kniewrongen winter Isabel werth

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

lnvdh

kniewrongen winter Isabel werth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-20 08:34

Ik heb een wintec zadel Isabelle werth waarbij een standaard kniewrong zit die je mbv klittenband op de juiste plak kan zetten. De laatste tijd heb ik steeds meer hinder van mijn rechter lies. Vorige week heb ik op advies de kniewrongen verwijderd en de liesproblemen waren wel minder maar ik merkte dat ik minder stabiel in het zadel zat en mijn pony dat ook niet echt prettig vond. Nu vraag ik me af welke type kniewrong er standaard op dit zadel zit en of je mss andere erop kan doen? ik heb nog wel wat kniewrong nodig maar met de huidige heb ik dus last aan mijn rechter lies. links geen enkele last.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:39

standaard zitten deze op de isabell:
https://www.paardenkruiden.nl/zadel-acc ... baar-.html

Maar er zijn er meer om uit te kiezen (ook van andere merken overigens hoor, klittenband is klitteband, mocht je écht heel andere willen)
https://horseshopinternational.nl/zadel ... delen.html

(Die voor springen zijn kleiner, smaller dan die voor dressuur)

Ik heb ze bij mijn isabell om dezelfde reden er gehaald: last van mijn lies - in mijn geval met name bij cavaletti-werk en onverwachte bewegingen buiten. Maar ik zit prima stabiel zónder de wrongen. Misschien is dat voor jou vooral even wennen? Als je maar aan één kant last hebt, zit je vermoedelijk ook niet recht. Heb je wel eens centered riding les gehad? Bij voorkeur mét franklin ballen? Echt een aanrader om stabieler én gecentreerder op je paard te zitten! :j

lnvdh

Re: kniewrongen winter Isabel werth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-20 13:17

ik ben ooit geopereerd aan mijn heup aan die kant na een trauma en ben hierna nooit meer recht geworden :) .. probeer met rijden er enorm op te letten maar klopt dat ik iets meer met mijn rechter heup geknikt zit.... met een ander zadel had ik dit probleem niet maar op mijn huidige pony passen niet zoveel zadels helaas.. bedankt voor de reactie ik zal eens gaan kijken welke geschikt zijn voor mij..

tennan

Re: kniewrongen winter Isabel werth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:22

Je kunt misschien kijken of je er dijwrongen op kunt plakken ipv kniewrongen? Daar heb je flink steun aan, maar het zet je knieën niet breder (en ik kan me voorstellen dat dat de spanning op je lies veroorzaakt).

Kieck!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:21

lnvdh schreef:
ik ben ooit geopereerd aan mijn heup aan die kant na een trauma en ben hierna nooit meer recht geworden :) .. probeer met rijden er enorm op te letten maar klopt dat ik iets meer met mijn rechter heup geknikt zit.... met een ander zadel had ik dit probleem niet maar op mijn huidige pony passen niet zoveel zadels helaas.. bedankt voor de reactie ik zal eens gaan kijken welke geschikt zijn voor mij..

Ah, helder, dan heb je inderdaad een goede reden om wat scheef te zijn! Kijk inderdaad eens naar dijwrongen, wat hierboven gezegd wordt. Dat scheelt t.o.v. kniewrongen best veel qua brede zit.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie