Gezinsdrama dordrecht

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:31

Zo'n bericht is nooit leuk, maar ik heb daar negen jaar lang praktisch om de hoek gewoond. Eén straat verder, op 200 meter afstand. In de gymzaal die je op de beelden ziet had ik als kleuter nog turnles (of wat ervoor doorging). Sterrenburg is echt een burgerlijk paradijs met woonerven en heel veel speeltuintjes, waar ik me als kind helemaal senang voelde. Daar gebéúren dit soort dingen toch niet? Wel, blijkbaar. Een paar jaar geleden moest dezelfde wijk nog worden uitgekamd toen Millie Boele verkracht en vermoord werd. (Ook door een doorgedraaide politieagent trouwens.)

Ik moest ook nog denken aan mijn oude lerares Frans. Haar man was op een dag ineens verdwenen. Maanden later werd hij in een natuurgebied teruggevonden - zelfmoord gepleegd met zijn dienstpistool. Maar goed, die had alleen zichzelf iets aangedaan...
Laatst bijgewerkt door musiqolog op 10-09-19 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:41

manubres schreef:
Quellian schreef:
Niets gezinsdrama! Een niet te vermijden auto ongeval is een drama, dit is gewoon een ordinaire slachtpartij. Zó jammer dat hij voor zichzelf de makkelijkste weg heeft gekozen, knakker.

Ontzettend sneu voor de achtergebleven families, niet te verteren dit.

Totaal met je eens! Van mij mogen ze eens wat harder in de media zijn en van MOORD spreken ipv gezinsdrama...alsof het sneu is...het is gewoon beestachtig! Deze meneer is gewoon een massa moordenaar! Ik vind dat daardoor een betere boodschap naar buiten gebracht word, dat dit ten alle tijden zwaar crimineel is, ook al zijn er "verzachtende" omstandigheden. Kinderen vermoorden is met niks goed te praten!

Er wordt hier ook helemaal niets goedgepraat. "Gezinsdrama" is het gebruikelijke woord voor dit soort moordpartijen waarbij iemand zijn hele gezin en daarna zichzelf ombrengt. Bij een kop als "moord in Dordrecht" denk je als lezer "o, zal wel weer een criminele afrekening zijn", want de meeste moorden zijn dat. Dit is niet minder erg, dit is veel... dramatischer. Vandaar.

Verder vind ik het verkeerd om te zeggen dat hij "voor zichzelf de gemakkelijkste weg heeft gekozen." Iemand die zo ver doordraait, heeft zonder uitzondering zware problemen waar jij en ik je voorstelling van kunnen maken. Ik praat er geen donder van goed, maar je kunt je domweg niet in zijn plaats denken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie