B12 tekort en injecties krijgen

Moderators: Polly, Ladybird, ynskek, Hanmar, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:16

Mijn B12 niveau is zo laag geweest dat ik schade aan mijn zenuwen heb. Ik moest eerst dagelijks voor prikken, toen om de dag, toen wekelijks en zo afbouwend, ik zit nu na tig jaar op 1 x per 8 weken, minder lukt niet. Mijn lichaam zet het niet om, dus het is een ding voor de rest van mijn leven.
Ik ga er voor naar het gezondheidscentrum (ik woon in Portugal), maar heb zelden met een arts te maken, behalve wanneer ik weer lab resultaten wil om te zien hoe het zit met het niveau.
Het voordeel van het laten zetten ipv zelf prikken, is dat je niet met de naald te maken hebt. Ik bedoel die hoe je helemaal niet te zien en het zetten voel je niet zo als je zorgt dat de ampul op lichaamstemperatuur is voordat er geprikt wordt. Verder laat ik het altijd staande doen en heb dan mijn gewicht gewoon op het andere been, zodat de bil goed los is.
Anderen hebben voorkeur voor liggen (ook aan te raden als je bang bent om flauw te vallen, natuurlijk.
De ene keer doet het meer zeer dan de andere, maar je teen stoten is erger.
Soms voel je er amper iets van.
Ik maak me er in elk geval totaal niet druk om.

Te koop 2.5 jarige cruzado merrie,van particulier, door omstandigheden goedkoop.
*Mijn paardenopvang youtube kanaal* *Mijn youtube kanaal voor Vincent* * [PP] [VOLG] Nieuwe rescue *

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:56

Hoeveel en hoevaak ligt eraan of er al neurologische schade is. Vermoeidheid en tintelingen zijn de eerste tekenen, maar nog geen echte schade. Dan voel je gewoon je handen en voeten helemaal niet meer, en in mijn geval bv ook grote delen van mijn benen en rug en mijn ademhalingsspieren gingen slechter werken.
Ik heb overigens gewoon elke dag prikken de eerste week en een heel ander schema gekregen.
Dit komt ook door de dosishoogte en het exacte middel dat ze gebruiken. Niet elk lab maakt dezelfde samenstelling.

Toen ik een tijdje eens in het kwartaal heb geprobeerd was een en ander weer zo gezakt dat ik wéér dagelijks moest prikken als boost. Daaruit kon trouwens ook opgemaakt dat ik het dus niet omzet.

Overigens moet eventuele bloedarmoede door ijzer tekort natuurlijk ook aangepakt, want dat is over het algemeen de voornaamste reden van vermoeidheid.

Foiliumzuur moet ook gechecked, want een en ander werkt samen.

Te koop 2.5 jarige cruzado merrie,van particulier, door omstandigheden goedkoop.
*Mijn paardenopvang youtube kanaal* *Mijn youtube kanaal voor Vincent* * [PP] [VOLG] Nieuwe rescue *

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:52

Ongeacht hoe ze bewaard worden, kunnen ze opgewarmd tot lichaamstemperatuur voor het injecteren om pijn tegen te gaan. Maakt echt verschil.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie