iPhone 11 besteld, lege doos ontvangen

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

poes

Re: iPhone 11 besteld, lege doos ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 13:38

Ik kan iets in het frans wel voor je luisteren.
Al op fb geprobeerd bij proximus?

Echt heel naar dit zeg... Ook dat ze geen contact opnemen. Proximus is echt zo'n slecht bedrijf...

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)
I guess I wish you well, a little bit of heaven and a little bit of hell...

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-19 13:41

Ja ik heb ze al een aantal keer gebeld, maar nog niets wijzer helaas.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 14:06

Als je niks hoort helpt het soms wel eens om een klacht in te dienen via klacht.nl, dan gaat het wel eens sneller.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-19 14:17

Goeie tip dankje!

Inmiddels heb ik antwoord per mail van Proximus. Dat ik het IMEI nummer kan vinden op de verpakking. Diegene die ik niet heb ja. Voor de rest nog niks.

Bpost gesproken en ze zegt dat er veel bewijzen zijn en de postbode mijn verhaal bevestigd. Dus ik heb nu wel goede hoop dat het goed zal komen.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 15:46

Pfff wat een gedoe...

Ik weet in elk geval dat ik mijn telefoon in een fysieke winkel koop :')

Één chilipeper bevat 3,9 kcal

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 18:41

ik heb iets soortgelijks meegemaakt.

Toen de nieuwste iphone kwam zou deze ook thuis bezorgd worden. Er was wel voor het pakket getekend maar niet ontvangen.

uiteindelijk bleek dat de postbezorger het pakket voor zichzelf gehouden heeft. Hij heeft dit later toegegeven en wilde de kosten vergoeden. We zijn niet akkoord gegaan en hebben het zelf door kpn laten oplossen. Nieuw toestel gekregen en postbezorger ontslagen.

кαѕρєя voor altijd мιנи ℓιєνєℓιиg :+:

SindyKaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:00

snoetie schreef:

Toen de nieuwste iphone kwam zou deze ook thuis bezorgd worden. Er was wel voor het pakket getekend maar niet ontvangen.

uiteindelijk bleek dat de postbezorger het pakket voor zichzelf gehouden heeft. Hij heeft dit later toegegeven en wilde de kosten vergoeden. We zijn niet akkoord gegaan en hebben het zelf door kpn laten oplossen. Nieuw toestel gekregen en postbezorger ontslagen.

Waaaat! Dit is toch van de zotte :+

:)

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-19 20:52

snoetie schreef:

Ohhh wat erg! Hoe komt zo iemand erop he. Alsof je niet aan de bel gaat trekken.. fijn dat het is opgelost!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 05:39

Odd contact opnemen met de verkopende partij. Helaas gebeurt dit nog best vaak... Waar ik werkte werd dan een onderzoek opgestart en als er bewijs was dat het leeggehaald was voor aankomst kwam er een nieuw toestel.

Ik zou nooit zulke dure meuk met de post laten versturen.

[o] Wietje-pietje-poepsienees! [o]

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 06:23

Heb niet het gehele topic gelezen, maar mijn dochter heeft hetzelfde gehad. Oude telefoon ging kapot en ivm tentamens moest er snel een nieuwe komen van haar zuur verdiende spaargeld. Ik heb het pakje aangenomen en zeg binnen nog tegen mijn dochter: het is wel een lekker licht telefoontje. Helaas, doos leeg op een folder na. Gelijk met Coolblue gebeld. Ze gingen het uitzoeken zeiden ze maar ging wel een paar weken duren, want TNT moest onderzoek doen. En ik moest bewijzen dat er niks in zat. Ja hoe doe je dat? Bij nadere inspectie was te zien dat de doos aan de onderkant opnieuw was getaped. Groot probleem want dochter kon niet weken zonder telefoon in haar tentamenperiode. Heeft heel wat boze telefoontjes gekost en Coolblue werkte niet echt mee. Heb erop gehamerd dat zij niet geleverd hebben en dat de bewijslast bij hen lag. Na veel moeite is het aankoopbedrag weken later teruggestort. Wij bestellen nooit meer dure apparatuur per post. Wat een ellende. Het pakketje wordt tijdens de verzending meerdere malen gewogen. Uit het onderzoek van TNT bleek dat het pakketje het hele proces op gewicht was gebleven. De enigste mogelijkheid is dus dat de chauffeur het pakketje geopend heeft. Maar als hij dat blijft ontkennen, is het zijn woord tegen de onze. Wat een stress was dat zeg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 06:40

Hier ooit een IPhone bij Coolblue besteld en geen problemen gehad. Die zat wel ook echt in een soort folie verpakt dus dat had altijd opgevallen als dat was opengemaakt als ik het had aangenomen.
Maar wat een ellende heb je dan zeg. En het komt dus vaker voor dat bezorgers de handen niet bij zich kunnen houden, schande eigenlijk.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:05

Kan zijn dat Coolblue naar aanleiding hiervan, de dozen intussen sealed. Heb wel nog aangegeven dat een doosje vol met reclame van Coolblue erg aantrekkelijk is voor dieven. Een neutrale doos lijkt mij beter.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-19 08:24

Tancreda4 schreef:
Odd contact opnemen met de verkopende partij. Helaas gebeurt dit nog best vaak... Waar ik werkte werd dan een onderzoek opgestart en als er bewijs was dat het leeggehaald was voor aankomst kwam er een nieuw toestel.

Oprechte vraag. Stel ik merkte het niet. Of ik was niet thuis en het werd bij de buren geleverd. Of mijn dochter had het aangepakt en weggelegd. Hoe is er dan bewijs mogelijk dat die doos inderdaad leeg was?

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-19 08:25

Niello schreef:
Heb niet het gehele topic gelezen, maar mijn dochter heeft hetzelfde gehad. Oude telefoon ging kapot en ivm tentamens moest er snel een nieuwe komen van haar zuur verdiende spaargeld. Ik heb het pakje aangenomen en zeg binnen nog tegen mijn dochter: het is wel een lekker licht telefoontje. Helaas, doos leeg op een folder na. Gelijk met Coolblue gebeld. Ze gingen het uitzoeken zeiden ze maar ging wel een paar weken duren, want TNT moest onderzoek doen. En ik moest bewijzen dat er niks in zat. Ja hoe doe je dat? Bij nadere inspectie was te zien dat de doos aan de onderkant opnieuw was getaped. Groot probleem want dochter kon niet weken zonder telefoon in haar tentamenperiode. Heeft heel wat boze telefoontjes gekost en Coolblue werkte niet echt mee. Heb erop gehamerd dat zij niet geleverd hebben en dat de bewijslast bij hen lag. Na veel moeite is het aankoopbedrag weken later teruggestort. Wij bestellen nooit meer dure apparatuur per post. Wat een ellende. Het pakketje wordt tijdens de verzending meerdere malen gewogen. Uit het onderzoek van TNT bleek dat het pakketje het hele proces op gewicht was gebleven. De enigste mogelijkheid is dus dat de chauffeur het pakketje geopend heeft. Maar als hij dat blijft ontkennen, is het zijn woord tegen de onze. Wat een stress was dat zeg.

Wat erg dat iemand dat doet. Gelukkig goed gekomen! Wel sneu en stressvol precies tijdens haar tentamens zeg.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-19 08:25

Niello schreef:
Kan zijn dat Coolblue naar aanleiding hiervan, de dozen intussen sealed. Heb wel nog aangegeven dat een doosje vol met reclame van Coolblue erg aantrekkelijk is voor dieven. Een neutrale doos lijkt mij beter.

Ja haha ze vallen inderdaad op! Hier was het wel een neutrale doos, maar denk dat de afzender er wel op vermeld staat ergens ofzo.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:45

Die bezorgers weten genoeg aan het gewicht van de doos en streepjescode van afzender.
Of retour adres wat erop staat.

#trotsoponzeboeren

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 12:21

Deoro schreef:
Tancreda4 schreef:

Oprechte vraag. Stel ik merkte het niet. Of ik was niet thuis en het werd bij de buren geleverd. Of mijn dochter had het aangepakt en weggelegd. Hoe is er dan bewijs mogelijk dat die doos inderdaad leeg was?

Is ook lastig. Er zijn verschillende weeg momenten die worden geregistreerd en daar kan het naar boven komen dat pakket zwaarder sorteercentrum in gaat en lichter uit. Dan is het duidelijk. Anders is het lastig. Zlef aannemen, controleren voor tekenen (niet al open geweest?).

En je kan dan coolblue wel boos aankijken zoals een verhaal hierboven, maar zij hebben een telefoon verzonden en kun je ook niet verwachten dat ze gewoon even een nieuwe sturen en direct je blauwe ogen geloven?? Daar moet onderzoek aan vooraf gaan. Is even poedersuiker maar je begrijpt toch dat ze niet zo maar een nieuw toestel ter waarde van € sturen? Dat moet onderzocht worden. Als de fout bij de bezorgservice ligt, en pakket is verzekerd moet dat ook uitgezocht worden. Iedereen kan zeggen dat zijn of haar pakket leeg was bij openen....

Maar nogmaals. Ik zou nooit een dure mobiel laten versturen

[o] Wietje-pietje-poepsienees! [o]

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:02

Je mag van alles vinden, maar het was niet fair van Coolblue om de bewijslast bij ons neer te leggen. Hoe kun je bewijzen dat je iets niet gehad hebt? Nee, wij kopen geen dure spullen meer online. Maar als rechtgeaarde burger, denk je er niet over na dat er zulke nare mensen zijn. Totdat het je overkomt. Als Coolblue het pakketje destijds gesealed had, dan was het niet gebeurd. Zij zijn er verantwoordelijk voor dat ze het pakket zo verzenden, dat het niet kan gebeuren. Je wilt niet weten hoe vaak en hoe boos ik Aan de telefoon heb gehangen. Alleen door forse dreigementen is het geld weken later teruggestort.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:16

Zit is waarom ik echt dure pakketjes eerst open maak voor ik teken. Heb al eens met een telefoon gehad dat die bij de buren was afgeleverd, doos had ik telefoon was weg. Had het 7 jarige kind van de buren getekend voor ontvangst. Bleek later dat een van hun kinderen de telefoon had gejat. Heeft echt maanden gekost voor het was opgelost.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:30

Ik maak bij dure dingen altijd een filmpje met mijn telefoon als de doos open gaat. Dan heb je altijd bewijs

T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3
GA JIJ TROUWEN IN 2020?
http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: Bruiloften, Newborn, Cake-smash, Bohemian en workshops!

liespower94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:59

Maar wordt zoiets niet altijd bezorg met UPS of iets dergelijks?

Dag lieve Jip, Larix en ik zullen altijd van je blijven houden
[IM] De liefde van mijn leven is er niet meer, dag lieve Jip

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:09

Ik woon dan niet in Nederland maar laatst kwam de postbode met een pakketje en vroeg of er een telefoon inzat. Dit was het geval. Hij gaf gelijk aan dat er de laatste tijd veel telefoontjes uit pakketjes worden gestolen.

Ik hoop dat er snel een oplossing is gevonden voor je! Heel vervelend zoiets

Aaron
Elmar
Lucky

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-19 14:22

AaronYve schreef:
Ik woon dan niet in Nederland maar laatst kwam de postbode met een pakketje en vroeg of er een telefoon inzat. Dit was het geval. Hij gaf gelijk aan dat er de laatste tijd veel telefoontjes uit pakketjes worden gestolen.

Ik hoop dat er snel een oplossing is gevonden voor je! Heel vervelend zoiets

Ik woon in België, jij toevallig ook?

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-19 15:06

liespower94 schreef:
Maar wordt zoiets niet altijd bezorg met UPS of iets dergelijks?

Was gewoon bpost. Geen idee hoe dat normaal gaat.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-19 15:06

Liselot schreef:
Ik maak bij dure dingen altijd een filmpje met mijn telefoon als de doos open gaat. Dan heb je altijd bewijs

Ja goed idee inderdaad!