iPhone 11 besteld, lege doos ontvangen

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Deoro

Re: iPhone 11 besteld, lege doos ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 12:45

Ik twijfel ook, zit me net te slordig. Heb net een pv opgesteld en dat laten weten aan de verzender.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 20:13

Tallie1979 schreef:
Die telefoon is gejat. Als je kijkt naar de bovenkant van de doos, dan zie je gewoon dat daar een hand in is gegaan.

Ik hoop dat de provider wat voor je gaat doen, wat een enorme tegenvaller zeg.

Dankjewel ik hoop ook dat het wordt opgelost.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-19 12:42

Ik heb gebeld. Gemaild. Gebeld. Gemaild. Aangifte gedaan. Gebeld. Niks gehoord. Maar ineens zie ik net dit in mijn app:

Afbeelding

Zou het?

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-19 12:52

Hahaha ja ik ga nu naar huis, maar heb mijn dochter geïnstrueerd eerst de doos open te maken, dan de doos van de telefoon en pas als ze hem gezien heeft tekenen. Heb namelijk gegoogeld afgelopen dagen en blijkbaar komt het ook voor dat de doos van de telefoon er wel in zit, maar de telefoon niet meer.

Dus dan maar paranoia maar wij gaan het eerst controlen haha!
Laatst bijgewerkt door Deoro op 21-10-19 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-19 12:56

Ja ik ben heel benieuwd. Als het inderdaad de telefoon is is het sneller gegaan dan ik dacht, al was een berichtje wel fijn geweest, maar daarbuiten geen klagen. Ik zal iets posten als ik iets heb.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-19 13:09

Helaas. Of goed? Hebben ze nu de eerste levering op geweigerd gezet, of een zogenaamd niet uitgevoerd tweede levering? Omdat de datum niet klopt met de dag dat ik de lege doos ontving?

Afbeelding

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-19 13:41

Ja ik heb ze al een aantal keer gebeld, maar nog niets wijzer helaas.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-19 14:17

Goeie tip dankje!

Inmiddels heb ik antwoord per mail van Proximus. Dat ik het IMEI nummer kan vinden op de verpakking. Diegene die ik niet heb ja. Voor de rest nog niks.

Bpost gesproken en ze zegt dat er veel bewijzen zijn en de postbode mijn verhaal bevestigd. Dus ik heb nu wel goede hoop dat het goed zal komen.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-19 20:52

snoetie schreef:
ik heb iets soortgelijks meegemaakt.

Toen de nieuwste iphone kwam zou deze ook thuis bezorgd worden. Er was wel voor het pakket getekend maar niet ontvangen.

uiteindelijk bleek dat de postbezorger het pakket voor zichzelf gehouden heeft. Hij heeft dit later toegegeven en wilde de kosten vergoeden. We zijn niet akkoord gegaan en hebben het zelf door kpn laten oplossen. Nieuw toestel gekregen en postbezorger ontslagen.

Ohhh wat erg! Hoe komt zo iemand erop he. Alsof je niet aan de bel gaat trekken.. fijn dat het is opgelost!

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-19 08:24

Tancreda4 schreef:
Odd contact opnemen met de verkopende partij. Helaas gebeurt dit nog best vaak... Waar ik werkte werd dan een onderzoek opgestart en als er bewijs was dat het leeggehaald was voor aankomst kwam er een nieuw toestel.

Ik zou nooit zulke dure meuk met de post laten versturen.

Oprechte vraag. Stel ik merkte het niet. Of ik was niet thuis en het werd bij de buren geleverd. Of mijn dochter had het aangepakt en weggelegd. Hoe is er dan bewijs mogelijk dat die doos inderdaad leeg was?

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-19 08:25

Niello schreef:
Heb niet het gehele topic gelezen, maar mijn dochter heeft hetzelfde gehad. Oude telefoon ging kapot en ivm tentamens moest er snel een nieuwe komen van haar zuur verdiende spaargeld. Ik heb het pakje aangenomen en zeg binnen nog tegen mijn dochter: het is wel een lekker licht telefoontje. Helaas, doos leeg op een folder na. Gelijk met Coolblue gebeld. Ze gingen het uitzoeken zeiden ze maar ging wel een paar weken duren, want TNT moest onderzoek doen. En ik moest bewijzen dat er niks in zat. Ja hoe doe je dat? Bij nadere inspectie was te zien dat de doos aan de onderkant opnieuw was getaped. Groot probleem want dochter kon niet weken zonder telefoon in haar tentamenperiode. Heeft heel wat boze telefoontjes gekost en Coolblue werkte niet echt mee. Heb erop gehamerd dat zij niet geleverd hebben en dat de bewijslast bij hen lag. Na veel moeite is het aankoopbedrag weken later teruggestort. Wij bestellen nooit meer dure apparatuur per post. Wat een ellende. Het pakketje wordt tijdens de verzending meerdere malen gewogen. Uit het onderzoek van TNT bleek dat het pakketje het hele proces op gewicht was gebleven. De enigste mogelijkheid is dus dat de chauffeur het pakketje geopend heeft. Maar als hij dat blijft ontkennen, is het zijn woord tegen de onze. Wat een stress was dat zeg.

Wat erg dat iemand dat doet. Gelukkig goed gekomen! Wel sneu en stressvol precies tijdens haar tentamens zeg.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-19 08:25

Niello schreef:
Kan zijn dat Coolblue naar aanleiding hiervan, de dozen intussen sealed. Heb wel nog aangegeven dat een doosje vol met reclame van Coolblue erg aantrekkelijk is voor dieven. Een neutrale doos lijkt mij beter.

Ja haha ze vallen inderdaad op! Hier was het wel een neutrale doos, maar denk dat de afzender er wel op vermeld staat ergens ofzo.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-19 14:22

AaronYve schreef:
Ik woon dan niet in Nederland maar laatst kwam de postbode met een pakketje en vroeg of er een telefoon inzat. Dit was het geval. Hij gaf gelijk aan dat er de laatste tijd veel telefoontjes uit pakketjes worden gestolen.

Ik hoop dat er snel een oplossing is gevonden voor je! Heel vervelend zoiets

Ik woon in Belgi├ź, jij toevallig ook?

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-19 15:06

liespower94 schreef:
Maar wordt zoiets niet altijd bezorg met UPS of iets dergelijks?

Was gewoon bpost. Geen idee hoe dat normaal gaat.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-19 15:06

Liselot schreef:
Ik maak bij dure dingen altijd een filmpje met mijn telefoon als de doos open gaat. Dan heb je altijd bewijs

Ja goed idee inderdaad!

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-19 15:07

alice0cullen schreef:
Zit is waarom ik echt dure pakketjes eerst open maak voor ik teken. Heb al eens met een telefoon gehad dat die bij de buren was afgeleverd, doos had ik telefoon was weg. Had het 7 jarige kind van de buren getekend voor ontvangst. Bleek later dat een van hun kinderen de telefoon had gejat. Heeft echt maanden gekost voor het was opgelost.

Oeh nee dat is wel heel vervelend! Alleen hoe kan een kind maanden een telefoon verstoppen of had hij hem dan niet gebruikt ofzo? Jeetje dag is wel balen.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-19 15:08

poes schreef:
Ik kan iets in het frans wel voor je luisteren.
Al op fb geprobeerd bij proximus?

Echt heel naar dit zeg... Ook dat ze geen contact opnemen. Proximus is echt zo'n slecht bedrijf...

Had je reactie nog niet gezien. Facebook is een goeie inderdaad! Heb inmiddels een aantal vertalingen ontvangen, bedankt voor het aanbod!

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-19 07:12

alice0cullen schreef:
Deoro schreef:

Oeh nee dat is wel heel vervelend! Alleen hoe kan een kind maanden een telefoon verstoppen of had hij hem dan niet gebruikt ofzo? Jeetje dag is wel balen.

Telefoon was met een week terecht maar de hele afhandeling was nogal een gedoe omdat de buren totaal niet hebben meegewerkt en uiteindelijk de telefoon pas met dreigen van politie hebben terug gegeven. Post nl heeft alles ontkend tot het laatste moment, de bezorger in kwestie bezorgt niet meer in deze wijk maar is niet ontslagen. Gelukkig uiteindelijk gewoon een compleet nieuwe toegestuurd gekregen vanuit huawei zelf omdat er al wat schade zat aan telefoon.

Oh wat netjes opgelost vanuit hun, jammer dat de buren niet meewerkten en het zo lang duurde!

Hier nog niks gehoord. Heb inmiddels op Facebook een bericht geplaatst op hun pagina in de hoop daar wel reactie te krijgen (want dat de telefoon er nog niet is is 1 ding, maar reageer op zijn minst en laat iets weten). Kreeg direct reactie met de vraag de gegevens pb te sturen, en wederom niks enkel zo'n standaard automatisch antwoord.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-19 22:06

Ik heb een mailtje terug van de afzender. Ze kunnen mijn order niet terug vinden. Heb van de week de factuur ontvangen (met daarop het IMEI nummer, dus gelijk doorgegeven aan de politie) en heb daar een foto van gemaakt en doorgestuurd. Ben benieuwd of ik weer een week op antwoord moet wachten (en vooral wat voor antwoord haha)

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-19 22:37

Destination schreef:
Je hebt het bij Proximus besteld, toch? Heb je geen orderbevestiging in je mailbox?

Jawel en een factuur. Die heb ik ze gestuurd nu. Had wel de nummers vermeld, maar die vonden ze niet.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-19 11:52

Wat een verhalen over zooplus, komt dan vaak voor denk ik?

Ik ben gebeld door de afzender! 'Als je online bestelt, moet je ook online betalen.'

Mevrouw weet u wel waarover het gaat?

Ja.
Een toestel met abonnement.

Nee. Een toestel zonder abonnement dat al betaald is, maar niet ontvangen.

Awel ik vind niks in het systeem.

Ik heb de factuur gemaild?

Wanneer?

Dezelfde dag.

Dus nu heb ik haar eigen emailadres ontvangen en ga ik het daar nogmaals heen sturen. En ik voeg direct het betaalbewijs bij, hebben we dat ook al gehad. Word er wel moedeloos van hoor..

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-19 12:01

Resistance schreef:
Op facebook klagen werkt vaak goed. :j Uit mijn ervaring kunnen hemel en aarde dan opeens wel bewogen worden om het in orde te maken.

Heb ik geprobeerd, kreeg direct reactie. Of ik de informatie in pb wilde sturen. Daar kreeg ik een emailadres van een of andere dienst daar. En daarop kreeg ik contact van deze mevrouw.

Ja slecht he? Snap ook niet dat ze het niet kunnen vinden, zelfs niet met factuur. Of ze lezen de helft van de e-mails en hebben de factuur niet gezien.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-19 12:02

Seltje schreef:
Krijgt onder dit topic reclame van Proximus...

Ik ben dit dus echt niet van ze gewoon, hier al meerdere problemen zeer snel opgelost. Wel ga ik bij hen aan de telefoon in de wachtrij hangen, ik wil iemand spreken. (wel geen verloren telefoon)

Ik heb ook gebeld. Maar omdat het een los toestel betrof konden ze mij niet helpen, enkel als het gekoppeld was aan een abonnement.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-19 12:04

sas66 schreef:
jeetje TS hier zakt je broek toch vanaf... Ik hoop dat je dan nu iemand hebt gevonden die het WEL voor je gaat oplossen. Jij bestelt iig vast niet meer bij Proximus?! :)

Haha ik hoop het ook! En nee zeker niet. En geen dure dingen meer online, of afhalen bij een punt haha. Lesje geleerd :j

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-19 12:09

Afbeelding

Geen idee of dat zo werkt. Voorwaarden staat dat binnen 14 dagen retour kan en koop ongedaan mits ongebruikt. Maarja ik heb natuurlijk niks om terug te sturen. Of zal ik ze een lege doos sturen _O-