Zie jij ook geesten?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:38

Ik heb helemaal niets negatiefs tegen jou zegt SinneJ, en ik heb andere ook niet zien zeggen dat jij jouw overleden hond of dergelijke niet zou willen zien. Volgens mij ging het topic ook niet daar over maar of dat er mensen zijn die zich herkennen in wat TS heeft meegemaakt.

Het maakt mij overigens niet uit wat iemand van mijn ervaring vind. Ik heb op dat moment heel veel rust er uit gehaald nadat ik te horen had gekregen dat mijn stiefvader nooit meer thuis zou komen. Of het nu echt was of niet, ik heb het op dat moment zo ervaren en het is me bijgebleven.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ~ B O D H I ~ M E R A
The more I learn about people, the more I love my animals
https://hamsterscaping.info/ ⋆ https://hamsterypurecolour.com/

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:41

Jorex schreef:
Ik heb overigens ook eens zo'n gevoel gehad dat er iets mis was. Ik was middenin de nacht om 4 uur klaarwakker en kon niet meer slapen. Uiteindelijk ging om 7 uur de telefoon, mijn oma was gevallen en werd pas toen gevonden. Uiteindelijk was op de minuut precies op het moment gevallen dat ik wakker werd met dat nare gevoel. Maar goed, dat heeft niks met geesten te maken, want mijn oma leeft nu nog.

Hier ongeveer hetzelfde. Mijn “opa” lag op sterven. Ik word ineens wakker om 3.05 met de volle overtuiging dat ze mij gebeld hebben dat hij overleden is. Ik neem mijn gsm, maar ik heb geen gemiste/ontvangen oproep gehad. Ik lig nog een hele tijd te woelen, val dan weer in slaap. ‘S morgens bellen ze, hij is om precies 3.05 gestorven.

Ik krijg er nog de rillingen van...

Durena/Vavida
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:46

xDenies schreef:
Ja en waarom? Als je niet achter het onderwerp staat waarom voelt men zich dan uitgenodigd om te komen rellen?

Wat zou de wereld toch mooi zijn als we allemaal in ons waarde werden gelaten.

Ik vind het zo bijzonder in dit soort topics dat als iemand een mening uit die de meerderheid niet bevalt, dat gelijk gezien wordt als rellen. Ik heb hier niemand zien rellen, wel inhoudelijke kritiek zien geven. Daar is imo niets mis mee.

Wat betreft iedereen in zijn waarde laten: laat dan ook de sceptici in hun waarde, en zet het niet weg als rellen, of: jij staat er niet open voor, je hebt het niet meegemaakt. Dat is niet respectvol, want punt een wordt het als een bestaand, bewezen iets neergezet (terwijl dat het punt van discussie is in de eerste plaats, en de TS ook nog zegt: ik dacht dat ik gek was), en dat terwijl paranormale ervaringen bij gedegen onderzoek simpelweg een illusie blijken.

En het zet degene die die opmerking krijgt weg als incompetent, te jong, te onervaren.
Waarmee je de schuld bij de scepticus neerlegt, en suggereert dat er iets mis is met die persoon. En dat is beslist niet iemand in zijn of haar waarde laten, en absoluut niet respectvol. Dat is een fenomeen wat we silencing noemen, wordt veel in sektes gebruikt. Jij bent niet goed bij je hoofd als je doctrine ter discussie stelt, tegen het licht houdt, kijkt of het wel klopt.

Het toppunt van de hypocrisie wordt bereikt als vervolgens de scepticus wordt beticht van persoonlijke aanvallen. En dat mensen dan boos worden, vind ik eigenlijk niet zo heel raar. Het is beledigend om eerst gekleineerd te worden, dan wordt beschuldigd van persoonlijke aanvallen, en vervolgens het zwijgen opgelegd te worden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:50

Sorry Avalanche, ik volg helemaal niets van je bericht(al krijg ik het gevoel dat er een hoop woorden in mijn mond gelegd worden. Dat ik iets zou vinden over iemand). Dat ter zijde, ik ga me er niet verder druk om maken. Ik heb mijn ervaring gedeeld en ga weer verder. Doe wat je niet laten kan :)
Laatst bijgewerkt door xDenies op 17-10-19 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ~ B O D H I ~ M E R A
The more I learn about people, the more I love my animals
https://hamsterscaping.info/ ⋆ https://hamsterypurecolour.com/

Niobe

Avalanche81 schreef:
xDenies schreef:
Ja en waarom? Als je niet achter het onderwerp staat waarom voelt men zich dan uitgenodigd om te komen rellen?

Wat zou de wereld toch mooi zijn als we allemaal in ons waarde werden gelaten.

Ik vind het zo bijzonder in dit soort topics dat als iemand een mening uit die de meerderheid niet bevalt, dat gelijk gezien wordt als rellen. Ik heb hier niemand zien rellen, wel inhoudelijke kritiek zien geven. Daar is imo niets mis mee.

Wat betreft iedereen in zijn waarde laten: laat dan ook de sceptici in hun waarde, en zet het niet weg als rellen, of: jij staat er niet open voor, je hebt het niet meegemaakt. Dat is niet respectvol, want punt een wordt het als een bestaand, bewezen iets neergezet (terwijl dat het punt van discussie is in de eerste plaats, en de TS ook nog zegt: ik dacht dat ik gek was), en dat terwijl paranormale ervaringen bij gedegen onderzoek simpelweg een illusie blijken.

En het zet degene die die opmerking krijgt weg als incompetent, te jong, te onervaren.
Waarmee je de schuld bij de scepticus neerlegt, en suggereert dat er iets mis is met die persoon. En dat is beslist niet iemand in zijn of haar waarde laten, en absoluut niet respectvol. Dat is een fenomeen wat we silencing noemen, wordt veel in sektes gebruikt. Jij bent niet goed bij je hoofd als je doctrine ter discussie stelt, tegen het licht houdt, kijkt of het wel klopt.

Het toppunt van de hypocrisie wordt bereikt als vervolgens de scepticus wordt beticht van persoonlijke aanvallen. En dat mensen dan boos worden, vind ik eigenlijk niet zo heel raar. Het is beledigend om eerst gekleineerd te worden, dan wordt beschuldigd van persoonlijke aanvallen, en vervolgens het zwijgen opgelegd te worden.

Er is niets mis met sceptisch zijn en ergens vragen bij stellen, maar er zijn wel echt mensen die niet op een normale manier kunnen reageren op dit soort dingen..

Azmay

Zelf heb ik 's avonds iemand (vermoedelijk mijn overleden opa) voor het raam door zien lopen overigens. Ik zag het zo duidelijk dat ik echt enorm verbaasd was toen er niemand binnen kwam want hij liep naar de deur. Achteraf gezien had het licht van binnen ook die persoon moeten verlichten natuurlijk, realiseerde ik me toen mijn moeder een uur later wel op die manier voor het raam door naar de deur liep bij het thuis komen. Ik was denk ik 17 toen.
Ik kan helder voelen, ruiken en zien zover ik weet.

Het is denk ik wel iets wat iedereen kan ontwikkelen, de ene kan het van nature alleen makkelijker dan de andere. En de een zal zich er ook meer voor open stellen dan de ander.

Wat betreft sceptici, prima, maar daar is een topic als deze niet voor neem ik aan.

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:55

Niobe schreef:
Er is niets mis met sceptisch zijn en ergens vragen bij stellen, maar er zijn wel echt mensen die niet op een normale manier kunnen reageren op dit soort dingen..

Die zijn er, en dat is ook niet oke. Maar mensen in hun waarde laten werkt twee kanten op :) En uiteraard geldt dat ook voor hen. Maar wat er nu gebeurt is dat mensen een topic over deze dingen willen veranderen in een echo chamber en daar is een open discussieforum niet voor bedoeld. Vrijheid van meningsuiting geldt voor alle meningen :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:04

Avalanche81 schreef:
Niobe schreef:

Die zijn er, en dat is ook niet oke. Maar mensen in hun waarde laten werkt twee kanten op :) En uiteraard geldt dat ook voor hen. Maar wat er nu gebeurt is dat mensen een topic over deze dingen willen veranderen in een echo chamber en daar is een open discussieforum niet voor bedoeld. Vrijheid van meningsuiting geldt voor alle meningen :)

Absoluut, maar heeft het heel veel zin om als "tegenstander" aanwezig te moeten zijn? Is het werkelijk aardig om als atheïst de topics over geloof in te vallen en te gaan verkondigen dat het allemaal nep is? Een account aan maken als dierenactivist en in elk bokttopic verkondigen dat paardrijden mishandeling is? Is toch allemaal ook een beetje verspilde moeite?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:09

Azmay schreef:
Wat betreft sceptici, prima, maar daar is een topic als deze niet voor neem ik aan.

Toch wel.
TS vermeldt zelf in haar OP dat ze ook niet echt in zulke dingen gelooft als ze die leest.
Dit topic is dus voor iedereen bedoeld. Sceptici en believers. Zolang iedereen in zijn waarde gelaten wordt is het prima.

Ik heb dezelfde ervaring als TS. Maar ik geloof ook niet in zaken zoals geesten.
Voor mij is dit, zoals iemand het hier mooi benoemde, een brain farce.

En vanuit de neuropsychiatrie / psychologie en aanverwante richtingen is dit wel te verklaren.

dees_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:09

Ik geloof er niet in.
Ook niet in zielen die ergens heen moeten. Ik vraag me wel af of de mensen die daar wel van overtuigd zijn ook denken dat álle dieren een ziel hebben? En zo nee, waar ligt dan die grens?

Dingen zien (of willen zien) lijkt mij vrij normaal eigenlijk, toen mijn kat doodgereden was (ik was 14 ofzo) keek ik in het begin ook nog of zij het was, terwijl ik zeker wist dat ze niet meer leefde, nooit echt gedacht dat zij het was overigens maar ik kan me wel voorstellen dat je dat denkt als de rouw wat heftiger is dan dat het bij een kat is.

There is no such thing as a problem breed. However, there is no shortage of 'problem owners'.
~ Cesar Millan

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:12

Als ik zo de OP lees denk ik dat dit geen geesten zijn, maar projectie van je eigen geest. Ik breng elk jaar mijn katten weg naar mijn moeder als ik op vakantie ga. Vaak al een paar dagen eerder zodat ze ook geen stress hebben van het inpakken enzo. Die dagen houdt mijn brein me ook steeds voor de gek. Ik “zie” ze dan in mijn ooghoek of “hoor” ze mauwen. Maar dat is gewoon omdat ik zo gewend ben om op ze te focussen.

Dit fenomeen ervaren veel mensen met hun telefoon ook. Het heeft daar zelfs een naam: Phantom Phone Signals. Mensen horen dan hun telefoon gaan, terwijl er niks gebeurd. Het komt doordat hersenen regelmatig informatie verwerken en sorteren en na een tijd ook deze prikkels verwachten. Daardoor komen misinterpretaties soms ook binnen. Kortom, geen geesten, alleen je eigen geest die je voor de gek houdt :D

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:15

SinneJ schreef:
anjali schreef:
Waar denken jullie dan dat de zielen van overledenen blijven?Degenen die menen dat er geen zielen bestaan en geen hiernamaals, die denken dan uiteraard,als iemand meent contact met een geest te hebben,dat dat inbeelding is. Maar er bestaat echt meer tussen hemel en aarde.

Simpel: ik geloof niet in zielen en dus moeten ze nergens naartoe ;)

Maar TS; ik ben een absolute non believer als het op geesten, religie..., eender wat niet glashard is aangetoond, aankomt. En toch heb ik regelmatig de ervaring dat ik mijn overleden hond zijn staart aan de raam zie voorbijkomen. En dan blijkt achteraf dat het waait en het dus een bladje in mijn ooghoek was. Ik noem het een brain fart, en ik geloof ook niet dat het meer is dan dat, maar je bent er zeker niet alleen in.

Jezus heeft aangetoond écht bestaan. Zeggen dat Jezus een verzinsel was, is ook bijvoorbeeld het bestaan van Karel de Grote en Julias Ceasar ontkennen. Er is zelfs meer bewijs dat Jezus bestond, dan de andere 2.

Overigens: het maakt me absoluut niets uit of iemand gelooft of niet, maar ik vind het altijd wel leuk om iemand hierop te wijzen.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans
--
[MD] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 16:20

Ceffyl schreef:
Als ik zo de OP lees denk ik dat dit geen geesten zijn, maar projectie van je eigen geest. Ik breng elk jaar mijn katten weg naar mijn moeder als ik op vakantie ga. Vaak al een paar dagen eerder zodat ze ook geen stress hebben van het inpakken enzo. Die dagen houdt mijn brein me ook steeds voor de gek. Ik “zie” ze dan in mijn ooghoek of “hoor” ze mauwen. Maar dat is gewoon omdat ik zo gewend ben om op ze te focussen.

Dit fenomeen ervaren veel mensen met hun telefoon ook. Het heeft daar zelfs een naam: Phantom Phone Signals. Mensen horen dan hun telefoon gaan, terwijl er niks gebeurd. Het komt doordat hersenen regelmatig informatie verwerken en sorteren en na een tijd ook deze prikkels verwachten. Daardoor komen misinterpretaties soms ook binnen. Kortom, geen geesten, alleen je eigen geest die je voor de gek houdt :D

Dit klinkt idd erg logisch in het geval van een huisdier. Maar in het geval van mijn moeder dan? Een kind dat nooit geboren is heb je nog nooit gezien, en het is dus geen gewoonte dat je er op focust...

The secret of happiness, you see, is not found in seeking more, but in developing the capacity to enjoy less.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:22

Bij ons zit de hondensport. Ik had een les gefilmd en kreeg de volgende dag te horen: heb je gezien op het eind in het beeld aan de rechterkant?
Ikke, nee, wat dan.
Liep een spook over het veld.
En inderdaad. Ik vroeg of het sigarettenrook was, maar dat hadden ze geprobeerd maar lukte niet zover op het veld te komen. En er was toen niemand.
Ik weet niet of ik het filmpje kan plaatsen.
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 17-10-19 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Trots op mijn paardjes: Orange, Leo, Azalea en Amber.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:27

Pepperrr schreef:
Dit klinkt idd erg logisch in het geval van een huisdier. Maar in het geval van mijn moeder dan? Een kind dat nooit geboren is heb je nog nooit gezien, en het is dus geen gewoonte dat je er op focust...

Ik denk dat dit te maken heeft met een onbewust onverwerkt verlies. Een soort van rouw die nooit uitgesproken is, maar wel nog steeds sluimert.

In de meeste gevallen gaat het steeds over mensen of dieren die overleden zijn, dus verdriet om verlies speelt volgens mij een cruciale rol in deze brain farces.

Hanmar
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Re: Zie jij ook geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:30

Moderatoropmerking:
Zouden jullie op de toon van de discussie willen letten? Zoals de TS al opmerkte kan dit best een gevoelig onderwerp zijn waarover de meningen zeer uiteenlopen. Het kan juist heel waardevol zijn om dat met elkaar te delen. Wel is het belangrijk om dan open te staan voor elkaars mening, een eigen mening niet als waarheid te verkondigen, en te respecteren dat een ander ergens wellicht anders over denkt.

Verdere berichten die op de persoon gericht zijn zullen verwijderd worden.

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:34

Ik hou altijd wel van dit soort topics juist door de diversiteit aan mensen die reageren en een discussie ga ik ook niet snel uit de weg dus wil best mijn duit in het zakje doen.

Ik en dus iemand die altijd heel erg sceptisch is maar daarnaast als hoog sensitief persoon moet je wel open staan voor meer dan anderen. Ik geloof in de wetenschap en dat veel te verklaren is tot ik in het huis kwam te wonen waar vroeger mijn oma als jong meisje ook gewoond heeft. Die periode heeft mijn sceptische houding dus danig veranderd dat ik een gelover ben geworden.
Ik zal in het kort de situatie uit leggen.

Mijn oma was een jaar of 14 toen ze in het huis woonde waar ik als 18 jarige in ben gaan wonen, ik heb mijn oma vrijwel niet gekend ze is overleden toen ik 6 jaar was en herinner me haar enkel nog in het ziekenhuis helaas. Volgens familie ben ik haar evenbeeld zoals kwa uiterlijk als kwa doen en laten. Ik wist dus niets van de gebeurtis die zich afspeelde toen ze 18 jaar was.

Een jongen die over z'n oren was op haar bleef aankloppen op de deur en naar de zoveelste keer te zijn afgewezen heeft de jongen zich van het leven beroofd, wanneer en hoe weet ik niet maar alsnog is het heel tragisch. Waarom vertel ik dit nu, nou sinds ik daar woonde hoorde ik snachts steeds iemand in het trappenhuis heen en weer op de trap gaan. Eerst dacht ik dat het m'n buurman was (huis was een soort duplex met 4 huizen 2 beneden 2 boven) die was altijd erg onrustig en kwam op de meest rare tijden thuis. Toen het op een nacht echt te gek werd ben ik naar de voordeur gelopen en gewacht tot ik de traplopers weer omhoog hoorde komen en wou deze even duidelijk aanspreken dat 10 x de trap op en af toch echt niet nodig was. Op het moment dat ik de laatste trede hoorde sloeg ik de deur open maar er was niets of niemand. Ik snapte er natuurlijk niets van dus ging verward naar bed denkend dat ik me vergist had. De komende nachten hoorde ik het weer maar minder vaak en heb ik er geen aandacht aangeven toen hoorde ik het dagen niet. Tot de nacht dat m'n man, toen nog vriend voor het eerst bij me sliep, de gehele nacht hoorde je de trap weer bonzen en de slaapkamer zat gelijk naast de trap dus dat dreunde door het gehele huis, het leek ook steeds harder te zijn. M'n toen nog vriend is naar de gang gelopen en sloeg de deur open klaar om de lawaaimaker er op aan te spreken maar er was niemand. Hij snapte er niets van, ik moest wel wat lachen want hij verklaarde me al voor gek dat ik geluiden hoorde :D

Dit ging weer enkele dagen door, wij hebben het genegeerd maar toen begon het deur bonzen steeds harder en harder, het is dat ik niet alleen was anders had ik gedacht dat ik gek werd. Omdat ik gewoon niet meer wist wat te doen had ik het er met m'n moeder over en die vertelde het verhaal van m'n oma. Ben toen best geschrokken maar heb toen besloten "hem" binnen te laten dat was immers het enige wat hij wou, dus vlak voor dat we gingen verhuizen hebben we de laaste nacht liggend op enkel een matrasje gewacht tot er weer gebonkt zou worden en heb ik de deur geopend en hem uitgenodigd binnen te komen. De volgende dag zijn we verhuisd en hebben we nooit weer iets van hem gehoord. Het huis is dat jaar gesloopt dus of hij ooit nog de trap heeft gelopen weten we niet maar het voelde ergens goed om het zo af te sluiten.

Nu het heb opgeschreven en terug lees klinkt het alsnog ongelooflijk en ben zelfs ik nog wat sceptisch maar wat toen gebeurt is zal me altijd bij blijven. Wat ik vooral bijzonder vind is dat m'n buren alle 3 nooit iets gehoord hebben snachts daarom was ik eerst bang om het tegen m'n vriend te zeggen maar die maakte me gewoon wakker snachts omdat hij de traprenner ook steeds hoorde :j

Naambordjes, portretten en meer
Geschilderd met aquarel, olieverf of gebrand met pyrografie
https://mjsartonwood.weebly.com/#

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 16:38

Dit klinkt een beetje als een creepy boek wat ik ooit gelezen heb :') Dit lijkt me best eng om zoiets mee te maken...

The secret of happiness, you see, is not found in seeking more, but in developing the capacity to enjoy less.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:49

Dat lijkt me ook erg eng om mee te maken.

Ik heb zelf eens gehad dat mijn merrie drachtig was, 4x gescand en alles leek goed te zijn. Haar buik groeide flink en ik legde iedere dag mijn handen op haar buik en voelde het veulen bewegen. Twee weken voor de uitgerekende datum begon ze met bevallen. De week voordat dat gebeurde was ik zelf heel onrustig (ik wist niet waarom) en erg gespannen. Ik droomde heel vaag en raar en droomde ook over haar veulen dat een evenbeeld zou zijn qua uiterlijk van de merrie. Tijdens de bevalling ging er van alles mis en het veulen wat er uiteindelijk uit kwam leek niet qua uiterlijk op mijn merrie en was al een paar dagen dood. Op mijn aandringen is de dierenarts verder gaan zoeken en er bleek nog een veulen in te zitten die achter het voorste veulen zat. Deze heeft de DA er uit getrokken en was het evenbeeld van mijn merrie, dit veulen leefde nog. Helaas was het niet levensvatbaar en heeft de DA het geeuthaniseerd. Hoe dat te verklaren is, weet ik niet..maar ik geloof wel dat er meer is dan we niet weten, dan dat er is wat we wel weten.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:03

SusanH schreef:
xDenies schreef:
Goh wat jammer dat dit topic zo vlot een negatieve belading krijgt :o

Dat is standaard bij dit soort topics op bokt.

Jullie zien spoken. :j

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:26

Ik zie ze nooit hoor. Ik kan wel energieën voelen. Nog nooit gezien. Zou me kapot schrikken denk ik. Ik geloof wel dat wij allemaal een ziel hebben. Dieren ook. Waar de grens ligt geen idee. Wel geloof ik dat dieren waar je een hele hechte band mee had als onstoffelijke energie bij je kunnen blijven.

Hocus Pocus (Cabrio van de Heffinck x Ramiro Z)

Kilian * Chaplin du Keske Z * Cato * we zullen jullie nooit vergeten

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:49

Toen de vriend van mijn moeder heel plotseling overleed, hij was 50, heb ik een tijdje steeds lichtflitsen in de hoek van de slaapkamer gezien. Op die plek was geen stroom, geen lamp, geen raam, alleen wat spullen. Ik sliep toen een periode bij mijn moeder in bed, omdat iedereen het zwaar had met het overlijden van hem en nog een dierbare.
Ik vond die flitsen toen doodeng omdat ik pas 15 was, maar nu vind ik het wel iets moois. Het was een vreemde periode, vooral voor mijn moeder die heel wat vreemde dingen meemaakte na zijn overlijden.

Nu nog steeds gebeuren er rare dingen in ons huis. Lampen die ineens aan/uit gaan, kaarsen die ineens aan zijn, kledingstukken die ineens op een andere plek liggen, digitale weegschaal die ineens aanspringt, etc. En niemand thuis die er iets mee te maken heeft. Het zal me niks verbazen als hij achter deze dingen zit. Eerst vond ik het een beetje eng, maar ik kan er wel om lachen nu :)

Go and hug a tree, or a cactus *D

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:00

Vroeger heb ik ook regelmatig een witte mevrouw gezien die door de muren ging met een gekke groene waas, maar ik denk dat dat toch typisch angst en een innovatief kinderbrein was :')

Ben wel bang in het donker en erg gestrest wanneer ik geluiden hoor (vooral wanneer ik alleen thuis ben) maar besef me goed dat een huis nou eenmaal geluid maakt :)

Ik geloof er niet echt in

[o]

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:40

Was inderdaad ook erg spannend en op bepaalde momenten ook echt eng, maar ik had altijd een flinke hond liggen die het dus ook hoorde en vaak gromde maar alsnog waren de rammen op de deur soms zo hard dat ik dacht dat het glas er uit zou komen.

Tot nu toe nooit meer iets zoals dat gehad.

Dat is ook apart Elisa
Heb je vaker van die dejavu momenten. Die heb ik namelijk wel heel vaak, dat ik iets al eerder gezien heb in een droom.

@pepper
Heb al vaak gedacht dat ik zulke dingen inderdaad in een boek zal moeten verwerken, maar ben niet de beste schrijver.

Naambordjes, portretten en meer
Geschilderd met aquarel, olieverf of gebrand met pyrografie
https://mjsartonwood.weebly.com/#

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:54

Ik was in april met een vriendin die vrijwilligster is op Kasteel Doorwerth mee. Er was een voorstelling die avond in het kasteel. Het was net na sluitingstijd van het kasteel en ik mocht wel van de directeur even het kasteel bekijken, de lampen waren alleen al wel uit. Ach, het was nog wel aardig licht buiten, dus het was goed te zien. Het hele kasteel doorgegaan helemaal alleen, een beetje geschrokken van een beer die daar rechtop in een kamer staat :') Maargoed, alles goed en wel, geen onverwachte dingen gezien. Dus ik loop weer naar beneden en er waren nog een paar dingen die ik niet gezien had. Ik loop een kamer in met allemaal schilderijen en ik zag aan de overkant van de kamer een nis met een hangende koperen ketel. Die wilde ik wel van dichterbij zien, dus ik liep er heen. Maar terwijl ik erheen liep werd de energie heel apart, het was drukkend, voelde me bekeken en werd anxious (beschrijft het gevoel het beste). Dus ik was bij die ketel en dacht: Nope! Ik ga weer terug! Omgedraaid en ik ben weer weggegaan. Uiteindelijk beneden was ik bij de vriendin en ik begon over dat het super was om het kasteel zo te zien, maar dat er een kamer was waar ik me oncomfortabel voelde. Zij gelijk: Was het de blablabla zaal (ben even de naam kwijt). Ik: Is dat de kamer met de schilderijen? Zij: Ja klopt! Daar hebben we geschuivel van zware meubelen gehoord terwijl die er al heel lang niet meer staan.

Ik geloof sowieso dat er meer is dan we kunnen zien en ik geloof ook in geesten, hoewel ik ze zelf nog niet heb gezien. Mijn beppe, moeder en zusje zijn wel gevoeliger voor zien, hoewel ik dat meer gevoelsmatig ben. Maar deze ervaring met het verhaal van die vriendin bevestigde voor mij wel dat er meer aan de hand was en dat het wel gegrond was om zo te voelen. Ook is er een keer een Britse ghost hunting team erin geweest die onderzoek heeft gedaan, waaronder die toch wel sceptische vriendin en een reporter van RTV Oost bij was.

Ik zou trouwens zo weer een kasteel doorgaan op deze manier. Niets fijner dan in je eentje een kasteel doordwalen terwijl het al wat donkerder wordt. En afgezien van die kamer en een beer die er ineens stond was er helemaal niets vervelends te voelen.