iPhone 11 besteld, lege doos ontvangen

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Deoro

iPhone 11 besteld, lege doos ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 12:52

Ik heb voor mijn dochter een iPhone 11 besteld. Vandaag kwam de postbode. Ik heb getekend voor ontvangst en nam toen het pakje aan. Onderweg naar binnen dacht ik: hier klopt iets niet, die doos is veel te licht. Snel naar de postbode en naast hem de doos open gemaakt, en inderdaad er zat niks in. Enkel een formulier (afleverbon ofzoiets).

De chauffeur heeft zijn verantwoordelijke gebeld (op speaker) en ik riep mijn man voor mijn telefoon. Wist niet wie ik eerst moest bellen, dus heb het gesprek van de chauffeur maar gefilmd en daarna mijn gesprek met de verantwoordelijke waarin hij bevestigd dat de acceptatie van het pakje ongedaan wordt gemaakt en waarin ik naar zijn naam vraag.

Ik heb nu echt stress en hoop dat hier mensen zijn met positieve verhalen die hun pakje uiteindelijk wel hebben ontvangen? Of tips wat ik kan doen?

- Ik heb melding gemaakt bij de verzender
- Ik heb melding gemaakt bij de post
- Ik heb een afspraak bij de politie voor aangifte

Het was zo'n doos met gevouwde onderkant. Ik weet niet hoe groot de doos van de telefoon is, maar ik denk dat het mogelijk is er een kleine doos tussendoor te wurmen, maar evengoed heeft er helemaal nooit wat in de doos gezeten natuurlijk.

Iemand ervaring met zoiets?

_Nelleke_

Re: iPhone 11 besteld, lege doos ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:55

Is je bestelling gedaan bij een erkende webshop of was het een 'te mooi om waar te zijn' deal?

Hoe heb je betaald? Als de telefoon met creditcard is betaald ben je hiervoor verzekerd en kun je het beste je creditcardmaatschappij bellen.

Op zoek naar een leuke, lieve hond? Kijk ook eens bij AnimalinNeed. Tientallen honden hebben nog geen fijn huis! Bij vragen staat mijn PB-box altijd open!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:56

Denk dat de grote vraag is of je dit besteld hebt bij een betrouwbare partij of niet?

Een Bol of KPN zal zoiets neem ik aan goed oplossen, een louche verkoper via Marktplaats zou ik minder vertrouwen in hebben.

Aangezien je de zending geweigerd hebt, heb je geen items ontvangen en moet dit door de verkoper worden opgelost. Deze is ook de opdrachtgever voor het transport geweest.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 12:56

_Nelleke_ schreef:
Is je bestelling gedaan bij een erkende webshop of was het een 'te mooi om waar te zijn' deal?

Hoe heb je betaald? Als de telefoon met creditcard is betaald ben je hiervoor verzekerd en kun je het beste je creditcardmaatschappij bellen.

Gewoon via online bankieren (bancontact, Belgische variant van iDeal) betaald helaas. Heb wel via een erkende shop besteld (Proximus).

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 12:57

MarliesV schreef:
Denk dat de grote vraag is of je dit besteld hebt bij een betrouwbare partij of niet?

Een Bol of KPN zal zoiets neem ik aan goed oplossen, een louche verkoper via Marktplaats zou ik minder vertrouwen in hebben.

Aangezien je de zending geweigerd hebt, heb je geen items ontvangen en moet dit door de verkoper worden opgelost. Deze is ook de opdrachtgever voor het transport geweest.

Ik heb eerst getekend voor ontvangst en later geweigerd en mee terug gegeven. Wel een betrouwbare verkoper.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:57

Geen ervaring mee, maar oliebol hee... -O-

Kan het geen fout zijn van het bedrijf waar je besteld hebt?

The secret of happiness, you see, is not found in seeking more, but in developing the capacity to enjoy less.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:57

Heb je de telefoon bij een grote webshop (een coolblue of bol.com, bekende provider oid) besteld of een kleinere onbekende? (die mogelijk geen keurmerk heeft) Heb je al een reactie van de verzender? Dit lijkt me in eerste instantie iets dat zij op moeten lossen gezien het lijkt alsof er of niks ingepakt is, of de telefoon niet goed verpakt was als er geen sporen van zijn dat de doos open gemaakt is.

Dat er bij een bestelling een product vergeten wordt gebeurd wel eens, maar een lege doos verzenden vind ik wel knap..

Zenith - Draver - 13 jaar - sinds augustus 2019 van mij
Volg ons op YouTube en op Instagram

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 12:58

Pepperrr schreef:
Geen ervaring mee, maar oliebol hee... -O-

Kan het geen fout zijn van het bedrijf waar je besteld hebt?

Ja echt balen. Kan inderdaad hun fout zijn.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:59

Site ziet eruit alsof het wel een betrouwbare verkoper is. Heb je daar al contact mee opgenomen?

The secret of happiness, you see, is not found in seeking more, but in developing the capacity to enjoy less.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 12:59

NienkeV1994 schreef:
Heb je de telefoon bij een grote webshop (een coolblue of bol.com, bekende provider oid) besteld of een kleinere onbekende? (die mogelijk geen keurmerk heeft) Heb je al een reactie van de verzender? Dit lijkt me in eerste instantie iets dat zij op moeten lossen gezien het lijkt alsof er of niks ingepakt is, of de telefoon niet goed verpakt was als er geen sporen van zijn dat de doos open gemaakt is.

Dat er bij een bestelling een product vergeten wordt gebeurd wel eens, maar een lege doos verzenden vind ik wel knap..

Besteld bij een bekende provider. De doos was netjes, maar wel zo'n vouwdoos met flappen zeg maar. Plakband iets verkreukeld, maar ja dat kan met verpakken zijn gebeurd.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:59

Deoro schreef:
_Nelleke_ schreef:

Gewoon via online bankieren (bancontact, Belgische variant van iDeal) betaald helaas. Heb wel via een erkende shop besteld (Proximus).

Proximus gaat zoiets normaal gezien netjes oplossen, bancontact is een veilige manier kan betalen waarlang je je geld kan terugeisen bij problemen.

Ik reken onafhankelijke voedingsrantsoenen uit en geef onafhankelijk voedingsadvies, meer info? Pb

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 13:01

Pepperrr schreef:
Site ziet eruit alsof het wel een betrouwbare verkoper is. Heb je daar al contact mee opgenomen?

Ja gedaan, maar de klantendienst gaf aan dat er geen telefoonnummer is waar ik met dit probleem terecht kan, alleen een contactformulier. Dat heb ik wel ingevuld, maar weet dus verder nog niks.

Inmiddels wel reactie van het postbedrijf. De verzender en zij gaan onderzoek doen en dat zal 3 a 4 dagen duren gemiddeld.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 13:01

Seltje schreef:
Deoro schreef:

Proximus gaat zoiets normaal gezien netjes oplossen, bancontact is een veilige manier kan betalen waarlang je je geld kan terugeisen bij problemen.

Dankjewel dat stelt al iets gerust.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:04

Wie weet is hij gejat, je zal zeker niet de eerste zijn waarbij dat gebeurd. Wel zuur zeg, hoop dat het netjes opgelost word.

En toen pakte god de beste paarden bij de puntjes van de oren vast en doopte hij ze in gouden verf. En zo werd het fjordenpaard geboren :D

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:07

Kan je bij de track and trace code geen gewicht zien? Dan kan je misschien achterhalen of hij zonder is verzonden. Al was het dan wel handig geweest als je de doos wat je hebt ontvangen had gewogen. Misschien dat de verkoper dat nog kan doen als de doos terug is?

Je maakt fouten, tot ze foutloos gaan.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 13:08

Weissjee schreef:
Kan je bij de track and trace code geen gewicht zien? Dan kan je misschien achterhalen of hij zonder is verzonden. Al was het dan wel handig geweest als je de doos wat je hebt ontvangen had gewogen. Misschien dat de verkoper dat nog kan doen als de doos terug is?

Ja dat stond erbij ik ga eens kijken, goeie tip!

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 13:09

sanso schreef:
Wie weet is hij gejat, je zal zeker niet de eerste zijn waarbij dat gebeurd. Wel zuur zeg, hoop dat het netjes opgelost word.

Dankjewel Ik hoop het ook!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:09

Deoro schreef:
_Nelleke_ schreef:

Dit komt in orde hoor. Proximus kan het zich niet permitteren om hier niks mee te doen.
Anders kan je altijd nog naar een Proximus winkel gaan met je documenten. Die mensen nemen dan contact op met hun hoofdkantoor / kantoor verzending en dan gaat het allemaal wat sneller.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 13:12

Weissjee schreef:

Afbeelding
680 gram. Is dat een lege doos met 1 a4tje? Denk het niet maar geen idee?

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 13:13

Pandora2 schreef:
Deoro schreef:

Dit komt in orde hoor. Proximus kan het zich niet permitteren om hier niks mee te doen.
Anders kan je altijd nog naar een Proximus winkel gaan met je documenten. Die mensen nemen dan contact op met hun hoofdkantoor / kantoor verzending en dan gaat het allemaal wat sneller.

Dankjewel, ga ik doen.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:14

Ff de doos thuis op een keukenweegschaal zetten?

Joman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:15

Nee hoor, de Iphone 11 weegt 194 gram. Kan dus prima samen met dat doosje wegen wat jij hebt gekopieerd hier in dit topic.
Laatst bijgewerkt door Joman op 17-10-19 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:15

sanso schreef:

Dit, al vind ik de Proximus reviews
niet bepaald een aanrader om er iets te bestellen... https://nl.trustpilot.com/review/proximus.be

The best things in life are not things...

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 13:16

Pepperrr schreef:
Ff de doos thuis op een keukenweegschaal zetten?

Ik heb de doos mee gegeven met de postbode.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:17

Oh ja :+