Ik ben inmiddels dik 3,5 jaar samen met mijn vriend (20) en we hebben het prima. Wij wonen
beide nog thuis, omdat we allebei geen behoefte en geen budget hebben om al op ons zelf te gaan wonen.
Maar dit brengt regelmatig schoonloeder irritaties met zich mee.
Ik ben regelmatig bij mijn vriend thuis, ik slaap daar in de weekenden dus ik zie mijn schoonouders nou eenmaal vaak. Maar omdat ik hun niet tot last wil zijn zorg ik vaak dat ik zelf eten mee neem of koop. Vaak eten ik en mijn vriend apart dus hebben we ook onze eigen maaltijden.
Verder zijn we eigenlijk best weinig thuis dus wat dat betreft zijn we ook niet tot last van ze.
Ik heb ook vaak aangegeven dat als ze het niet chill vond dat ik er was dat ik het geen enkel probleem vind om thuis te slapen. De reden dat we meestal bij mijn vriend slapen is dat dat een stuk dichterbij onze vrienden en stamkroeg zit dan mijn huis.
Maar de irritaties beginnen wel steeds hoger op te lopen moet ik zeggen. Mijn vriend en ik zijn laatst op vakantie geweest en hebben daarna heel de week bij mij doorgebracht dus ik had ze al een tijdje niet gezien, mijn schoonouders.
Dit weekend was ik er weer en ik kan gewoon niet meer aardig doen tegen mijn schoonmoeder.
Ze moet continu weten wat ik en mijn vriend aan het doen zijn, als we even de keuken inlopen om een cracker te smeren komt ze gelijk van de bank af om te kijken wat we aan het 'rommelen' zijn. Ze maakt vaak küt opmerkingen die dan volgens haar als grapje bedoeld zouden zijn, bijvoorbeeld dat we geen vrienden hebben. Of dat ik geen geld heb.
Gisteren wilde ik even wat ijsklontjes uit de vriezer halen, die ik zelf heb gekocht en bij hun in de vriezer heb gelegd.
Toen flipte ze tegen mij dat heel de vriezer vol lag met 'zooi' van mij en mijn vriend. Die zak ijsklontjes is en was letterlijk het enige van mij wat ooit bij hun in de vriezer heeft gelegen.
Toen was ik het behoorlijk zat en kon ik niet meer zo aardig tegen dr doen.
En ja, het bemoeial level is gewoon heel erg hoog. Ze moet altijd alles weten, dingen die totaal oninteressant zijn. Of dan gaat ze tegen mij zeggen dat ik vaker bij mijn opa en oma langs moet gaan.

Het tokkie gehalte vind ik ook tamelijk hoog bij dr, ze kan nooit op een normaal volume praten, ze moet altijd schreeuwen. Laatst waren we met wat vrienden bij mijn vriend in de tuin een drankje doen, toen ik naar binnen liep om een vriendin van me de wc aan te wijzen, toen kreeg ik gelijk een snauw dat ik zachter moest doen.
Of nog erger, ik en mijn vriend waren een keer film aan het kijken op zijn kamer, dus we hadden de gordijnen dicht voor het licht. Schreeuwt ze vanuit de tuin: 'Liggen ze te neüken om 3 uur smiddags!' Op volume standje dat heel het blok het kon horen.

Van het weekend was ze ook alweer om 10:00 sochtends aan het ruziën op een ordinair volume.
En wat me ook heel erg aan zowel pa als moe stoort is dat ze totaal niet bezig zijn met de toekomst van mijn vriend.
Hij heeft nu een MBO-3 diploma maar wilt graag MBO-4 gaan doen om nog eventueel naar het HBO te kunnen. Zijn vader lachte hem gelijk uit omdat hij geen inkomen meer heeft als hij weer fulltime naar school gaat en zijn moeder kwam ook totaal niet geïnteresseerd of gemotiveerd over.
Toen raakte ik in een discussie met die vader, omdat ik aangaf dat als hij HBO gaat doen hij nu misschien even geen of weinig geld heeft maar dat dat over een paar jaar juist zijn vruchten gaat afwerpen. Als HBO-er verdien je nou eenmaal meer in de meeste gevallen.
Zijn ouders doen zelf ongeschoold werk en hebben het niet breed, dus ik kan niet snappen hoe je dit niet kan toejuichen.

Het is een warrig verhaal, maar ik wilde (lees: moest) even mijn ergernissen delen want ik word langzaam gek.

Maar ik kan niet de enige zijn met zulke leuke schoonouders toch?