iPhone 11 besteld, lege doos ontvangen

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:17

lijkt mij dat de doos wel gevuld was.

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 13:17

Joman schreef:
Nee hoor, de Iphone 11 weegt 194 gram. Kan dus prima samen met dat doosje wegen wat jij hebt gekopieerd hier in dit topic.

Oh ja inderdaad. Dat maakt het lastiger denk ik als hij er wel in heeft gezeten in plaats van wanneer hij er nooit in heeft gezeten?

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 13:18

Zoolgangster schreef:
sanso schreef:
Wie weet is hij gejat, je zal zeker niet de eerste zijn waarbij dat gebeurd. Wel zuur zeg, hoop dat het netjes opgelost word.

Dit, al vind ik de Proximus reviews
niet bepaald een aanrader om er iets te bestellen... https://nl.trustpilot.com/review/proximus.be

Ik ga zo eens lezen, stap net in de auto. Het is wel een groot bedrijf. Heb er eens eerder een telefoon gekocht via internet en dat was oké. Internet is hier bij mij wel slecht, maar dat is natuurlijk een andere afdeling. Benieuwd naar de reviews, want had eigenlijk geen slechte verwacht. Het is echt de kpn hier zeg maar.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:19

Deoro schreef:
Weissjee schreef:
Kan je bij de track and trace code geen gewicht zien? Dan kan je misschien achterhalen of hij zonder is verzonden. Al was het dan wel handig geweest als je de doos wat je hebt ontvangen had gewogen. Misschien dat de verkoper dat nog kan doen als de doos terug is?

[ [url=m/AnGDYO.jpg]Afbeelding[/url] ]
680 gram. Is dat een lege doos met 1 a4tje? Denk het niet maar geen idee?

Ik weet niet welke iPhone 11 je hebt besteld maar de gewone weegt 194 gram. Ik heb een leeg doosje van mijn mobiel, weliswaar Huawei, gewogen en die weegt 156 gram. Dus dan houd je nog 330 gram over. Lijkt mij dat de kans groot is dat hij wel met mobiel is verzonden :(:)

Je maakt fouten, tot ze foutloos gaan.

Joman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:20

Alles regelen met de verkopende partij. Zij moeten het maar oplossen en eventueel verantwoordelijkheid leggen bij het vervoersbedrijf.

Autumnn

Re: iPhone 11 besteld, lege doos ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:20

Was je pakje verzegeld?

+ 01.03.2018
Ik mis je, grote vriendin
♥♥♥

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:24

Joman schreef:
Alles regelen met de verkopende partij. Zij moeten het maar oplossen en eventueel verantwoordelijkheid leggen bij het vervoersbedrijf.

Dit is het enigste juiste antwoord, jij bent geen partij in de vervoersovereenkomst en heb dus geen te claimen belang.

De verzender heeft dit wel en moet jouw daarbij het product leveren en dit zelf met de vervoerder oplossen.

Ik neem aan dat dit in Belgie idem geregeld is als in NL.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 13:55

Weissjee schreef:
Deoro schreef:

[ [url=m/AnGDYO.jpg]Afbeelding[/url] ]
680 gram. Is dat een lege doos met 1 a4tje? Denk het niet maar geen idee?

Ik weet niet welke iPhone 11 je hebt besteld maar de gewone weegt 194 gram. Ik heb een leeg doosje van mijn mobiel, weliswaar Huawei, gewogen en die weegt 156 gram. Dus dan houd je nog 330 gram over. Lijkt mij dat de kans groot is dat hij wel met mobiel is verzonden :(:)

Ik denk het ook. Was makkelijker/duidelijker als hij zonder was verzonden denk ik :(

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 13:55

Joman schreef:

Ik heb het contactformulier ingevuld en hoop dat ze snel contact opnemen.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 13:56

Autumnn schreef:
Was je pakje verzegeld?

Euhm er zat bovenop dik plastic plakband. Wel met kreukels. Onderkant was zo'n vouwflap.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:56

MarliesV schreef:
Joman schreef:

Dit is het enigste juiste antwoord, jij bent geen partij in de vervoersovereenkomst en heb dus geen te claimen belang.

De verzender heeft dit wel en moet jouw daarbij het product leveren en dit zelf met de vervoerder oplossen.

Dit is inderdaad het juiste antwoord. Goed dat je de zending geweigerd hebt,

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 13:59

Niqui schreef:
MarliesV schreef:

Dit is inderdaad het juiste antwoord. Goed dat je de zending geweigerd hebt,

Ja, maar wel na handtekening van ontvangst en dat zit me zo dwars.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:05

Mazzel dat de besteller nog niet weg was, nu heb je bewijs dat er niets in zat. Anders krijg je dat gedonder van wellus/nietes. Je hebt de juiste stappen ondernomen dus zou rustig afwachten. Dit spul word vaker gejat, kan in alle lijnen zitten, toeleverancier, Proximus personeel , twee keer vervoerder.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 14:16

bigone schreef:
Mazzel dat de besteller nog niet weg was, nu heb je bewijs dat er niets in zat. Anders krijg je dat gedonder van wellus/nietes. Je hebt de juiste stappen ondernomen dus zou rustig afwachten. Dit spul word vaker gejat, kan in alle lijnen zitten, toeleverancier, Proximus personeel , twee keer vervoerder.

Ja ik was blij, want in had aangegeven in de app dat als ik niet thuis ben pakjes bij de buren mogen worden geleverd (Hij had zelfs al aangebeld bij de buren, terwijl ik direct naar de deur kwam en het dus nog geen 30 seconde duurde tot ik open deed, vond dat wel vreemd?). Dan werd het al een stuk moeilijker denk ik. Ga die optie ook direct verwijderen nu.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:37

Eigenlijk maakt het voor jou niet zoveel uit hoe en waarom hij niet geleverd is. Het hele verzendingsproces is de verantwoordelijk van de verzender.
Kortom. Jij hebt iets besteld, en nog niet ontvangen. Dus kan je paar dingen doen. Je kan de bestelling annuleren, en daarbij je geld terug eisen. Of je kunt de verkoper informeren dat je het product nooit gekregen hebt (in gebreke stellen) en dus je geld terug krijgen. Of je kunt ze de gelegenheid geven alsnog te leveren.

Waar de telefoon is gebleven is niet jouw probleem maar die van de koerier en de webshop. Dat mogen ze zelf lekker uitzoeken. Vooral dus ook niet in trappen als ze je daarom geen nieuwe willen leveren.
Laatst bijgewerkt door VillaNeusjes op 17-10-19 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Benthhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:42

VillaNeusjes schreef:
Waar de telefoon is gebleven is niet jouw probleem maar die van POSTNL en de webshop. Dat mogen ze zelf lekker uitzoeken. Vooral dus ook niet in trappen als ze je daarom geen nieuwe willen leveren.

Jammer dat hier PostNL gelijk genoemd wordt zonder te weten of het ook daadwerkelijk PostNL is.

Verder ben ik het er mee eens, haha!
Wel erg zuur zeg.

Wave after wave

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:45

Benthhh schreef:
VillaNeusjes schreef:
Waar de telefoon is gebleven is niet jouw probleem maar die van POSTNL en de webshop. Dat mogen ze zelf lekker uitzoeken. Vooral dus ook niet in trappen als ze je daarom geen nieuwe willen leveren.

Jammer dat hier PostNL gelijk genoemd wordt zonder te weten of het ook daadwerkelijk PostNL is.

Verder ben ik het er mee eens, haha!
Wel erg zuur zeg.

Je hebt helemaal gelijk. Ik ben bevooroordeeld door ervaringen . Ik ga het even aanpassen

WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 15:44

Ik kreeg ineens een melding van de post (bpost) dat ze mijn pakketje hebben ontvangen en dat het wordt afgeleverd op het door mij gekozen adres en deze tekst staat nu bovenaan in mijn app ipv er zijn nog .. adressen voor u en later afgeleverd. In de timeline zelf staat nog wel 'afgeleverd'.

Afbeelding

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:23

Klopt toch? Het gaat retour :)

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 16:25

DeMolenhoek schreef:
Klopt toch? Het gaat retour :)

Ja dat bedacht ik ineens ook, maar dat is denk ik niet zoals afgesproken? Het zou op niet ontvangen komen.

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:31

B post heeft standaard methodes om zaken te verwerken. Dit is gewoon een automatisch bericht van het systeem dat het terug gaat. :) Het belangrijkste is dat Proximus weet hoe de vork in de steel zit :j

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 16:37

DeMolenhoek schreef:
B post heeft standaard methodes om zaken te verwerken. Dit is gewoon een automatisch bericht van het systeem dat het terug gaat. :) Het belangrijkste is dat Proximus weet hoe de vork in de steel zit :j

Ah zo oke :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:44

Wat een gedoe.
Hopelijk heb je alsnog snel een nieuwe iphone.
Laat de verkoper het maar oplossen met de post.

Als ik een nieuwe telefoon bestel komt er een mannetje met mobiel kluisje.
In dat kluisje zit mijn telefoon.
Wel veilig.

[o]

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 07:30

luuntje schreef:
Wat een gedoe.
Hopelijk heb je alsnog snel een nieuwe iphone.
Laat de verkoper het maar oplossen met de post.

Als ik een nieuwe telefoon bestel komt er een mannetje met mobiel kluisje.
In dat kluisje zit mijn telefoon.
Wel veilig.

Dat is inderdaad beter geregeld!

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 07:30

Is er toevallig iemand hier die Frans spreekt en eens zou willen luisteren of hetgeen de chauffeur aan zijn verantwoordelijke meldt klopt met het verhaal?