Werkplek/ bureau

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Gianti

Werkplek/ bureau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-19 15:59

Het wordt hoogtijd dat ik mijn werkplek eens een op fris beurt geef!
Mijn huidige bureau is mooi, maar helaas te klein.

Nu ben ik enorm benieuwd hoe jullie werkplek eruit ziet!

Op pinterest al veel lopen neuzen, maar kan tot nu toe niet veel in winkels hier terug vinden als ik eens een idee heb.. of het prijskaartje is om te janken.
Zo’n bureau set vind ik dus prachtig, Maarja €€€ en zie eigenlijk geen Nederlandse bedrijven die het verkopen

Afbeelding

Lipicas te koop, weinig gebruikt
, extra smal, maat 37!

noviceh

Re: Werkplek/ bureau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:02

Ikea? Kom je op pinterest ook veel leuke, betaalbare ideeën tegen.

03-02-2010 Jorinde Lynn
03-04-2012 Viënna Jade
05-07-2014 Eline Mae
♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

Ricie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:05

Oooh interessant! Ik kom even volgen, wellicht inspiratie opdoen. Ik ben aan het kijken voor een nieuw bureau, met alles er op en eraan. Hier gaat de komende tijd heel veel vervangen worden, ook veel apparatuur, computers, schermen.....om de ideale werkplek te creëren. Dus ik kom even meelezen, momenteel is het zo een rotzooi dat het niet gaat, maar als het opgeruimd is zal ik eens een foto maken van mijn huidige bureau/werkplek. Saai, kaal en veel te vol!

Haha, een onderschrift? Wat voor nuttigs moet je daar inzetten? Niks! Nouja bedankt voor het lezen dus! Bye :wave:

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:14

Ikea? Hebben ze ook hoog/laag-bureaus, verstelbaar met een knopje (dus elektrisch) of draaiding (zelf draaien dus).

Oy with the poodles, already

Telpeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:37

Ik heb een random 'gewoon' houten bureau met wit ikea hemnes opzetstuk, geen duidelijke foto's van (ivm verhuizing, ik kan ze dus ook niet maken) maar een beeldscherm past in die hemnes omhouw en een toetsenbord past daar dan ook onder. Omdat ik veel teken en de ruimte nodig heb vind ik dat wel zo prettig want zo kan ik makkelijk en snel switchen van bezigheid. Een kant van de hemnes is mijn pennenbak, ik heb hem volgepropt met kleine individuele vierkante pennenbakjes zodat de pennen horizontaal liggen. Wanneer ik in de tuin wil werken of op de bank dan neem ik de gewenste pennenbakjes mee :+

Ikea hemnes bureau met opzetstuk
https://www.ikea.com/nl/nl/p/hemnes-bur ... s29000504/

Oude foto van de mijne die toevallig nog online staat:
Afbeelding

Mijn bureau zo kan in een paar tellen een computermeubel zijn, of een groot open leeg bureau met plaats voor papier tot pakweg A2 formaat. Ik zal erbij zeggen dat mijn bureau zelf niet van ikea hemnes is, mijne is nog een slag groter en dieper want ik hou van veel werkoppervlak. De bovenkant van mijn ombouw staat vol met frutsels, zoals beeldjes, kaarsen <3

"The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense." - Tom Clancy [o]

Ricie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:39

Dat klinkt wel heel praktisch gedaan inderdaad! Ik ben momenteel nog heel erg aan het orienteren naar wat ik praktisch vind. Heb nu een 60cm diep blad en ik wil naar 80, wil een hoekbureau weer. Maar die zijn lastig te vinden naar mijn wens en nog een leuke prijs

Haha, een onderschrift? Wat voor nuttigs moet je daar inzetten? Niks! Nouja bedankt voor het lezen dus! Bye :wave:

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:42

Ricie schreef:
Dat klinkt wel heel praktisch gedaan inderdaad! Ik ben momenteel nog heel erg aan het orienteren naar wat ik praktisch vind. Heb nu een 60cm diep blad en ik wil naar 80, wil een hoekbureau weer. Maar die zijn lastig te vinden naar mijn wens en nog een leuke prijs

Mijn vader heeft vroeger voor op mijn zolderkamer een bureau zelf gemaakt, het moest namelijk in een rare hoek. Is zelf maken niet een idee?

All magic comes with a price, dearie

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:42

Ik lees even mee!

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:19

Afbeelding
Hier zie je mijn bureau, gemaakt van een hele oude deur en een glasplaat erop.

Ricie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:40

Jaaa precies, zelf een bureau maken zit ook wel in mijn overweging inderdaad.

Dit is mijn huidige bureau:
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:41

Dat voorbeeld is heet gaaf zeg! Ik ben ook gek op hout.

Zelf heb ik mijn werkruimte een paar jaar geleden eens flink aangepakt:
Voor :')
Afbeelding

Na:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op zoek naar een (trouw)videograaf?: ABCreatief Videoproducties

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:43

Samo schreef:
[ [url=m/5DZn65.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh ik vind je bureau echt prachtig!

I know you'll be a sun in somebody else's sky

Ricie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:44

Ziet er goed uit Annemiek!

FCP kan ik zo blij van worden *\o/*

Zit zelf ook in de video en gebruik het ook. Zo een toetsenbord overlay heb ik ook weleens aan gedacht maar nog steeds niet aangeschaft. Werkt dat een beetje goed en fijn?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:48

Ricie schreef:
Ziet er goed uit Annemiek!

FCP kan ik zo blij van worden *\o/*

Zit zelf ook in de video en gebruik het ook. Zo een toetsenbord overlay heb ik ook weleens aan gedacht maar nog steeds niet aangeschaft. Werkt dat een beetje goed en fijn?

Leuk dat je ook met finalcut werkt!
De toetsenbord overlay is enorm fijn! Ik heb hem zowel voor de imac als voor de macbook. En hij is niet alleen fijn voor de shortcuts maar houd ook nog eens stof en kruimels en waterdruppels tegen :D Is wel heel even wennen met blind typen, het voelt net iets anders aan.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:49

Hier zo'n beetje de goedkoopste optie die er is :')

Vind het zelf heel fijn dat er zo weinig staat, heb echt behoefte aan een zo rustig mogelijke werkplek.

Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-19 20:17

noviceh schreef:
Ikea? Kom je op pinterest ook veel leuke, betaalbare ideeën tegen.

zat ik inderdaad te kijken, maar tot nu toe niet echt mijn stijl tegen gekomen

Ricie schreef:
Oooh interessant! Ik kom even volgen, wellicht inspiratie opdoen. Ik ben aan het kijken voor een nieuw bureau, met alles er op en eraan. Hier gaat de komende tijd heel veel vervangen worden, ook veel apparatuur, computers, schermen.....om de ideale werkplek te creëren. Dus ik kom even meelezen, momenteel is het zo een rotzooi dat het niet gaat, maar als het opgeruimd is zal ik eens een foto maken van mijn huidige bureau/werkplek. Saai, kaal en veel te vol!

Heel herkenbaar! heb hier net mijn apparatuur vervangen, dus dan moet alles eromheen ook eens aangepast worden!

Telpeva schreef:
Ik heb een random 'gewoon' houten bureau met wit ikea hemnes opzetstuk, geen duidelijke foto's van (ivm verhuizing, ik kan ze dus ook niet maken) maar een beeldscherm past in die hemnes omhouw en een toetsenbord past daar dan ook onder. Omdat ik veel teken en de ruimte nodig heb vind ik dat wel zo prettig want zo kan ik makkelijk en snel switchen van bezigheid. Een kant van de hemnes is mijn pennenbak, ik heb hem volgepropt met kleine individuele vierkante pennenbakjes zodat de pennen horizontaal liggen. Wanneer ik in de tuin wil werken of op de bank dan neem ik de gewenste pennenbakjes mee :+

Ikea hemnes bureau met opzetstuk
https://www.ikea.com/nl/nl/p/hemnes-bur ... s29000504/

Oude foto van de mijne die toevallig nog online staat:
[ Afbeelding ]

Mijn bureau zo kan in een paar tellen een computermeubel zijn, of een groot open leeg bureau met plaats voor papier tot pakweg A2 formaat. Ik zal erbij zeggen dat mijn bureau zelf niet van ikea hemnes is, mijne is nog een slag groter en dieper want ik hou van veel werkoppervlak. De bovenkant van mijn ombouw staat vol met frutsels, zoals beeldjes, kaarsen <3

Netjes opgeruimd zo!

Ricie schreef:

Ik heb zelfs maar 48 _O- denk dat 80 iets te groot wordt voor mijn ruimte. maar wil zeker weten 60 cm!

Samo schreef:
[ [url=m/5DZn65.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat enorm mooi!!!
Ricie schreef:
Jaaa precies, zelf een bureau maken zit ook wel in mijn overweging inderdaad.

Dit is mijn huidige bureau:
[ [url=m/zyBQXr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Erg mooie spulletjes :P
8nnemiek schreef:
Dat voorbeeld is heet gaaf zeg! Ik ben ook gek op hout.

Zelf heb ik mijn werkruimte een paar jaar geleden eens flink aangepakt:
Voor :')
[ [url=m/XRkjpI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na:
[ [url=m/E0PAPY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KbME3H.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U8Wazy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo wat een verbetering en leuk met die kistjes! Wat voor bureau blad heb je op de onderste foto?

xSwanHeart schreef:
Hier zo'n beetje de goedkoopste optie die er is :')

Vind het zelf heel fijn dat er zo weinig staat, heb echt behoefte aan een zo rustig mogelijke werkplek.

[ [url=m/Dx6WIc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel mooi!

Mijn werkplekje: Vind de sfeer opzich wel fijn, maar is echt te klein, vooral als ik op iPad wil schrijven bij mijn iMac :')

Afbeelding

, extra smal, maat 37!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 20:22

Ik weet niet hoe lang je per dag aan die werkplek zit, maar de afstand tot je beeldscherm en de hoeveelheid licht zijn wel belangrijke dingen om aan te denken.

Oy with the poodles, already

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 20:27

Mijn bureaublad is van hardhout. Het is een hardhouten eetkamertafel geweest, die ik een tijdje buiten heb laten verweren, daarna geschuurd en de poten heb ik een metaallook gegeven.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 20:38

Dit is mijn huidige werkplek. Er staat een printer op, laptop, twee lampjes en mijn boeken (nu even een troep omdat ik veel aan het printen was). Ik kan al mijn elektronica met één lichtschakelaar aan en uit zetten. Dat is wel zo handig. Het blauwe kleed is waar de bench van de hond staat.

Afbeelding

Ik heb dit bureau van Ikea. https://www.ikea.com/nl/nl/p/kallax-bur ... -30308220/
Ik zou op zich wel een andere willen maar momenteel geen ruimte en geld en dit werkt wel met al mijn boeken.

Mijn vorige werkplek (voordat ik ging verhuizen) zag er zo uit.

Afbeelding

'Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead.'
-The Doctor

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 20:44

Onderstel van Ikea bureau met planken erop. Afbeelding
Het is een beetje ondiep, maar het staat in een hele smalle woonkamer.

Telpeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 10:04

Voor degenen die graag meer ruimte willen maar geen plek hebben voor een dieper bureau, hebben jullie al eens overwogen om de monitor aan de muur op te hangen?

Jouw plek vind ik er erg leuk uit zien ts, zo knus. Ik zou zelf denk ik ook kiezen voor een dieper bureau inderdaad, ik denk dat dat comfortabeler is wanneer je er lang achter zit omdat het ook een flink scherm is wat je hebt (mooi ding trouwens).

"The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense." - Tom Clancy [o]

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 10:13

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn
Op 3-7-15 is onze prachtige zoon geboren! Op 4-01-2018 is onze dochter geboren

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:13

Mijn bureau is een witte eettafel van de IKEA (https://www.ikea.com/nl/nl/p/melltorp-t ... s19011777/). Mijn beeldscherm staat op zo'n verhoger (https://www.bol.com/nl/p/beeldscherm-mo ... 012839783/) zodat ik de toetsenbord en muis eronder kan schuiven. Naast de verhoger heb ik de printer.
Voor mijn systeemkast heb ik een nachtkastje van de IKEA op de wieltjes, maar bij het monteren heb ik het plankje en de achterwand eruit gelaten voor de ventilatie (vergelijkbaar met https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... mrc&uact=8 maar dan zonder plank ertussen).

Om de tafel heen heb ik Billy kasten staan om de spulletjes netjes in op te bergen. Ik kan nu geen foto's maken maar op deze manier heb ik een rustige werkplek met veel ruimte gecreëerd.

Mijn project "Paardenneusjes" is te volgen via https://flic.kr/s/aHsmn4wpGo.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-19 19:12

magda_90 schreef:
Mijn bureau is een witte eettafel van de IKEA (https://www.ikea.com/nl/nl/p/melltorp-t ... s19011777/). Mijn beeldscherm staat op zo'n verhoger (https://www.bol.com/nl/p/beeldscherm-mo ... 012839783/) zodat ik de toetsenbord en muis eronder kan schuiven. Naast de verhoger heb ik de printer.
Voor mijn systeemkast heb ik een nachtkastje van de IKEA op de wieltjes, maar bij het monteren heb ik het plankje en de achterwand eruit gelaten voor de ventilatie (vergelijkbaar met https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... mrc&uact=8 maar dan zonder plank ertussen).

Om de tafel heen heb ik Billy kasten staan om de spulletjes netjes in op te bergen. Ik kan nu geen foto's maken maar op deze manier heb ik een rustige werkplek met veel ruimte gecreëerd.

Vind altijd mooi een monitor verhoging! Ben alleen bang dat scherm dan te hoog komt voor mij. Hoe ervaar jij dit?

, extra smal, maat 37!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 19:22

Ik heb ooit geleerd dat je ogen ongeveer op dezelfde hoogte moeten zitten als de bovenkant van je beeldscherm.
Nu heb ik dat bij mijn mac ook niet, daar is ie net te groot voor, maar als ik hem zou verhogen dan zou ik gegarandeerd last van mijn nek krijgen.