Zie jij ook geesten?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Pepperrr

Zie jij ook geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 12:52

Dit onderwerp is een erg gevoelig onderwerp voor sommige bokkers! Discussies en meningsverschillen zijn dikke prima, maar hou het vriendelijk en respectvol. Ook het verzoek om offtopic/persoonlijke discussies buiten de deur te voeren!

Volgens mijn moeder zag en hoorde ik vroeger geesten. Ik kan me er zelf weinig van herinneren, hoorde wel eens stemmen in mijn hoofd, maar dat verweet ik altijd aan mijn adhd. En heb er naarmate ik ouder werd ook geen last meer van gehad.

Afgelopen voorjaar is mijn kat overleden. Ik zag hem niet heel vaak, gezien de kat bij mijn ouders woonde en ik niet. Toch hadden we een hele sterke band. Hij kwam altijd bij me knuffelen en ik kon hem zelfs vlooienmiddel geven. Waar hij bij mijn ouders vaak agressief werd. Wij hebben hem als verwilderde kitten uit het asiel gehaald. Door zijn verwilderde achtergrond kon/wilde hij ook niet binnen zijn. Hij was dus in weer en wind buiten. Hoe hij is overleden is nog steeds een raadsel. Hij was 7 en topfit. Hij is op de stoep gevonden, en was helemaal puntgaaf. Geen wondjes, gesleten nagels, schuimbek oid.

De weken daarna (en nu nog heel soms) heb ik heel vaak gehad dat ik ineens iets zwarts zie lopen in een flits. Of ineens zijn miauw hoor.. Alleen bij mijn ouders. Bij mij thuis heb ik er geen last van. Is dit zijn 'geest'? Is dat uberhaupt mogelijk?

Ik had het hier met mijn moeder over en zij gaf aan ook zoiets te hebben. Al jaren heeft zij het gevoel een miskraam te hebben gehad. Mijn (enige) broertje had een tweeling moeten zijn. Ook zij voelt in huis een energie hangen van een klein kind. En hoort soms zelfs een baby huilen, terwijl er niemand in de omgeving met een baby woont..

Ik weet niet of ik gewoon gek in mijn hoofd ben (zal wel veel verklaren _O- ), of dat dit soort geesten/energieën een 'echt' iets is. Ik geloof verder ook niet echt in dit soort verhalen als ik ze lees.

Ik ben niet op zoek naar tips of methoden om ze te verjagen. Ik vind het gewoon een erg bijzonder iets, en ben benieuwd of er meer bokkers zijn met zulke ervaringen! :D

Één chilipeper bevat 3,9 kcal

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:00

Ja hoor, je bent gewoon gek in je hoofd :D

Nee, grapje uiteraard.

Ik heb vorige week '' mijn '' zwerfpoes laten inslapen. Vermoedelijk al langer nierfalen.
Was een zwervertje die ik al 6 jaar eten gaf. Aanraken kon ik nooit. In huis komen was ook niet aan hem besteed. Vangkooi trapte hij niet in.
Tot die laatste dag. Toen kon ik hem aaien en oppakken om in het mandje te zetten.

En nu '' zie '' ik hem nog elke dag in een flits door de tuin lopen. In de schuur '' zie '' ik hem soms nog op zijn plekje liggen.

Met mijn overleden man heb ik dit ook lange tijd gehad. Dan '' zag '' ik hem opeens de deur uitkomen en meer van die bizarre dingen.

Maar dit zijn geen geesten. Hiervoor is een wetenschappelijke verklaring, maar hoe dat juist zit in de hersenen weet ik dus niet :+

Seltje

Re: Zie jij ook geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:12

Ik heb mijn moeder een paar jaar geleden moeten afgeven, mijn mama had een prachtige bos vol donkerbruin krullend haar. Af en toe als ik in mijn ouderlijk huis ben zie ik 'flarden' van die bruine vlek passeren. Het is zelfs al gebeurd dat als ik dan naar die plek ga zien, dat daar een mooie gekrulde haar op de grond ligt (niet van mij:blond, en veel te lang voor papa).
Vreemd, want na 4 jaar zou je toch verwachten dat al die oude verdwaalde haren al lang weg zijn gehaald door de kuisvrouw.

Geloof ik echt in geesten en energieen? Geen idee, maar mama haar energie hangt volgens mijn onderbewustzijn nog steeds in dat huis.

Ik reken onafhankelijke voedingsrantsoenen uit en geef onafhankelijk voedingsadvies, meer info? Pb

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:14

Ik vind dit heel gewoon.Na de dood van het lichaam gaat de ziel\geest verder en kan dus nog bij jou verblijven of op bezoek komen.Dit geldt zowel voor mensen als ook voor dieren.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 13:27

Okee na het posten was ik even bang dat ik echt voor gek verklaard zou worden, maar blij om te weten dat dat dus niet zo is en meerdere mensen dit hebben :j

Seltje, wat apart van die haar! Zoiets zou ik dan wel creepy vinden denk ik.. Haren zouden na die tijd idd wel verdwenen moeten zijn denk ik....

Pandora2, sterkte met het verlies van je poes!

Het is idd zo'n flits. Ineens een zwarte vlek, en als je dan terug kijkt is het weg. Soms wel jammer want zou mijn lieve vriendje zo graag nog een keer echt willen zien... Zit nu alweer met tranen in mijn ogen :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:46

Ik heb een psychologisch onderzoek gelezen, waarin dit soort fenomenen bij kinderen gelinkt werd aan een hogere incidentie van schizofrenie bij volwassenen. Is al een tijd geleden, geen idee of ik het nog kan vinden.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 13:53

Kuggur, als je dit nog kunt vinden lijkt het me erg interessant om te lezen! :))

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:54

Kuggur schreef:
Ik heb een psychologisch onderzoek gelezen, waarin dit soort fenomenen bij kinderen gelinkt werd aan een hogere incidentie van schizofrenie bij volwassenen. Is al een tijd geleden, geen idee of ik het nog kan vinden.

Ik had dit als kind nooit. Is echt iets van de laatste jaren.
Misschien in mijn geval de overgang ofzo. Schijnt ook wat met je hersenen te doen :=

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:12

Ik heb regelmatig dat ik bijv. één mijn katten ergens meen te zien. En als ik dan echt goed kijk, zijn ze het toch niet en zitten ze ergens anders.
Ik denk persoonlijk dat hier hetzelfde speelt. En dat je, als een dier overleden is (of een mens), gevoeliger bent voor de suggestie van hem/haar ergens zien, juist door het verlies, en er daardoor ook meer betekenis aan hecht.

Maar dat is mijn opvatting, als iemand er heilig van overtuigd is dat hij/zij echt geesten ziet, dan is dat zo, althans voor diegene.

Stal Skýjafar, Tölt in Balans Tölt- en Centered Riding lessen op goed getrainde IJslandse paarden
Meer weten over mijn visie op rijden en trainen? Bezoek mijn vernieuwde site http://www.stalskyjafar.nl
Always learning

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:13

Waar denken jullie dan dat de zielen van overledenen blijven?Degenen die menen dat er geen zielen bestaan en geen hiernamaals, die denken dan uiteraard,als iemand meent contact met een geest te hebben,dat dat inbeelding is. Maar er bestaat echt meer tussen hemel en aarde.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:16

anjali schreef:
Waar denken jullie dan dat de zielen van overledenen blijven?Degenen die menen dat er geen zielen bestaan en geen hiernamaals, die denken dan uiteraard,als iemand meent contact met een geest te hebben,dat dat inbeelding is. Maar er bestaat echt meer tussen hemel en aarde.

Simpel: ik geloof niet in zielen en dus moeten ze nergens naartoe ;)

Maar TS; ik ben een absolute non believer als het op geesten, religie..., eender wat niet glashard is aangetoond, aankomt. En toch heb ik regelmatig de ervaring dat ik mijn overleden hond zijn staart aan de raam zie voorbijkomen. En dan blijkt achteraf dat het waait en het dus een bladje in mijn ooghoek was. Ik noem het een brain fart, en ik geloof ook niet dat het meer is dan dat, maar je bent er zeker niet alleen in.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

love_odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:16

Wij hebben de boerderij van mijn moeder overgenomen, zij blijft daar ook wonen,
Tijdens de verbouwing woonden ik en mijn vriend in een stacaravan en mijn moeder campeerde in huis,
Zodra we waren begonnen met afbreken van het oude, hoorde mijn moeder snachts stemmen op zolder
Ook dat er meerdere mensen over de houten vloer liepen en de trap op en neer wandelden.
Heel appart, nu de verbouwing klaar is hoort ze niks meer

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 14:20

anjali schreef:

Vooral dit puntje vind ik zo lastig dus... Er is geen tastbaar bewijs dat dat bestaat..

Een soort het bestaat maar het bestaat niet ofzo :')

En idd nooit over nagedacht wat je geest doet als je lichaam dood is. En zou zo'n geest zich bewust zijn van de wereld eromheen? Want hoe komt die geest bij mijn ouders terecht, kat was namelijk bij de dierenambulance gebleven en met meerdere overleden dieren vernietigd. Dus op de een of andere manier zou zo'n geest dus bewust hier heen moeten komen... Hoe zit dat? :')

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:21

anjali schreef:

Kom eens met het bewijs dat er meer is? En dan graag iets wat echt bewezen is, niet met die verhalen dat de buurvrouw van 3 huizen verderop zegt dat alles goed is met poekie omdat ze daar contact mee heeft.

mensen geloven graag iets wat ze graag willen zien/horen, mensen hebben verdriet en zoeken troost in dit soort zaken.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 14:23

Het puntje mensen zoeken troost vind ik niet. Ik heb hier nooit naar gezocht namelijk. Niet eens aan gedacht. Kat was overleden, afscheid genomen en het afgesloten. Voor mij was het klaar en prima zo. Nooit gedacht dat ik hem in dezw vorm nog zou kunnen gaan zien. Dat is met onze andere overleden katten ook nooit geweest dat ik ze zo zag...

Josienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:24

Ja mezelf elke ochtend in de spiegel :') .

Nee zonder dollen. Ik geloof er zeker in dat de energieën 'achterblijven'. Ik heb er nare en fijne herinneringen aan gehad. Dat mijn opa overleden was heb ik heel veel gedroomd dat hij er was maar ook weer niet. Kan het niet goed uitleggen. En ook het hoekje wat mijn oma heeft gemaakt en waar ook de urn staat van opa, daar hangt zo een veilige en warme energie. Ik geloof echt dat opa zijn energie is. Dat was heel fijn om te voelen!

Maar goed, ieder moet geloven wat ie wilt! Het is per persoon anders natuurlijk.

Gold <3

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:29

SinneJ schreef:
Simpel: ik geloof niet in zielen en dus moeten ze nergens naartoe ;)

Same here.

Ik zou er wel graag in wíllen geloven. Dus iets in mij houdt nog vast aan: we weten het niet, niet bewezen, maar ook niet onbewezen.

Maar mijn gezond, wetenschappelijk georiënteerd verstand zegt: nee. Verschijnselen op dat gebied kunnen doorgaans prima verklaard worden binnen de waarneembare werkelijkheid, dus echt onverklaarbaar zijn ze meestal niet.

Stal Skýjafar, Tölt in Balans Tölt- en Centered Riding lessen op goed getrainde IJslandse paarden
Meer weten over mijn visie op rijden en trainen? Bezoek mijn vernieuwde site http://www.stalskyjafar.nl
Always learning

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:30

Ja hoor ik kan mij daar best in vinden. Ik heb jaren gehad dat ik in mijn kamer niet durfde te slapen omdat er een bepaalde plek in die kamer was wat dood eng aanvoelde (zowel licht aan als uit). Op een begeven moment was dat ineens weg en sliep ik er weer.

Mijn stiefvader is niet in Nederland overleden en wij wisten ook op dat moment niet dat hij overleden was. Dit hoorde wij pas laat op de avond. Ik ben die middag heel beroerd geweest. Achteraf hebben wij in de overlijdingsbrief een tijd gezien en teruggerekend en dat was op het moment dat ik zo beroerd ben geweest. Voor mijn gevoel heb ik dus signalen gehad die ik niet kon plaatsen. Of het is toeval.

In ieder geval heb ik die avond (toen wisten we dit nog niet) best wel in paniek op bed liggen huilen, stil voor mijn moeder. En ik voelde me echt verscheurd. En uit het niets leek het wel alsof er iets over mij heen trok en voelde ik toch een aanwezigheid. Ik heb toen mijn klamboe nog opengeduwd om te zien of er iemand stond dat ik niet goed zag in het donker. En daarna ben ik vol kalmte in slaap gevallen. Heel bizar.

En zo heb ik nog wel meerdere gekke dingen meegemaakt waarbij ik durf te beweren dat dit een aanwezigheid is van een geest of hoe je dit ook wilt noemen. Ook altijd wel gefascineerd door geweest. Maar heb wel het idee dat ik mij er nu meer voor (kan) afsluiten.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ~ B O D H I ~ M E R A
The more I learn about people, the more I love my animals
https://hamsterscaping.info/ ⋆ https://hamsterypurecolour.com/

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:35

Als druide kom ik regelmatig in aanraking met dat soort dingen, het blijft iets waar ik 2 keer over na blijf denken maar het komt voor mij eigenlijk te vaak voor om toeval te zijn. Kinderen schijnen er specifiek gevoelig voor te zijn en ik heb zelf al mijn hele leven een zeer specifiek persoon om me heen hangen die ik zelf nooit in leven heb gezien.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:36

sommige mensen hebben hier een antenne voor en andere niet. Als het goed is,is het ook vrijwillig. Als je een dergelijk contact niet wenst dan kun je je ervoor afsluiten.Om het wel te willen,is ook een keuze.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:36

Azmay schreef:
Als druide kom ik regelmatig in aanraking met dat soort dingen, het blijft iets waar ik 2 keer over na blijf denken maar het komt voor mij eigenlijk te vaak voor om toeval te zijn. Kinderen schijnen er specifiek gevoelig voor te zijn en ik heb zelf al mijn hele leven een zeer specifiek persoon om me heen hangen die ik zelf nooit in leven heb gezien.

Ahum, "als druide"...?

Josienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:37

Ja Denies, ik herken je verhaal deels. Een voorgevoel dat er iets aan de hand is maar op dat moment niet kan plaatsen en dan uiteindelijk dat gevoel wordt bevestigd. Heel gek is dat. Toeval of niet, geen idee.

Gold <3

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:38

anjali schreef:
sommige mensen hebben hier een antenne voor en andere niet. Als het goed is,is het ook vrijwillig. Als je een dergelijk contact niet wenst dan kun je je ervoor afsluiten.Om het wel te willen,is ook een keuze.

Ik vind dit echt ongelooflijk. Je staat enkele minuten geleden op je achterste poten omdat je je gecensureerd voelt op bokt vanwege je religie en je gaat nu, zonder verpinken, zonder nuanceren of verontschuldiging, de mening van menigen in dit topic wegzetten als een gebrek aan ervaring of goedwil.

Ongelooflijk. Kan je nog zien langs die oogkleppen heen?

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 14:39

Josienx schreef:
Ja Denies, ik herken je verhaal deels. Een voorgevoel dat er iets aan de hand is maar op dat moment niet kan plaatsen en dan uiteindelijk dat gevoel wordt bevestigd. Heel gek is dat. Toeval of niet, geen idee.

Zo viel er vroeger een keer een man van zijn fiets. Hij leefde nog op dat moment, maar ik zei tegen mama dat hij dood zou gaan. Nee, zei ze,het komt wel goed met hem hoor. De volgende dag was de man inderdaad overleden..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:40

Ik sta uitermate sceptisch tegenover fenomenen die uitsluitend waarneembaar zijn door individuen die op voorhand geloven in het bestaan van betreffende fenomenen.