Winderen half pad

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 14:33

Ik heb de cellpad onder een passend zadel. Ik vond het wel even wennen en je moet niet vergeten even na te singelen. Maar mijn pony loopt fijner over de rug met pad als zonder.
Ik heb ook een prolite pad gehad, maar die heb ik misbruikt om de voorkant omhoog te gooien toen mijn zadel te smal was geworden. Dus toen drukte het niet meer op de schoft. Nieuwe zadel was in de maak, dus was even beste alternatief.
Paar jaar geleden ook de kingsley pad gehad, maar daar liep ze echt ruk onder. Snel weer verkocht. Wilde ik toen eigenlijk voor de eventing gebruiken.

Dus ik ben blij met mijn cellpad. :)

Laerkens Beauty L1+2 dressuur

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:42

Odetje92 schreef:
[ [url=m/ZLezLH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Cellpad is binnen, ik hoop hem overmorgen te kunnen testen *\o/*

Afbeelding

Hier ook de pad. Erg blij mee. Vergeet alleen niet aan te singelen als je er eenmaal op zit aangezien het foam bewegelijk word :+

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:17

Simbaa schreef:
Saaams schreef:

[ [url=m/IvY3yx.png]Afbeelding[/url] ]

Hier ook de pad. Erg blij mee. Vergeet alleen niet aan te singelen als je er eenmaal op zit aangezien het foam bewegelijk word :+

Ik op een of andere manier vaker foto’s van jouw zadel op je paardje. Waarom zit je singel altijd zo laag? Dat lijkt me pas slechte drukverdeling geven? Dat zou ik eerder aanpakken dan een pad.

Ontopic: graag zo veel mogelijk ervaringen delen hoor. Ben zelf erg in dubio er 1 aan te schaffen :)

Afbeelding

Omdat ik deze singel al had en het zadel “nieuw” is.
Als het zadel volledig is gesingeld dan zitten de gaatjes op 5 om 6. Dus dat scheelt al enorm.
Ze loopt er prima mee en mijn zadelmaker heeft er niks van gezegd. Langer zou mooier zijn. Maar ik ga er niet nog eens €150 tegenaan gooien.

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:27

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:17

Het materiaal van cellpad vormt zich helemaal zodra het warm word. Het schuift hier niet.
Als je erop gaat zitten vormt het. Zodra je van de pad af gaat vormt deze direct terug naar zn oorspronkelijke staat.

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:50

germie schreef:
Saaams schreef:
Het materiaal van cellpad vormt zich helemaal zodra het warm word. Het schuift hier niet.
Als je erop gaat zitten vormt het. Zodra je van de pad af gaat vormt deze direct terug naar zn oorspronkelijke staat.

En hoe voelt het aan? alsof het wel schokken op kan vangen? Ik heb ooit zo'n memory foam pad gehad, nou, die deed niets hoor. Echt niets.

Ik weet het niet. Ik heb een revaliderende pony. Dus in stap heb je weinig schokken. :+ Ik heb de pad gekocht met name voor de spring en cross activiteiten straks. Maar ook omdat ik voel dat ze met een pad fijner beweegt. Maar aan bijv de kingsley had ze een enorme hekel. :+

Ik zal het van de week proberen te filmen

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:53

Ik vraag me af of er inmiddels al meer mensen zijn met ervaringen.

Ook voor de ruiters met een spring en dressuurzadel, voor welk model kies je dan?

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie