Gezinsdrama dordrecht

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:41

Djali schreef:
Vreselijk, geen woorden voor. Kreeg kippenvel toen ik het hoorde.

Ergens ben ik nu blij dat de moeder ook overleden is. Het trauma dat zij meemaakte kom je nooit meer te boven.

dit was mijn eerste gedachte ook. Ik kan dit soort dramas nooit bevatten... Wat heeft zich achter die voordeur afgespeeld?

Kom maar op met die kerstmuts op mijn hoofd!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 22:14

Karl66 schreef:
Als sportschutter of jager die in scheiding ligt, ben je verplicht je wapens tijdelijk in te leveren. Scheiden kan een hele traumatische gebeurtenis zijn en je wilt dat niet dat mensen wapens voor het grijpen hebben. Gelukkig is dat in Nederland goed geregeld. Helaas geldt dat niet als mensen voor hun werk een wapen thuis hebben liggen, blijkbaar is daar geen regelgeving voor. Maar misschien zouden we in die situaties ook na moeten denken of we die mensen in zo'n situatie wel met een wapen willen laten rondlopen.

Ik wist niet dat dat zo was maar lijkt me heel verstandig dat er naar zoiets gekeken wordt ja. Of op het werk bewaren desnoods...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:42

"Bijna niet te doen" lijkt me geen argument als zou blijken dat daarmee dit soort situaties voorkomen kunnen worden. Die "bepaalde inzetten" kunnen dan dus niet meer voor deze persoon.

secricible

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:31

Dat heeft niks met een organisatie kennen te makne Robijn. Als blijkt dat het mensenlevens kan redden als er dingen anders gedaan worden moet daar naar gekeken worden, m.i.. En dat zal beperkingen opleveren voor de persoon in kwestie misschien. Maar dan blijven hangen in “we doen het altijd zo en dan lukt dat niet”, is geen argument.
En als blijkt dat het geen zin heeft, omdat de persoon in kwestie dan een ander wapen zal regelen, dan hoef je er ook niet met elkaar over te denken. Maar de deur meteen dichtgooien met “kanniet, luktniet” als het gaat om mensenlevens redden is m.i. Geen optie.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 21:42

Sunnda schreef:
secricible schreef:
Dat heeft niks met een organisatie kennen te makne Robijn. Als blijkt dat het mensenlevens kan redden als er dingen anders gedaan worden moet daar naar gekeken worden, m.i.. En dat zal beperkingen opleveren voor de persoon in kwestie misschien. Maar dan blijven hangen in “we doen het altijd zo en dan lukt dat niet”, is geen argument.
En als blijkt dat het geen zin heeft, omdat de persoon in kwestie dan een ander wapen zal regelen, dan hoef je er ook niet met elkaar over te denken. Maar de deur meteen dichtgooien met “kanniet, luktniet” als het gaat om mensenlevens redden is m.i. Geen optie.

Maar dat kan dus niet wordt er toch gezegd?
Ik weet van familie dat wapens in principe op het werk blijven na een dienst. Die gaan dus niet mee naar huis.
Alleen moeten ze soms mee naar huis voor inzetten e.d. en dat is dus niet te voorkomen omdat die inzetten nu eenmaal moeten gebeuren.

Wat karl zegt dus...
Prima, dan kan die persoon dus niet meer die inzetten doen. Lijkt me een kwestie van prioritering... mijn ervaring is dat “kanniet, we doen het altijd al zo” veel te gemakkelijk gezegd wordt. Als er levens op het spel staan is het soms nodig om even buiten de bekende kaders te denken.

secricible

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:12

Zeg dat maar tegen de nabestaande van deze moeder met haar kinderen...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:40

Mondy schreef:
secricible schreef:
Zeg dat maar tegen de nabestaande van deze moeder met haar kinderen...

Hun kinderen.

Ik snap even niet wat je wil zeggen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 20:18

Gooiske schreef:
woepsie90 schreef:
Ze was wel jong moeder geworden of niet, hoe oud was de vrouw, 27? En de oudste dochter 12?

Klopt, wat mij nog meer verbaast, hoe kan deze man bij de politie werken?
Als 24/25 jarige een meisje van 14 misschien net 15 zwanger maken, ook al heeft hij destijds wel zijn verantwoording genomen door met haar verder te gaan, geeft mij toch vraagtekens, tís toch strafbaar?

Nou, het lijkt me in zoverre relevant in de context van dit bericht?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie