Voeding 5 jarige

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Devenda1995

Voeding 5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-20 10:35

Goedenmorgen,
Ik heb een 5 jarig paard wat nu iets meer aan het werk gaat ong 4a 5 dagen per week 20a40min.
Hij is best sensibel dus ik moet opletten qua suikers etc
Nu zat ik zelf aan Pavo condition te denken iemand hier ervaring mee?

Mizora

Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Re: Voeding 5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:24

Op zich is Pavo Condition, met een totaal van 19% zetmeel en suiker gecombineerd, een prima product als je beperkt koolhydraten wilt voeren, maar het is wel gebaseerd op 500g krachtvoer/100kg paard qua concentratie vitaminen en mineralen.

De eerste vraag die je moet stellen is dus hoeveel je wilt voeren. Uitgaande van een paard van 500kg:
- Wil je maar 1 schep voeren, dan zou ik eerder gaan voor een zelf gemengd product (150g marstall Force met 200g sojaschroot erbij en 600g pavo fibernuggets; of 150g pavo Vital met een schep arie blok luzernebrok), of Pavo InShape (1kg, een ruime schep)
- Wil je maar een paar handjes voeren, dan alleen een mineralenbrok (marstall Force als je maar 150g wilt voeren, Vitalbix daily complete als je 375g wilt voeren) eventueel aangevuld met 100-200g sojaschroot.
- Wil je 2-3 scheppen voeren, dan is pavo condition een prima voer.

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

carika

Re: Voeding 5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:17

Ik voer mijn 5 jarige inderdaad 150gr pavo vital + zemelen+ hartog Luzernebrok+speedybeet.
Buiten het weideseizoen voer ik sojaschroot bij omdat ik merk dat hij zonder schaal wordt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie