[HK] Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Moderators: EvelijnS, ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Shanna

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:02

 'cause it's some kind of sin
     to live your whole life
       on a might've been

   ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:52

xXutopiaXx schreef:
Zoooo ben ff 2 maandjes niet op bokt geweest hihi!! Hoe staat het hier met de kerst/winterstemming?! :D Ik ben erg echt zooo klaar voor!! Van de week naar de Intratuin geweest, en dat was alweer een feest zeg :):)

Oh heeft de Intratuin de kerstafdeling al klaar? Dan weet ik wat ik morgenavond ga doen. Alle leuke dingen wegsnaaien voordat het grote publiek er op af komt. :):)

     to live your whole life
       on a might've been

   ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:23

Ik kom net uit Schotland (Edinburgh) en alhoewel ze daar volledig in Halloweenstemming waren was er één gebouw waar ik toch wel heel blij van werd. :D In het donker was hij nog mooier, maar vergeten toen een foto te nemen. :(

Afbeelding

     to live your whole life
       on a might've been

   ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:03

Ben net toch maar even de Intratuin binnen gestapt, viel me nog erg tegen maar misschien zijn ze nog niet helemaal klaar met bouwen. Viel wel op dat de stijl opvallend veel wit en zilver is. -O-

Het was wel echt megadruk rondom de 1+1 gratis artikelen van een kerstdorp! Heb zelf ook 6 voor de prijs van 3 meegenomen en moet nu heel erg de verleiding weerstaan om het niet alvast neer te zetten. :+

     to live your whole life
       on a might've been

   ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:03

Kon het toch niet laten om de nieuwe dingen even te bekijken, en maar goed ook want de lichtjes van de kerstbomenstal deden het niet en de molen draaide niet.

Net even naar de Intratuin geweest om ze om te ruilen en nu werkt alles. Ik kan trouwens iedereen afraden om op zondagmiddag naar de Intratuin te gaan, er stond een file voor de parkeerplaats en binnen was het rustig achter anderen aan schuifelen om ergens te komen. :O

Nu wat bedenken om het verder aan te kleden en de snoeren te verbergen. :)

Afbeelding

     to live your whole life
       on a might've been

   ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 00:02

Rosie schreef:
Poes vond 'm zo mooier :7

*proest* Prachtig, en dan die kop van "Ik weet ook niet hoe het komt dat 'ie om ligt hoor" _O-

Zelf heb ik ook 2 van die harige bengels en vooral mijn jongste kater van 1 is nog zo extreem speels dat ik nog niet weet of ik een grote echte boom aandurf dit jaar. Geeft ook weer stress omdat het water in de standaard giftig is voor katten enzo. :\

     to live your whole life
       on a might've been

   ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 01:50

Oh ik dacht dat het algemeen bekend was dat het een mogelijk gezondheidsrisico is. Ik geloof wel dat de soort boom verschil maakt maar het fijne weet ik er niet van. Wij hadden altijd een blauwspar in huis met kerst en daarvan zei de dierenarts dat de katten absoluut geen toegang tot het water moesten hebben ivm de kans op vergiftiging. Google het maar eens. :)

     to live your whole life
       on a might've been

   ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:49

Fijn al die foto's van mooie bomen, meer! En die Coca Cola truck is cool! _/-\o_

Vanwege een paar zware financiële tegenvallers afgelopen week heb ik toch maar besloten om geen boom te nemen dit jaar. Komt nog eens bij dat ik gisteren mijn linker enkelband gescheurd heb dus optuigen werd toch al niks. *kneus is :Y)

     to live your whole life
       on a might've been

   ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:01

Ik zag deze reclame op FB voorbij komen en vind het een hele leuke kerstige reclame. Ik heb zelf 2 katten die ook wel eens onhandig zijn en zichzelf in de nesten werken maar dit slaat alles. _O-

     to live your whole life
       on a might've been

   ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:10

Eindelijk komt er volgens de weermodellen iets van winter onze kant op. Volgende week in het noorden een laag sneeuw met wat koudere temperaturen zoals het nu staat. Laat maar komen!

     to live your whole life
       on a might've been

   ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:31

Ach ja, als de kruidnootjes in de schappen liggen dan kan dit topic inderdaad ook wel weer tot leven gewekt worden. :P

     to live your whole life
       on a might've been

   ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:50

     to live your whole life
       on a might've been

   ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 18:16

Vanmorgen om 7 uur was het gewoon stervenskoud voor mijn gevoel. Ik heb voor het eerst de verwarming in de auto weer aan gehad. :brr:

Ik denk ook dat het tijd wordt om weer een deken in de hoes te doen. Opstaan zal straks wel weer veel moeilijker worden, onder de warme dekens vandaan en dan met de blote voeten op het koude laminaat. -O-

     to live your whole life
       on a might've been

   ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:03

xXutopiaXx schreef:
Lag je al die tijd alleen nog onder de hoes?!! :oo

Ja ik ben van mezelf om één of andere vage reden altijd warm. Een soort straalkachel zeg maar. Heb er zelf geen last van maar mijn collega's vonden het vandaag wat minder leuk dat ik de airco steeds aan zet. :o

Ik ben vandaag in meerdere winkels geweest met leuke kerstspulletjes maar heb niets gekocht omdat dat van mezelf nog niet mag. Weet iemand hier toevallig of Ikea al het kerstassortiment al in de winkel heeft? Ik las ergens dat dat vanaf 1 oktober is maar iemand die woensdag bij Ikea was zei dat ze het niets had gezien. :)

     to live your whole life
       on a might've been

   ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 15:08

Nee met zo'n jonge kat zou ik me er ook niet aan wagen. Ik zou het liefst ook een echte boom nemen met glazen ballen maar met mijn twee katten is dat geen goed idee.

Terwijl ik dit typ bedenk ik me dat ik wel een statafel heb dus misschien kan ik die een mooie rok geven en daar een echte boom met echte ballen op zetten. :)* Ik ga met dit idee aan de slag.

     to live your whole life
       on a might've been

   ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:17

irryproppy schreef:
Wij nemen dit jaar geen grote kerstboom maar een paar kleine die we aan het plafond hangen zodat het kattengespuis er niet bij kunnen. :D

Oh dat is ook nog een idee, maar lijkt me wel wat onpraktisch. :P

Vanmiddag waren ze in allemaal winkels de kerstafdeling aan het opbouwen. Ik moest vooral bij de Intratuin de verleiding weerstaan om niet nu al inkopen te doen. :o

Het is dat ik geen deurmat nodig heb, anders was deze nog wel wat geweest.
Afbeelding

     to live your whole life
       on a might've been

   ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:44

Ik kon de verleiding toch niet meer weerstaan en heb de eerste meuk gekocht... zucht. :')

Morgen beginnen met m'n miniatuur winterdorp. *\o/*

     to live your whole life
       on a might've been

   ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:54

Hier zijn al op meerdere plekken echte kerstbomen te koop. M'n kerstdorp staat nu al een paar weken maar die boom moet er deze week toch echt wel in. :D

Om te beginnen heb ik al mijn kerstballen en boomversieringen in de kliko gegooid. Ik had afgelopen jaar zwart en aqua/lichtblauw als kleuren omdat die bij mijn interieur passen maar dat was de saaiste boom ooit dus dit jaar moet het anders. Ik denk er aan om het gewoon lekker ouderwets op rood en zilver te gooien.

Bij de Makro heb ik echt een prachtige kunstboom gezien maar €190 vind ik dan wel weer erg veel en ik hou ook van de geur van een echte boom. Nog 2 dagen om er over na te denken, grrmbll. :o

     to live your whole life
       on a might've been

   ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:34

Prachtig Jolien! Gezellig en knus. :)

     to live your whole life
       on a might've been

   ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:25

Èn? Is bij jullie de kerstzooi al uit huis of gaan jullie nog even vrolijk door tot in het nieuwe jaar?

Hier is net het kerstdorp afgebroken en de kerstboom krijgt zo ook vliegles van het balkon. :')

     to live your whole life
       on a might've been

   ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 00:30

Resistance schreef:
Jongens, het begint te kriebelen... :o

Too soon, too soon!

Ik heb de kerstkaarten voor dit jaar al klaar. :+

     to live your whole life
       on a might've been

   ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 18:08

Cerastes schreef:
Hihi dat komt ook echt door die flutzomer!

Och, het was een redelijk gemiddelde Nederlandse zomer. Het is wel eens langer warm en zonniger geweest maar ook wel eens natter en kouder. Ik denk dat de zomer voor veel mensen wat tegenviel omdat we een heel mooi voorjaar hadden. :)

Maar goed, ik heb ook al wel zin aan kerst. Over 3 weken gaan de eerste kerstafdelingen van verschillende Intratuinen alweer open en ook Ikea begint in oktober voorzichtig al met hun winter-collectie.

Hoe zit dat bij jullie met winter-dipjes en/of -depressies? Hebben jullie daar omdat jullie ook van kerst houden daar ook minder last van in december? Dit is tenminste iets wat ik zelf in mijn persoonlijke omgeving ervaar. Pas in januari en februari merk ik altijd een dip waarin ik minder goed in mijn vel zit.

     to live your whole life
       on a might've been

   ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:38

Heerlijk, ik heb de halve middag bij de Intratuin hier rondgehangen en m'n lijst gemaakt. Aanstaande woensdagavond is hier kerst-koopavond met 20% korting en dan ga ik m'n slag slaan.

Dit jaar ga ik voor een mooie nepboom, ik wil af van de stress rondom de naalden en het water van een echte boom in verband met mijn katten. De kleuren voor versiering zoals ik er nu over denk zijn koper/bruin, groen en blauw, maar mezelf kennende kan dat nog wel 10 keer veranderen voor woensdag. :')

     to live your whole life
       on a might've been

   ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 23:26

Nou dat was 1 keer en nóóit weer!

Schuifelend tussen vrouwen met kleurenkaarten, zeurende mannen en ruziënde stellen met de doordringende lucht van scheten overal. En dan nog 2 dames die spullen uit mijn kar haalden toen ik er even bij wegliep. Ik zat me echt af te vragen of die 20% korting het allemaal wel waard was. :P

Nouja, de boom is er!

     to live your whole life
       on a might've been

   ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 23:51

Rebecca schreef:
Ik ben toe aan sneeuw :') , de kerstboom etc <3

Nog 147 dagen voor kerstochtend! Afbeelding Afbeelding

     to live your whole life