Low buy challenge

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 12:54

:)* Ik weet een nieuwe invulling voor mijn Bullet Journal! :D
Heb nog een nieuwe Bullet Journal liggen, dus dat komt goed uit :D

En ik wil alles wat contant betaald kán worden, contant gaan betalen.
Dan ben ik sowieso al een stuk zuiniger :o
En als ik bijvoorbeeld het bedrag dat ik voor de benzine reserveer, niet in een keer op hoef te maken, dit geld in een envelop apart weg leggen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 13:03

Citaat:
-Ik bedacht me van de week dat ik wil leren harpspelen. Natuurlijk zou ik eerst eens een proefles moeten proberen. Erg muzikaal ben ik ook niet. En met zo’n ding in onze gehorige appartementen oefenen gaat ook een punt zijn. Maar stel je wilt hier mee door betaal je zo honderden euro’s aan lessen.
- Ik kleurde in het verleden veel. Lekker ontspannen. Wil ik graag weer oppakken. Maar ik gebruik eigenlijk het liefst alleen materialen van topkwaliteit en dan zit je zo op honderden euro’s. Heb nog wel iets liggen van vroeger. Maar zou zeker een aanvulling willen/nodig hebben.

Wat toevallig, ik heb echt een hele tijd gespaard en heb daar net een half jaartje geleden een piano van gekocht.
Lessen kan ik nog even niet betalen, dat is heel duur inderdaad, maar kan gelukkig wel al noten lezen, heb dat als 10 jarig kind geleerd en nooit meer vergeten blijkbaar, dus kan zelf al wel wat oefenen met tutorials van internet en wat boeken enzo kom je ook al een heel eind.
En afgelopen maand ben ik voor het eerst begonnen met schilderen, acryl en aquarel, maar inderdaad, ook die materialen zijn best wel duur en ik heb vrij snel ondervonden dat goede kwaliteit belangrijk is wil je iets fatsoenlijks maken, maar wel ontzettend leuk om 's avonds na werk te doen om lekker tot rust te komen :j
En ben toevallig jarig vandaag, dus had van mijn moeder als cadeau een goed schilderezel gekregen en van familie wat geld om weer wat nieuwe verf te kunnen kopen, dus dat is ook al weer heel fijn.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:48

Rakkie123: oh wat slim! Ik heb ook wel eens een cadeaukaart gehad waarvan ik dacht tjah wat zal ik hiervan kopen. Gelukkig voor mijn verjaardag wel leuke cadeaukaarten gekregen echt heel blij mee!

Relaxed: super leuk zo'n challenge dat is voor mij voor een kleiner bedrag wel heel handig.

Xxlmmxx: jazeker verdiend best leuk hoor met marktplaats. Ook kleding wordt wel redelijk verkocht als je een hele partij te koop zet voor een kleine prijs als 5 euro of 10 euro.

rozebadeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:41

ItsMe2 schreef:
Ik zou het sparen graag wat zichtbaarder willen maken..dan alleen op de spaarrekening.
Bijvoorbeeld een soort van trackers maken zodat ik ook echt kan zien waarvoor ik spaar..

Ik weet niet bij welke bank je zit, maar bij bijvoorbeeld de Rabobank kan je (gratis) spaarpotjes aanmaken.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar zo heb je wel echt letterlijk meerdere potjes.

Ik heb zelf alles nog eens nagerekend, en mijn automatische overschrijving naar mijn spaarrekening weer een eind verhoogd!

Ook heb ik sinds kort een ander contract, waardoor ik meer ga verdienen. Zal dit deze maand voor het eerst merken, maar ik wil het verschil met wat ik nu krijg ook optellen bij die automatische overschrijving.
Ik denk dat het best een flink verschil gaat zijn, dus dat is heel fijn :)

XxLMMxX

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-19 20:22

Heb het even zwaar.
Mijn hond heeft waarschijnlijk wat verkeerds gegeten zondag avond na een rondje met mijn vriend.
Is van de zomer ook gebeurt, hadden we 1000 euro aan onderzoeken voor een uitslag die we eigenlijk al wisten. Nu valt het mee, ik heb de dierenarts gebeld, gezegd dat ik dezelfde medicatie als vorige keer wil, en 15 euro afgetikt.
Maar gewoon het gevoel dat mijn hond ziek is maakt me van slag.
Zit in gedachten al te troostshoppen op internet...

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:29

Sterkte ts, een ziek huisdier is nooit leuk. :(:)

Met het herfstweer ben ik weer een oude hobby gaan oppakken (kleuren), ipv gelijk allerlei nieuwe spullen te gaan kopen heb ik mijn oude “stash” gepakt en ga ik dit bewust opmaken voordat ik nieuw mag kopen.
Eerlijk gezegd voelt het opmaken van fineliners/stiften en vol gekleurde boeken goed!
Waarschijnlijk hoef ik dit winterseizoen helemaal geen nieuwe spullen hiervoor te kopen als ik kijk wat er nog ligt. Ruimt iig lekker op en is weer leuk om te doen.

Tijdens mijn zwangerschap/de kraamweken heb ik erg veel Zwitsal spullen gekregen. Heb mij nu voorgenomen dat er geen nieuw shampoo/douchegel voor onszelf gaat komen totdat al die verpakkingen op zijn. Eerst onze huidige stash van douchegel/shampoo opmaken, dan al het Zwitsal spul opmaken en vervolgens weer nieuw kopen. Zal ook gaan schelen in ruimte in mijn kast. :')

[o]

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:42

XxLMMxX schreef:
Heb het even zwaar.
Mijn hond heeft waarschijnlijk wat verkeerds gegeten zondag avond na een rondje met mijn vriend.
Is van de zomer ook gebeurt, hadden we 1000 euro aan onderzoeken voor een uitslag die we eigenlijk al wisten. Nu valt het mee, ik heb de dierenarts gebeld, gezegd dat ik dezelfde medicatie als vorige keer wil, en 15 euro afgetikt.

Heel veel sterkte!!

cobiie schreef:
Sterkte ts, een ziek huisdier is nooit leuk. :(:)

Met het herfstweer ben ik weer een oude hobby gaan oppakken (kleuren), ipv gelijk allerlei nieuwe spullen te gaan kopen heb ik mijn oude “stash” gepakt en ga ik dit bewust opmaken voordat ik nieuw mag kopen.
Eerlijk gezegd voelt het opmaken van fineliners/stiften en vol gekleurde boeken goed!
Waarschijnlijk hoef ik dit winterseizoen helemaal geen nieuwe spullen hiervoor te kopen als ik kijk wat er nog ligt. Ruimt iig lekker op en is weer leuk om te doen.

Tijdens mijn zwangerschap/de kraamweken heb ik erg veel Zwitsal spullen gekregen. Heb mij nu voorgenomen dat er geen nieuw shampoo/douchegel voor onszelf gaat komen totdat al die verpakkingen op zijn. Eerst onze huidige stash van douchegel/shampoo opmaken, dan al het Zwitsal spul opmaken en vervolgens weer nieuw kopen. Zal ook gaan schelen in ruimte in mijn kast. :')

Ik had mijn kleurspullen ook weer te voor schijn gehaald. Blijken mijn Stabilo stiften allemaal uitgedroogd. Helaas doen ze het écht niet meer..
Maar ik wíl geen nieuwe kopen.. maar ergens ook wel weer omdat ik wat te doen wil hebben...:+

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-19 20:56

Leuk jullie kleurders!!
Ik wil ook heel graag weer.
Maar ik moet echt eerst sparen voor nieuw materiaal.
Als je echt goed gebruik van je stiften maakt, dan is die stabilo set een goede aanschaf itsme2.
En anders kan je beter voor goedkopere stiften gaan van de action ofzo.
Euh praat ik je nu bijna een product aan....
Haha maar ik heb niks tegen het kopen van nuttige dingen die je veel gebruikt.
Ik heb zelf in het verleden heel veel plezier aan de stabilos gehad.
Ik heb wel plaat na plaat na plaat ermee gekleurd

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:46

XxLMMxX schreef:
Heb het even zwaar.

Oh bah, dat ken ik maar al te goed. De laatste keer wist ik dus dat er een vette operatie aan zat te komen met hoge kosten en dat hielp heel goed om de shopping drang in bedwang te houden maar ik herken echt heel erg wat je zegt. Sterkte met je hondenkind, hopelijk is hij snel weer helemaal fit!

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:06

Oh bah sterkte met je hond.

Wat Stabilo stiften betreft, deze liggen regelmarig bij de Kruidvat in de actie. Weet niet of het heel veel goedkopen is dan normaal maar vaak een set met 10 tot 20 stiften voor nog geen 9 euro

Het leven is als een kerstmuts

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-19 22:13

Ik heb opzich wel een goede dag gehad.
Vanochtend werd ik door een vriendin uitgenodigd te lunchen in de stad. Maar ik heb aangegeven liever bij haar thuis wat te drinken ivm budget. En ik heb mijn auto een paar straten verderop gezet want daar was het gratis. Ipv de dure parkeergarage naast haar huis.

En vanavond naar de kapper geweest. Ik laat het haar altijd knippen door studenten. Zit altijd goed, want frisse gezichten met nieuwe ideeën. En de salon eigenaren hebben een naam hoog te houden. Dus checken de kapsels heel goed na. Ik kom er vaak beter vandaan dan de gewone kapper. En het heeft me 1,50 parkeergeld gekost haha. Elke keer weer heel blij mee. ( Ik ga wel nooit naar scholen, altijd naar salons).

Normaal ben ik heel actief met de hond. Wandelen. En trainen bij de hondenschool. Dat zijn nu de momenten dat ik thuis naast haar op de bank zit en extra emotioneel ben. Dan wil ik ook graag shoppen. Maar ik heb inderdaad geen cent. Dus ik zou niet eens wat kunnen uitgeven...

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 07:23

Wat is je rede van low budget als je bij je vrienden wat gaat drinken, zodat je zelf niks uit hoeft te geven?

Duhelo
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 07:29

Rakkie123 schreef:
Wat is je rede van low budget als je bij je vrienden wat gaat drinken, zodat je zelf niks uit hoeft te geven?

Waarschijnlijk wel? Het is altijd goedkoper om je drankjes in de supermarkt te kopen en thuis op te drinken dan om op cafe te gaan toch.

Lederen anatomische dressuursingel 120 cm te koop!
https://www.bokt.nl/markt/ad/493423/ana ... -trekpaard

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 07:31

Ja, klopt, maar ik las het anders.
Ik las het als, ik ga naar mijn vrienden om wat te drinken, dan drukt het niet op mijn budget.

Excuus, ik heb verkeerd gelezen, zie ik nu!

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 07:41

Jeetje TS wat ontzettend sneu allemaal. Hoe gaat het nu met de hond? Ik vind wel dat je goed bezig bent dat soort dingen als niet in de stad gaan lunchen maar gewoon bij iemand thuis wat drinken dat deed ik ook veel.

Wat leuk dat iedereen hier zo creatief bezig is met kleuren. Lijkt mij ook heel wel heel leuk maarja ik heb ook twee paarden en daar gaat ook veel tijd in zitten. Voor diegene die het leuk vinden om in hun vrije tijd te leren is er een cursus (gratis) op Google Online Marketing. Heel interessant en leert er best veel van. En na afloop krijg je ook nog een gratis certificaat.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 07:50

Citaat:
En vanavond naar de kapper geweest. Ik laat het haar altijd knippen door studenten. Zit altijd goed, want frisse gezichten met nieuwe ideeën. En de salon eigenaren hebben een naam hoog te houden. Dus checken de kapsels heel goed na. Ik kom er vaak beter vandaan dan de gewone kapper. En het heeft me 1,50 parkeergeld gekost haha. Elke keer weer heel blij mee. ( Ik ga wel nooit naar scholen, altijd naar salons).

Wat ontzettend slim! Hoe vind je zo iets dan?
Ik ben voor het laatst in November 2018 naar de kapper geweest omdat ik het ook altijd veel te duur vind, echter is het nu dus doder dan dood, echt heel lelijk, en ook heel vies gelig van kleur, doe er elke dag maar een staartje in, maar wil het toch wel weer een keer goed laten doen. Had een prijsopvraag gedaan afgelopen maandag van het idee dat ik wou, asblond verven met highlights boven op zodat je geen uitgroei krijgt, wil het namelijk niet iedere 6 weken moeten verven, eens per jaar is genoeg en dan een goede verzorging er in en laten knippen.. 187 euro :')
Ik heb toch nog maar even bedankt _O-

Lunchen doen wij ook altijd hier thuis of bij vriend(in) lekker broodje bij de albert heijn is een stuk goedkoper en bij iemand thuis is het vaak net zo gezellig :j

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 07:59

Faelynn: dat is heel herkenbaar ik vind kappers ook best duur. Ik heb een kappersschaar gekocht en knip iedere 8 weken de puntjes het heeft er nog nooit zo gezond uit gezien.
En ik vraag mijn vriend of hij de achterkant even recht kan knippen. Maar ik ga nog wel 1x per jaar naar de kapper voor echt in een kapsel knippen en highlights, maar verder is het allemaal prima zelf te doen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:22

Een kennisje komt bij ons thuis ons haar knippen voor 12,50 pp, daarnaast zit ik voor haar of een collega van haar ook vaak model en dan is het gratis (zowel knippen als verfen).
Op de locale facebookgroep van je dorp/stad kan je wel eens oproepen zien van mensen die modellen nodig hebben op hun werk voor cursussen, is ook meestal in se avonduren.
Ook bij kappersscholen hebben ze vaak modellen nodig.

[o]

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:37

Hoi,

ik wil me ook graag hier melden :o
Ik krijg binnenkort een som geld van werk en mijn doel is om niet alles in 1x uit te geven maar het op te sparen voor later.

Momenteel zijn mijn valkuilen voornamelijk games en 'luxe' eten en drinken. Ik merk dat ik veel geld uitgeef aan boodschappen en lekkers van de winkel. Ik doe bijna dagelijks boodschappen (yay met Albert Heijn op 1 minuut loopafstand). Ik geef het uit aan bakje olijven, toch lekker broodje van de bakker. oh de merk chips is in de aanbieding laat ik dat maar halen. Ooh merk drinken is in de aanbieding laat ik dat maar halen.
Het erge is dat de Jumbo en Dirk op 10 minuten afstand zijn en vele malen goedkoper is dan de AH. Maar soms ga ik gewoon voor gemak en schiet ik de ah in.

Ander ding waar ik veel geld aan uitgeef zijn games. ik heb 100+ games op de ps4 staan maar en speel amper maar toch komt er bijna wekelijks wel een game bij :oo 9 van de 10 keer betaalt mijn vriend dat maar ik vind het ergens wel zonde dat we al zoveel hebben en niet alles spelen.
Ik heb in iedere geval afgesproken dat we eerst meer games moeten uitspelen voordat we nieuwe halen.

Ik hou ook mijn hart vast voor Black Friday -O-

Insta: yl_aerial

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-19 08:38

Rakkie ik heb nu niet het budget om drankjes in de stad te doen.
Als ik straks weer wat gespaard heb is dat een van de dingen die ik weer oppak afentoe want ik vind het wel altijd erg gezellig.
Maar bij 1 van beiden thuis zijn we gewoon goedkoper uit en hebben we het ook leuk.
Ik wil het geld dat ik nu heb even achter de hand houden voor nood. Tot ik weer een paar keer salaris etc gehad heb.

Faelyn hier zijn facebookgroepen met studenten die modellen vragen. Je moet er niet vanuit gaan dat je met verven elke paar weken terecht kan nee. Verf modellen worden minder gevraagd dan knipmoddellen. Ik laat eens in de zoveel tijd mijn haren weer in model knippen.
Voorheen ging ik ook gewoon naar de betaalde kapper hoor. Maar ik was vaak toch niet helemaal tevreden. En na 1 x student proberen heb ik het eigenlijk zo gehouden. Merk dat ik dat geld ook liever in andere dingen steek. Je moet er alleen de tijd voor nemen. Student moet wel de tijd krijgen om te leren en proberen dus je staat niet met een kwartier weer buiten.

Cobiee jouw kapper valt ook mee qua prijs. Ik heb een tijdje een thuiskapper gehad. Meerderen. Maar uiteindelijk stopte dat altijd. En de grote ketens die voor dit bedrag knippen hebben vaak niet de meest ervaren krachten in dienst. Ik zat dan toch rond de 30 voor knippen. Wat ook geen bizar bedrag is. Maar mooi meegenomen dat ik nu al een aantal keer een leuk gratis kapsel heb gehad. Student blij en ik blij.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:59

xUBlinghx, Albert Heijn is niet persé de duurste hoor. Je moet alleen zorgen dat je huismerken koopt in plaats van A-merken.
Ik ga juist regelmatig naar de AH om wat producten in te slaan die daar betaalbaar zijn. Dingen als pasta/rijst, pinda's, plantaardige melk, broodjes, olie enz.. Veel nog goedkoper dan bij de Lidl als je het huismerk neemt :j

Op zoek naar een (trouw)videograaf?: ABCreatief Videoproducties

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 10:43

Vandaag met boodschappen mij aan mijn lijstje gehouden . Even een moeilijk moment bij de aanbieding van de m&m's, maar niet mee genomen, beetje voor mn lijn en voor mn portomonee :)

Dyslexie, maar ik doe mijn best om alles goed te typen :)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-19 10:47

Goedzo tinkertje!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:41

Goed bezig Tinkertje89!

Ik heb even al mijn Stabilo stiften getest. Van de 50 doen het er nog 12.
Eerlijk, ik denk dat de anderen gewoon echt op zijn. Heb ze best wel heel veel gebruikt, alleen het afgelopen zomerseizoen niet echt.
Ik ben natuurlijk weer zo’n miep die weer graag alles compleet heeft.
Nu kan ik 35 stiften los gaan kopen á €1.05 stuk, is €36.75. Of een complete nieuwe set voor circa €38.95..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:44

ItsMe2 schreef:
Goed bezig Tinkertje89!

Ik heb even al mijn Stabilo stiften getest. Van de 50 doen het er nog 12.
Eerlijk, ik denk dat de anderen gewoon echt op zijn. Heb ze best wel heel veel gebruikt, alleen het afgelopen zomerseizoen niet echt.
Ik ben natuurlijk weer zo’n miep die weer graag alles compleet heeft.
Nu kan ik 35 stiften los gaan kopen á €1.05 stuk, is €36.75. Of een complete nieuwe set voor circa €38.95..

Komen die dingen nooit ergens in de aanbieding of ergens waar ze wel eens kortingscodes hebben ofzo?

Heb vandaag voor het eerst too good to go pakketten gekocht, is vanwege ons glutenvrije eten wel een beetje een loterij maar zat gelukkig genoeg bruikbaars in en de rest weggegeven. Dus goedkoop eten komende dagen :D

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3