Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Romy1234

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 15:23

Ik krijg tegenwoordig helemaal niks meer verkocht, en ook zo goed als geen reacties.
1 wou de hele partij voor €50 overnemen, waaronder zgan peesjes, Winterdeken, zeer nette dekjes, 5 rijbroeken, fleece en vliegendeken en nog veel meer spul, gaat dus niet door.

Wel een reactie op thermolaarzen gehad wat de vp was, ik aangegeven €10 maar dat ze ook wel voor minder wegmogen, geen reactie meer.

Word er zo zat van he, wil het spul gewoon weg hebben, maakt niet uit of ik nou realistische vp er voor vraag, iedereen vrij mag bieden of wat dan ook, alles a geprobeerd.
Jullie nog tips?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 18:12

Ik krijg vaak als reactie op turnpakjes advertenties: heeft u ook aan-foto’s? En deze worden vaak midden in de nacht gestuurd. In het begin antwoordde ik netjes: nee, die heb ik niet. Maar inmiddels antwoord ik dat als hij meisjes in turnpakjes wil zien, hij gewoon via Google kan zoeken. En vaak krijg ik niks terug, of alleen Oké.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 18:13

Even een facebook frustratie.
Vorige week twee dozen vol kinderkleding verkocht. Voor een kleine prijs. Zaten zeer dure merken bij en deze waren netjes. Ook zater er wat broeken met gaten bij. Dit gemeld in de advertentie. Ik had niet van alles foto's. Maar het mooie spul stond merendeel op de foto. Ik heb alles nagekeken en dit was ook netjes.
Dame komt het ophalen. Ik bied aan dat ze er even naar kijkt. Nee niet nodig.
En nu, na een week berichten dat het vies was, gaten etc. Ook dat het niet de juiste maten waren. Maar in de adv stond diverse maten. Merendeel 86/92. Nu komt zij aan dat het merendeel 116 is. Nou dat dragen ze nog. Lijkt me vreemd.
Ik heb haar erop gewezen dat ze had mogen kijken. En dat ik gewoon eerlijk geweest ben. Ze komt haar geld terug halen zegt ze. Ja doei! Succes ermee.
Pfffff

birth, age, death. The sudden realization of aging and attempts to hide from time. Time is crucial yet essential. For ever or never, life lies between them

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 18:15

Maar waarom verkoop je kleding die vies is of gaten hebben? Dat gaat toch rechtstreeks de vuilnisbak in? Dat hoort niet in zo’n pakket toch?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 18:19

Suzanne F. schreef:
Maar waarom verkoop je kleding die vies is of gaten hebben? Dat gaat toch rechtstreeks de vuilnisbak in? Dat hoort niet in zo’n pakket toch?

Vies was er niet bij. Wel broeken met minimale gaten. Die vaak gebruikt worden als speelbroekjes etc. Het gaat hier dan om een klein gaatje op de knie ofzo.geen mega gaten.en ja die had ik er ook bij ge daan. Buiten de 10 nieuwe broeken die erbij zaten..Maar vies en vlekken. Nee dat zat er zeker niet bij. Die gaan rechtstreeks de prullenbak in.

birth, age, death. The sudden realization of aging and attempts to hide from time. Time is crucial yet essential. For ever or never, life lies between them

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 07:00

Ik word echt gek!
Iemand interesse in 2 super nette scapa dekjes en 5 rijbroeken, richtprijzen stonden in advertentie maar strakke prijs gemaakt van €60 voor alles, (volgens mijn rp zou ik alles bij elkaar €100 willen).
Ja hoor te duur, wat verwacht je dan, en dan moet ik ook zowat nog gaan smeken of ze überhaupt een reactie willen geven.
Ben het zo spuugzat dit, wil er gewoon vanaf maar ga het toch echt niet weggeven, kan het geld goed gebruiken.

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:24

magicmist schreef:
Suzanne F. schreef:

Vies was er niet bij. Wel broeken met minimale gaten. Die vaak gebruikt worden als speelbroekjes etc. Het gaat hier dan om een klein gaatje op de knie ofzo.geen mega gaten.en ja die had ik er ook bij ge daan. Buiten de 10 nieuwe broeken die erbij zaten..Maar vies en vlekken. Nee dat zat er zeker niet bij. Die gaan rechtstreeks de prullenbak in.

En je hebt het erbij gemeld toch? Dan is het haar eigen verantwoordelijkheid, ze had kunnen kijken, deed ze niet, haar probleem.. Je weet bij tweedehands kleding neem ik aan dat het niet meer smetteloos is. Van die mensen die voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten :n

xJitskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:04

Ik ben super blij, was al enige tijd op zoek naar een specifieke loopplank voor mijn hond (om in de auto te komen, ik heb een hond van ruim 70 kg). Gisteren via zoekopdracht een melding dat er eentje op marktplaats stond. Prima prijs, maar stond alleen ophalen bij. Dus even de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of het eventueel verzonden kon worden. Was allemaal geen probleem. Ik heb netjes de vraagprijs+verzendkosten direct overgemaakt en hij gaat vandaag op de post. Heerlijk als het zo vlekkeloos gaat :D

dees_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 14:00

Hier 14 oktober iets betaald dat nog niet verzonden is.. 17 oktober gevraagd of het geld er op stond en dat was zo maar ze had de griep. Prima dan wacht ik even en ze zou het laten weten wanneer het verzonden was. Vanmorgen maar gevraagd of ze mijn geld terug wil storten omdat het me nu te lang duurt, artikel staat nog steeds gewoon te koop en de 19e heeft ze er een nieuwe advertentie opgezet van een ander artikel.. Bericht is gelezen maar nog geen reactie.
Ik geef haar tot vanavond om te reageren en anders maar melding maken bij MP..

There is no such thing as a problem breed. However, there is no shortage of 'problem owners'.
~ Cesar Millan

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:40

Ik had nog een lekkere blunder van de week, ik wil al mijn paardendekens vervangen door Bucas Smartex en dat is een duur grapje, dus ik hou MP daarvoor in de gaten.

Ik had bij een aantal adverteerders vragen en of biedingen uitstaan. ‘S morgen zie ik in mijn vergrendelde scherm een bericht van “Rita” dat de deken waarop ik geboden heb inmiddels verkocht is. Later die avond ben ik berichten met iemand anders aan het uitwisselen over een deken die aangeboden wordt, wanneer ik dus bedenk dat ik nog niet op dat andere bericht gereageerd had. Dus meteen een berichtje gestuurd van “bedankt dat je mij nog even laat weten dat de deken verkocht is, dan wacht ik niet onnodig op antwoord”.
Blijkt dat ik dat berichtje dus naar ene “Anita” gestuurd had, die net haar advertentie offline had gehaald en niet gereageerd had op mijn vragen. Die Anita bleek dus de vrouw te zijn van de man met wie ik wel contact had en zij had de advertentie er af gehaald op haar account. Ze dacht dus waarschijnlijk dat ik lekker sarcastisch aan het doen was, niet echt handig, ik wilde net bieden op de dekens die haar man aanbood. Gelukkig kon ik een screenshotje sturen van de chat met Rita... pfff

Blond momentje!

Toch een goede deal met haar man kunnen maken en morgen hopelijk alles binnen!

dees_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 04:01

Hier een hoop gescheld en gevloek van de verkoopster dat ze hartstikke ziek is en in het ziekenhuis ligt, dat er iemand anders de nieuwe advertenties geplaatst heeft en dat ik geen normen en waarden heb. Ook heeft ze mij gemeld om mijn "onbegrip" dus ik ga vanmiddag maar even contact opnemen met marktplaats. Ze heeft ook nog steeds niet gezegd wat ze nou wil, mijn geld terug of verzenden dus ik ben er nu wel klaar mee. Ik ben overigens gewoon netjes gebleven dus wie hier degene is zonder normen en waarden kan je je ook afvragen.

There is no such thing as a problem breed. However, there is no shortage of 'problem owners'.
~ Cesar Millan

Morganlefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:16

dees_daan schreef:
Hier een hoop gescheld en gevloek van de verkoopster dat ze hartstikke ziek is en in het ziekenhuis ligt, dat er iemand anders de nieuwe advertenties geplaatst heeft en dat ik geen normen en waarden heb. Ook heeft ze mij gemeld om mijn "onbegrip" dus ik ga vanmiddag maar even contact opnemen met marktplaats. Ze heeft ook nog steeds niet gezegd wat ze nou wil, mijn geld terug of verzenden dus ik ben er nu wel klaar mee. Ik ben overigens gewoon netjes gebleven dus wie hier degene is zonder normen en waarden kan je je ook afvragen.

Dit heb ik ook een keer gehad.
Verkoper heeft toen zij thuis was de spullen op de post gedaan.
Heeft alleen even geduurd.
Denk dat wij ondertussen een beetje verwend zijn geraakt doordat er mensen zijn die inderdaad erg vlot zijn met reageren, betalen en versturen.

If you can't beat them, join them.
Pa, je was meer dan goed.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:43

Het ziek/ziekenhuis excuus heb ik iets te vaak gehoord, ik vind het vaak net iets te toevallig!

dees_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 11:14

Daphara schreef:
Het ziek/ziekenhuis excuus heb ik iets te vaak gehoord, ik vind het vaak net iets te toevallig!

Ik ook. Zeker omdat er wel nieuwe advertenties op staan en ik heb haar even op Facebook opgezocht, daar plaatst ze ook nog gewoon "leuke" plaatjes. Gister heeft ze er ook nog spullen opgezet en misschien oordeel ik te snel maar bij een wat oudere vrijgezelle vrouw geloof ik ook niet dat iemand anders advertenties plaatst op haar account als ze in het ziekenhuis ligt. Lijkt me niet dat daar je prioriteiten liggen als je doodziek bent.

~ Cesar Millan

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 11:20

Tot hoeveel vinden jullie dat afbieden moet kunnen? Ik zit met een dampkap, combi oven en kookvuur op gas dat te koop staat maar de enige biedingen die ik krijg zijn echt om van te huilen, staat dan al maar op 50 dus dacht 40 of 35 voor een kookvuur zou nog mooi zijn, bieden ze 20 of 30, vraag je "zullen we de middenweg nemen op 35?" krijg je een neen elke keer... seriously... Zelfde voor de oven van Miele, het glas is kapot aan de buitenkant (binnen nog intact dus kan gebruikt worden) maar kan vervangen worden,kostte ong 600 euro in aankoop en is drie jaar oud, staat nu op 130 zodat ze kunnen afbieden tot 100, is dat nog te veel. Zou het op den duur voor 15 euro aan de straatstenen moeten verkopen denk ik...

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 11:26

AbleToDream schreef:
Tot hoeveel vinden jullie dat afbieden moet kunnen? Ik zit met een dampkap, combi oven en kookvuur op gas dat te koop staat maar de enige biedingen die ik krijg zijn echt om van te huilen, staat dan al maar op 50 dus dacht 40 of 35 voor een kookvuur zou nog mooi zijn, bieden ze 20 of 30, vraag je "zullen we de middenweg nemen op 35?" krijg je een neen elke keer... seriously... Zelfde voor de oven van Miele, het glas is kapot aan de buitenkant (binnen nog intact dus kan gebruikt worden) maar kan vervangen worden,kostte ong 600 euro in aankoop en is drie jaar oud, staat nu op 130 zodat ze kunnen afbieden tot 100, is dat nog te veel. Zou het op den duur voor 15 euro aan de straatstenen moeten verkopen denk ik...

tja, garantie tot aan de deur + 3 jaar oud + kapot glas......dan moet je echt iemand treffen met een laag budget die het dan wil hebben. Ik zou liever dan meer geld uitgeven voor iets wat heel is en met garantie.... :)

Volg op Instagram Barrie_de_pony en volg Barrie de ponyhengst tijdens het opgroeien
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl NU EEN GAVE WINACTIE

xJitskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 11:53

Ik kreeg €350 voor mijn gloednieuwe, ongebruikte merkoven. Ik denk dat 100 wel wat te veel is voor een oven die 3 jaar oud is en kapot glas heeft.

Dat ziek-verhaal zou ik ook niet intrappen. Klinkt inderdaad als een smoes. En als iemand advertenties kan plaatsen, kan je ook iemand vragen om even een artikel in een doos te doen en af te geven bij het postpunt.

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 19:12

Ik heb een kledingkast te koop staan. Ik krijg serieus alleen maar biedingen van mensen met vooral slechte recensies :') . Ik heb ze tot nu toe allemaal akkoord gegeven, maar vervolgens blijft het stil :roll:
Ik verwijder nu maar steeds hun biedingen in de hoop dat er een echte geïntreseerde komt.
Weet ook nog steeds niet zeker of ik met iemand die alleen maar slechte recensies heeft wil afspraken. Aangezien ik mijn kast nog moet leegmaken en dat liever niet voor niks doe :=
Mijn nieuwe kast komt namelijk pas over drie weken..

Powervriendje Herinneringen aan jou blijven mij een glimlach geven <3

pittig_ding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 19:17

Hier 2 super fijne en snelle afhandelingen!
Ik verkoop via MP een autostoel met isofix. Stond er wel al een tijdje op want ik had melding gekregen dat de advertentie over 6 dagen gaat vervallen.
Kreeg ik vanmiddag de vraag of de stoel er nog was. Ik antwoord van ja. Vervolgens bied hij €40 (ik vroeg €50) en dat hij hem direct kon komen ophalen. Maar ik stapte op dat moment in de auto en had dit bericht dus gemist. Vanavond om 19:00 stap ik binnen en zie zijn reactie. Ik antwoord dat ik er graag €50 voor wil hebben. Hij gaat direct akkoord (ssssst, voor €40 mocht het ook wel weg) en vraagt wanneer hij het kan ophalen. Ik zeg dat ik heel de avond thuis ben dus als het hem past hij direct mag komen. Hij woont 1 dorpje hier vandaan en was 20minuten later bij mij om de autostoel op te halen

pittig_ding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 19:22

En gisteren heb ik het ski pakje van mijn cijfer verkocht. Vandaag heb ik haar een betaalverzoek gestuurd. Aangegeven dat ik deze via de app heb verstuurd. 2minuten later een berichtje dat ze betaald had. Ik vond het vervelend dat ik laat klaar was met werken en dus pas om half 7 het pakketje heb afgeleverd. Dit heb ik haar geappt. Maar toen stuurde ze dat ze het skipakje pas in februari nodig heeft. Dus dat het geen probleem was....

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 22:42

Ik heb alleen maar mensen die niet meer reageren als je akkoord bent met een bod. _-:(

Nu had heb ik er iets op staan, richtprijs €325,- en dan was ik al gezakt, bod €150,- :evaw: Moedeloos word ik af en toe haha.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 06:12

Ik heb alleen mensen met achterlijke biedingen. Radiator net een vraagprijs van 120,-. Bod van 40,-. Ik heb terug gestuurd “ wat denk je nou zelf”.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 06:16

Ik heb pas een keer bij een onzinbieder de advertenties gekeken en teruggestuurd 'Ik bied *1/3e van de vraagprijs* voor je *product*'
Had ze ook bij mij gedaan. Bericht was gelezen, geen reactie.
2 uur later gestuurd:
'Vervelend hè, als mensen onzinbiedingen doen? Groetjes!'

Ik kon het echt even niet meer hebben. :=

Fie <3

BopjeBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 06:17

Ach hier 2 dekens met nieuwprijs €60 het stuk, kreeg een bod van €15 voor allebei... zijn weekje gebruikt en daarna gewassen. Tja daar zou ik ze ook wel voor willen kopen

Bo 08.06.2000 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * B+6

BopjeBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 06:21

Upendo, gouden actie hahaha! Heb nog wel eens discussies over de verzendkosten, zijn lui bij waar ik dan al best gezakt ben in vraagprijs en dan nog persee de verzend kosten incl willen hebben. Had gelukkig nog een bieder die de verzend kosten geen probleem vond en heb het aan haar verkocht, heb dat uiteraard aan die andere bieder medegedeeld toen ik weer een slecht bod kreeg. Werdt ook niet gewaardeerd, tja je kan niet altijd het onderste uit de kan halen

Bo 08.06.2000 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * B+6