Kristy Snepvangers’ Millstream’s Gaelic Lad overleden

Moderators: xingridx, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Kristy Snepvangers’ Millstream’s Gaelic Lad overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-21 19:15 Tip de Nieuwsredactie

*Facebook Kristy Snepvangers/ KNHS.nl
Algemeen

Zondag 19 september heeft Kristy Snepvangers afscheid moeten nemen van haar paard Millstream’s Gaelic Lad, roepnaam Ted. Op 6 augustus kwam het bericht naar buiten dat Ted een peesblessure had opgelopen, 3 weken voor ze naar het EK zouden gaan. Helaas traden er bij het herstel een aantal ernstige complicaties op, onder andere een bacterie en darmproblemen door de medicatie. Ted bleef vechten, Kirsty bleef voor haar paard vechten, maar het mocht niet baten.

Helaas ging Ted gisteren verder achteruit en werd er een ontsteking in de darm gevonden, waardoor hij niet kon eten. Op haar Facebookpagina laat Kristy weten, dat het niet meer ging:

“Het onwerkelijke is werkelijkheid geworden⭐️
Gisteren kregen we te horen dat het met Ted snel achteruitging & was gaan liggen in zijn stal. Deze ochtend zijn we vroeg naar de kliniek gereden en probeerde hij nog eenmaal op te staan toen hij ons hoorde, maar hier had hij de kracht niet meer voor. (door ontsteking in de darm, kon hij niet meer eten). Ik heb hem toen gerustgesteld en gezegd dat het goed was zo, hij hoefde niet meer te vechten voor mij als het zoveel pijn deed. Ted is rustig in mijn armen gestorven.”

Vorig jaar op 19 september leek het allemaal nog zo mooi voor Kristy en Ted. Toen wisten zij Nederlands Kampioen Eventing bij de Junioren te worden tijdens de CCI2*-L in Varsseveld. Met hun score van 30,9 strafpunten haalden ze ook nog de 3e plek in de eindstand van deze wedstrijd. Hierover schrijft Kristy:

Precies 1 jaar geleden 19-09-20 werden wij samen Nederlands Kampioen, jij liet mijn droom uitkomen
Vandaag 19-09-21 de dag dat ik je moet laten gaan. Het leven is zo oneerlijk & jij verdiende de wereld

De schimmelruin was een zoon van Welcome Diamond uit de Kathan-merrie Hello Dolly en stond ingeschreven bij het Irish Sport Horse Studbook. Hij werd geboren in 2009, en had met Kristy nog een mooie toekomst voor zich, tot hij geblesseerd raakte. Millstream’s Gaelic Lad, oftwel Ted, is 12 jaar geworden. Op haar Facebook-pagina neemt Kristy afscheid van hem:

We gaan je zo erg missen lieve Ted
Wat was jij bijzonder, lief, gek ondeugend, grappig en wat had je leuke vlog skills ontwikkelt de afgelopen jaren. Je was top⭐️favoriet bij al mijn fans, dat bleek wel weer met de WEFIGHTFORTED actie.
Maar bovenal wat een kwaliteit had jij in je. We hebben vele mensen doen verbazen met wat wij konden samen en het allerergste is dat we nog lang niet klaar waren, wat had ik nog zoveel meer met je willen bereiken❤️ Rust zacht aller beste maatje.

Contact met de Nieuwsredactie? Of een tip insturen? Stuur ons een PB! Taal/spellingsfout gevonden? Meld het hier.

xSagan

Re: Kristy Snepvangers’ Millstream’s Gaelic Lad overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 19:23

Dus toch!
Had het gevolgd, zo zielig voor haar, ze was zo dol op hem!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 19:46

Ik vind het zo sneu voor haar.. Met Diesel heeft ze ook al zo'n pech gehad. Blessures kunnen altijd voorkomen maar dit is echt verschrikkelijk voor zo'n jong, fanatiek en beloftevol team.. Volg haar enthousiaste vlogs met veel plezier, hiervan kreeg ik echt even kippenvel.. :knuffel:

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+21 -> M1+3! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 19:53

Inderdaad zo sneu... Het verdriet zal groot zijn en heel heel langzaam slijten. Ik hoop dat ze in een van de andere paarden een goede opvolger vind om haar dromen waar te maken.

Beetje offtopic, maar echt grote comimenten voor de nieuwsredactie. De berichten gaan zó vooruit, zeker als ik dit bericht bijvoorbeeld vergelijk met het bericht dat Zamacho van Jill overleedt. Ga zo door!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 19:54

Och.. wat sneu!
Ik had meegekregen dat ze een soort actie was gestart voor het sponsoren van haar paard (dierenartskosten). Vond ik wat bijzonder maar goed. Dit is hartstikke verdrietig natuurlijk.

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 20:06

Holy shit, ik schrik hier echt van. Heb nog geld gedoneerd om haar te helpen. Arme, arme meid. Haar állerbeste toppaard Y;( Eerst al pech met Diesel, en nu Tedje. 'Ons' Tedje ;(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 22:01

Freyr schreef:
Inderdaad zo sneu... Het verdriet zal groot zijn en heel heel langzaam slijten. Ik hoop dat ze in een van de andere paarden een goede opvolger vind om haar dromen waar te maken.

Beetje offtopic, maar echt grote comimenten voor de nieuwsredactie. De berichten gaan zó vooruit, zeker als ik dit bericht bijvoorbeeld vergelijk met het bericht dat Zamacho van Jill overleedt. Ga zo door!

Overleed is -t.

Eens! De berichten worden echt beter.
Wat sneu voor haar, ze praat vol liefde over hem.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 22:02

Suzanne F. schreef:
Freyr schreef:
Inderdaad zo sneu... Het verdriet zal groot zijn en heel heel langzaam slijten. Ik hoop dat ze in een van de andere paarden een goede opvolger vindt om haar dromen waar te maken.

Overleed is -t.

Eens! De berichten worden echt beter.
Wat sneu voor haar, ze praat vol liefde over hem.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 22:09

Ik ken haar alleen door die inzamelactie maar een dier verliezen gun je echt niemand Y;(

Je dacht dat je ook stang was, maar dat was een illusie

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 08:52

Ah.. Y;( heel sneu.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 12:56

Wat liefdevol geschreven. Sterkte Kristy, heel verdrietig dit!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:03

Echt vreselijk, zo sneu! Heb het met haar te doen. Sterkte Kristy!

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesian_shenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 09:39

Ach lieve Kristy, heb het zo met d’r te doen. :knuffel:

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie