De afdeling waar ik nu werk is bijzonder casual. Slippers, korte broeken, bandshirts, joggingbroeken: alles mag, zolang de essentiële lichaamsdelen maar bedekt zijn. Zelf draag ik meestal een spijkerbroek met een simpel shirtje en sneakers. Ik geef grif toe dat ik 4 maanden geleden al naar de kapper had gemoeten, ik heb al 4 jaar geen nagellak meer gedragen en als ik eens in de maand mascara op doe dan is het vaak. Kortom: ik maak grif gebruik van de casual dresscode.
Maar misschien is dit direct wel een van de redenen dat ze me niet zien voor een hogere functie: wat ze zien is niet te verenigen met wat ze in hun hoofd hebben. Dus: ik wil me zakelijker gaan kleden. Probleem; dat heb ik nog nooit gedaan. Ik heb niet zo veel stijl (want het interesseert me vrij weinig), en ik zou dus niet weten wat ik wel en niet moet dragen.
En daar komen jullie

- Ik ben een ramp als ik op hakken loop, dus hoewel ik ze best wil dragen is een bandje over de wreef wel handig om te voorkomen dat ik ze iedere 2 meter kwijt ben
- Ik heb kledingmaat 46, met een flinke voorgevel. Alles met knoopjes valt altijd open op de voorgevel, en kunnen dus niet. Ik voel me ongemakkelijk in zaken die strak rond mijn buik zitten.
- Ik draag niets wat korter is dan tot op de knie, en ik wil altijd iig een klein mouwtje hebben
Brand maar los! Alle tips en nuttige links zijn welkom!