Ik date, jij datet, wij daten?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 08:21

Silly1972 schreef:
Mannen denken gewoon vaak niet wat verder na, denk dat het probleem is, maar ja zo denk ik erover.
Een ander mag er weer anders over denken.

Tuurlijk.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 08:30

Silly1972 schreef:
Mannen denken gewoon vaak niet wat verder na, denk dat het probleem is, maar ja zo denk ik erover.

Vrouwen denken soms ook teveel na en hebben alles al in gedachte voor de toekomst. Zo kan je het ook stellen :D

Mannen zijn best simpel, ze zijn aan een relatie toe of niet, meestal alleen als het voor hun gevoel de juiste persoon is.
Als er iets in de schakel mist of het komt niet uit op dat moment in hun leven, kappen ze het af.

banketstaaf, maar liefdes komen en liefdes gaan, thats life....
Beter om dat te accepteren en genieten van de tijd die je samen hebt.
Wonden likken en weer verder!

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/*

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:24

haha, ja daar heb je inderdaad een heel goed punt!
Zou soms echt heel graag wat simpeler willen denken :P

Ik heb er nu 1 die in zijn hoofd al veel verder is dan ik ben _O-

Dus ja misschien ligt het ook wel inderdaad aan de omstandigheden en aan de persoon. :o

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Callisto04

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:47

Wel wat stereotiep om te zeggen mannen dit en vrouwen dat. Persoonlijk meerdere vrouwen gekend die eerst vol gas vooruit (willen) gaan en dan wordt alles plots te veel, ingewikkeld, onmogelijk, ... Plots komt vanalles naar boven waar geen pijl op te trekken valt, wat eerder nooit een issue was, verwachtingen die werden uitgesproken door hen zijn dan plots dealbreakers terwijl ik er nooit iets van maakte, ...
Ik denk dat mensen die zo denken helemaal niet simpel denken, er zelf niet gelukkig door worden en het ergens te maken heeft met angst, wat resulteert in fight, flight of freeze

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:07

Callisto, lees mijn laatste post eens goed, daarin geef ik toch ook toe dat het niet zo simpel is??

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:25

Callisto04 schreef:
Wel wat stereotiep om te zeggen mannen dit en vrouwen dat. Persoonlijk meerdere vrouwen gekend die eerst vol gas vooruit (willen) gaan en dan wordt alles plots te veel, ingewikkeld, onmogelijk, ... Plots komt vanalles naar boven waar geen pijl op te trekken valt, wat eerder nooit een issue was, verwachtingen die werden uitgesproken door hen zijn dan plots dealbreakers terwijl ik er nooit iets van maakte, ...
Ik denk dat mensen die zo denken helemaal niet simpel denken, er zelf niet gelukkig door worden en het ergens te maken heeft met angst, wat resulteert in fight, flight of freeze

Toch zit er dan iets niet goed in je relatie.... en de persoon in kwestie heeft zo zijn/haar redenen om de relatie te beëindigen.
Ik denk dat de koek dan op is, de liefde is over, anders pik je veel dingen en val je er niet over,
dan neem je ook genoegen met de mindere kanten van iemand.

Ik denk dat mannen en vrouwen daarin niet veel verschillen.

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/*

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:31

ja dat denk ik ook, ze zeggen niet voor niets liefde is blind.
Pas na een tijdje als die roze bril wat minder roze is geworden kom je er achter hoe een persoon echt is.
Maar dit put ik uit verre herinneringen haha Denk alleen niet dat dit nou echt veranderd is :P

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:34

Goh ja, roze bril, de koek die op is... Het ging niet over mindere kanten of dingen pikken. Wel om warm en koud blazen tegelijkertijd etc. Onlangs een boek over intimiteit gelezen en daar stond het mooi verwoord, ik weet het niet meer de exacte woorden maar het komt neer op vol gas geven, tegelijk met de andere voet vol op de rem duwen en tegelijk continu toeteren.
Silly, jij zei: Mannen denken gewoon vaak niet wat verder na
LL zei mannen zijn best simpel, ...
Ik denk niet dat dat gebonden is aan man of vrouw zijn. En ik wou vooral zeggen dat het niet is omdat een persoon een schijnbaar simpele beslissing neemt (zoals plots een relatie zonder boe of ba beëindigen) het voor die persoon ook écht makkelijk is en het niet emotioneel zwaar kan zijn. Dat er iets in die relatie dan niet goed zit is een feit, maar wat dat is blijft een open vraag. Ik heb de indruk dat soms het ontstaan van een relatie (met of zonder label) hetgeen is dat voor miserie zorgt, eender wie de partner is, dat mensen gewoon weglopen of vechten tegen diepere gevoelens van verbinding. Sex bv is makkelijk en leuk, andere leuke dingen doen ook, daar hoeft allemaal geen intieme band bij te komen kijken.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:56

listiglistje schreef:
Silly1972 schreef:

Vrouwen denken soms ook teveel na en hebben alles al in gedachte voor de toekomst. Zo kan je het ook stellen :D

Mannen zijn best simpel, ze zijn aan een relatie toe of niet, meestal alleen als het voor hun gevoel de juiste persoon is.
Als er iets in de schakel mist of het komt niet uit op dat moment in hun leven, kappen ze het af.

banketstaaf, maar liefdes komen en liefdes gaan, thats life....
Beter om dat te accepteren en genieten van de tijd die je samen hebt.
Wonden likken en weer verder!

Dit doe ik ook hoor :+

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 13:55

Ik heb ook wel eens gehad dat ik iemand wel erg leuk vond, maar dat ik me steeds meer ging ergeren aan kleine dingen die ik eerst leuk aan iemand vond. Soms hoef je niet eens wat verkeerd te doen, maar werkt je gevoel gewoon niet mee. Op die manier is mijn hart wel eens gebroken maar heb ik dit ook wel eens bij een ander gedaan. Liefde blijft moeilijk.

Sterkte iedereen waarbij het slecht gaat. :(

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 14:12

tja, dat doen we allemaal wel, ander hielden relaties wel stand

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 14:13

Ja, dat is ergens ook normaal, verliefdheid is ook iets dat je overkomt, liefde meer een keuze, dus normaal dat niet alles blijft duren.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:04

Verliefdheid is inderdaad een periode en als dat stopt is het voor sommige best eng, maar dan word het ook houden van uiteraard.

[o]

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 12:42

Als je net samen bent heb je dat RNE heel erg (New Relationship Energy) en pas als dat een beetje afneemt kun je zien of je echt compatible bent. En soms gaat verliefdheid niet over in houden van.

Dat is niet man- eigen of vrouw- eigen maar mens- eigen en als iemand zich bedenkt in een relatie en het op een eerlijke manier afkapt moet je dat respecteren en niet in de 'hij is een banketstaaf" modus schieten.

quera. Voor altijd en langer

Het is de waarheid

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 12:58

MarcoBorsato schreef:
Als je net samen bent heb je dat RNE heel erg (New Relationship Energy) en pas als dat een beetje afneemt kun je zien of je echt compatible bent. En soms gaat verliefdheid niet over in houden van.

Dat is niet man- eigen of vrouw- eigen maar mens- eigen en als iemand zich bedenkt in een relatie en het op een eerlijke manier afkapt moet je dat respecteren en niet in de 'hij is een banketstaaf" modus schieten.

Mee eens, gevoel kan je niet afdwingen.
Diegene heeft er zo zijn/haar redenen voor om het af te kappen.

Genieten van de tijd samen en door!
Liefdes komen en liefdes gaan in je leven. thats life!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:28

Nee begrijp ik uiteraard en zou vast niet bij iedereen houden van worden.

[o]

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 16:32

Maar goed, het is natuurlijk wel heel verdrietig en heel poedersuiker als iemand zich bedenkt. Maar het slijt en de volgende man is altijd leuker dan de vorige, dat scheelt!

quera. Voor altijd en langer

Het is de waarheid

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 22:52

Ik heb vandaag eindelijk mijn eerste date gehad met de jongen uit Groningen :D het was echt super, zijn van 1 tot 9 in een Spa geweest, goed kunnen praten en gewoon echt een goede klik. Ik ben blij :D

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:52

Wat leuk! Ben benieuwd!

Ik kreeg afgelopen vrijdag een bericht van zn moeder... of we bij mij bleven of naar zijn huis kwamen... die wist van niks. Heb het niet letterlijk gezegd dat t uit was, dat laat ik aan hem. Maar dat vond ik raar en behoorlijk pijnlijk eigenlijk. Hij is de hele week niet thuis geweest ivm werk, dat is normaal, maar ik had toch wel verwacht dat ie het had gezegd eigenlijk

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:37

Oh wauw dat is wel een beetje onnozel van hem.. Nog iets gehoord erover vanuit hem?

En wat leuk Tanya!

Every moment is a chance to define what you want to become :)ddd

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 12:28

Rustig hier in dit topic! Nog meer mensen leuke verhalen?

Ik ga zaterdag richting Groningen *\o/*

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 13:02

Nope, de chefkok zei ik hou van je tegen mij (na 2 dates %) ) om vervolgens 5 uur later midden in de nacht te zeggen dat we toch eigenlijk niet bij elkaar passen.
We hadden de volgende ochtend een afspraak maar die ging dus niet door, verder niets meer van hem vernomen.
Nou ja dan niet, als je na 2 dates al zegt ik hou van je, krijg ik toch al wel de rillingen, ik had dat gevoel nog totaal niet. :P .

Morgen eten met een nieuwe date haha
Daarna even lekker op vakantie naar Italië

Heb er nog wel 2 op Tinder die willen daten, maar die komen na mijn vakantie wel (of niet :+ )

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 13:44

Oh wauw silly!

Ik heb niks vanuit hem gehoord daarover. Weet ook niet of hij het weet.

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

j_nine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 07:16

Fijne vakantie Silly!

Wij blijven voorlopig even leuke dingen doen.
Nu had hij mij mee gevraagd naar Duitsland....zouden we heen gaan morgen.
Maar zit nu sinds gister met gescheurde enkelbanden thuis :(
Baal echt even als een stekker hier...

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 17:31

Ik zal mij ook maar weer eens melden.

Ik heb afgelopen donderdag een date gehad dankzij mijn klasgenoten. Mijn klasgenoten zijn voor mij aan het tinderen gegaan (wel via mijn account), zodoende een match met een hele leuke jongen. Na lang praten toch maar een keer gaan afspreken, en nu staan date 2 en 3 al weer op de planning :+