IngridM schreef:Schijnt geweldige eiwitten en vetbron te zijn. Heb in mijn omgeving niemand die het voert maar ben er ook wel nieuwsgierig naar als eiwitbron
Wijslander schreef:Bedankt voor de reacties!IngridM schreef:Schijnt geweldige eiwitten en vetbron te zijn. Heb in mijn omgeving niemand die het voert maar ben er ook wel nieuwsgierig naar als eiwitbron
Ik zal mijn ervaringen hier bijhouden, als paardlief het lust tenminste.
Mijn IJslander hoeft niks aan te komen (liefst nog iets afvallen) en krijgt zijn vitaminen/mineralen/aminozuren al binnen met brokjes, maar ik zoek iets om zijn supplement (magnesium) doorheen te doen en wat extra, langzame energie is wel welkom met 5 dagen per week werken.
Dit lijkt me de ideale optie ervoor, dus ik ben benieuwd!
Team_Sublime schreef:coolstance is enkel het vruchtvlees van de kokos ( gedroogd)
Team_Sublime schreef:ik gebruik coolstance al een behoorlijke tijd op heel veel paarden. Heb hier ook extra hulp van een voedingsdeskundige bij, dus als je vragen heb hoor ik ze graag, ik hoop dat ik ze voor jullie kan beantwoorden!
coolstance is geen buikvuller zoals bijvoorbeeld bietenpulp dat is. Voor de bovenlijn zal deze daarom ook zeker goed werken in combinatie met training.
bij ons zag je enorm snel al vebetering naar ernstige spierdystrofie op de kont van een van de paarden. deze was na een a 2 maand weer bijna rond( met weinig training, nu begonnen met training en wordie nog ronder)
xyzutu2 schreef:Hij had namelijk wel meer spieren nodig maar moest tegelijkertijd wel dunner worden en dan is Coolstance Copra niet het juiste product.
xyzutu2 schreef:maar helaas zat er voor hem ook teveel olie in waardoor hij te dik werd. Hij had namelijk wel meer spieren nodig maar moest tegelijkertijd wel dunner worden en dan is Coolstance Copra niet het juiste product.
Wijslander schreef:IngridM schreef:Dat klopt ook Wijslander omdat er amper suiker/zetmeel in zit. Daarom kan het goed gegeven worden aan dat soort paarden (mits ze niet dik zijn al)
Maar het overgrote deel van de paarden met hb of ir is te dik, dus dat is toch apart?
Maris schreef:Maar weet iemand nu uit welk deel van de kokosnoot de eiwitten komen ? Niet uit de kokosmelk en niet uit het vruchtvlees kennelijk ?!
Of wordt een deel van het vruchtvlees kokosolie en blijven er dan nog eiwitten over ?
Gebruikers op dit forum: gewoonmarie en 12 bezoekers