Zie jij ook geesten?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:36

Ik heb geen idee of hij dit ook niet deed bij de hoog bejaarde vrouw die er voor mij woonde, naar mij heeft er niemand meer gewoond omdat het is gesloopt dus geen idee of hij het af heeft gesloten zoals je zegt.

Wij zijn er ook niet weer geweest snachts dus wie weet deed hij het als nog wel wij hadden er een goed gevoel dat het die nacht is gestopt, maar het stopte natuurlijk wel veel vaker ineens een aantal dagen. Wat en wie het was weten wij ook niet natuurlijk als we dat wisten hoefde we ook geen verklaring te zoeken toch ;)

Naambordjes, portretten en meer
Geschilderd met aquarel, olieverf of gebrand met pyrografie
https://mjsartonwood.weebly.com/#

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 15:22

Ik geloof nergens in, ik weet het niet en sta dus overal wel voor open. :)

Toen wij jaren terug op onze boerderij kwamen te wonen hoorde ik op een nacht een paard de oprit op lopen, duidelijk een flink paard met rondom ijzers.
Ik snel naar mijn raam om te zien welk paard er los liep, maar er liep dus niks.
Zo heb ik dat nog eens gehad en in de nacht op het erf gelopen om een paard te zoeken, maar niks.
Mijn ouders en zus sliepen ook in dezelfde boerderij en op een dag begon iemand er over: ik dacht dat ik een paard hoorde lopen vannacht..
En toen reageerde iedereen ongeveer in koor: een flink paard, rondom op ijzers?
Dus iedereen elkaar heel verbaasd aankijken, maar we hadden hem dus allemaal een paar keer horen lopen, maar nooit had iemand ook een paard gezien, dus was er nooit over gesproken.
Een tijd later zie ik door het raam een paard staan in een schuur die wij om hadden gebouwd tot schuilstal, een vos die met zijn staart zwiepte, ik vroeg mij heel erg af wie daar een paard had neergezet en ging kijken welk paard er stond.. maar ik kom de deur binnen en er stond dus niks.
Vanaf dat moment heeft nooit meer iemand het spookpaard horen lopen.
Je zou alleen verwachten dat die schuur de oude stal van het paard was geweest, maar voor wij het kochten was het een kippenschuur, dus dat was wat vreemd, maar was wel grappig dat niemand ooit een angstig gevoel er bij heeft gehad, aan het lopen te horen liep het paard ook heel rustig.

Over déjà vu's er zijn toch door de jaren heen meerdere geleerden geweest die zeggen dat tijd, zoals wij dat kennen, eigenlijk in werkelijkheid niet zo lineair aanwezig is?
Omdat de werkelijkheid waarin eigenlijk meerdere tijdperken tegelijk aanwezig zijn en door elkaar heen zich afspelen de menselijke brein te boven gaat, zouden wij de tijdsaanduiding gebruiken.
Als meerdere zeer geleerde mensen dat aangeven, dan kan ik mij voorstellen dat een déjà vu een soort foutje daarin is.

Have I Gone Mad? I'm Afraid So. You're Entirely Bonkers. But I'll Tell You A Secret. All The Best People Are.

Elisa2

Re: Zie jij ook geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 17:14

Een foutje, of een kwestie van afstemming misschien.

Mooi verhaal, Sparkling App misschien was dat paard nog wel ergens van "voor" de tijd dat er een schuurtje stond en stond er daar voor een stal?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 18:19

SparklingApp schreef:
Over déjà vu's er zijn toch door de jaren heen meerdere geleerden geweest die zeggen dat tijd, zoals wij dat kennen, eigenlijk in werkelijkheid niet zo lineair aanwezig is?
Omdat de werkelijkheid waarin eigenlijk meerdere tijdperken tegelijk aanwezig zijn en door elkaar heen zich afspelen de menselijke brein te boven gaat, zouden wij de tijdsaanduiding gebruiken.
Als meerdere zeer geleerde mensen dat aangeven, dan kan ik mij voorstellen dat een déjà vu een soort foutje daarin is.

Noem er eens één.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 20:33

Interessante verhalen weer!

Maar dat wurgen en die blauwe plekken... Was dat niet ongelofelijk eng? :oo

Één chilipeper bevat 3,9 kcal

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:57

Kuggur schreef:
SparklingApp schreef:

Noem er eens één.

https://www.rhetoricadispuuttau.nl/stau ... n-illusie/

Wetenschapper Julian Barbour denkt dat tijd niet bestaat, en dat alles wat we zien een archeologische opgraafplaats is met een aantal ‘Nows’ van alles in de wereld.

Is het dan niet aannemelijk om te zeggen: “Als alles om ons heen al bestaat, zou tijd, en daarmee verleden, heden en toekomst ook al bestaan?”. Einstein beweerde ook dat tijd an sich een illusie is.

Tijd bestaat niet volgens Julian Barbour, een britse fysicus. Hij gelooft in een oneindig aantal tegelijk bestaande universa met een oneindig aantal veranderingen en daarbij een oneindig aantal mogelijkheden van gebeurtenissen.

Barbour zegt dat het verleden simpelweg een andere wereld, in een andere mogelijke configuratie van het universum, is. Het verleden is een andere ‘Now’. Deze radicale gedachte van Barbour vindt zijn oorsprong in de Wheeler-DeWitt (1) vergelijking, welke Einstein’s Relativiteitstheorie en Kwantumtheorie poogt te verbinden met elkaar tot een Theorie van Alles.

Carroll gelooft dat er meerdere universa zijn (multiversum) met elk hun eigen Yang. In ons universum (Yin) loopt tijd van verleden naar toekomst met een toename in entropie. Men kan spreken van een zekere onbalans omdat de toekomst een grote wanorde (hogere entropie) zal hebben. Om balans te creëren moet er dus een ander exact gespiegeld universum zijn met een teruglopende tijd, aldus Carroll.

Het specifieke stuk kan ik niet vinden, weet ook niet of ik dat online gelezen heb, maar in dit stuk komt duidelijk naar voren dat er wel degelijk twijfel bestaat over onze tijdswaarneming en in de stukjes die ik gekopieerd heb staan een paar namen, van zeer interessante personen, met het zoeken zit ik dus meteen weer van alles te lezen, echt zo leuk deze theorieën!

Elisa2 schreef:
Een foutje, of een kwestie van afstemming misschien.

Mooi verhaal, Sparkling App misschien was dat paard nog wel ergens van "voor" de tijd dat er een schuurtje stond en stond er daar voor een stal?

De boer heeft wel altijd paarden gehad, heel lang deed hij al het werk op het land nog met behulp van zijn paarden, maar kan inderdaad ook nog iets uit een eerdere tijd zijn geweest. :j

Have I Gone Mad? I'm Afraid So. You're Entirely Bonkers. But I'll Tell You A Secret. All The Best People Are.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 17:31

SparklingApp, Interessant!

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:55

Ja interessant hè? Dat alles gewoon heel anders zou kunnen zijn dan hoe wij het ervaren.
Ik heb die fascinatie blijkbaar mijn hele leven al, op de kleuterschool kreeg ik op de eerste dag al een verbod om vragen te stellen, de juf zei dat ik de andere kindjes bang maakte met mijn vragen over het heelal e.d. :')
mijn moeder had mij namelijk verteld dat ik op school de dingen zou gaan leren die zij mij niet kon leren, ik had het alleen wat anders begrepen dan zij bedoelde. :')

En kugger heb je het nog gelezen?
Ik heb best wel moeite gedaan om die informatie op te zoeken, dus zou wel leuk zijn als je er nog een reactie op geeft. :)

Zetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:14

Ik heb toch ook al meerdere dingen mogen meemaken dat het geloof er ook is, al heb ik dat liever niet want heb er sinds vorig jaar zo'n schrik van. :')

Vroeger waren het vooral lichten, dingen die bewogen,de katten die plots verschieten, een scheerapparaat die vanzelf aan gaat, iemand horen rondlopen, je niet alleen voelen,...

Dit was in het vorig huis van mn ouders, we zeiden altijd dat de vorige eigenaaresse daar nog steeds woonde. De dingen die ze deed waren ook niet erg, zij leefde daar gewoon ook nog. Pas toen we het huis te koop zette werd het even enger, ze was precies boos.

Maar vorig jaar heb ik toch het engste ooit meegemaakt.

Mn ouders hebben het jaar daarvoor in de ardennen een kleine chalet gekocht. De man was daar overleden en de vrouw ging dichter bij haar kinderen wonen. In de kleine slaapkamer waar ik altijd slaap staat een dubbel bed. Ene kant tegen de muur met raam en aan de andere kant op amper een meter van het bed direct de deur naar de living. Ik sliep altijd helemaal tegen het raam met de deur zo dicht mogelijk, kiertje mocht nu nog. Open deur ging mij op de een of andere manier niet. Als ik er alleen was voelde ik mij daar in de chalet soms bekeken maar niet overdreven dat ik er echt mee bezig was of aandacht aan gaf.

Toen ik en mijn vriend net samen waren zijn we eens met mijn ouders daarheen geweest. Omdat ik 's nachts veel naar het toilet moet wou hij dat ik aan de kant van de deur sliep. Ferm tegen mijn zin daar gaan liggen. Midden in de nacht krijg ik plots het gevoel dat ik wakker ben en de deur van de kamer langzaam open gaat, ik heb dit nog nooit in mn leven gehad maar ik was zo extreem bang dat ik niets maar dan ook niets kon bewegen. Het was een gevoel die echt over mij kwam, echt raar. Ik lag op mn rug en zag in mn ooghoek een zwarte schim dichter komen. Ik voelde mij echt totaal niet veilig. Ik ben dan zodanig beginnen panikeren dat mijn ademhaling zondanig hoog en luid werd dat mijn vriend ervan wakker werd. Hij vroeg toen aan mij wat er was want hij had door dat ik in paniek en toch ook wel wakker was. Doordat hij zich draaide en tegen mij sprak was die zwarte schim en enorm gevangen en bekeken en ik weet niet hoe ik het kan noemen gevoel plots weg.

Mn vriend was zelf zo verschoten van hoe ik deed dat nog voor ik wat zei hij direct vroeg of ik wou wisselen van plaats. Hij staat hier overigens totaal niet voor open dus zegt hier geen last van te hebben.
De dag erna dit aan mijn moeder verteld en ze zei dat ze dat bekeken gevoel daar ook al lang heeft.

Sindsdien terug altijd aan het raam geslapen en geen last meer gehad. :D

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 21:08

Bovenstaande ervaring kan ook slaapverlamming zijn. Komt heel erg overeen met wat ik jaren heb gehad. Is wel heel beangstigend.

Hocus Pocus (Cabrio van de Heffinck x Ramiro Z)

Kilian * Chaplin du Keske Z * Cato * we zullen jullie nooit vergeten

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 21:31

SusanH schreef:
Bovenstaande ervaring kan ook slaapverlamming zijn. Komt heel erg overeen met wat ik jaren heb gehad. Is wel heel beangstigend.

Ja, heb ik ook een aantal keren gehad inderdaad.. alleen niet dat ik dan een schim zag gelukkig. Het is wel bekend dat je bij een slaapverlamming hallucinaties kan krijgen. Ik had geen hallucinaties, wel een heel benauwd gevoel hebt of iets je wilt 'vasthouden' of wilt laten verstikken. Ik werd dan ook altijd heel naar wakker en durfde dan ook het halfuur erna niet meer te gaan slapen.

De verhalen hier over lichten aan/uit in huis, dingen die verschuiven etc. lijken mij best eng, daar zou ik liever niet mee willen leven.. al kan je er misschien wel aan wennen? Een kennis van me had dit ook toen zijn moeder stopte als reiki master en zich wilde bekeren naar het christendom, toen begonnen er plotseling ook rare dingen in huis te gebeuren (PC die zomaar aan ging, lampen inderdaad, en andere rare dingen). Ze is toen o.a. door gebed/de geesten wegsturen in de naam van Jezus hier snel vanaf gekomen, maar er was duidelijk wat raars aan de hand.

Ik ben blij dat ik geen geesten zie, maar als ik dingen zou zien zou ik het pas vertrouwen als het een duidelijk doel heeft, geen vage geesten die in elke vorm zich kunnen voordoen.. Ik geloof dus persoonlijk wel dat ze bestaan maar gelukkig zie ik ze niet. :) TS ik ben blij dat jij er wel oké mee bent, zoals je eerder aangaf! :)

'
☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 21:38

SusanH schreef:

Dit. Kan me wel voorstellen dat iemand denkt dat het een geestervaring is.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
P. Langkous

Zetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 05:52

Zou idd wel goed kunnen maar ook echt later op de nacht? Echt nog nooit gehad overigens, nu ook niet meer.

Edit, wauw net slaapverlamming op wikipedia gelezen, dat is het echt haha :')

Tgoh die oude vrouw die bij ons woonde. Het was soms raar maar niet super eng. De lichten gingen niet aan of uit als wij in die ruimte waren. Eerder dat wij het uit doen, naar een andere ruimte gaan en terugkeren en het plots weer aan was, zelfde met spullen die verplaatsen. Onze overburen zeiden ooit dat ze regelmatig de oude draaistoel die in mn ouders hun slaapkamer stond zagen bewegen alsof er iemand in zat. En dat terwijl wij dan niet thuis waren. Mn ouders verschoten daarvan want ze hadden al gehad dat als ze in de living er onder waren ze soms die stoel hoorden kraken.

Die scheermachine vond ik wel eng maar deze was eigenlijk toen het huis te koop stond. Zo toen ook gehad dat we 's nachts een raar lawaai hoorde en bij het gaan kijken in de traphal op de muren aan de trap op de raarste plaatsen verfspetters vonden, beneden de trap het kleine verfpotje (een staaltje). Wetende dat dit verfpotje in de berging boven stond, helemaal op het einde van de gang rechts. Dus het potje moet vanzelf van het rek gevallen zijn, een dikke meter uit de berging gegaan, een hoek van 90 gemaakt hebben dan nog dik anderhalve meter door de gang en dan de trap af en beginnen verf rondspetteren tot wel erg hoog. Ohja en boven in de gang was het tapijt.

Ik vraag mij soms af of ze bij de nieuwe bewoners ook rondspookt. :D

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 06:24

anjali schreef:
Waar denken jullie dan dat de zielen van overledenen blijven?Degenen die menen dat er geen zielen bestaan en geen hiernamaals, die denken dan uiteraard,als iemand meent contact met een geest te hebben,dat dat inbeelding is. Maar er bestaat echt meer tussen hemel en aarde.

Geloof niet in ''zielen'', en geloof je er wel in: het universum is oneindig groot, dus plek genoeg voor alle zielen. Bovendien weten niet hoeveel plek een ziel nodig heeft etc.

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 07:08

SparklingApp schreef:
https://www.rhetoricadispuuttau.nl/stau ... n-illusie/

Wetenschapper Julian Barbour denkt dat tijd niet bestaat, en dat alles wat we zien een archeologische opgraafplaats is met een aantal ‘Nows’ van alles in de wereld.

Is het dan niet aannemelijk om te zeggen: “Als alles om ons heen al bestaat, zou tijd, en daarmee verleden, heden en toekomst ook al bestaan?”. Einstein beweerde ook dat tijd an sich een illusie is.

Tijd bestaat niet volgens Julian Barbour, een britse fysicus. Hij gelooft in een oneindig aantal tegelijk bestaande universa met een oneindig aantal veranderingen en daarbij een oneindig aantal mogelijkheden van gebeurtenissen.

Barbour zegt dat het verleden simpelweg een andere wereld, in een andere mogelijke configuratie van het universum, is. Het verleden is een andere ‘Now’. Deze radicale gedachte van Barbour vindt zijn oorsprong in de Wheeler-DeWitt (1) vergelijking, welke Einstein’s Relativiteitstheorie en Kwantumtheorie poogt te verbinden met elkaar tot een Theorie van Alles.

Carroll gelooft dat er meerdere universa zijn (multiversum) met elk hun eigen Yang. In ons universum (Yin) loopt tijd van verleden naar toekomst met een toename in entropie. Men kan spreken van een zekere onbalans omdat de toekomst een grote wanorde (hogere entropie) zal hebben. Om balans te creëren moet er dus een ander exact gespiegeld universum zijn met een teruglopende tijd, aldus Carroll.

Het specifieke stuk kan ik niet vinden, weet ook niet of ik dat online gelezen heb, maar in dit stuk komt duidelijk naar voren dat er wel degelijk twijfel bestaat over onze tijdswaarneming en in de stukjes die ik gekopieerd heb staan een paar namen, van zeer interessante personen, met het zoeken zit ik dus meteen weer van alles te lezen, echt zo leuk deze theorieën!

Ik wil hier toch nog even op reageren, ook voor anderen die dit misschien nog lezen. Heel leuk dat je hier zo veel interesse in hebt, ik vind het zelf ook onwijs interessant (daarom ben ik ook natuurkunde gaan studeren). Het artikel dat je hier aanhaalt is alleen totaal onbetrouwbaar. De namen die genoemd worden zijn inderdaad 'echte' theoretisch fysici, maar de auteur van het artikel heeft duidelijk geen kaas gegeten van natuurkunde. De conclusies die er getrokken worden zijn eigenlijk vooral speculaties en persoonlijke overtuigingen, terwijl theoretische natuurkunde daar juist vanaf wil blijven. Julian Barbour weet het antwoord ook niet zeker; hij houdt zich bezig met één van de mogelijke oplossingen, en hoewel hij er zelf misschien van overtuigd is dat dat de enige juiste oplossing is, weet hij zelf ook dat hij met vage argumenten niemand zal overtuigen. Tot er een theoretisch kloppend en meetbaar model is gemaakt, weet niemand precies hoe het zit.

Tip voor als je meer hierover gaat lezen: zodra een wetenschapper over spirituele zaken gaat spreken (zoals yin en yang in dit artikel), gaat hij al buiten zijn vakgebied en moet je alles lezen als persoonlijke overtuiging en dus met een korrel zout nemen. Natuurkunde zelf doet daar namelijk geen uitspraken over. En als er een vergelijking zomaar wordt neergegooid zonder goede uitleg, is een artikel 9/10 keer bezig je te misleiden ("kijk eens hoe ingewikkeld dit is, dat begrijp jij toch niet dus geloof mij maar").

Als je nog een betere bron zoekt kan je hier bijvoorbeeld eens rondkijken: https://www.quantumuniverse.nl/wat-ruimte-wat-tijd

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 07:48

Tiggs schreef:
SusanH schreef:

Dit. Kan me wel voorstellen dat iemand denkt dat het een geestervaring is.

Heb ik ook heel lang gedacht hoor. Ik zag meerdere donkere schimmen die dan steeds dichter naar mijn bed kwamen. Toen ik door kreeg dat het slaapverlamming was, en dus niet echt, kon ik de controle over nemen en heb ik er geen last meer van gehad.

Ben trouwens wel benieuwd waarom je geen reikimaster en Christen zou kunnen zijn. Die 2 dingen hoeven elkaar niet te bijten toch?

Hocus Pocus (Cabrio van de Heffinck x Ramiro Z)

Kilian * Chaplin du Keske Z * Cato * we zullen jullie nooit vergeten

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:12

Ik zie ze niet echt, voel mijn wel heel vaak bekeken, en hoor ook s’avonds/s’nachts als ik nog wakker ben de deuren van de woonkamer en keuken open en dicht gaan + voetstappen. Ook krijg ik op de meest random momenten een enorm koude rilling door mij heen (zowel overdag als s’nachts)
Het huis waar ik in woon staat op een plek waar een stolp heeft gestaan die aan het begin wo2 plat is gebombardeerd, maar stond op dat moment gelukkig leeg. In dit huis is wel mijn opa overleden, heb hem verder nooit gekend

Kerstmuts [o]

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:50

Ik geloof er helemaal niet in, heb soms wel een "gevoel".

Toen mijn moeder ziek werd op mijn 12e, wist ik zeker dat zij zou komen te overlijden als ik 18 was. Dit is helaas ook gebeurt, heb mij er heel schuldig over gevoeld. Alsof ik het over ons had afgeroepen, dat ze zo jong zou komen te overlijden. -O-

25-9-2019 Gibbie geeft gas op de paarse heide
Voor onze paardenavonturen https://www.instagram.com/1991leane/
Gibalia
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-19 09:03

Kaitlyn schreef:
Ik geloof er helemaal niet in, heb soms wel een "gevoel".

Toen mijn moeder ziek werd op mijn 12e, wist ik zeker dat zij zou komen te overlijden als ik 18 was. Dit is helaas ook gebeurt, heb mij er heel schuldig over gevoeld. Alsof ik het over ons had afgeroepen, dat ze zo jong zou komen te overlijden. -O-

Pff wat heftig!! Sterkte!

Niks om je schuldig over te voelen, een gevoel heb je kunt er niks aan doen. De enige dat er schuldig is is de stomme ziekte die ze had....

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:09

Ik heb ook net zitten googlen op slaapverlamming. Maar ik heb het uitgegild en zat meteen stijl overeind in bed. Echt verlamd was ik dus niet.
Nare voorgevoelens heb ik ook al meerdere keren sterk gehad. De duidelijkste was wel dat mijn man op een dag tegen me vertelde dat hij Nothing Else Matters van Metallica op zijn uitvaart wilde hebben en dat hij er meteen achter aan toevoegde dat hij gecremeerd wilde worden. Op 1 of andere manier wist ik toen dat ik hem binnen 2 jaar zou verliezen. Steeds als ik Nothing Else Matters hoorde kwam dat gevoel weer terug. Anderhalf jaar later kwam hij om bij een verkeersongeval.

Ik ben een beetje zot van mijn Od <3

De liefste en stoerste zus ter wereld? Die heb ik 8-)

Bodiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:37

SusanH schreef:

Zo klinkt het wel inderdaad. Ik heb het met periodes heel erg, met hele heftige hallucinaties. Zoals mijn vader die binnen komt lopen, iemand die bij mij op bed gaat zitten, het gevoel hard in bed geduwd te worden, ramen die open gaan, mensen die proberen in te breken, maar ook het gevoel en beeld van een flinke trip etc. De angst om verkracht te worden schijnt ook heel veel voor te komen.

Soms laat ik het gebeuren, maar als het te eng wordt dan probeer ik een vinger te bewegen en ben ik vrij vlot wakker.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:04

Ik geloof er niet in (erg sceptisch) al sta ik er wel een beetje voor open. Wij hebben immers maar 5 zintuigen en het kan goed zo zijn dat er ''iets'' is wat wij niet kunnen waarnemen. (Als in: als we geen werkende oren hebben dan zijn er wel geluidsgolven, maar kunnen we dat simpelweg niet waarnemen). Maarja aangezien we het niet kunnen waarnemen maak ik me er niet druk over.

Hoe staan de niet-gelovers tegenover pijn wegnemen/bidden? Daar geloof ik namelijk wel in.
Ik was een jaar of 4 toen ik in een waxinelichtje ging zitten en in brand vloog. Er was een mevrouw bij ons op bezoek toen dat gebeurde en ze zei dat haar oom pijn weg kon bidden en bood aan hem te bellen. Terwijl m'n moeder zich haastte om met mij naar de huisartsenpost te vertrekken zei ze dat dat geen probleem was, ze geloofde er niet in maar onder het mom van baadt het niet dan schaadt het niet. Het zou ongeveer 6 minuten duren voordat het zou werken (moment van verwonding totdat hij ging bidden duurrde zo'n 6 minuten, vandaar zei hij). Mijn moeder reed met een rotvaart naar de HAP en ik lag huilend en in shock op de achterbank. Om me af te leiden had ze K3 op gezet. Toen we een paar minuten onderweg waren ging ik rechtop zitten en begon ik vrolijk mee te zingen en te kwebbelen. Bij de dokter geen problemen gehad, niet gehuild en vrolijk gebabbeld. Ik had over mijn rug en linkerarm 1e, 2e en 3e-graads brandwonden. Ik wist nergens iets vanaf dus ik kon me er niet op ingesteld hebben. Blijf het een heel raar verhaal vinden. Misschien is het te herleiden naar de shock en dat mijn lichaam in een soort overlevingsstand ging maar dan nog blijft het erg toevallig.

Eigenwijs is ook wijs.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:22

Inoterry schreef:
Ik heb ook net zitten googlen op slaapverlamming. Maar ik heb het uitgegild en zat meteen stijl overeind in bed. Echt verlamd was ik dus niet.
Nare voorgevoelens heb ik ook al meerdere keren sterk gehad. De duidelijkste was wel dat mijn man op een dag tegen me vertelde dat hij Nothing Else Matters van Metallica op zijn uitvaart wilde hebben en dat hij er meteen achter aan toevoegde dat hij gecremeerd wilde worden. Op 1 of andere manier wist ik toen dat ik hem binnen 2 jaar zou verliezen. Steeds als ik Nothing Else Matters hoorde kwam dat gevoel weer terug. Anderhalf jaar later kwam hij om bij een verkeersongeval.

Brr dat is naar zeg... Y;(

Wat betreft de slaapverlamming, ik heb er ook geregeld last van en kan ook schreeuwend wakker worden. Het kan vele verschillende vormen aannemen is mijn ervaring. Ook helemaal bezweet en met vreselijke spierpijn wakker worden van het vechten om wakker te worden. Het is en blijft een afschuwelijk iets.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 15:32

Zo Inoterry.. dat is heftig!! En ook verdrietig dat het zo gelopen is.
En van Kaitlyn ook een heftig verhaal, ik hoop dat je dat schuldige gevoel helemaal kwijt bent geraakt. :(:)

ik heb even mijn stuk tekst hier tussenuit gehaald, anders werd het zo'n enorme lap..
Nightingale schreef:
Ik wil hier toch nog even op reageren, ook voor anderen die dit misschien nog lezen. Heel leuk dat je hier zo veel interesse in hebt, ik vind het zelf ook onwijs interessant (daarom ben ik ook natuurkunde gaan studeren). Het artikel dat je hier aanhaalt is alleen totaal onbetrouwbaar. De namen die genoemd worden zijn inderdaad 'echte' theoretisch fysici, maar de auteur van het artikel heeft duidelijk geen kaas gegeten van natuurkunde. De conclusies die er getrokken worden zijn eigenlijk vooral speculaties en persoonlijke overtuigingen, terwijl theoretische natuurkunde daar juist vanaf wil blijven. Julian Barbour weet het antwoord ook niet zeker; hij houdt zich bezig met één van de mogelijke oplossingen, en hoewel hij er zelf misschien van overtuigd is dat dat de enige juiste oplossing is, weet hij zelf ook dat hij met vage argumenten niemand zal overtuigen. Tot er een theoretisch kloppend en meetbaar model is gemaakt, weet niemand precies hoe het zit.

Tip voor als je meer hierover gaat lezen: zodra een wetenschapper over spirituele zaken gaat spreken (zoals yin en yang in dit artikel), gaat hij al buiten zijn vakgebied en moet je alles lezen als persoonlijke overtuiging en dus met een korrel zout nemen. Natuurkunde zelf doet daar namelijk geen uitspraken over. En als er een vergelijking zomaar wordt neergegooid zonder goede uitleg, is een artikel 9/10 keer bezig je te misleiden ("kijk eens hoe ingewikkeld dit is, dat begrijp jij toch niet dus geloof mij maar").

Als je nog een betere bron zoekt kan je hier bijvoorbeeld eens rondkijken: https://www.quantumuniverse.nl/wat-ruimte-wat-tijd

Dank voor je toevoeging, leuk!
Ik kwam op dit artikel omdat ik die namen zocht, maar had inderdaad die stukjes er uit geknipt omdat er verder een hoop conclusies en aannames stonden van de schrijver zelf.
Wel vind ik het persoonlijk wel prettig als mensen ook verder kijken, het is zonde om vele wijsheden van tafel te vegen als zijnde niet wetenschappelijk bewezen, dus onzin.. maar jij bedoelt daarmee misschien dat iedereen maar zo zijn visie als waarheid op internet kan gooien?

Persoonlijk vond ik het ook een mooi moment toen aura's bijvoorbeeld bewezen meetbaar werden, het zou zonde zijn om te vergeten dat de mensen die ze daarvoor beweerden te zien lang als "gekkies" bestempeld werden, terwijl later de vorm en alles zo bleek te zijn als die mensen al die tijd al beweerden.

Verder weet ik er weinig van hoor, heb niks in die richting gestudeerd of zo, maar voor wat ik begrijp is zolang de theorie van alles nog niet gevonden is, zitten er nog flinke gaten waarin een hoop dingen anders kunnen zijn dan hoe wij ze ervaren. :)

SusanH reiki en het christelijke geloof kunnen niet samen gaan volgens mij, omdat reiki het oproepen en doorgeven van universele energie is en het christendom niet geloofd in een hogere macht naast hun God en het oproepen daarvan daarom niet toegestaan/ ondenkbaar/ verkeerd zou zijn.

Borstnoot, als alles energie is, dan zijn gedachten ook energie en sommige mensen geloven er in dat als je maar genoeg energie kan bundelen, je daar ook echt wat mee bereikt.
Zo zou iemand jou helende energie kunnen sturen en jouw verhaal lijkt dat te bevestigen.
Ik vind het een mooi verhaal, maar vraag me dan wel af, zou die man dat echt zo goed kunnen, dan zou je daar toch je werk van maken en ziekenhuizen afgaan om mensen van hun pijn te verlossen zonder verdere pijnstilling?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 16:22

SparklingApp schreef:
Ik vind het een mooi verhaal, maar vraag me dan wel af, zou die man dat echt zo goed kunnen, dan zou je daar toch je werk van maken en ziekenhuizen afgaan om mensen van hun pijn te verlossen zonder verdere pijnstilling?

Daar leg je inderdaad de vinger op een universele vraag die op dit soort fenomenen van toepassing is;
áls x waar is dan volgt logischerwijs y . Maar y blijkt in de praktijk niet te volgen....

Áls reiki werkt zoals beweert dan zou het een fantastische therapie zijn, waarom gebruiken ziekenhuizen het niet?

En bijvoorbeeld de beginvraag van dit topic, "zie je ook geesten". Áls je geesten kunt waarnemen, dán heb je sluitend bewijs voor een leven na de dood. Dat heeft vérstrekkende gevolgen voor de levensvisie van de hele wereldbevolking, voor alle religies. Alleen al het feit dat dat niet zo is zegt iets over de betrouwbaarheid van deze waarnemingen.