paard, maar ik wil je meegeven om vooral je gevoel te volgen. Voelt het niet goed voor jou? Doe het dan gewoon niet. Daarnaast zou je zelf ook de gezocht advertenties kunnen bekijken, afspreken om de toekomstige eigenaar een aantal keer te laten komen om te kijken of er echt een klik is.

Ik wil je veel succes wensen en ik hoop dat ze een super lieve eigenaar kan krijgen.

Pippito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 00:27

Het klinkt als een prima paard, waar ben je bang voor? Dat ze niet in de smaak valt en verkeerd terecht komt? Tegenwoordig kun je via Facebook en dergelijke al veel over iemand te weten komen. Ik zou daarom zeker ook adverteren op de Facebook te koop groepen (paard gerelateerd wel). Ik lees inmiddels dat je al een plan hebt gemaakt. Succes!

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 05:18

De Facebook paarden verkoopgroepen bestaan bijna niet meer, maar er zijn wel dravers groepen waar je misschien een oproep in zou kunnen plaatsen. Officieel mag te koop aanbieden volgens mij ook daar niet meer, maar als je het wat anders formuleert heeft iemand daar misschien wel interesse

Zenith - Draver - 13 jaar - sinds augustus 2019 van mij
Volg ons op YouTube en op Instagram

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 06:22

Wat ik vervelend zou vinden aan deze situatie is dat je als verkoper helemaal geen inschatting kan maken van iemands rijkunsten.

Op een te koop staande draver komen veel mensen af die vinden dat ze goed kunnen rijden, maar helemaal niet overweg kunnen met een gevoelig paard wat rijtechnisch nog veel moet leren.

Ik heb meerdere mensen na het rijden afgeraden een draver te kopen, terwijl het 'op de grond' leuke mensen waren.

Mijn tip zou zijn om Odetje92 te benaderen als je het zelf in de hand wil blijven houden. Zij kan het paard mogelijk een aantal keer rijden op jouw locatie, dan kan je erna een koper opzetten en dit beter inschatten :)