Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:09

Macs schreef:
Ik vraag me af..
Ik heb een langzame laptop, het duurt ongeveer 10 minuten voor hij is opgestart, Word slaat af en toe vast, zeker bij grotere documenten net als Powerpoint. Ik heb hem laatst al eens een mep verkocht omdat hij wééér onnodig vast sloeg, zo erg is het dus.
Maar ik ben in februari klaar met school, dus ik twijfel of ik nu een goeie snelle laptop zal kopen. Want straks heb ik hem niet meer intensief nodig denk ik. Maar nu is het af en toe geen doen met verslagen typen waardoor mijn motivatie ook weg gaat. Maar de laptop die ik graag wil is wel 700 euro..
Wat zouden jullie doen?

Als ik mijn laptop moet slaan om een wedstrijd op te geven, of om rekeningen te betalen of om online te shoppen... dan komt er een nieuwe :j

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:10

Macs schreef:
Ik vraag me af..
Ik heb een langzame laptop, het duurt ongeveer 10 minuten voor hij is opgestart, Word slaat af en toe vast, zeker bij grotere documenten net als Powerpoint. Ik heb hem laatst al eens een mep verkocht omdat hij wééér onnodig vast sloeg, zo erg is het dus.
Maar ik ben in februari klaar met school, dus ik twijfel of ik nu een goeie snelle laptop zal kopen. Want straks heb ik hem niet meer intensief nodig denk ik. Maar nu is het af en toe geen doen met verslagen typen waardoor mijn motivatie ook weg gaat. Maar de laptop die ik graag wil is wel 700 euro..
Wat zouden jullie doen?

Als je het geld hebt, zou ik zeggen doen. Een laptop is altijd handig. Toch net wat makkelijker dan een telefoon met dingen opzoeken, uitzoeken etc.

Rex & Jazz

Macs

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:14

Hmm ja duidelijk :+ ik heb het eens geteld en ik heb net 1,5 minuut moeten wachten om mijn mail-app te openen. Ik ben het inmiddels wel gewend, maar ik raak mijn motivatie kwijt als ik aan schoolwerk wil beginnen en vervolgens alleen maar naar een laad-scherm zit te staren.. Ik geef liever mijn geld uit aan dingen die ik nodig heb en nog geen alternatief voor heb zegmaar, maar goed.. zonder onnodige stress afstuderen mag ook wel wat kosten.

Maks :+:

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:53

Jahoor, ik heb dat dit jaar ook gedaan. Ik moest een examen thuis schrijven en ik heb toen bijna de halve dag verspild omdat mijn computer zo ontiegelijk langzaam was. Elke keer vastlopen, zelfs het typen van woorden had vertraging wat echt lastig is als je niet kan zien wat je schrijft :') Die dag was voor mij echt de druppel. Nu gebruik ik sowieso mijn computer op dagelijkse basis dus naast school ook gewoon voor privé gebruik. En echt, een fatsoenlijke computer is ZO'N verademing! Zeker voor het afstuderen kan ik het echt aanraden, want dat is al zo lastig, pietje-precies en kost gewoon veel tijd, dan wil je echt niet nog meer tijd aan je computer verspillen!

Mijn leven in Zweden: klik! *-:)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:55

Misschien dat het helpt op eens een clean install van Windows te doen, dat je daar net lang genoeg mee uit de voeten kunt om je opleiding af te maken. Het kost even wat (een backup maken van je bestanden (documenten, foto's, video's en dergelijke) op een externe hardeschijf en dan een schone installatie. Hoe dat moet kun je allemaal hier lezen

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:45

Kun je niet tijdelijk van iemand een laptop lenen?

The secret of happiness, you see, is not found in seeking more, but in developing the capacity to enjoy less.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:50

Ik zou wel iets anders kopen. Hoeft niet per se een gloednieuwe te zijn, maar op een laptop die er al 5 minuten over doet om op te starten werk je niet lekker.
Ik heb dit jaar ook een andere laptop aangeschaft voor school, ik hoef maar 1 jaartje nog maar die laptop gebruik ik daarna ook nog sowieso.
Ik heb gekozen voor een refurbished laptop van HP, en ik ben er super blij mee. Was nog geen 300 euro dacht ik, zit een i5 processor in.

JM :#

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:30

Steeph schreef:
Misschien dat het helpt op eens een clean install van Windows te doen, dat je daar net lang genoeg mee uit de voeten kunt om je opleiding af te maken. Het kost even wat (een backup maken van je bestanden (documenten, foto's, video's en dergelijke) op een externe hardeschijf en dan een schone installatie. Hoe dat moet kun je allemaal hier lezen

Dit is dus al eens gedaan.. en dat hielp helaas niet.
Ik zit idd aan een tweedehands macbook of een goede windows te kopen :) dank voor jullie meningen, ik ben om!

Maks :+:

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:01

Stel dat ik vandaag nog dood ga, waar gaan mijn bezittingen dan heen? Mijn geld, maar ook mijn paard bijvoorbeeld?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:03

Independence schreef:
Stel dat ik vandaag nog dood ga, waar gaan mijn bezittingen dan heen? Mijn geld, maar ook mijn paard bijvoorbeeld?

Je erfgenamen en de belastingdienst.

Schoentje, kerstmuts en [o]

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:12

Ik hoor regelmatig voor ik ga slapen rare geluiden in huis. Hoe kan je ongedierte uitsluiten? Kat ligt altijd braaf bij mij te slapen en wordt niet getrigert door deze geluiden. Of is het licht in de radiator buizen wat ik hoor? Huis aangrenzend aan mijn slaapkamer staat trouwens leeg, dus geen "woongeluiden".

[o] [o] [/list][/list][/size]

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:17

miss_lizje schreef:
Ik hoor regelmatig voor ik ga slapen rare geluiden in huis. Hoe kan je ongedierte uitsluiten? Kat ligt altijd braaf bij mij te slapen en wordt niet getrigert door deze geluiden. Of is het licht in de radiator buizen wat ik hoor? Huis aangrenzend aan mijn slaapkamer staat trouwens leeg, dus geen "woongeluiden".

Zijn spoken en spinnen in stoeptegelformaat :j Nee grapje, het zouden muizen kunnen zijn, maar geen idee hoe je daarachter kan komen of dat t echt is...

The secret of happiness, you see, is not found in seeking more, but in developing the capacity to enjoy less.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:19

Independence schreef:

Als je niks op papier hebt, je ouders.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:21

iirrssjjee schreef:
Independence schreef:

Als je niks op papier hebt, je ouders.

Of je geregistreerde partner, echtgenoot en/of kinderen.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:26

Nu we het over familiezaken hebben;

Mijn ouders zijn getrouwd in gemeenschap van goederen. Ik woon niet meer thuis, maar ben financieel nog wel afhankelijk. Daarnaast ook nog een broertje van 10 die wel thuis woont. Mam werkt, maar verdient niet genoeg om een huishouden te onderhouden. Mijn vader verdient daarentegen ver boven gemiddeld.

Als ze zouden scheiden (totaal niet aan de orde hoor!), hoe wordt bepaald wie wat krijgt? Of wat van wie is...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:31

miss_lizje schreef:

Kunnen goed de kachels zijn, misschien een keer ontluchten?

Soms snappen mensen niet wat ik bedoel, maar dat geeft niet want het is een verwoording van een gevoel
https://falinesthoughts.wordpress.com/

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:33

Pepperrr schreef:
Nu we het over familiezaken hebben;

Mijn ouders zijn getrouwd in gemeenschap van goederen. Ik woon niet meer thuis, maar ben financieel nog wel afhankelijk. Daarnaast ook nog een broertje van 10 die wel thuis woont. Mam werkt, maar verdient niet genoeg om een huishouden te onderhouden. Mijn vader verdient daarentegen ver boven gemiddeld.

Als ze zouden scheiden (totaal niet aan de orde hoor!), hoe wordt bepaald wie wat krijgt? Of wat van wie is...

Soortgelijke situatie als mijn ouders (waar scheiden ook niet aan de orde was, maar plotseling toch gebeurde)
Mijn vader is in het huis blijven wonen en moest mijn moeder dus afkopen. Volgens mij moesten ze onderling uitzoeken wie wat kreeg (al dan niet met behulp van advocaat oid)
Eindstand is dat mijn vader vooral kaalgeplukt is :))

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:42

Mijn "rare geluiden" wordt uitgebreid. Hoor stemmen buiten, staan er 2 man en 1 vrouw voor het huis van de buurman (die leegstaat en te koop). Niet echt een tijdstip voor een bezichtiging. Zeker aangezien ze mijn voortuin ook aan het inspecteren waren. Heb mij schuil gehouden achter m'n gordijn. Morgen maar eens de makelaar bellen met deze info.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:45

Ik zou het ook wel spannend vinden, maar ik moet bekennen toen ik op huizenjacht was ging ik ook bewust in de nacht langs het huis eigenijk om te kijken hoe de buurt dan ook is en klinkt.

Soms snappen mensen niet wat ik bedoel, maar dat geeft niet want het is een verwoording van een gevoel

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:47

Misschien inbrekers... Zijn hier ook wel eens van die mensen aan het 'inspecteren' geweest in de straat. Dagen erna waren veel buurtbewoners hun spullen kwijt.

Kan natuurlijk wat onschuldigs zijn, dat ze toevallig langskwamen en zagen dat dat leuke huis te koop staat. Maar hou het in je achterhoofd, deuren & ramen goed dicht en op slot en evt lampje aan :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:49

Misschien kun je er geen spoed wel politie over inlichten?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:54

Politie melding is online ingevuld, hier zit standaard alles op dubbel slot en er hangen belletjes aan de deuren. Ik woon alleen en heb net in paniek m'n ouders bericht voor advies.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 22:07

Komt goed. Niet teveel gekke dingen gaan denken nu. Vaak valt het allemaal mee en vraag je je daarna af waar die paniek voor nodig was :')

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:26

Wat te doen met een doorgedraaide Chihuahua die maar blijft blaffen om elk mini geluidje?

Iemand die hem wil? Gratis af te halen! Je krijgt hem alleen niet opgevoed.... :')

(Niet mijn hond, maar van de mensen waar ik woon...)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:29

Mijn paard heeft nog nieuwe zooltjes nodig dus breng maar langs! Je hebt er toch wel 4 hè? :+

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.