Zie jij ook geesten?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:41

SinneJ schreef:
anjali schreef:
sommige mensen hebben hier een antenne voor en andere niet. Als het goed is,is het ook vrijwillig. Als je een dergelijk contact niet wenst dan kun je je ervoor afsluiten.Om het wel te willen,is ook een keuze.

Ik vind dit echt ongelooflijk. Je staat enkele minuten geleden op je achterste poten omdat je je gecensureerd voelt op bokt vanwege je religie en je gaat nu, zonder verpinken, zonder nuanceren of verontschuldiging, de mening van menigen in dit topic wegzetten als een gebrek aan ervaring of goedwil.

Ongelooflijk. Kan je nog zien langs die oogkleppen heen?

Ik snap deze post niet, ik zie nergens dat Anjali op haar achterste poten staat? Of was dat in een ander topic? Beetje rare reactie.

Mijn ervaring tot nu toe is dat je je er inderdaad voor kunt afsluiten, of het ook kunt opzoeken inderdaad. Goed dat je er met mensen over praat TS, zul je zien dat meer mensen zoiets hebben. Vind je het vervelend dat je zoiets ziet/voelt of ben je er OK mee? :)

'
☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋

Josienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:43

Pepperrr schreef:
Zo viel er vroeger een keer een man van zijn fiets. Hij leefde nog op dat moment, maar ik zei tegen mama dat hij dood zou gaan. Nee, zei ze,het komt wel goed met hem hoor. De volgende dag was de man inderdaad overleden..

Bizar he! Ik had het met mijn opa. Ze zouden een paar dagen weg gaan. Op de dag dat ze zouden gaan had ik mijn eind gesprek voor afstuderen dus ik had beloofd om in de avond te bellen. Ik stapte de trein in richting mijn school (voor het gesprek) en ik voelde aan dat ze niet zijn gegaan en dat er iets mis was. Ik was klaar met het gesprek en afgestudeerd en bel mijn vader vrolijk op. Hij zat op de fiets toen ik hem aan de telefoon had. Eerste wat ik vroeg: Jij komt toch niet van het ziekenhuis he. En jawel, opa en oma zijn nooit vertrokken en opa lag in het ziekenhuis. Zo raar.

Gold <3

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 14:45

Ik ben er zelf oke mee. En ergens geeft het me een goed gevoel dat hij terug komt. Zo blijft hij toch een beetje bij me. Het was zo'n bijzonder dier!

Één chilipeper bevat 3,9 kcal

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:52

Ik moet toegeven. Ik heb vroeger als kind eens mijn opa die ik nooit gekend heb in mijn kamer gehad en ook Michael Jackson zien lopen buiten. Of het nou mijn fantasie is geweest weet ik niet. Maar ik denk nog steeds onze rode kater te zien lopen buiten of in huis en ons kitten reageert dan ook op zo'n moment op iets onzichtbaars. Dus dat er iets van een energie rondhangt van Goofy zou best kunnen. Ik denk ook vaak mensen te zien staan achter me, maar als ik me omdraai, zijn ze weg. Dat is dan als ik s avonds als enige nog wakker ben. Verder hoor ik mensen op de trap, terwijl iedereen slaapt. Onze rode was ook zo'n bijzondere voor ons allemaal.

Alex en Jorie, ondeugend, klein en "altijd" grappig <3 en overladen met [o]

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:59

robert45 schreef:
anjali schreef:
Waar denken jullie dan dat de zielen van overledenen blijven?Degenen die menen dat er geen zielen bestaan en geen hiernamaals, die denken dan uiteraard,als iemand meent contact met een geest te hebben,dat dat inbeelding is. Maar er bestaat echt meer tussen hemel en aarde.

Kom eens met het bewijs dat er meer is? En dan graag iets wat echt bewezen is, niet met die verhalen dat de buurvrouw van 3 huizen verderop zegt dat alles goed is met poekie omdat ze daar contact mee heeft.

mensen geloven graag iets wat ze graag willen zien/horen, mensen hebben verdriet en zoeken troost in dit soort zaken.

Dit dus.

I'm sorry, maar het is wss wat SinneJ zegt: gewoon een brain fart. Hersenen doen rare dingen, daarom worden herinneringen ook niet als betrouwbaar gezien en in een rechtszaak kunnen ze niet gelden als bewijs.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:00

Art_ofLiving schreef:
SinneJ schreef:

Ik vind dit echt ongelooflijk. Je staat enkele minuten geleden op je achterste poten omdat je je gecensureerd voelt op bokt vanwege je religie en je gaat nu, zonder verpinken, zonder nuanceren of verontschuldiging, de mening van menigen in dit topic wegzetten als een gebrek aan ervaring of goedwil.

Ongelooflijk. Kan je nog zien langs die oogkleppen heen?

Ik snap deze post niet, ik zie nergens dat Anjali op haar achterste poten staat? Of was dat in een ander topic? Beetje rare reactie.

Mijn ervaring tot nu toe is dat je je er inderdaad voor kunt afsluiten, of het ook kunt opzoeken inderdaad. Goed dat je er met mensen over praat TS, zul je zien dat meer mensen zoiets hebben. Vind je het vervelend dat je zoiets ziet/voelt of ben je er OK mee? :)

Ja ander topic, kan je gemakkelijk vinden via gebruikersprofielen, zo worden heel wat reacties op bokt plots wat minder raar ;)

Ik neem er aanstoot aan dat mensen hier beweren dat ik mijn overleden hond gewoon niet WIL zien. Ik vind dit arrogant en een enorme dooddoener van de discussie. Dit is niet de eerste keer dat mijn ervaring wordt weggezet als gebrek aan kunnen, vandaar de felle reactie. Het hoort gewoon niet thuis op een discussieforum dat men de discussie doodslaat op die manier.

"Jij bent nog niet oud genoeg, als je volwassen bent zal je het wel begrijpen." dat is zoiets waar kinderen een hekel aan hebben he. Wel, ik ben er nog niet uitgegroeid; ik kan er niet mee om.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:03

Kuggur schreef:
Azmay schreef:
Als druide kom ik regelmatig in aanraking met dat soort dingen, het blijft iets waar ik 2 keer over na blijf denken maar het komt voor mij eigenlijk te vaak voor om toeval te zijn. Kinderen schijnen er specifiek gevoelig voor te zijn en ik heb zelf al mijn hele leven een zeer specifiek persoon om me heen hangen die ik zelf nooit in leven heb gezien.

Ahum, "als druide"...?

Ja, ik bestudeer de natuur en energieën van de aarde.
Soms een beetje zweverig, meestal prima wetenschappelijk te onderbouwen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:06

Azmay schreef:

Geloof me, je hebt geen idee wat je met deze bewering triggered in mij... ;)

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:07

Kuggur schreef:
Azmay schreef:

Ik denk dat ik wel een idee heb hahahahaha

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:08

Kuggur schreef:
Azmay schreef:

Heb jij een groot alarm in je huis dat af gaat als er een dergelijk topic geopend wordt ofzo?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:09

Hey, het valt niet mee een reputatie hoog te houden, hard werk... ;)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:11

Ik heb overigens ook eens zo'n gevoel gehad dat er iets mis was. Ik was middenin de nacht om 4 uur klaarwakker en kon niet meer slapen. Uiteindelijk ging om 7 uur de telefoon, mijn oma was gevallen en werd pas toen gevonden. Uiteindelijk was op de minuut precies op het moment gevallen dat ik wakker werd met dat nare gevoel. Maar goed, dat heeft niks met geesten te maken, want mijn oma leeft nu nog.

Alex en Jorie, ondeugend, klein en "altijd" grappig <3 en overladen met [o]

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:12

Kuggur schreef:
Hey, het valt niet mee een reputatie hoog te houden, hard werk... ;)

Of krijg je het telepatisch door? :')

oliebol had ik deze nou maar eerder bedacht

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:16

Askja schreef:
SinneJ schreef:
Simpel: ik geloof niet in zielen en dus moeten ze nergens naartoe ;)

Same here.

Ik zou er wel graag in wíllen geloven. Dus iets in mij houdt nog vast aan: we weten het niet, niet bewezen, maar ook niet onbewezen.

Maar mijn gezond, wetenschappelijk georiënteerd verstand zegt: nee. Verschijnselen op dat gebied kunnen doorgaans prima verklaard worden binnen de waarneembare werkelijkheid, dus echt onverklaarbaar zijn ze meestal niet.

Mijn gezond wetenschappelijk verstand zegt ook nee... Wat je ziet zijn hersenspinsels... En toch kan ik genieten van die hersenspinsels...

Ik reken onafhankelijke voedingsrantsoenen uit en geef onafhankelijk voedingsadvies, meer info? Pb

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:18

Ik geloof niet in god duivel maar wel in het idee dat sommige mensen gevoeliger zijn in het oppikken van bepaalde zaken. Reïncarnatie schrijf ik door ervaringen uit het verleden ook niet meteen af. Niets kan bewezen worden , is onmogelijk maar dat hoeft niet te betekenen dat er iets is wat je niet kunt “vastpakken” . Helemaal sinds we er een aangetrouwd familielid bij hebben die ongelooflijke dingen laat zien. Vroeger zei mijn opa dat zo’n persoon met de helm op was geboren maar welk plaatje je er ook opplakt , ik ben er zeker van overtuigd dat er meer is dan wij zien.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:19

Kuggur schreef:
Azmay schreef:

Dat geloof ik meteen gezien jouw reacties in zulke topics :')
Nee ik werk zelf met kruiden en meditatie, een beetje in het ritme komen van seizoenen enzo. Weinig speciaals aan.

Ik hobby ook wat met tarot en dergelijke, maar hoewel mijn kaarten nog altijd geen ongelijk hebben gehad vind mijn verstand dat ook nog altijd gewoon een geinig tijdverdrijf en zal ik de laatste zijn die mensen zal proberen te overtuigen dat het "echt" is.
Vind het bovennatuurlijke wel bijzonder interessant en als ik er wat van kan leren is dat prima, als het niet echt zou zijn is het nog altijd mijn onderbewuste.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:25

Askja schreef:
SinneJ schreef:
Simpel: ik geloof niet in zielen en dus moeten ze nergens naartoe ;)

Same here.

Ik zou er wel graag in wíllen geloven. Dus iets in mij houdt nog vast aan: we weten het niet, niet bewezen, maar ook niet onbewezen.

Maar mijn gezond, wetenschappelijk georiënteerd verstand zegt: nee. Verschijnselen op dat gebied kunnen doorgaans prima verklaard worden binnen de waarneembare werkelijkheid, dus echt onverklaarbaar zijn ze meestal niet.

Mijn browser liep vast tijdens het lezen van dit topic -O-
Geest? Of is dat gewoon omdat ie af en toe vastloopt?

Ik denk eerlijk gezegd dat mensen dingen zien/voelen omdat ze het graag willen of juist ergens bang voor zijn, niet dat het er ook echt is.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
P. Langkous

xDenies

Re: Zie jij ook geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:26

Goh wat jammer dat dit topic zo vlot een negatieve belading krijgt :o

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ~ B O D H I ~ M E R A
The more I learn about people, the more I love my animals
https://hamsterscaping.info/ ⋆ https://hamsterypurecolour.com/

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:27

xDenies schreef:

Dat is standaard bij dit soort topics op bokt.

Hocus Pocus (Cabrio van de Heffinck x Ramiro Z)

Kilian * Chaplin du Keske Z * Cato * we zullen jullie nooit vergeten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:29

xDenies schreef:

Sorry, was niet mijn bedoeling daar enigszins aan mee te doen, want ik vind dit soort dingen oprecht interessant om te lezen. Ik irriteer me mateloos aan het feit dat Kuggur altijd komt bokken, maar daarbij houd ik ook nog wel van een geintje.. vandaar.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:30

SusanH schreef:
xDenies schreef:

Dat is standaard bij dit soort topics op bokt.

Ja en waarom? Als je niet achter het onderwerp staat waarom voelt men zich dan uitgenodigd om te komen rellen?

Wat zou de wereld toch mooi zijn als we allemaal in ons waarde werden gelaten. *\o/*

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ~ B O D H I ~ M E R A
The more I learn about people, the more I love my animals
https://hamsterscaping.info/ ⋆ https://hamsterypurecolour.com/

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:34

Avalanche81 schreef:
Kuggur schreef:

Ik denk dat ik wel een idee heb hahahahaha
Ssssst, hou je in!

On-topic, ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Mensen die dichtbij mij staan zeggen hier ervaring mee te hebben, ik kan het moeilijk geloven.

This is a wonderful day, I have never seen this one before.

SinneJ

Re: Zie jij ook geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:36

Ik ben veel te fel binnengekomen (nouja, de tweede reactie), schuldig, maar ik heb tot nu toe nog geen uitgebreide discussie kunnen voeren over het onderwerp zonder dat het uitmondde op die dooddoener, en hier was het nog niet eens voorbij de eerste pagina. Ik vind dat jammer en het maakt me steeds feller.

Vooral het feit dat ik niet zou openstaan voor mijn overleden hond maakt me niet bepaald vrolijk. En ja, van sommige mensen is het hypocriet dat ze zeggen zelf gecensureerd te worden om dan hier vrolijk hetzelfde te doen.

Hebben jullie er ooit bij stil gestaan dat het even beledigend is te zeggen dat non-believers hun overleden dierbaren niet WILLEN voelen dan dat het is wanneer jullie weggezet worden als mensen die waanbeelden hebben?

Ik doe dat laatste als non-believer bewust niet, ook al is dat soms mijn overtuiging, en ik verwacht daarom dezelfde overweging naar mij toe. En nee, het is niet omdat je niemand letterlijk quote, dat de boodschap niet aankomt.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 15:37

Ik vind het ook op zijn zachts gezegd jammer dat er inderdaad meteen een negatieve draai aan gegeven moet worden. Volgens mij heb ik bovenaan in mijn OP staan dat dat niet de bedoeling is van dit topic. Erg jammer dat zelfs een OP niet gelezen/genegeerd wordt.

Ik ben oprecht nieuwsgierig naar gelijke verhalen als de mijne en niet op zoek naar negatieve aandacht oid. Heb je iets onaardigs te zeggen of iets wat offtopic is zou ik het waarderen als je dit voor je houdt. Of desnoods via pb...

Één chilipeper bevat 3,9 kcal

Spikeandjax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:37

ik heb precies hetzelfde!
dit had ik als kind en toen mijn opa was overleden zag ik ook wel eens een zwarte vlek.
eigenlijk best raar dat je dat zo kan ''zien''

keep calm and love Spike and Jax