Kleding retour webshop, hoe zit het?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

_San87_

Re: Kleding retour webshop, hoe zit het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 15:29

Ik denk dat er sowieso voor webshops heel erg veel te winnen is bij een correcte maattabel. TopVintage doet dat bijvoorbeeld heel erg goed. Ik heb daar nog nooit wat retour hoeven sturen omdat het niet paste.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 15:31

Daarom :))

Maar ook bij kleine winkels verbaas ik me regelmatig over hoe summier de info is die ze bij hun artikelen plaatsen... kijk dat je bij iets nieuws nog niet meteen weet of het groot of klein valt, dat is best te begrijpen. Maar als er bij kleding al niet eens kan staan van welk materiaal het is... of dat een jas waterafstotend of waterdicht is ofzo...

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP met veel info www.barefoot-webshop.nl
Barefoot Nederland - alle nieuwtjes op FACEBOOK.
KASSA-koopjes: Slowfeeder hooinetten 20mm te koop *\o/* Klik hier

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 15:35

pmarena schreef:
Daarom :))

Maar ook bij kleine winkels verbaas ik me regelmatig over hoe summier de info is die ze bij hun artikelen plaatsen... kijk dat je bij iets nieuws nog niet meteen weet of het groot of klein valt, dat is best te begrijpen. Maar als er bij kleding al niet eens kan staan van welk materiaal het is... of dat een jas waterafstotend of waterdicht is ofzo...

Absoluut eens. Het is even een investering, maar ik denk dat het in de long run goedkoper is dan retouren verwerken e.d..

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 15:37

pmarena bedoel je nu in webshops of stenen winkels?

JM :#

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 15:51

Je hebt het erover dat je geen 2-3 weken wilt wachten tot je geld retour komt wanneer je vooraf betaald. Ik begrijp niet zo goed dat het dan niet tot je doordringt hoelang ze dus daadwerkelijk bezig zijn met jouw orders verwerken. X 12000 euro.
Dit is toch helemaal niet winstgevend meer voor ze, en wat mij betreft niet meer dan logisch dat je voortaan vooraf moet betalen.

Ook begrijp ik niet dat je meerdere maten besteld op het moment dat je twijfelt of het wel leuke kleren zijn. Dan bestel je toch gewoon één maat per kledingstuk. Vaak zijn er wel maattabellen om het na te rekenen.
Vind je het niet leuk? 1 stuks retour.
Vind je het wel leuk, dan past het hopelijk. Of anders ga je het ruilen.
Maar het scheelt een hele hoop kleding vergeleken met de manier waarop je nu shopt.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 15:56

dees_daan schreef:
Magrathea schreef:
Ik vraag me toch af hoe wij allemaal groot zijn geworden zonder webshops := ik groeide echt ontzettend hard en toch had ik echt niet elke maand nieuwe kleren nodig. En als we dan iets nodig hadden gingen we naar een groot winkelcentrum zodat je meerdere winkels af kon om sowieso te slagen. Zoals ik het hier lees kun je haast niet overleven zonder webshops :o

Mensen zijn gewoon "verwend" geraakt.. Kijk maar eens naar het boodschappen doen, die online bestellingen kosten soms ook gewoon geld, maar er zijn een aantal winkels mee begonnen dus de rest "moet" mee anders raken ze klanten kwijt

Lekker ongenuanceerd. Vrouwen zijn gaan werken, er wordt meer tijd aan de kinderen besteed... Mensen hebben minder tijd. Daar wordt op ingespeeld door het tijdrovende element te schrappen (naar de winkel toe, de speurtocht door de supermarkt) en nu bestellen we alles online. Niet omdat we verwend zijn, maar omdat we geen tijd hebben om te werken, aan ons fitgirl lijf te werken, leuke dingen te doen met kinderen, quality time met de partner, een hobby, een paar vriendinnen, ouders te mantelzorgen én te shoppen/boodschappen doen/zelf ons huis poetsen.

Blog: Generatie Y, in desperate need of a mentor

Sometimes the things you cannot change ends up changing you.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 16:15

Mijn ouders werkten ook allebei maar nogmaals, wij gingen dus ook niet elke maand voor nieuwe kleding shoppen :o?
Nog steeds niet trouwens. Heb laatst wel online schoenen besteld. Gewoon 1 maat (ik had mijn voeten van tevoren goed opgemeten) en de schoen paste gewoon perfect. Raar als ik het hier zo lees.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 16:25

Wie heeft het over elke maand winkelen dan Magrathea? Ik niet, zo vaak kopen wij zeker geen nieuwe kleding hoor. Schoenen opmeten en je voet klinkt leuk, en fijn dat het in één keer goed was bij jou, maar voor de kids is dat best lastig hoor. Ze hebben hier extreem smalle voeten en de schoenen moeten gewoon goed zitten, ondanks dat het de juiste maat is, hebben ze vaak te veel ruimte aan de zij of op de wreef en dan stuur ik de schoen toch echt terug.

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 16:34

Je besteld niet elke maand. Maar je hebt dit jaar wel voor €15.000 besteld. Dus zelfs al bestel je om de 2 maanden, dan bestel je voor €2500 per keer? Waar je dan 20% van houd, dus voor een €500. Dat betekend dat er voor €2000 retour gaat. Dat zijn heel dat dozen (ja de bus rijd toch, maar hoe meer dozen hoe meer bussen) en een heel groot risico om zoiets onbetaald onderweg te hebben. Risico op beschadiging heen en nog eens terug van de klant.

dees_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 16:49

Doubtless schreef:
dees_daan schreef:

Mensen zijn gewoon "verwend" geraakt.. Kijk maar eens naar het boodschappen doen, die online bestellingen kosten soms ook gewoon geld, maar er zijn een aantal winkels mee begonnen dus de rest "moet" mee anders raken ze klanten kwijt

Lekker ongenuanceerd. Vrouwen zijn gaan werken, er wordt meer tijd aan de kinderen besteed... Mensen hebben minder tijd. Daar wordt op ingespeeld door het tijdrovende element te schrappen (naar de winkel toe, de speurtocht door de supermarkt) en nu bestellen we alles online. Niet omdat we verwend zijn, maar omdat we geen tijd hebben om te werken, aan ons fitgirl lijf te werken, leuke dingen te doen met kinderen, quality time met de partner, een hobby, een paar vriendinnen, ouders te mantelzorgen én te shoppen/boodschappen doen/zelf ons huis poetsen.

Sorry maar dat vind ik echt bullshit. Supermarkten zijn 7 dagen in de week open, bepaalde dagen tot 21.00 s'avonds. Als jij geen tijd kan vinden om zelf je boodschappen te doen dan gaat er toch wat mis in je planning denk ik.
Mensen vinden het gewoon makkelijk dat het kan, is niet erg maar als je gaat stellen dat je wel online moet bestellen omdat je werkt en vrouw bent dan gaat dat nergens over natuurlijk. Je hebt gewoon geen zin om naast die dingen je boodschappen te doen, dat is heel iets anders dan dat het niet kan. Nogmaals, maakt niet uit maar stellen dat het leven zo veranderd is dat de vrouw geen tijd meer heeft vind ik een beetje om te kotsen.. Zo anders zijn wij niet dan die vrouwen van 10 of 20 jaar geleden, en als je nog verder terug gaat moesten ze zelfs nog met de hand wassen en alles op de fiets doen, als ze die al hadden. Ik denk dat zij het zwaarder hadden dan dat wij het nu hebben.

There is no such thing as a problem breed. However, there is no shortage of 'problem owners'.
~ Cesar Millan

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 17:01

Ik vind het niet zo relevant of jij dan vindt dat andere mensen verkeerd plannen.

Het gaat er niet om of je vrouw bent of niet. Het is een feit dat steeds meer mensen toetreden tot de arbeidsmarkt, het aantal uren dat we werken neemt toe. Mensen besteden tegenwoordig tot 3x meer tijd aan hun kinderen (bron NRC) vergeleken bij vroeger.

Natuurlijk is er de afgelopen 20 jaar wel veel veranderd. Alleen al met de komst van het internet en de smartphone, waar we gemiddeld 2 uur per dag aan besteden. Dat jij dat allemaal een beetje om te kotsen vindt, da's jouw ding.

En wat betreft je laatste alinea: tuurlijk was het huishouden vroeger veel zwaarder. Maar daar had je dan ook fulltime de tijd voor.

Deze snelle maatschappij waarin winkels 24/7 open zijn en we alles online kunnen bestellen is omdat er ontzettend veel behoefte aan is. Dat we daardoor verwend worden is wat mij betreft een resultaat, maar niet de oorzaak.

dees_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 17:24

Doubtless schreef:
Ik vind het niet zo relevant of jij dan vindt dat andere mensen verkeerd plannen.

Het gaat er niet om of je vrouw bent of niet. Het is een feit dat steeds meer mensen toetreden tot de arbeidsmarkt, het aantal uren dat we werken neemt toe. Mensen besteden tegenwoordig tot 3x meer tijd aan hun kinderen (bron NRC) vergeleken bij vroeger.

Natuurlijk is er de afgelopen 20 jaar wel veel veranderd. Alleen al met de komst van het internet en de smartphone, waar we gemiddeld 2 uur per dag aan besteden. Dat jij dat allemaal een beetje om te kotsen vindt, da's jouw ding.

En wat betreft je laatste alinea: tuurlijk was het huishouden vroeger veel zwaarder. Maar daar had je dan ook fulltime de tijd voor.

Deze snelle maatschappij waarin winkels 24/7 open zijn en we alles online kunnen bestellen is omdat er ontzettend veel behoefte aan is. Dat we daardoor verwend worden is wat mij betreft een resultaat, maar niet de oorzaak.

Ik vind er niet zoveel van dat mensen online bestellen, ik vind er iets van dat er dingen geëist worden van bedrijven terwijl het ze gewoon geld kost. Die hele houding van ik ben klant dus jij moet gaat gewoon nergens over.
Dat mensen andere prioriteiten hebben is prima maar de gemiddelde Nederlander heeft echt wel tijd om eens per week boodschappen te doen, dat ze die tijd er niet voor vrij willen maken is een ander verhaal.
Dat mensen meer tijd aan hun smartphone besteden is hun keuze, in die tijd kan je ook naar de winkel gaan. Nogmaals, dat je dat niet wil is geen probleem maar ga dan ook niet in de slachtofferrol zitten met " wij vrouwen moeten meer werken dus kunnen geen boodschappen meer doen" dat is gewoon dikke onzin.

There is no such thing as a problem breed. However, there is no shortage of 'problem owners'.
~ Cesar Millan

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 17:43

DeMolenhoek schreef:
Waarom zien jullie vooraf betalen niet zitten? Omdat jullie meer bestellen dan jullie budget toe laat? Schrik om verantwoordelijk te zijn voor schade tijdens het retour sturen? Want het zal hoe dan ook ooit betaald moeten worden. Dan kun je het toch net zo goed direct betalen, want anders sta je gewoon in schuld en dat moet je in mijn ogen niet willen.

Ivm het risico op een faillissement bijvoorbeeld en ik voor flinke bedragen bestel. Verder vind ik het irritant om in de gaten te houden of het wel wordt teruggestort. Ik heb daar geen geautomatiseerd boekhoudsysteem voor namelijk haha. Mijn budget is geen enkel probleem en schade voor tijdens retour heb ik ook geen angst voor. Ik betaal gewoon altijd netjes wat ik hou, gewoon binnen de betalingstermijn. En dat is meestal 1/3 ofzo. Spijkerbroeken in 1 maat bestellen is wat mij betreft een vrij kansloze zaak bijvoorbeeld..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 17:48

dees_daan schreef:
Ik vind er niet zoveel van dat mensen online bestellen, ik vind er iets van dat er dingen geëist worden van bedrijven terwijl het ze gewoon geld kost. Die hele houding van ik ben klant dus jij moet gaat gewoon nergens over.

Helemaal mee eens!

dees_daan schreef:
Dat mensen andere prioriteiten hebben is prima maar de gemiddelde Nederlander heeft echt wel tijd om eens per week boodschappen te doen, dat ze die tijd er niet voor vrij willen maken is een ander verhaal.

Ook mee eens. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander ook zelf boodschappen doet (slechts 29% bestelt online) & dat er vooral in het hoger segment boodschappen bezorgd worden (da's een inschatting, geen idee of dat klopt).

dees_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 18:32

Dat laatste klopt niet Doubtles, ik zie zelf dingen voorbij komen waardoor het mij wat tegen is gaan staan. Ook in het lagere segment wordt veel online besteld en dan is het vooral heel makkelijk om 20 kratten bier te laten bezorgen bijvoorbeeld.. Daar is (bij ons in ieder geval) dus ook een max aantal op gezet nu.
Dat het aantal laag is komt deels ook omdat supermarkten een maximaal aantal bestellingen per dag bezorgen, als het vol zit kunnen mensen dus niet meer bestellen.
En sommige supermarkten hebben een vrij hoog bedrag als minimum, dan sluit je een deel van de mensen ook al uit.
Maar goed, het is dus helemaal geen probleem dat mensen online bestellen, als het maar een beetje fair blijft en mensen redelijk blijven dan is het prima en is het gewoon een extra service.

~ Cesar Millan

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 18:40

dees_daan schreef:
Dat laatste klopt niet Doubtles, ik zie zelf dingen voorbij komen waardoor het mij wat tegen is gaan staan. Ook in het lagere segment wordt veel online besteld en dan is het vooral heel makkelijk om 20 kratten bier te laten bezorgen bijvoorbeeld.. Daar is (bij ons in ieder geval) dus ook een max aantal op gezet nu.
Dat het aantal laag is komt deels ook omdat supermarkten een maximaal aantal bestellingen per dag bezorgen, als het vol zit kunnen mensen dus niet meer bestellen.
En sommige supermarkten hebben een vrij hoog bedrag als minimum, dan sluit je een deel van de mensen ook al uit.
Maar goed, het is dus helemaal geen probleem dat mensen online bestellen, als het maar een beetje fair blijft en mensen redelijk blijven dan is het prima en is het gewoon een extra service.

Ik vind t echt een fantastische service, ik heb het de maanden dat ik met mijn knie zat en niet kon lopen meermaals gebruikt.

Vers gesneden vleeswaren kun je in principe niet bestellen, maar na een telefoontje met de plaatselijke Jumbo kon ik dat wel. Erg prettig. De bezorgkosten plus een extra'tje met veel plezier betaald.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 18:51

dees_daan schreef:

Ik vind dit soort maatregelen om je verdienmodel gezond te houden dus helemaal prima hé. Geldt ook voor webshops met kleding e.d. Laat mensen maar een minimaal bedrag bestellen, direct betalen of reken retourkosten. Als dat voorkomt dat business over de kop gaat, top!

dees_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 19:03

_San87_ schreef:
dees_daan schreef:

Ik vind t echt een fantastische service, ik heb het de maanden dat ik met mijn knie zat en niet kon lopen meermaals gebruikt.

Vers gesneden vleeswaren kun je in principe niet bestellen, maar na een telefoontje met de plaatselijke Jumbo kon ik dat wel. Erg prettig. De bezorgkosten plus een extra'tje met veel plezier betaald.

Dan is het idd mooi dat het kan. En nogmaals ik heb er ook geen problemen mee dat de service er is en vind mensen die zo bestellen ook geen verwende nesten want het kan, dus het is logisch dat mensen er gebruik van maken dus daar is niks mis mee maar er zitten gewoon nadelen aan en dat komt doordat sommige mensen vinden dat ze dingen mogen eisen.
In jouw geval is dat dus absoluut niet zo, en als je nu nog online zou bestellen zou dat ook prima zijn maar feit is wel dat het vaak (dus niet altijd) uit gemak is, en niet uit nood. Mijn punt was dus alleen dat ik het argument ik kan geen boodschappen doen want ik werk en wil een fitgirl zijn, en kinderen hebben, en hobby's hebben, en vriendinnen enz enz geen argument vind. Je wil dan gewoon veel behalve boodschappen doen.

~ Cesar Millan

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 19:14

Doubtless schreef:
Ook mee eens. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander ook zelf boodschappen doet (slechts 29% bestelt online) & dat er vooral in het hoger segment boodschappen bezorgd worden (da's een inschatting, geen idee of dat klopt).

Ik bestel boodschappen online bij de jumbo. Mijn man komt vanuit zijn werk langs een pick-up point.
Scheelt ons ook veel geld trouwens :')

-The outsider for life-

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 07:27

Ladyson schreef:
DeMolenhoek schreef:
Waarom zien jullie vooraf betalen niet zitten? Omdat jullie meer bestellen dan jullie budget toe laat? Schrik om verantwoordelijk te zijn voor schade tijdens het retour sturen? Want het zal hoe dan ook ooit betaald moeten worden. Dan kun je het toch net zo goed direct betalen, want anders sta je gewoon in schuld en dat moet je in mijn ogen niet willen.

Ivm het risico op een faillissement bijvoorbeeld en ik voor flinke bedragen bestel. Verder vind ik het irritant om in de gaten te houden of het wel wordt teruggestort. Ik heb daar geen geautomatiseerd boekhoudsysteem voor namelijk haha. Mijn budget is geen enkel probleem en schade voor tijdens retour heb ik ook geen angst voor. Ik betaal gewoon altijd netjes wat ik hou, gewoon binnen de betalingstermijn. En dat is meestal 1/3 ofzo. Spijkerbroeken in 1 maat bestellen is wat mij betreft een vrij kansloze zaak bijvoorbeeld..

Het risico voor de klant dat een bedrijf failliet gaat is veel kleiner dan het risico voor een bedrijf dat de klant uiteindelijk niet betaalt. Het is voor een bedrijf heel moeilijk om echt iets te beginnen tegen een particulier die zijn rekeningen niet betaalt. Trouwens eens je de goederen gekregen hebt is het toch geen probleem dat het bedrijf er mee stopt? Tenzij je natuurlijk een boel wil terugsturen ....

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 07:30

Sclimpre schreef:
Relaxed schreef:
Nee klopt ook niet, want van bijvoorbeeld Afterpay krijgt de ondernemer de factuur voor de kosten en hierover betaalt de ondernemer BTW wat hij weer mag terugvragen van de overheid. Voor een ondernemer is BTW eigenlijk niet kostenverhogend :n

De BTW krijgt hij terug, maar de kosten die hij aan bv afterpay betaald heeft moet hij (excl. btw) wel betalen, dus ook op het stukje kosten om de BTW van de klant betaald te krijgen.
Daar zit de adder onder het gras.
Als er geen tussenbedrijf tussen zit is de BTW idd een nuloperatie.

Ik snap nu echt helemaal niet meer wat je bedoelt :+ Maar de ondernemer rekent de kosten voor de betaalmethode gewoon door aan de klant, dus volgens mij klopt het echt niet wat je zegt :n

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 07:36

Relaxed schreef:
Sclimpre schreef:

De BTW krijgt hij terug, maar de kosten die hij aan bv afterpay betaald heeft moet hij (excl. btw) wel betalen, dus ook op het stukje kosten om de BTW van de klant betaald te krijgen.
Daar zit de adder onder het gras.
Als er geen tussenbedrijf tussen zit is de BTW idd een nuloperatie.

Ik snap nu echt helemaal niet meer wat je bedoelt :+ Maar de ondernemer rekent de kosten voor de betaalmethode gewoon door aan de klant, dus volgens mij klopt het echt niet wat je zegt :n

Wanneer de klant retour stuurt, moeten de kosten voor afterpay nog wel betaald worden natuurlijk.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 07:42

Dat leg jij dus duidelijker uit dan ik, was idd wat ik bedoelde :)
En bv in het geval van Paypal is dat in principe gratis voor de klant. Dus de ondernemer betaalt dat van het geheel, dus ofwel minder winst, ofwel doorrekenen in de prijs zodat alle klanten hier onrechtsteeks aan meebetalen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 07:45

Relaxed schreef:

Jij levert iets voor 100 euro ex BTW, dus je stuurt een rekening aan je klant voor 121 euro. Afterpay en consorten rekenen een percentage over 121 euro. Stelt dat is 2,5%, dan betaalt je 3 euro aan afterpay. Jij moet die 21 euro BTW aan ome staat afgeven, dus je betaalt in feite 3 euro aan afterpay over 100 euro, en dat is 3% ipv 2,5%.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 07:50

En inderdaad dit !
Het spook van de BTW met zijn verborgen kosten.