Vraag aan de anti-vaxxers

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

bigone

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:03

Ik heb onze kids allemaal gevaccineerd. Soms krijg ik idd het gevoel dat veel anti vaxxers niet enten omdat het ook een ber van mijn bed show is. En mazelen , je overleefd het meestal maar jaren later kun je alsnog door een dodelijke hersenvliesontsteking getroffen worden.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:43

Elke twee weken controleert de overheid het afvalwater bij strenggelovige gebieden en asielzoekerscentra om er meteen bij te zijn wanneer het polio virus word aangetroffen, één besmet persoon kan er in de incubatieperiode ong. 200 ongemerkt besmetten dus wanneer er één poliogeval opduikt is het achter het net aan vissen in de meeste gevallen. In april 1993 waren er 71 poliopatiënten. Twee doden, een baby en een volwassene en 59 patiënten hadden verlammingen. Dus 10 die er goed van zijn hersteld. Maar later kunnen ook de herstelde mensen last krijgen van postpoliosyndroom, dan geven je zenuwcellen die de spieren aansturen het alsnog op.

En te voorkomen door een simpel spuitje.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:51

In het geval van polio breng je alleen de wegens leeftijd nog niet gevaccineerde baby's in gevaar en de mensen in je omgeving die om wat voor reden dan ook niet willen enten. De gevaccineerde mensen zullen geen probleem met polio ondervinden. Wanneer jij bereid bent om de tijdens een poliogeval bij jou in de buurt het leven van je niet gevaccineerde kinderen op spel wil zetten, prima, jouw beslissing. Maar die baby van de buurvrouw die nog niet geent kon worden en waar je pas nog op kraamvisite was, wanneer die doodgaat door de angst voor vaccinaties van jou kant , tja. Ik snap dat er mensen zijn die niet vaccineren maar de reden, in onze familie pakt het verkeerd uit, zolang je daar geen bewijs van hebt en het uitgezocht is vind ik dat bovenstaande eerder geldt.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:31

pmarena, excuus voor het woordje jou, maar ik vind wel dat de gevolgen van een polio uitbraak ontzettend klein worden gemaakt. Het is een gigantisch besmettelijke klotenziekte en je word in Nederland, vanaf dat de enting er voor bestaat, ingeent met dood materiaal, dit werkt beter dan de suikerklontjes methode zoals nog wegens hoge kosten van het enten, in veel landen word toegepast. Kan me voorstellen dat mensen huiverig zijn om levend virus in te spuiten maar dood materiaal is iets anders. En ik heb de indruk dat er van regeringswege uit al veel gedaan word om polio buiten de deur te houden, zie het tweewekelijks onderzoek van afvalwater op risicoplaatsen.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:08

linky schreef:
Ik ben geen anti-vaxxer maar een ex-vaxxer; en de vaccinatie tegen mazelen heb ik echt nooit begrepen.
Maar hoe was het eerst, vóór het mazelenvaccin in 1976 in het Rijksvaccinatieprogramma kwam?
Bijna ieder kind kreeg mazelen, meestal tussen de 4-10 jaar. Welbekend waren de mazelen-speelmiddagen, waar je naartoe gestuurd werd "omdat je dat dan ook maar weer had gehad." Die kinderen groeiden op, (dus nee, ze gingen niet dood) trouwden, en kregen kinderen. Via de borstvoeding kreeg hun baby voor de eerste 12-18 maanden antistoffen mee, omdat de moeder mazelen gehad had en dus levenslang immuun was. In mijn jeugd kregen baby's dus géén mazelen! Na die 12-18 maanden was hun immuunsysteem voldoende ontwikkeld om zelf de mazelen door te kunnen maken. Let wel, toen was mazelen nog gewoon een weekje jeuk met uitslag.
Toen kwam het vaccin; kinderen kregen geen mazelen meer, groeiden op, trouwden, kregen kinderen, maar konden die baby's dus géén antistoffen meegeven voor de eerste 12-18 maanden, omdat hun vaccinatie al lang was uitgewerkt, voor zover die ooit werkte. Want bij de huidige "uitbraken" van mazelen zijn de meesten gewoon gevaccineerd. En juist de pas gevaccineerden verspreiden de ziektes waar ze net voor gevaccineerd zijn.......
Nu kun je dus als volwassene ook mazelen krijgen, omdat de generatie van 1976 en later de mazelen niet heeft gehad.
Over een paar jaar komt het waterpokkenvaccin in Nederland, Amerika heeft het al. Wedden dat dan óók waterpokken als bij toverslag levensbedreigend worden?

En waarom ben ik ex-vaccer? Mijn oudere zus kreeg hersenvliesontsteking van de pokkenvaccinatie, die mocht ik dus niet hebben. Onze dochter, nu 41, heeft vaccinatieschade. Haar beide zonen, tot 4 jaar gevaccineerd, hebben vaccinatieschade.

Bovendien, als je de tabellen nakijkt, waren ziektes als mazelen, bof al bijna verdwenen vóórdat ze er tegen gingen vaccineren. Maar het verdient wel lekker, met 61 MILJARD dollar winst per jaar.

En waar uit zich de vaccinatie schade door, bewezen vaccinatieschade of iets bij kind en kleinkinderen wat niet te verklaren is dus maar aan vaccineren gelinkt word? Serieuze vraag hoor.

En mazelenfeestjes waren er niet, de waterpokkenfeestjes des te meer. Daarvan is bekend dat je die beter jong kunt krijgen ipv op latere leeftijd.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:55

Linky, nogmaals welke vaccinatieschade hebben je dochter en kleinkinderen aantoonbaar opgelopen van vaccineren?

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:06

MarcoBorsato schreef:
bigone schreef:
Linky, nogmaals welke vaccinatieschade hebben je dochter en kleinkinderen aantoonbaar opgelopen van vaccineren?

Jammer dat deze vraag nooit beantwoord wordt met aantoonbaar bewijs.

Zelfs niet door diegene die zegt dat het zo is.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:28

Het hersenhuilen komt voor idd, vooral tot 2004 en dit had geen betrekking op de neurotoxinen maar op het hele cel kinkhoestvaccin dat daarna is aangepast, wanneer je dan toch iets de wereld in slingert doe het dan goed.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:10

Frank Reusink, oké wanneer je in dat soort personen gelooft is er helaas geen redding meer mogelijk .

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 11:06

Ieder zijn mening maar wanneer je niet wil vaccineren en er breekt een ziekte uit dan kun jij als niet gevaccineerde samen met andere niet gevaccineerden gewoon een groot risico vormen voor mensen die op basis van leeftijd en medische issues niet gevaccineerd konden worden. En dat is het gevaar, wil iemand zichzelf blootstellen aan grote risico's, geen probleem mee, breng je anderen daardoor in gevaar dan mag het van mij verplicht worden. En dan komen weer de kreten van mijn lichaam blijf je af en zo, zelfbeschikking, mag niet geeist worden, bla bla bla. Juist wel want het gaat niet alleen jou of je kind aan in dit geval.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie