Scheiden, wat allemaal te regelen

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_San87_

Re: Scheiden, wat allemaal te regelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:07

Jeetje Murosch, wat een wending heeft dit topic gekregen.

Niet komen opdagen bij de mediator, dat geeft ook wel echt een signaal af. Dom dom dom.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 15:49

GDG schreef:
MarlindeRooz schreef:
Auto schorsen en dan uit de verzekering halen. :)

Dat is wel zo ongeveer het stomste wat ze kan doen volgens mij, want ex rijdt er gewoon in rond en bij betrappen is TS dan zwaar de pineut met flinke boetes.

Als de auto geschorst is en uit de verzekering toch niet? TS rijdt er niet zelf in rond en als ex weet dat de auto geschorst is en er toch in rijdt is hij degene met een probleem?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 15:55

Relaxed schreef:
_San87_ schreef:

Als de auto geschorst is en uit de verzekering toch niet? TS rijdt er niet zelf in rond en als ex weet dat de auto geschorst is en er toch in rijdt is hij degene met een probleem?

Dat is wel een beetje naïef natuurlijk :+ zolang de auto op naam van ts staat is zij de sjaak.

Ts moet de auto op zijn naam zetten dan, maar ja, dan is de auto ook van hem..

Ja fair enough.

Auto terughalen dan maar.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:16

Samengevat is het dus heel erg nodig zo snel mogelijk met de advocaat om de tafel te gaan.

Hoe is je dochter eronder, TS?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:21

WA is toch auto? Is dat niet opgelost met dat ie de auto op zijn naam heeft gezet?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:31

Relaxed schreef:
WA is je wettelijke aansprakelijkheid, heeft niets met de auto te maken.. Is een premie van een paar euro per maand, zou ik niet al te moeilijk over doen :+

Dat is de AVP. WA is de motorvoertuigverzekering.

Die laatste is verplicht. De eerste zeker niet.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:03

Relaxed schreef:
_San87_ schreef:

Dat is de AVP. WA is de motorvoertuigverzekering.

Die laatste is verplicht. De eerste zeker niet.

Spraakverwarring dan, ik noem mijn eigen aansprakelijkheidsverzekering ook mijn WA ;)

Nou ja, wel een onhandige spraakverwarring in deze. Want een WA verzekering (wettelijke aansprakelijkheidsverzekering) slaat op de auto of motor, die verzekering is wettelijk verplicht, en omdat de auto op TS haar naam staat, is het niet handig deze op te zeggen.

De AVP slaat op de persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering, ook wel aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren, en die is geenszins verplicht en kan dus ook gewoon door TS opgezegd worden.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:21

Nee, maar dat is wel de specifieke vraag van TS. En dan is het wel handig twee totaal verschillende verzekeringen niet door elkaar te gooien. Opzeggen van de een of t ander heeft nogal andere consequenties.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:36

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:50

Nu is dat wel de gemeente Houten, maar volgens mij is dat gewoon wat voor heel Nederland ook geldt. Ik weet iig dat het waar ik ook ook zo is, dat je tot maximaal 5 dagen na de verhuisdatum je in moet hebben geschreven op het nieuwe adres.

Hoe dat werkt wanneer je midden in de scheiding ligt, weet ik niet.

Hoe gaat het met jou, Muronia? Houd je het nog vol? Heb je wel mensen om je heen om je gal te spuwen?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie