Aanraders supplementen platvoeten/hoefkatrol

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lindsey_99

Re: Aanraders supplementen platvoeten/hoefkatrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:33

Plaats eens een foto van de hoeven? En Duivelsklauw werkt wel maar pas na een paar maanden toedienen.

Over de IJssel

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:55

Ja, merci. Beetje lastig omdat het alleen aanzichten zijn van boven. Onderkant en zijkant, (vanaf grondniveau op het harde) geven beter beeld ;) Hier zie ik niet zo snel platvoeten in, maar het kan goed zijn dat de steunsels de hele zool in verdrukking brengen. Het zou niet de eerste keer zijn.
Wat Arabesk zegt en citeert klopt. Helemaal omdat je aangeeft dat er minieme schade aan het straalbeen is, is mijn vermoeden dat de inwendige voet van binnen totaal geen ruimte heeft. Inderdaad, als of je in te kleine schoenen loopt. Wat ik je kan aanraden is het boek van Remco Sikkel over Hoefkatrolontsteking te kopen of lenen en je daar eens in te verdiepen.

Over de IJssel

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:25

Begrijp niet precies wat je bedoelt, maar 'heel kort' zie ik in deze hoeven niet zo snel.

Over de IJssel

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 20:34

Op de site "www.paardenhoeven.info" staat heel veel informatie over hoe een gezonde hoef eruit ziet, wat problemen zijn etc. Wellicht dat je daar info vindt die nuttig is. Ik vermoed ook een veel te nauw ijzer maar zonder goede foto's is er geen chocola van te maken.

Over de IJssel

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie