Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

_Zsazsa_

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:32

Voor mensen die hun IPhones op marktplaats zetten, er zijn mensen actief en op dit moment onder de naam Evelien van Stemen, die via whatsapp een leuk gesprek beginnen en later voor de veiligheid toch via Marktplaats willen betalen. Dus dan stuur je een betaalverzoek en krijg je ook na hun betaling direct een (valse) e-mail van marktplaats dat het geld is ontvangen. De e-mail is compleet identiek aan de originele e-mail van marktplaats. Wees gewaarschuwd.
De man die het aangetekende pakket aannamheette Justin. Adres in de Grunewaldstraat in Almere. Wees gewaarschuwd! Vooral voor mensen die geen ervaring hebben met betalen via MP.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:51

Bedankt voor de waarschuwing. Vind sowieso dat betalen via mp maar niets... via een tikkie staat het gelijk op je rekening.

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)
[o]

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:25

Ik ben heel simpel, geen geld geen spul. Ik wacht dus ook gewoon tot het op mijn rekening staat, betaald via marktplaats of niet :P

Maar kan me heel goed voorstellen dat niet iedereen hier op wacht... Echt ze worden steeds brutaler >;)

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 16:24

Wat vinden jullie, mij komt die niet helemaal betrouwbaar over,..

Afbeelding

Udette You'll be always in my heart.
Dinera mijn paardenmaatje! Dressuur B+24 L1+25 Reserve kampioen Drenthe L2+29 M1+26 M2+14 Z1+22 Z2+23 ZZ-licht+17
viewtopic.php?f=217&t=1759324

dees_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 16:29

Daar zou ik niet op ingaan inderdaad..

There is no such thing as a problem breed. However, there is no shortage of 'problem owners'.
~ Cesar Millan

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 16:33

Nee zou ik ook niet vertrouwen.
Ik zou terug antwoorden dat je het bedrag + normale verzend tarief op je rekening gestort wil hebben en zodra dat ontvangen is dat je opstuurt.
Indien niet akkoord, niet mee doorgaan en geen smoesjes accepteren / niet intrappen.

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)
[o]

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 16:50

Ik zou antwoorden dat hij/zij het kan overmaken en dat je de verzending zelf verzorgt. En dat je niet je 06 afgeeft. Grote kans dat het dan meteen stopt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Morganlefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 17:54

Iemand geloofd nog in sprookjes }>

If you can't beat them, join them.
Pa, je was meer dan goed.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:09

Ik merk trouwens wel dat het handelen nu mega makkelijk gaat sinds ik heel veel 5 sterren beoordelingen heb. En andersom let ik er ook echt wel op.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 22:06

Mijn stalhoudster kreeg afgelopen week een mailtje als reactie op haar advertentie voor het pension:
De schrijfster droomde er al langer van een paard te zijn en of ze, wellicht in ruil voor wat stalwerk, eens een uurtje op stal mocht staan en paardje spelen.
Serieus.
Echt waar.

:')

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 22:08

Bizar, ik pik snel oplichters er uit, maar bovenstaand bericht zou ik niet vreemd vinden haha

Maks :+:

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 22:38

Macs schreef:
Bizar, ik pik snel oplichters er uit, maar bovenstaand bericht zou ik niet vreemd vinden haha

Over dat paard? Nee, dat lijkt mij ook dood normaal :')
Laatst bijgewerkt door Independence op 18-10-19 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 22:42

:')

Moest vandaag ook wel even lachen. Verkocht een stijltang, leuk contact de hele week (in engels), vanavond afgesproken. Staat er een schattige,verlegen jongen met staartje voor mn deur, denk Italiaans. Gewoon noooooit bedacht dat een jongen mn stijltang koopt. :o :D

casperzazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 01:11

Hallo, even snel een vraagje. Ik heb iets verkocht en de betaling ging dmv gelijk oversteken. Het pakket is woensdagochtend aangekomen bij de koper en ik heb m'n geld helaas nog steeds niet binnen. Er staat aangegeven dat die 1 werkdag zou duren.. iemand ervaring met hoe snel marktplaats het op je rekening stort?

xJitskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 05:07

Bij gelijk oversteken moet de koper het pakket als ontvangen aangeven. Dan krijg je het binnen één werkdag uitbetaald. Doet de verkoper dat niet dan wordt er na een week uitbetaald. Sommigen willen perse met gelijk oversteken, ik doe het eigenlijk nooit meer omdat ik nog nooit een koper heb gehad die het netjes als ontvangen heeft aangegeven waardoor ik steeds onnodig lang op mijn geld kan wachten :\

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 06:51

Macs schreef:

Je ziet het denk ik vooral doordat ze meteen doorpakt en zo concreet is. Normaal gaat het eerst over de prijs alleen. Gevalletje to good to be true :D

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 10:34

Hier ook weer iemand “vreemd”. Ik had een zoekertje gezet over een weide gezocht. Kreeg een berichtje van iemand waar ik nog niet eens de tijd voor had gehad om op te antwoorden of hij belde me al. Ik neem de telefoon op, hij klonk wat opdringerig maar verder normaal, maar ver boven ons budget. Heb gezegd dat ik er over zou nadenken en hem iets ging laten weten. De volgende dag heb ik een berichtje gestuurd dat het boven ons budget is en hem vriendelijk bedankt. Hierop vroeg hij wat ons budget was, ik eerlijk geantwoord, hij gezegd dat hij dat helaas niet kan doen. Hem terug vriendelijk bedankt en het gesprek was dus ook afgesloten. Tot hij de volgende dag allerlei andere advertenties van weides doorstuurt en hij vragen stelt als “of moet het volpension zijn?”. Ik heb daar niet op geantwoord, vond dat redelijk raar, uiteraard zoek ik zelf ook het internet af. Dus heb ik niet op gereageerd. Tot ik gisteren (laatste bericht was dinsdag) een bericht van hem krijg of ik intussen al iets gevonden heb. Weer niet op gereageerd want dat vind ik nu wel heel bizar. Een vreemde man heeft daar helemaal geen zaken mee en tenslotte staat mijn advertentie nog geen week online.

Diallo VW♥

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 10:54

Gewoon blokkeren die vent

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)
[o]

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:25

Pff wat een figuur :+
Heb een Zweetdeken te koop voor 10,-
Letterlijk mijn tekst is;
Nette Zweetdeken te koop
Maat 118cm, bovenmaat 86

Krijg je de vraag., wat is de maat
Ok netjes op gereageerd,
Vervolgens ja wat wil je er voor hebben. Ik zei de deken staat te koop voor 10,- maar 7,50 is ok.

Oké 7,50 incl verzenden ?
Nee natuurlijk niet dan houd ik er 1 euro aan, diverse prijzen doorgegeven van zowel dhl en PostNL.

Vandaag zelfs mag ik hem overnemen van 7,00 incl verzenden.
Weer nee...
Krijg ik je wilt dus niets zakken? :')

Het is vakantie :+

Yeguada Esplendor; Goedgekeurde valk PRE ter dekking

Mama van de knapste zoon♥️
10-04-2017

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:27

Sjonge sjonge het mag ook echt helemaal niks kosten... incluus verzenden :') 8)7

GPG adapters te koop!
Interesse? Stuur gerust een PB.

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:28

Echt he :')

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:30

Echt he :+
Ik zei nog dan kom je hem zelf halen

Nee dan moet ik 226 km rijden.

Ik dan is verzenden goedkoper :Y)

Valt me wel op dat je minder snel kunt beoordelen trouwens.
Heb laatst meerdere dingen overgenomen maar geen enkele keer is het product meteen op gereserveerd gezet of verwijderd en kreeg ik dus ook geen beoordeling melding meer :)

Yeguada Esplendor; Goedgekeurde valk PRE ter dekking

Mama van de knapste zoon♥️
10-04-2017

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:48

Nee hier ook niet. Jammer want had deze mensen heel graag 5 sterren gegeven.

En van diegene waar ik geen beoordeling van wilde kreeg ik m wel direct.

Heb het idee dat 2e hands spullen steeds slechter te verkopen zijn.
Daar waar ik eerst dagelijks reacties kreeg, krijg ik er nu amper.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:50

Ik heb van de week iemand voor het eerst 3 sterren gegeven. Hij/zij had iets gratis erop staan. Ik had gemaild dat ik het graag wilde hebben. Na 45 minuten een mailtje dat k het mag komen halen en wanneer ik kan. Na 55 minuten een mailtje dat het toch al weg is. Dat vond ik niet zo netjes...

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 12:11

Daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen, aangezien mensen vaak niet op komen dagen. Dan wil je het gewoon kwijt aan de eerste de beste die op komt dagen. Het is alleen heel banketstaaf voor jou die goede intenties heeft.