[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Skippy01

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:16

@lenexa Zink, biotine, biergist en silicium zijn belangrijk voor huid, haar en nagels, dus ook voor hoeven ;) echt tips heb ik niet verder helaas.

@fangio zeker waar, maar met breien kan ik mooie dekens voor in huis maken, dat lukt met schaken niet. Plus: als het geld op is, kun je breien even stilleggen, dat lukt met levende hobby's dan weer niet :+

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:57

Hopelijk gaat alles goed met jullie haffies:) Wolf gaat (als het goed is) 11 november naar de tandarts, hij maakt proppen dus denk dat hij achter aan het wisselen is. Tot de tandarts gaat er in ieder geval geen bit in dus tot die tijd ga ik nog even niet de weg over. Heb voor extra controle nu nog even altijd een hoofdstel in namelijk.
Zijn nu vooral in de bak aan het 'spelen' vandaag naast hem op een kruk gestaan en af en toe naast hem gesprongen, maar dat vindt hij allemaal prima.
Eind dit jaar wil ik een zadelmaker laten komen, zit zelf te denken aan een wintec zadel (2e hands) voor het inrijden. Later komt er dan een mooi dressuurzadel. Hij heeft nu een naar bultje dus hopelijk is dit snel weg:

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:13

Hopelijk trekt het bultje inderdaad snel weg! En is hij ook snel van de proppen af :j

Hier alles goed :j
Pony rijden in de storm: braaaaave pony. Technisch stelde het rijden vandaag niks voor overigens, Doortje kreeg steeds haar enorme bos manen in haar ogen, dus om de zoveel passen ging de handrem er even op :')

Daarna was er op de wei een stuk laken of zoiets tegen een weidepaal gewaaid. Hoe je weet dat je pony prima in staat is prikkels te verwerken? Ze loopt naar betreffende paal, en gaat dat ding eens observeren. In de naastgelegen weide schrikken de paarden van 'het object'.
Doortje schrikt even van die paarden, springt drie meter opzij, draait zich om en gaat gauw terug kijken. Met op flinke afstand de paarden van de andere wei, die eens gingen kijken of Doortje niet toevallig opgegeten zou worden door 'het object'. Ik heb oprecht hardop staan lachen _O- Doortje ging uiteraard vrij rap weer door met grazen. De andere paarden hadden wat langer nodig :')

Wij hadden overigens afgelopen maandag de tandarts, dus we kunnen weer lekker door :j

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 08:53

K_nolan, vreemd bultje. Hopelijk snel weggetrokken, goed dat hij de rest zo braaf doet.

Doortje weer mega braaf zo te lezen!

Roxy staat echt te genieten in de nieuwe stal, het gaat echt super goed. Volgens mij is het echt heerlijk voor haar, ze kan lekker de hele dag zelf kiezen of ze binnen of buiten staat. Tussen de meute of lekker een beetje apart. Ik denk dat een ander nu de leider is en dat ze dat wel fijn vind, er is nu ook veel rust in de kudde. Gisteravond stonden ze alle 10 op stal, het zag er gemoedelijk uit.
Ik kreeg vorige week deze heerlijke foto, lekker de halve ruif blokkeren. Want wil graag slapen dichtbij je vriendin ( de schimmel ) die staat te eten. Ik lag echt dubbel op mijn werk, genieten als je dit soort foto's krijgt.
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 09:05

@lenexa dat is zeker genieten <3 Heerlijk zeg!

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:23

Oh heerlijk die foto Lenexa. Zo wil je toch ook wel een paard zijn he!

Wonan is gelukkig weer van die zweer af en loopt goed, dus kunnen we gaan oppakken.

Skippy; bij ons op stal bij enge dingen en als mensen vragen of die van mij dat eng zou vinden dan zeg ik automatisch; uh nee, het is Wonan. Zo fijn he, die koele kikkers.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:41

@Lenexa, vreemd dat het dan zo snel slijt. Ik heb een tijdje biotine gevoerd. Dat droeg wel bij!
@Fangio, balen zeg! Maar hoop dat je, ondanks dat het een dure hobby is, er wel veel geluk uit haalt. Ik kijk ook weleens naar mijn klasgenoten (leeftijd 18-20) en wij zijn allemaal werkzaam in ons toekomstig vakgebied (zorg). Voor onze leeftijd verdienen we dus best goed. Als ik dan zie wat zij allemaal kopen en doen, dan vraag ik me af of ik nou zo weinig werk of waar het allemaal blijft. Maar het is het 2e. Het zit in Polo en Monroe. :')
@K_Nolan, spannend naar de tandarts! Wel naar van de proppen. Fijn dat hij zo chill is! :D Hopelijk gaat het plekje ook gauw over.
@Skippy01, fijn dat ze zo braaf was in de storm! Mooi als je dan zo ziet dat ze ermee kan dealen zeg maar.
@Lenexa, hahahaha die foto! _O- Lekker plekje hoor!
@JurdyWonan, fijn dat hij weer van de zweer af is! Je hebt die wedstrijd niet kunnen doen zeker?

Hier gaat het ook lekker. Laatst zonder zadel gereden in het bos(je), waar ik heel zenuwachtig voor was. Maar dat sloeg echt nergens op, want ik heb hem in het bosje zonder zadel ingereden. :') Mon vond het dus ook enorm gezellig en niet bijzonder. Was echt alsof hij zei: "Baas, doe normaal man. Dit vind ik echt net als met zadel."

Gister weer les gehad! Linkergalop gaat zooooo goed. Hij heeft daarin zulke enorme stappen gemaakt. Maandag lukte de rechtergalop aan de longe heel goed, maar ohz weer niet. Maakt niet uit. Volgende keer beter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:04

xJurdyWonanx schreef:
Oh heerlijk die foto Lenexa. Zo wil je toch ook wel een paard zijn he!

Wonan is gelukkig weer van die zweer af en loopt goed, dus kunnen we gaan oppakken.

Skippy; bij ons op stal bij enge dingen en als mensen vragen of die van mij dat eng zou vinden dan zeg ik automatisch; uh nee, het is Wonan. Zo fijn he, die koele kikkers.

Grappig genoeg is Doortje helemaal niet stoer eigenlijk, maar wel onwijs nieuwsgierig, dus ze wil het dan toch wel weten ;)

@peerappel ziet er goed uit! En joh, zelfs als je straks twee kanten galop hebt, verzinnen ze weer iets dat niet lukt hoor ;) zo gaat mijn linkergalop momenteel behoorlijk traversaal, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Enige manier om dat momenteel tegen te gaan, is haar schoudervoor laten galopperen. Je blijft eraan werken ;) :j

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 07:19

K_Nolan, Vervelend, hopelijk is hij snel weer helemaal de oude! Super leuk dat jullie straks kunnen beginnen met inrijden :D

Lenexa, oooh wat ziet dat er heerlijk uit! Echt een top plekje heeft ze daar zo te zien. Fijn dat het zo goed gaat met de groep :j

PeerAppel, wow ziet er super goed uit! Mon wordt een echte dressuurpony <3 En inderdaad wat Skippy zegt, als de rechtergalop goed gaat dan komt er wel weer iets nieuws :') Maar dat houdt het een beetje leuk hé..

Gister de foto's gekregen van onze shoot met Nikki de Kerf, ze zijn zooo mooi! Een mini voorproefje:
Afbeelding

Morgen gaan we weer online proefjes rijden, nog 2 puntjes tot we Z mogen dus zou mooi zijn als we die hier kunnen halen :)

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+10 Z1*
Flicka12 @ [ITP] Haflinger Flicka voor de lens van Nikki de Kerf

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 07:22

@flicka gaaf! Nikki kan zo goed met licht spelen he, heel tof!

Oeh, succes met de laatste puntjes tot het Z!

Wij hadden gisteren echt een 'pony club achtig dagje'. Ik reed in de bak met 2 dames van 13 en eentje van 11. (Voor de beeldvorming: ik ben 32 ;) .) En we reden allemaal op merries ook nog. Mijn plan was dressuurtraining. Maar ja, met zoveel gekwebbel én twee hindernissen in de bak, hebben we er lol met je knol training van gemaakt. Inclusief compleet in ponyclub-stijl in een treintje over de hindernisjes, zodat de minder brave wel bij de rest zou blijven haha. Hebben in ieder geval lol gehad :D :j

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 07:30

Skippy01 schreef:
@flicka gaaf! Nikki kan zo goed met licht spelen he, heel tof!

Oeh, succes met de laatste puntjes tot het Z!

Wij hadden gisteren echt een 'pony club achtig dagje'. Ik reed in de bak met 2 dames van 13 en eentje van 11. (Voor de beeldvorming: ik ben 32 ;) .) En we reden allemaal op merries ook nog. Mijn plan was dressuurtraining. Maar ja, met zoveel gekwebbel én twee hindernissen in de bak, hebben we er lol met je knol training van gemaakt. Inclusief compleet in ponyclub-stijl in een treintje over de hindernisjes, zodat de minder brave wel bij de rest zou blijven haha. Hebben in ieder geval lol gehad :D :j

Ja echt prachtig, zij is zó goed! Wat heerlijk zo'n pennydagje, soms kan dat he :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:02

Afbeelding

Deze knapperd heeft zojuist haar eerste galop-appuyement gedaan :))
Nog maar twee galopsprongen, maar toch :D

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:52

Beter 2 dan geen! Knap hoor.
Kan ik momenteel alleen nog maar van dromen, maar wie weet een haalbaar doel voor komend jaar hihi.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:38

xJurdyWonanx schreef:
Beter 2 dan geen! Knap hoor.
Kan ik momenteel alleen nog maar van dromen, maar wie weet een haalbaar doel voor komend jaar hihi.

Een jaar geleden kon Doortje van de zijgangen alleen wijken en schouderbinnenwaarts in stap draf en aan de hand alleen linksom de travers in stap.
Nu kan ze beide kanten op de travers in stap en draf, schouderbinnenwaarts in drie gangen, keertwendingen, en de appuyementen gaan ook steeds beter dus.
In een jaar kan er héél veel veranderen dus :j Gewoon doelen blijven stellen en blijven trainen, doen wij ook, niet meer en niet minder ;)
Momenteel is bij ons de galop linksom juist even minder, die pakt ze ofwel traversaal ofwel gooit ze haar gewicht op de linkerschouder. Er blijft altijd werk aan de winkel dus :)

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:28

@Flicka, wat een mooie foto's zeg. Ik zit de laatste tijd ook rustig om me heen te kijken voor een fotograaf. Succes met de laatste punten!
@skippy01: leuk dat er al twee sprongen zijn uitgekomen, gaat vast goedkomen. Mijn andere haflinger vond de appuyementen echt geweldig, kregen we ook altijd wel goede cijfers voor. Wat ik echt verschikkelijk vond in het Z1 waren de keertwendingen in stap. Nolan draaide zich vaak net iets te snel om (eigenlijk alleen op wedstrijden door wat extra spanning), waardoor hij vaak 1 achterbeen draaide ipv stapte. Ik vond deze oefening altijd zo frustrerend.

Bij ons staan de paarden weer binnen helaas, de wei is te nat nu. In de ochtend wordt hij in de bak gezet door de stalmedewerkers, en in de middag/avond zet ik hem nogmaals erin. Ik merk alleen dat hij zich onwijs verveelt, hij blijft enkel aandacht vragen bij mij. Ik denk dat ik binnenkort een bal ga aanschaffen om te kijken of hij zich hiermee kan vermaken. Hij kan nu even niet meer bij zijn vriendje staan omdat die naar de hengstenkeuring gaat eind Nov. Ze kunnen elkaar best beschadigingen namelijk in hun spelen, vooral in zo'n kleine ruimte.
Levert mij wel een klein dilemma op. Mocht het echt niet gaan dan wordt het toch een shetlander aanschaffen :Y)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:40

@k_nolan keertwendingen gaan hier inmiddels heel goed juist. Ik kom vanuit 10 jaar Western rijden, dus ik moet zelf vooral mijn binnenbeen erbij leren houden om te voorkomen dat ze gaat spinnen (ze kan beide, bedoeling was eigenlijk dat ze mijn nieuwe westernpony zou worden, maar daar had ze geen zin in , duidelijk, dus toen ben ik zelf maar weer gaan dressuren haha). Maar inderdaad: komt vanzelf goed! Ze is pas 6, geen haast :)

Ojee, een shettenvriendje klinkt wel heel gezellig en verleidelijk <3 :D

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 17:10

Even een vraag, heb namelijk nog niet eerder een paard gehad met jeuk. Wolf heeft nu een maandje of twee best jeuk bij zijn manen en vooral schoft. Hij heeft geen zomereczeem want hiervoor nooit last van gehad. Ik heb nu een algemene anti jeuk spray gehaald, wellicht dat dit de oplossing is. Nog meer haffies hier met zo'n 'probleem'? Als ik op Google zoek krijg ik enkel tips voor zomereczeem. Hij krijgt een half bix per dag, sportbrok aanvullend en nog ongeveer een half muesli

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 17:59

K_nolan schreef:
Even een vraag, heb namelijk nog niet eerder een paard gehad met jeuk. Wolf heeft nu een maandje of twee best jeuk bij zijn manen en vooral schoft. Hij heeft geen zomereczeem want hiervoor nooit last van gehad. Ik heb nu een algemene anti jeuk spray gehaald, wellicht dat dit de oplossing is. Nog meer haffies hier met zo'n 'probleem'? Als ik op Google zoek krijg ik enkel tips voor zomereczeem. Hij krijgt een half bix per dag, sportbrok aanvullend en nog ongeveer een half muesli

Helaas geldt met eczeem niet 'want hiervoor heeft hij nooit last gehad'. Eczeem krijgen ze meestal pas tussen de leeftijd van 3 en 5/6 jaar en grappig genoeg hebben veel paarden daar eind van het seizoen (aug-okt) de meeste hinder van.
Doortje heeft ook jeuk, ook niet per se 'echte eczeem', die staat onder een vliegendeken, en haar manen 'lost ze zelf op' door veel met vriendjes te kriebelen. Eind oktober heeft ze dus altijd hele happen uit haar manen vooral het laatste deel tegen de schoft aan.

Qua voer geldt bij jeuk: soberder is beter. Sportbrok en muesli weg, overstappen op een vitaminekorrel of als je meer energie nodig hebt bijv vitalbix active+ of equifyt green power.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:21

@ Lenexa, heerlijke foto dat ze zo languit ligt te slapen, fijn dat ze haar plekje al wat heeft gevonden! <3
@ Skippy, heerlijk he zulke paarden. Die van mij is van bijna niks bang en anders is de eerste reactie op de rem en kijken wat het is. Vind ik toch altijd een stuk prettiger dan wanneer ze eerst gaan rennen en dan een kilometer verderop eens gaan nadenken. En appuyementen, knap hoor!
@ Peerappel, heerlijk zonder zadel naar buiten! Super dat je les ook goed gaat. Mag ik vragen welk shirtje je aanhebt op de foto? of is dat de baselayer. Ik zoek nog een leuk shirt of vest voor bij mn benetton blue maar vind die van lemieux te duur :+ Mn paard krijgt wel dure spullen, maar ik niet :')
@ Flicka, prachtige foto <3 Ik wil ook echt nog graag eens foto's door haar laten maken, maar de reiskosten zijn me er een beetje teveel aan naar hier :+
@ Knolan, niet buiten komen vind ik eigenlijk echt een no go, zeker voor jonge paarden. Al heb ik natuurlijk makkelijk praten met de paarden aan huis. Ik kan je iig zowel een bal als een shetlander aanraden. Persoonlijk vind ik ook dat hij erg veel voer krijgt. De mijne kreeg op die leeftijd een kwartje ponybrok en that's it. Mijne jeukt namelijk ook snel als hij teveel suikers binnen krijgt.

Wij zijn vandaag nog eens een heerlijke strandrit gaan maken. Hebben de afgelopen 2 weken alleen in de bak gereden met clinics, lessen en wedstrijd en ik merkte aan hem dat hij er wel weer aan toe was om even lekker te ontspannen en even vol gas te kunnen gaan.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:03

@Fangio ik wou dat ik de luxe had. Ik rij nu elke dag 25 minuten naar een stal waar hij het zomerseizoen lekker de wei op kan. Dit was de enige stal die deze optie bood voor hengsten. In de winter gaat er niemand de wei op, hij komt wel in de paddock buiten als er ruimte is. Helaas niet ideaal, maar er zit niets anders op. Voorheen woonde ik in NH hier stonden mijn paarden eigenlijk in zomer en winter de hele dag buiten (nacht binnen).

We hebben wel de toekomstplannen te verhuizen naar een huis met land, maar dan moet eerst ons huidige huis opgeknapt zijn en verkocht worden..

Wat een heerlijk filmpje overigens. Maandag komt onze bal binnen als het goed is.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:26

Skippy01 schreef:
[ [url=m/cUAKE6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze knapperd heeft zojuist haar eerste galop-appuyement gedaan :))
Nog maar twee galopsprongen, maar toch :D

Lekker bezig! Ze ziet er goed uit! :D

Fangio schreef:
Wij zijn vandaag nog eens een heerlijke strandrit gaan maken. Hebben de afgelopen 2 weken alleen in de bak gereden met clinics, lessen en wedstrijd en ik merkte aan hem dat hij er wel weer aan toe was om even lekker te ontspannen en even vol gas te kunnen gaan.

Wat heerlijk! Ik zou dat ook nog zo graag een keer willen doen :j Naar welk strand ben je geweest?

K_nolan schreef:
@Fangio ik wou dat ik de luxe had. Ik rij nu elke dag 25 minuten naar een stal waar hij het zomerseizoen lekker de wei op kan. Dit was de enige stal die deze optie bood voor hengsten. In de winter gaat er niemand de wei op, hij komt wel in de paddock buiten als er ruimte is. Helaas niet ideaal, maar er zit niets anders op. Voorheen woonde ik in NH hier stonden mijn paarden eigenlijk in zomer en winter de hele dag buiten (nacht binnen).

Lijkt me lastig met ene hengst, is hier in de omgeving ook niet echt gewenst zegmaar.. Hopelijk kun je toch iets vinden dat hij zich niet zo hoeft te vervelen en uitendelijk lekker thuis :))

Zaterdag is bij ons de paardenweger geweest, super leuk! Flicka was 465kg, laaste keer (begin 2019) was ze 510kg dus ze is flink afgevallen! +:)+ Hoe zwaar zijn die van jullie (ongeveer?)
Zaterdag ook weer ons eerste online proefje gereden, niet beste proefje ooit maar ook niet heel slecht. We gaan het zien..

Gister weer geschoren :D

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:39

@flicka jaaa, ze is weer wat afgevallen, dus ze ziet er weer beter uit. Wordt alleen maar beter naarmate de herfst en winter vorderen he haha.

Doortje is van de week gemeten op 1,51m, maar gewogen niet. Ze zit zo rond de 520kg zeg mijn meetlint, geen idee of dat nauwkeurig is. Ze is het mooiste als mijn meetlint zegt dat ze rond de 485/490 zit :+
Hoe groot is Flicka?

Ow, ziet er weer heerlijk strak uit zo geschoren! Ik twijfel nog. Als het zo'n warme herfst/ winter blijft, zal ik wel moeten scheren anders houdt ze het werk niet vol, maar ze zit niet heel dik in het haar, dus als het nu gewoon even afkoelt, hoeft het misschien niet... Vorig jaar jachtpatroon geschoren, helemaal scheren doe ik liever niet, staan toch 365 dagen per jaar op de weide, en met modder enzo...
Maar dacht meer aan zoiets als nummer 5 dan, maar de voorkant van het hoofd niet mee denk ik (ze is niet zo happig op veel gefrut aan haar hoofd, kaken lukt wel, maar de rest... nahhhh. Oren sowieso een no-go). Vorig jaar had ze nummer 11, dus heel beperkt geschoren maar.
Afbeelding

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:45

Skippy01 schreef:
@flicka jaaa, ze is weer wat afgevallen, dus ze ziet er weer beter uit. Wordt alleen maar beter naarmate de herfst en winter vorderen he haha.

Doortje is van de week gemeten op 1,51m, maar gewogen niet. Ze zit zo rond de 520kg zeg mijn meetlint, geen idee of dat nauwkeurig is. Ze is het mooiste als mijn meetlint zegt dat ze rond de 485/490 zit :+
Hoe groot is Flicka?

Ow, ziet er weer heerlijk strak uit zo geschoren! Ik twijfel nog. Als het zo'n warme herfst/ winter blijft, zal ik wel moeten scheren anders houdt ze het werk niet vol, maar ze zit niet heel dik in het haar, dus als het nu gewoon even afkoelt, hoeft het misschien niet... Vorig jaar jachtpatroon geschoren, helemaal scheren doe ik liever niet, staan toch 365 dagen per jaar op de weide, en met modder enzo...
Maar dacht meer aan zoiets als nummer 5 dan, maar de voorkant van het hoofd niet mee denk ik (ze is niet zo happig op veel gefrut aan haar hoofd, kaken lukt wel, maar de rest... nahhhh. Oren sowieso een no-go). Vorig jaar had ze nummer 11, dus heel beperkt geschoren maar.
[ [url=m/zbtJr6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Flicka was tegelijk met het wegen gemeten op 1.47m. Ik denk dat doortje dan rond de 500kg zit?
Was wel leuk dat wegen! Kwam gewoon iemand op stal met zo'n weegschaal en het kostte 10 euro per paard. Geloof dat hij door heel NL komt.

lastig dat scheren! Ik heb nu gewoon helemaal gedaan en een deken met hals op (ze staan de hele dag buiten). Nummer 5 is denk ik wel een goede optie, dan kun je ook altijd nog de rest eraf halen mocht het te warm zijn? Ik doe het hoofd altijd wel omdat ik dat mooi vind en ze braaf is, maar dat is niet het belangrijkste natuurlijk.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:49

Ah, dan is Flicka nét een maatje kleiner. Toen Doortje kwam was ze drie en 1,46 en woog ze rond de 420kg geloof ik. Echt zo'n schrale puppy-pony nog :')
Ja, bij ons komt er ook wel eens eentje inderdaad. Maar om daar iets zinnigs mee te kunnen doen, moet je eigenlijk sowieso in voorjaar en najaar wegen, dat verschil vind ik dan wel belangrijk: hoeveel komt ze aan in de zomer en hoeveel valt ze terug af in de winter. Dan kun je voer en training daar misschien op aanpassen om te zorgen dat ze dus niet structureel aankomt of structureel te veel afvalt tussendoor bijv. Kwam mij vorige keer even niet lekker uit, moment waarop ze kwam. Misschien volgende keer :)

Ja, als ze braaf zijn, is hoofd meepakken zeker handig! Stalgenootje scheert haar paard volledig, maar die moet dan gesedeerd worden. Dat is het me niet waard. Op haar lijf vindt Doortje scheren hartstikke prima, hals ook. Het gaat uiteindelijk om het functionele denk ik dan maar. Daar ga ik niet voor sederen :n (ze hoeft niet mee op wedstrijd, dan ligt het wel anders denk ik :j )

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:08

Wat zijn ze dan ineens licht he als ze geschoren zijn!
Ik heb Roxy alleen de borst eruit geschoren, ze staat zonder deken maar ze heeft het nog steeds erg warm. Ik heb 2 dagen geleden het geschoren stuk opnieuw kaal geschoren, hopelijk helpt dat genoeg. Anders gaat er nog een extra randje af want ze zweet zich de tandjes. En ze moet nu juist hard aan de bak omdat ze moet afvallen.
We waren gister 2 uur wandelen, daar kun je goed zien wat eruit is.
Afbeelding

Hier komt over 2 weken de weegschaal, ik ben zeer benieuwd. Volgens mijn meetlint weegt ze 504, maar ze is echt dikker dan Doortje dus dat lijkt me dan niet te kloppen.
Ik heb haar gekocht als 6 jarige als 1,49. In haar stamboek papieren was ze als 3 jarige 1,46. Ik ben heel benieuwd wat ze is als ze nu nagemeten wordt.