Kleding retour webshop, hoe zit het?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 15:06

_San87_ schreef:
Wanneer mensen vooraf moeten betalen, denken ze wel beter na wát ze bestellen en hoeveel. Want je moet t meteen betalen, de kans dat er met vooraf betalen net zo veel retour komt als met achteraf betalen, is daarmee kleiner en dus is de winst groter omdat er meer producten gehouden worden.

Maakt voor mij niets uit. Vind retour sturen een kleine moeite en dat geld komt wel terug. Is nog nooit fout gegaan. Wel ben ik minder snel geneigd een bestelling te doen als er verzendkosten worden gerekend. Gratis versturen (wat natuurlijk toch wel doorberekend zit in hun producten) trekt mij sneller over de streep iets te bestellen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 15:09

Johnie schreef:
Je hebt het erover dat je geen 2-3 weken wilt wachten tot je geld retour komt wanneer je vooraf betaald. Ik begrijp niet zo goed dat het dan niet tot je doordringt hoelang ze dus daadwerkelijk bezig zijn met jouw orders verwerken. X 12000 euro.
Dit is toch helemaal niet winstgevend meer voor ze, en wat mij betreft niet meer dan logisch dat je voortaan vooraf moet betalen.

Ook begrijp ik niet dat je meerdere maten besteld op het moment dat je twijfelt of het wel leuke kleren zijn. Dan bestel je toch gewoon één maat per kledingstuk. Vaak zijn er wel maattabellen om het na te rekenen.
Vind je het niet leuk? 1 stuks retour.
Vind je het wel leuk, dan past het hopelijk. Of anders ga je het ruilen.
Maar het scheelt een hele hoop kleding vergeleken met de manier waarop je nu shopt.

Bij bonprix zijn kledingstukken verre van maatvast. Van het ene artikel valt de grotere maat beter, van het andere de kleinere. Ik wil het tegelijk kunnen zien en niet hoeven ruilen voor een andere maat. Bovendien betaal je dan wederom verzendkosten, terwijl je wanneer je in één keer bestelt maar éénmalig hoeft te betalen.

Valt me trouwens bij schoenen ook vaak op dat daar geen universele standaard maten voor zijn.

pmarena

Re: Kleding retour webshop, hoe zit het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 15:26

Bij BonPrix valt het ene een maat groter / kleiner dan het andere, maar ze geven wel hele goede maat-suggesties. Bij mij klopte het echt wel 95% en had ik dus net zo goed alleen maar de maat die ze me adviseerden hoeven bestellen. Volgende keer waag ik het daar gewoon op :j

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP met veel info www.barefoot-webshop.nl
Barefoot Nederland - alle nieuwtjes op FACEBOOK.
KASSA-koopjes: Slowfeeder hooinetten 20mm te koop *\o/* Klik hier

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 15:33

Sowieso bestaan universele maten niet in de kledingwereld. Er mag een marge van 2cm in kledingstukken van dezelfde maat zitten, dacht ik.

Per continent verschilt het ook nog eens. Mijn Amerikaanse jurken vallen 1 tot 2 maten kleiner in vergelijk met Nederlandse en Britse jurken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 17:38

Ik kreeg ook de mail van Wehkamp over de retourkosten. Ik vind dat als je de bezorger alleen laat komen om een retour te halen dat dit inderdaad geld mag kosten. Maar als de bezorger toch een pakketje komt brengen en hij neemt de retour mee terug dan slaat het nergens op. Dat zou gratis moeten blijven vind ik.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:30

Suzanne F. schreef:
Ik kreeg ook de mail van Wehkamp over de retourkosten. Ik vind dat als je de bezorger alleen laat komen om een retour te halen dat dit inderdaad geld mag kosten. Maar als de bezorger toch een pakketje komt brengen en hij neemt de retour mee terug dan slaat het nergens op. Dat zou gratis moeten blijven vind ik.

Is een extra service die ze aanbieden, mogen ze dus gerust geld voor vragen. Een pakket aan de bezorger meegeven is duurder voor wehkamp dat het pakketje dat via een servicepunt retour komt. De verzenddienst vraagt daar verschillende tarieven voor.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 18:50

Winged schreef:
In het geval van de Wehkamp hadden ze bij mijn weten altijd contact met het Verkoophuis in Slagharen. Daar ging alle goede geretourneerde kleding (en andere spullen) heen. Maar dan vaak voor de helft van het geld. Werd altijd flink afgeprijsd... http://www.hetverkoophuis.nl/

Daarnaast: Het is bewuster winkelen als je vooraf moet betalen. Je denkt beter na en minder impulsaankopen. Kan dus ook in je voordeel werken :) En retouren kost een bedrijf ontzettend veel geld.

Gaat het nog steeds heen, is gewoon keurige kleding voor veel minder geld. Net als meubels e.d., heb je daar ook.

Velvet V. Negro Z2 +5
Ceasar V. Houston M1 + 1
Florence V. Krack C. M2 + 3

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 18:57

flooooo schreef:
Winged schreef:
In het geval van de Wehkamp hadden ze bij mijn weten altijd contact met het Verkoophuis in Slagharen. Daar ging alle goede geretourneerde kleding (en andere spullen) heen. Maar dan vaak voor de helft van het geld. Werd altijd flink afgeprijsd... http://www.hetverkoophuis.nl/

Daarnaast: Het is bewuster winkelen als je vooraf moet betalen. Je denkt beter na en minder impulsaankopen. Kan dus ook in je voordeel werken :) En retouren kost een bedrijf ontzettend veel geld.

Gaat het nog steeds heen, is gewoon keurige kleding voor veel minder geld. Net als meubels e.d., heb je daar ook.

En dan is er hier in het topic die stellig beweerd dat dat niet zo is en alles weer door de Wehkamp zelf verkocht word..

Net de website eens bekijken, ziet er wel interessant uit, zeker als ze er ook meubels ed. hebben. Beetje jammer dat het niet naast de deur is.

Geld verdienen door te wandelen? Klik en begin vandaag nog

http://www.instagram.com/nine_themarkethorse

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.