Slijmbeurs ontsteking schouder.

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Igniss

Slijmbeurs ontsteking schouder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-19 13:23

Heey! Gezien ik hier toch al een tijd mee zit wou ik het eens opschrijven.

Ik loop al vanaf maart dit jaar met vage pijnklachten in mijn rechterschouder. Eerst dacht ik dat het simpele overbelasting was dus na werk gewoon rustig aan.

Enkel werden de klachten niet minder maar steeds maar meer. Rustiger aandoen op werk kon niet door chronische mensen tekort. En dat is iets wat tot een maand terug de situatie was.

Begin mei heb ik 2 weken thuis gezeten met een schouder die ik niet meer bewegen kon. Zo erg dat uit/aankleden, douchen en haren borstelen zowat niet gingen.
Ik had toen een afspraak met de huisarts staan maar daar ben ik uiteindelijk niet naartoe gegaan door een privé situatie.
Niet slim natuurlijk maar ik mijn gedachten was het nog altijd simpele overbelasting, paracetamol en door.

In juli heeft het bedrijf waar ik werk vakantie, ik dacht als ik het tot dan red dan heb ik 3 weken om rustig te herstellen en dan ben ik erna weer gezond.

Daar ben ik toen echt tegen een figuurlijke muur opgelopen 2 weken voor de vakantie. Ik kon mijn arm toen al niet meer pijnvrij bewegen en alles kosten zo veel moeite. Mijn leidinggevende werkte ook tegen door het steeds af te schrijven als gewoon wat last. "bijna vakantie" "even volhouden het is bijna weekend" ik ben in de weken ervoor regelmatig op kantoor geweest om aan te geven dat ik last had. En even rustiger aan moest doen op werk zodat het kon herstellen.

Daar werd geen gehoor aan gegeven en ik heb me uiteindelijk gewoon ziek gemeld. Wel naar de huisarts gegaan die na onderzoek me vertelde dat ik een flinke slijmbeurs ontsteking had en daarnaast ook nog lichtelijk overspannen was omdat ik altijd maar door wou. Want ik wou mijn collagas niet harder laten werken omdat ik er niet was.

Medicatie gekregen en met een duidelijk advies, rust. Heel veel rust, ook doorgestuurd naar de fysio waar ik wekelijks ben om mijn schouder weer mobiel te maken. De fysio helpt heel goed en ik was zowat weer pijnvrij.

Uiteindelijk heb ik 7 weken thuis gezeten en ben ik erna weer begonnen met om de dag werken. Enkel 4 uurtje nadat opgebouwd te hebben. Maar ik merk aan mijn schouder dat het eigenlijk net te veel is.

8 october(eerder kan niet helaas) heb ik weer een afspraak bij de bedrijfsarts en hoop ik dat ik tijdelijk naar een andere afdeling kan waar het werk lichter is.

Ik weet niet precies wat ik wil met dit verhaal. Vooral het van me afschrijven en kijken of er meer mensen in deze situatie hebben gezeten. Ik had verwacht dat mijn schouder allang de oude zou zijn maar dat is niet zo.. Ik word er gewoon moedeloos van dat het herstel zo lang duurt. En dat ik zo veel met pijn zit.

Bedankt alvast voor het lezen. En misschien hebben jullie tips <3

[Volg] Bonte Makuya, kleine meisjes worden groot!

16-07-2017 Makuya <3 mijn bonte prinses

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 13:26

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
geld verdienen met artikelen schrijven? klik dan hier Bygg bruer, ikke murer !

kiki1976

Re: Slijmbeurs ontsteking schouder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 13:30

Ik had een paar jaar terug ook een slijmbeurs ontsteking, maar was met brufen redelijk onder controle te houden. Maar het bleef oppassen, zeker met zwaardere dingen.

Vorig jaar kwam deze eens zo hard en pijnlijk terug. Gelijk weer met brufen begonnen maar hielp niets.
Weer langs de ha geweest en die stelde voor om er een spuit in te zetten. Wauw na een paar uur voelde je dat deze al wat begon te werken en na een paar dagen haast geen pijn meer.
Maar nu nog, het blijft oppassen.

Lavje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 13:31

Als het echt een slijmbeursontsteking is zou ik gaan vragen om een injectie via het ziekenhuis.
Ik heb zelf 4 jaar doorgelopen met fysio, 3 injecties etc en uiteindelijk toch geopereerd aan mijn slijmbeurs in mijn schouder. Nu 4 jaar later heb ik sporadisch nog last en zo goed als pijn vrij. Achteraf gezien had ik echt sneller moeten laten opereren maar omdat dat echt de laatste stap is toch zo lang mogelijk uit gesteld. Als je er op tijd bij bent met de injecties kan je er misschien nog zonder operatie van af komen. Niet te licht over denken maar ff aanpakken. Sterkte!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 13:36

Slijmbeursontsteking/rsi achtige klachten = peesblessure, staat minimaal 6 maanden voor en volledig herstel (maar zal altijd zwakke plek blijven) zo 9-12 maanden qua opbouwen weer naar voltijd werken. 2x flinke gehad, ook tevroeg begonnen, leverde 2e spuit op (toen was dat normaler, fysio's zijn er vaak tegen trouwens). En inmiddels 12?+ jaar later moet ik nog steeds opletten met wat ik doe op dit punt.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 13:38

Mijn vriend heeft ook vaak last van de schouders. Een aantal jaren geleden een slijmbeursontsteking, eerst links en een paar weken later rechts, maar dat was niet zomaar een beetje last, hij kon helemaal niks meer door de pijn en de allerzwaarste pijnstillers deden nauwelijks iets.. zelfs in bed liggen was haast niet te doen. Echt heel naar, zo'n ontsteking.
Hij heeft daarna geen echte, zware ontsteking meer gehad, maar kreeg wel sinds vorig jaar weer wat vage klachten. Uiteindelijk bleek dat er kalk in de schouder zat, wat een tijdje geleden in het ziekenhuis is verwijderd. Die kalk zorgt voor irritatie, wat weer een kleine ontsteking kan veroorzaken.

Op zoek naar een (trouw)videograaf? ABCreatief Videoproducties Bokkers krijgen een leuke korting!

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-19 14:39

Hier raad zowel de huisarts en de fysio de spuiten af. Zeker omdat het toch blijvende schade doet aan je banden blijkbaar.

De pijn is gewoon zo vervelend. Ik kan niet op mijn rechterzij liggen en koken is zelfs lastig. Even met 1 hand een pan verplaatsen doet gewoon direct pijn.

Op werk denken ze er vrij licht over. Ga maar een spuit halen en zoniet dan verwachten we dat je binnen een aantal weken compleet hersteld bent. Dus veel begrip is er niet. Dit is voornamelijk vanuit mijn leidinggevende en diegene die het verzuim en ziek zijn regeld. De bedrijfsarts neemt me wel meer serieus gelukkig.

Zijn er meer mensen die een spuit hebben gehad en of je daarna nog last had? Ik heb vernomen dat de spuit zelf extreem pijnlijk is.

[Volg] Bonte Makuya, kleine meisjes worden groot!

16-07-2017 Makuya <3 mijn bonte prinses

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 14:50

Spuit kan pijnlijk zijn, hangt mede van degene af die spuit. Bij 2e keer ging ik bijna onderuit, laat iemand anders je dus thuis brengen als je dit doet. Tussen 1e en 2e zat ong. 3 weken (waarvan 2 vakantie), boel ging eenmaal terug op kantoor na zo'n 4 uur al zo erg mis dat spuit nr. 2 het gevolg was. Daarna verstandiger geworden qua naar lijf luisteren en veel rustiger opbouwen.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Lavje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 14:58

Het ligt aan de spuit, als ze gewoon alleen een verdovingsspul inspuiten valt het wel mee.
Zetten ze de spuit onder echo tussen het gewricht en de slijmbeurs met ontstekingsremmer --> dat is inderdaad niet zo grappig.
Maar door die ontstekingsremmer komt de boel wel tot rust.

Voor nu kan je smeren met traumeel, ontstekingsremmer slikken en magnesium slikken. Verder braaf je fysio oefeningen doen maar veel meer kan je niet echt.
Ik zou er echt niet te lang mee door blijven klungelen maar gewoon een verwijzing vragen naar een goede orthopeed met veel schouder ervaring.

Ik kon op het einde geen pen meer vasthouden, zoveel pijn. Haren wassen/vastdoen was onmogelijk. Voor mij zat er na 3 spuiten niets meer anders op dan te opereren en ik ben echt blij dat ik dat heb gedaan. Onderschat deze klachten niet!

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:06

Als het goed is zit er ook meteen pijnstilling in die spuit, dus het viel wel mee bij mij. Het is een hele sterke ontstekingsremmer corticosteoriden, die het weefsel ( banden en pezen) wat zachter kunnen maken waardoor dat kan gaan scheuren. Maar dat gebeurt pas na vele malen herhalen. Men geeft het vaak max 2 x
Er is bij een pijnlijke schouder zoals jij het beschrijft vaak letsel aan de rotator cuff, pezen zijn gezwollen en er komt beknelling bij het schouderdak.
Bij mij werkte de spuit amper, en ik ben geopereerd, heb een Neer- plastiek gehad. Cuff gerepareerd en schouderdak wat verhoogd en kalk weggehaald, samen met de slijmbeurs. ( die overigens weer aan kan groeien )
Lange tijd geduurd, maar wel hersteld.
Als ik jou was zou ik een doorverwijzing vragen vragen voor een MRI- scan om te kijken wat er precies stuk is en dan pas laten bepalen wat de opties zijn.

Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

Lavje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:10

proudmama schreef:
Bij mij werkte de spuit amper, en ik ben geopereerd, heb een Neer- plastiek gehad. Cuff gerepareerd en schouderdak wat verhoogd en kalk weggehaald, samen met de slijmbeurs. ( die overigens weer aan kan groeien )
Lange tijd geduurd, maar wel hersteld.
Als ik jou was zou ik een doorverwijzing vragen vragen voor een MRI- scan om te kijken wat er precies stuk is en dan pas laten bepalen wat de opties zijn.

Dit heb ik inderdaad ook gehad.

Hier meer info:
https://www.fysiotherapieceintuurbaan.n ... -ruimte-ma

Ik adviseer je het niet zo ver te laten komen en er serieus mee aan de slag gaan en idd doorverwijzing naar het ziekenhuis en ortopeed.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:22

Ik loop al vanaf januari met een slijmbeursontsteking in mijn heup. Heb het twee keer laten inspuiten, maar het heeft helaas niet geholpen. Voor een operatie ben ik nog wat huivering, omdat de overbelasting van mijn heup komt door schade in mijn rug. De oorzaak kan ik dus niet weg (laten) nemen. Voor nu neem ik het dus maar zoals het komt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 16:03

Mijn vriend heeft na het weghalen van de kalk ook meteen een spuit met een antibiotica gekregen. Hij heeft daar helemaal niks van gevoeld ondanks dat hij van tevoren geen verdoving heeft gehad.
Wij zijn in het ziekenhuis van Roermond geweest, we waren erg tevreden over de arts daar.

Op zoek naar een (trouw)videograaf? ABCreatief Videoproducties Bokkers krijgen een leuke korting!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 17:58

De huisarts dacht dat mijn moeder een slijmbeursontsteking had maar het bleek een gewrichtsontsteking. Ze is zelf naar Ortho clinic gegaan omdat de huisarts haar afpoeierde met rust en fysio en mijn moeder graag meer onderzoek wilde omdat ze heel veel pijn had. Bij Ortho clinic werd een echo gemaakt en bleek het een gewrichtsontsteking en geen slijmbeursontsteking. Ook gaf hij aan dat ze net op tijd was omdat ze al bijna een frozen shoulder had.
Www.orthoclinic.nl

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 22:19

Ik ben heel goed geholpen met Shockwave therapie en incidenteel daarna nog dry needling bij een slijmbeursontsteking in beide heupen (gelijktijdig)

Ik zou dit zeker eerst proberen alvorens je naar een injectie met corticosteroïden gaat kijken of een operatie.

Wordt ook bij hielspoor en slijmbeursontstekingen op andere plekken gebruikt. Later nog wel eens vage klachten gehad maar dit heeft met de bouw van mijn lijf te maken waardoor die irritatie toch af en toe terug komt.

Zoek een andere fysio die eventueel een echo kan maken en kan starten met Shockwave. Met een behandeling of 6 zou je er van af moeten kunnen zijn (ik heb er destijds meer gehad omdat ik al 3 jaar met de klachten rondliep maar ze niet herkend werden), ik had wekelijks een behandeling.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 22:40

Een keer met slijmbeursontsteking bij de huisarts geweest. Had al zeker een maand of vier wat last van mijn bovenarm. Meestal spierpijn dus ik er een warme kruik op en toen was het echt foute boel. Huisarts heeft eerst foto’s laten maken en idd iets kalkspatjes. Kreeg de keus tussen spuit of 3 x daags 600ml ibuprofen . Laatste gedaan maar duurde zeker een half jaar , mocht het weer gebeuren dan toch de spuit. Voel het zo af en toe aan mijn bovenarm en dan begin ik wel meteen met ibuprofen en tot nog toe een echte ontsteking kunnen voorkomen. Gelukkig want het doet verrekte zeer.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 23:03

Ik heb meerdere keren (afgelolen 25 jaar) een slijmbeursontsteking/verkalking gehad en ook 2 x een Frozen shoulder. Meerdere keren spuiten gehad, fysio en diclofenac. Zelfs weleens op vakantie in Griekenland een spuit gehad, omdat ik niets meer kon. Ik vind de spuiten reuze meevallen en goed helpen.
Ik heb altijd (wat) pijn en slaap altijd met een kussen onder mijn arm. Voor mij is het belangrijkste dat ik altijd op mijn houding let en zo min mogelijk mijn armen boven mijn hoofd doe. :D
Maar t went, ik kom er niet meer vanaf.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:04

Ben je ooit geprikt op vitamine B 12? - dat onderzoek is echt de moeite waard.

Verder: als het werk je te zwaar valt: gewoon je ziekmelden.
JIJ bent degene die bepaalt of je kunt werken, niet de arboarts!!

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:18

Bij mij hielp die spuit ook goed, blij dat ik hem heb laten zetten!
Voel nu de pijn in mijn andere schouder zeuren dus kijk het even aan.
Belangrijk is om wel te bewegen anders gaat het vastzitten, ben je verder van huis.

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie