Wat is nou een redelijke vraagprijs?

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

davinci2412

Wat is nou een redelijke vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-20 09:30

Ik hoop dat het topic hier goed staat.

Door wat veranderingen op privé en paarden vlak wil ik mijn pony te koop aanbieden. Ik heb een beetje rond gekeken op de reguliere verkoopsites maar bij bijna elke vergelijkbare pony staat "prijs in overleg". Het is al even geleden dat ik een paard/pony te koop heb aangeboden dus ik vind het heel lastig inschatten wat ik voor de pony kan vragen.

Even een paspoortje:
- Connemara
- Merrie
- 10 jaar oud
- D pony (1,42)
- M2 dressuur bij de paarden
- B springen
- B SGW
- Beleerd voor de wagen door professional (heeft twee indoors gelopen, maar is nog wat groen)
- Verkeersmak
- Bomproof, iedereen rijdt er zo op weg. Zet nooit een pas verkeerd.
- Heeft een mooie afstamming ( Corral Ross) en heeft ooit al een veulentje gehad.

Vorig jaar mei zowel klinisch als röntgenologisch goedgekeurd

Pony loopt in de dressuur elke proef netjes winstpunten. Is het M1 uitgegaan met 200+ punten, maar het is geen spectaculaire beweger.
De winstpunten in het springen & dressuur zijn nog bij de vorige eigenaar gehaald met een pony ruiter, maar daarna wel bijgehouden. Pony loopt regelmatig spring/cross trainingen op L niveau, daarnaast gaan we nog regelmatig op concours.

Er zit op alle drie de disciplines nog wat rek in. Ik was van plan om haar eerst naar het Z1 te rijden voordat ik haar zou verkopen, maar helaas zijn de omstandigheden veranderd.

Het is echt een schat van een dier. Kinderen kunnen er alles mee. Het is echt opstappen wegrijden.

Ik heb nog niet de kans gehad om goede foto's te maken, maar voor de beeldvorming even een foto toegevoegd.

Afbeelding

Zoals het onderwerp al zegt: Wat is nou een redelijke vraagprijs voor een pony als deze?

Storm

Re: Wat is nou een redelijke vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:48

Een braaf dier is een hoop geld waard. Zeker ook ze is goedgekeurd, al een veulen heeft gehad (meer bekend over dat veulen? Loopt het in de sport?) denk ik dat je makkelijk richting de 5000-6000 euro kan denken.

'What if I fall?'
'Oh but my darling, what if you fly?'

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:55

Denk ook zeker > 4500. In mijn ogen gaan de ponies voor belachelijke prijzen weg, zeker als ze wat kunnen en braaf zijn.

Life is good, Marie mijn topper!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:57

Ik zou zeker €6000,- vragen. En misschien als inzet nog wat meer. Kijk maar eens op MP en Sporthorses, goede pony’s zijn duur. Zeker als ze bomproof zijn.

Het enige minpuntje is de stokmaat van de pony. Kleine D-pony’s zijn wat minder gewild dan grote.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-20 09:59

Storm schreef:
Een braaf dier is een hoop geld waard. Zeker ook ze is goedgekeurd, al een veulen heeft gehad (meer bekend over dat veulen? Loopt het in de sport?) denk ik dat je makkelijk richting de 5000-6000 euro kan denken.

Ze komt oorspronkelijk uit Ierland. Het veulen is daar geboren. Helaas is er niet meer informatie over het veulentje.

Om even een indicatie te geven hoe braaf ze is: Mijn schoonzusje leert nu op haar paardrijden en afgelopen weekend hebben twee kinderen van 5 jaar met haar geborsteld en wat rond gehobbelt. Ze heeft echt geen pas verkeerd gezet. Vliegjes op haar benen, maar niet haar benen optillen als de kids in de buurt waren.

Edit: Ze is een kleine D, maar breed gebouwd waardoor een kleine (tm +/- 1.65) er nog goed op kunnen.
Laatst bijgewerkt door davinci2412 op 30-06-20 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:59

Storm schreef:

:j
Ik zit niet meer in de ponyprijzen maar er is inderdaad heel veel vraag naar doodbrave pony's. Zeker als ze ook nog ongeveer een Z-proefje kan lopen en fijn in de aanleuning is. Het enige nadeel is haar maat, is ze echt 1.42, eigenlijk nog kleiner of toont ze juist wat groter?

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-20 10:20

Ze is echt gemeten op 1.42. De ruiter op de foto is ongeveer 1.65. Het is een brede pony waardoor haar stokmaat minder opvalt.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:31

Ik zou wel richting de 7500/8500 gaan. Super braaf, mennen , dressuur , springen. Kan allemaal. Echt heel erg gewild hoor zulke ponys!

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are
[KS-MK] Zilver word voor de tweede keer mama!

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:37

Precies zoiets zou ik ook graag willen op termijn alleen dan een stukje groter omdat ik er zelf ook op wil passen. Dan is 1.42 net te klein ( ik ben 1.75 met lange benen) . Ik denk zelf ergens tussen de 6000 en 8000 euro qua vraagprijs. Leuke pony, braaf en veelzijdig die ben je vast snel kwijt.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:45

Hoelang heb jij haar gehad?
Ik denk dat je best een goed filmpje maakt waaruit de dressuurcapaciteiten van de pony blijken. Dus geen losse fragmenten waar alle overgangen uitgeknipt zijn, maar een realistisch filmpje zodat de mensen die komen kijken precis hetzelfde te zien krijgen als op de film.
De genoemde prijzen vind ik erg hoog. Ik denk dat je rond de 4000€ kan vewachten.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:05

Ik denk dat je voor de hoogste prijzen die hier genoemd zijn wel recente wedstrijdresultaten moet laten zijn eigenlijk. Je kan overwegen om dat bijv via de online proeven voor elkaar te boksen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:05

Ik ga mee met de reacties tussen de 7000 en 10.000.
Goede sportpony's zijn duur, helemaal als ze braaf zijn en deze kan erg veel.
Hier ging een brave New Forest ruin, zónder wedstrijd ervaring en kon alleen basis , niet dressuurmatig gereden, puur recreatie al voor 5000 weg omdat hij gewoon heel braaf was en bomproof
Laatst bijgewerkt door ElCamino op 30-06-20 11:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:06

8000-8500 euro lijkt me een reeel bedrag op de huidige markt voor zo’n allround en brave pony.

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:11

Ik verkocht mijn 7 jarige Connemara pony van 147cm die Z springen, B dressuur en B SGW was voor 7,5. Echt fijnste pony ooit, loopt nu M springen en L1 dressuur bij zijn baasje. Deze verkoop was wel in 2016. Ik weet niet hoe de prijzen nu zijn. Maar ik denk dat je wel richting de 6/6,5 kunt vragen.

Kimberly (Marius Claudius x prestatie Niveau)
Lady Million O'Hara (Emir R x Furore)
Eastern Eclipse (Westpoint x sport dres. Iglesias)

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-20 11:28

troi schreef:
Ik denk dat je voor de hoogste prijzen die hier genoemd zijn wel recente wedstrijdresultaten moet laten zijn eigenlijk. Je kan overwegen om dat bijv via de online proeven voor elkaar te boksen.

De pony loopt momenteel actief in de wedstrijdsport. Is twee weekenden terug gestart en gaat dit weekend weer mee. Qua dressuur zijn er dus recente wedstrijdresultaten beschikbaar.

De wedstrijdresultaten springen/SGW zijn van eind 2018.
Wel hebben we mee gedaan met de online eventing competitie van Bavaria. Toen scoorde ze erg goed op alle onderdelen. Werden uiteindelijk 39ste van de bijna 200 deelnemers, maar dit is natuurlijk geen officiële wedstrijd :)

Ik heb haar nu iets meer als een jaar in mijn bezit.

LISA_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:06

Je hebt haar net een jaar. Dan kan je het toch makkelijk inschatten door naar de vorige verkoop prijs te kijken? Wellicht is ze nu wat minder waard omdat ze een jaar ouder is en bij jou niet in de sport loopt.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:13

Voor welke prijs heb je haar zelf gekocht? Denk dat je dan wel een redelijke schatting kan maken...

http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Blogger voor WeFlyCheap http://www.weflycheap.nl/categorie/gastbloggers/denise-zalm/
Haflinger Storm B+13 L1+4

Knert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:13

Storm schreef:

Connemara? Makkelijk 6000
Ik kan me er goed in vinden!

Fjord

Knert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:14

Denise_Storm schreef:
Voor welke prijs heb je haar zelf gekocht? Denk dat je dan wel een redelijke schatting kan maken...

Dat zegt toch weinig?

Ik heb er ooit een gekocht voor 1400 en verkocht voor het drievoudige en toch heb ik er niet aan verdiend

Ook al is die illusie er nooit geweest.

Fjord

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:16

LISA_L schreef:
Je hebt haar net een jaar. Dan kan je het toch makkelijk inschatten door naar de vorige verkoop prijs te kijken? Wellicht is ze nu wat minder waard omdat ze een jaar ouder is en bij jou niet in de sport loopt.

Citaat:
De pony loopt momenteel actief in de wedstrijdsport. Is twee weekenden terug gestart en gaat dit weekend weer mee. Qua dressuur zijn er dus recente wedstrijdresultaten beschikbaar.

Sometimes a majority only means that all the fools are on the same side. ;)

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:24

Persoonlijk zou ik toch hoger gaan zitten als de 6000 tot 7500 euro die de meeste hier aangeven.

Als ze inderdaad een super brave leerpony is waar iedereen op weg kan rijden. Zou ik eerder naar de 9000 a 10000 gaan. Mensen gaan toch proberen af te dingen, en zakken met de prijs kan altijd stijgen niet.

Voor deze prijs zou ik als koper wel recente röntgenfoto's willen zien.

Kwinta v. Nespresso L1+7
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

LISA_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:24

Brainless schreef:
LISA_L schreef:

Citaat:

Wilde schrijven dat de pony bij haar niet hoger in de sport loopt dan bij de vorige eigenaar. Zo haal ik het uit de tekst tenminste.

Knert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:26

Klopt. Maar hoe meer ruiters het niveau hebben geëvenaard des te beter is aangetoond dat idd iedereen er goed mee overweg kan. Ze schrijft dat ook, dit is dan ook HET bewijs.

Er zijn ook zzl paarden waarbij menigeen in de B stranden. Deze behaald weer (bijna) het niveau waar de vorige ook zat. Nu met Corona had ze het miss wel ingehaald.

Ik zie dat als een pluspunt... . En zie het niet negatief
Laatst bijgewerkt door Knert op 30-06-20 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Fjord

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-20 12:27

LISA_L schreef:
Wilde schrijven dat de pony bij haar niet hoger in de sport loopt dan bij de vorige eigenaar. Zo haal ik het uit de tekst tenminste.

Pony loopt in de dressuur wel hoger als bij de vorige eigenaar.

Het gaat mij er ook niet om dat hij meer of minder op brengt als toen. Ik wil haar gewoon voor een eerlijke prijs aanbieden.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:53

Een brave pony is niet gemakkelijk te vinden. Een pony die goedgekeurd is en alle disciplines kan ook niet. Deze ponys zijn kostbaar en kan je zeker wel wat voor vragen rond de >€6000