Gezinsdrama dordrecht

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:10

Afschuwelijk....

Maar ik denk dat het maar goed ook is dat hij die kinderen en dan ook vrouw heeft meegenomen.
Die wil je ook niet met een zichzelf kapotgeschoten vader opschepen....

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:39

Dat denk ik dan weer over de discussie `moord`
Wat een zinloze discussie ook, alsof iemand die zo verward is, dat die dit gaat doen zich ook maar iets over zo´n imo stompzinnige discussie zou aantrekken.

Maar gaan we dat allemaal benoemen....dat is ook zinloos....
Zo ook deze opmerking van mij :+

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:54

Ik denk nl dat het een daad van liefde is geweest.
En dat de man hoe verward ook, wel beseft heeft waar hij zijn gezin mee opzadelde.

Ik snap het wel dat je die keuze maakt.

Of wellicht had zijn vrouw net scheiding aangekondigd.
Nou, dan is het voor de kinderen ook een soort van beter zo, dan wanneer papa eerst mama en vervolgens zichzelf neerschiet.

Voordeel van mijn werk, ik begrijp de gekste dingen, vanuit het perspectief van degene die het doet.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:04

Dat is een mening, maar daar had hij andere gedachtes over.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:47

_San87_ schreef:
Rakkie123 schreef:
Ik denk nl dat het een daad van liefde is geweest.
En dat de man hoe verward ook, wel beseft heeft waar hij zijn gezin mee opzadelde.

Ik snap het wel dat je die keuze maakt.

Of wellicht had zijn vrouw net scheiding aangekondigd.
Nou, dan is het voor de kinderen ook een soort van beter zo, dan wanneer papa eerst mama en vervolgens zichzelf neerschiet.

Voordeel van mijn werk, ik begrijp de gekste dingen, vanuit het perspectief van degene die het doet.

Ik kan de keuze echt niet snappen... Kun je uitleggen wat jij er wel aan snapt?

Wat ik er aan snap, in geval van verwardheid, is dat iemand denkt dat hij zijn gezin niet meer kan beschermen.
En dat dat in zijn ogen noodzakelijk is maar als hij er niet is, valt de bescherming totaal weg.

Als iemand op dat punt is, en er is niemand ( om welke rede dan ook ) , om hem te stoppen.
Dan gebeurd dit.

Dit is even heel kort door de bocht hoe ik zie dat dat soort redeneringen werken.

( mocht er sprake zijn van aangekondigde scheiding ligt het weer anders, dan zijn zijn het de onverteerbare emoties....maar ja, die kan ik op zich ook wel volgen...ik heb in mijn jonge wilde jaren ook wel eens gedacht, het is maar goed dat ik niet weet hoe ik aan een pistool moet komen )

Ik lees nu hierboven dat er sprake van een scheiding was, nou ja, dan kan ik het ook wel volgen dus...

Marco Borsato ik ben het ook heel vaak niet met jou eens.
Dus lets agree to disagree.
Laatst bijgewerkt door Rakkie123 op 10-09-19 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:55

MarcoBorsato schreef:
Zullen we het speculeren en gedachtes invullen even niet doen? Dit zijn echte mensen, geen Baantjer personages. Alles wat je hier schrijft is openbaar.

Ik was net aan het aanvullen Marco, maar ik herhaal het hier nog een keer, ik ben het zelden met je eens, dus lets agree to disagree.

@rockwitch
Ik zeg ook niet dat ik het er mee eens ben maar ik kan het wel snappen.
Laatst bijgewerkt door Rakkie123 op 10-09-19 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:59

Marco in dit hele topic wordt gespeculeerd.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:03

_San87_ schreef:
Akkoord. Ik kan begrijpen dat er situaties zijn die mensen ontzettend kunnen veranderen. Ik erken dat mensen bij bepaalde gebeurtenissen tot dingen in staat zijn, die wij niet voor mogelijk houden wanneer wij bij ons normale verstand zijn. Ik weet dat er geestesziekten zijn, die mensen dingen laten doen die zijn bij hun volle verstand niet zouden doen.

Hoewel ik dus wel kan begrijpen dat iemand op dat moment totaal verkeerde en vreselijke keuzes maakt, snáp ik niet hoe iemand zo ver komt.. Als je begrijpt wat ik bedoel :+.

Dat begrijp ik ten dele maar ik begrijp dat je het niet begrijpt.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 17:40

_San87_ schreef:
manubres schreef:
@Marjo...omdat kinderen in mijn ogen sowieso onschuldig zijn. Tuurlijk is het ook vreselijk voor die vrouw, dat is een feit. Maar zij is een volwassen persoon en haar gedragingen zouden er aan bij hebben kunnen dragen dat hij tot zijn daad is gekomen, al kan dat zijn daad natuurlijk nooit vergoelijken. Maar een kind is sowieso altijd onschuldig vind ik.

Ja dat is ook onzinnig. Die kinderen kunnen natuurlijk ook (onbewust) iets gedaan hebben of zich op een dusdanige manier gedragen hebben dat ervoor zorgde dat bij papa iets knapte.

Oef....
Dat vindt ik wel een hele pittige....

Ja natuurlijk, iedereen heeft vast wel iets bijgedragen tot het knappen van iemand....maar de belangrijkste rede ligt toch wel in de man zelf verscholen mentaal, psychisch, psychiatrisch, karakter, ervaringen....

Misschien dat de vrouw medeverantwoordelijk is maar kinderen, dat gaat mij een stapje te ver.
Dan komt de weg vrij om allerlei gezinssituaties de kinderen verantwoordelijk te maken voor het gedrag van hun ouders.

Maar volwassenen zijn in mijn ogen zelf verantwoordelijk voor hun gedrag.

Ik lees steeds dat het een moordenaar is....
En dat bekt natuurlijk wel lekker en stoer....

Maar of hij gemoord heeft valt nog te bezien.
Hij heeft ze wel gedood.
Maar volgens mij ben je niet wat je doet, zegt of denkt.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:38

Dat is inderdaad wel een erg goede, ook om bij politiemensen te doen.
Misschien iedere keer aan het eind van de dienst inleveren, dat heeft wat minder impact dan bureaudienst.
En de impulsen thuis kunnen ondervangen worden.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 12:08

Als je uitgaat van voorbedachte rade wel ja, maja....een politieagent weet echt wel hoe die dan aan een wapen moet komen....dus die komt er wel aan.

Maar goed, als dit zo´n probleem is, dan is er met de hedendaagse techniek wel op te vinden dat dat specifieke wapen, op een bepaalde plek op een bepaalde tijd is.
En dan mag daar ook wel een kostenplaatje aan hangen.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 19:25

Snadrem schreef:
Rakkie123 schreef:
En dan mag daar ook wel een kostenplaatje aan hangen.

Dus per politie locatie 24 uur per dag iemand om in de gaten te houden of iedereen zijn wapenkluisje gebruikt voor die zeldzame diender die om wat voor reden dan ook zichzelf wat aan wil doen (en in dit trieste geval ook zijn geliefden)? Dat geld steek ik dan liever in andere zaken bij de politie, bijvoorbeeld om de basissterkte weer op orde te krijgen zodat politiemensen niet zo achterlijk veel hoeven te werken waarin ze geen tijd meer hebben om zaken emotioneel te verwerken. In hulpverlening. In opvang. In de zorg, zodat men daar de eigen broek kan blijven ophouden. Niet in een wapenbeheerder, want feit blijft dat het overgrote merendeel van de politieagenten dit niet doet, ondanks dat ze dagelijks een vuurwapen in hun handen hebben om deze mee te nemen of op te bergen. Zo'n wapenbeheerder is een hele dure schijnveiligheid en symptoombestrijding voor dat enkele in en in trieste geval.

Beter zou men weer eens wat meer op elkaar kunnen letten. Niet alleen op je collega's, want aan mij was op mijn werk ook niet te zien waar ik privé mee worstelde. Maar ook op je buren en familie. Maar tegenwoordig is iedereen vooral met zichzelf bezig binnen een ontzettend geïndividualiseerde samenleving. En zelfs dan zijn dit soort verdrietige situaties niet altijd te voorkomen.

Ga maar een keer een weekje werken bij de politie en kijk eens wat een ontzettende zooi het is achter sommige voordeuren.

Misschien hoeft dat geen persoon te zijn, maar kan dat ook een kluisje met tijdsloten zijn en een laser die leest of het juiste wordt ingeleverd.
De techniek staat voor niks.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:32

Wat een bizarre discussies vinden hier plaats....

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 23:24

manubres schreef:
Bizarre discussies bij bizarre daden...

Inmiddels allang niet meer bizar dit soort daden, het gebeurd best wel vaak.
Dit en vergelijkbare dingen.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 22:10

GreaseMonkey schreef:
Ik heb niet alles gelezen, want ik ril van alle boze reacties. Mogelijk is er iemand anders al voor me geweest die meer inzicht heeft kunnen geven maar omdat ik ook op deze pagina nog boze reacties zie zou ik graag iets delen dat misschien wat ogen opent.

Zonder al te veel uit de doeken te willen doen over mijn werk/ cliënten van toen.
ik heb gewerkt met een gezin bestaande uit gescheiden ouders met drie gezamenlijke kinderen. De moeder van dit gezin kampte ten gevolge van traumatische psychische ervaringen binnen het huwelijk met ernstige mentale problemen. Op een dag heeft zij een (goddank) mislukte poging gedaan om samen met haar kinderen uit het leven te stappen. Tegen de tijd dat ik daar kwam werken was dat al weer jaren geleden, en woonden de kinderen zelfs weer bij haar thuis, en was er contact met vader. In gesprekken met haar kwam heel veel, en heel schrijnend verdriet naar voren. Hoewel ze op het moment van haar daad niet toerekeningsvatbaar was, en ze zich van die periode heel veel niet meer kan herinneren, is de dag van de daad, en alles wat ze voelde voor haar nog heel helder op te roepen. Ze vertelde dat ze op dat moment voelde dat er geen uitweg meer was. De wereld, en haar ex-man waren voor haar onoverwinnelijke monsters, die in haar ogen voor zowel haar als haar kinderen een mentale en fysieke bedreiging waren. Ze voelde dat de enige optie was om uit het leven te stappen, maar wilde haar kinderen niet onbeschermd achterlaten. Dus deed ze wat ze zich daarvoor en daarna niet zou kunnen voorstellen. Ze probeerde zichzelf en haar eigen kinderen te doden. Gezinsdrama's waarbij kinderen het leven laten komen vaak niet voort uit haat, maar uit liefde

Ik denk ook dat het een daad van liefde is...
Mooi verwoord!

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 22:20

Niobe schreef:
Moord een daad van liefde. Dat is een enge gedachtengang.

Dan moet je misschien je eigen aannames ff aan de kant zetten en eens lezen wat GreaseMonkey schreef.
Ik denk dat het dichterbij de meeste mensen staat dan ze zelf geloven.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 22:32

Fijn voor jou, dat je dat je dat zo zeker weet :+

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 08:03

Ik weet dat het lastig is om uit een lap tekst de essentie te halen, maar helemaal onderaan staat, komt vaak uit liefde voort.

Of dat dit geval het liefde is of niet, is helaas nu niet meer uit te spitten.
Maar ik persoonlijk denk, liefde is de drijfveer.
Of liefde is de basis en onmacht is de drijfveer.
Of liefde is de basis en angst is de drijfveer.

Het is gewoon ook een reeele mogelijkheid.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 08:22

Cayenne, ga jij dan even naar de statistieken gaat zoeken die beweren dat het niet uit liefde is?

Ik baseer mijn mening op mijn werk.
25 jaar in de zorg met veel mensen die ook psychische en psychiatrische stoornissen hebben.

Ik ben nog nooit de verpersoonlijking van het kwaad tegen gekomen.

Wel ernstig zieke mensen.
Laatst bijgewerkt door Rakkie123 op 12-10-19 08:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 08:31

Heel vaag Cayenne, net zo vaag als de rest hier.
Ook een samenraapsel van meningen.
Maar heb jij cijfers, ik zou ze ook graag zien.

Marco Borsato, wat is er respectloos aan het feit dat mensen mogelijk uit liefde en machteloosheid hebben gehandeld?
Echt fijn om te geloven dat het kwaadaardigheid is, dat helpt ze werkelijk heel goed verder die nabestaanden.....not....

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 21:38

CharleyT schreef:
Rakkie123 schreef:
Cayenne, ga jij dan even naar de statistieken gaat zoeken die beweren dat het niet uit liefde is?

Ik baseer mijn mening op mijn werk.
25 jaar in de zorg met veel mensen die ook psychische en psychiatrische stoornissen hebben.

Ik ben nog nooit de verpersoonlijking van het kwaad tegen gekomen.

Wel ernstig zieke mensen.

Misschien omdat jij er als gedreven professional naar kijkt en ervaart. Zal een andere input hebben dan aan de slachtoffer/nabestaanden kant .

Dat kan, maar jullie zijn geen nabestaanden en geen slachtoffer....
Overigens, hebben wij ook slachtoffers van geweld, van mishandeling....
En ook veel mensen die tegelijkertijd slachtoffer en dader zijn....

Die slachtoffers hebben totaal geen baat erbij als omstanders los gaan, op de manier waarop er hier wordt losgegaan.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie