Kerstmarkten; tips!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

CharlotteBM

Kerstmarkten; tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 15:58

Hallo allemaal!

Na een weddenschap verloren te hebben, mag ik dit jaar regelen waar de reis naartoe gaat :')
Dit vind ik helemaal niet erg! Maar wel lastig. Ik heb een paar sites bezocht maar kwam er al snel achter dat ik daarbij (natuurlijk) geen goed beeld krijg van hoe de sfeer is etc.

Ik heb gekeken naar de enorme kerstmarkt die dit jaar in Amsterdam zou komen, maar begreep dat dit zich op meerdere locaties afspeelt. Ik denk dat ik toch liever de grens over ga naar onze Oosterburen, dat lijkt me het gezelligst en het meest 'echt' kerst. (jullie snappen hopelijk wat ik bedoel >;) := )

Nu ben ik enorm benieuwd naar jullie ervaringen :D
Waar vonden jullie het gezellig, uniek of uitgebreid bijvoorbeeld?

‘°ºø•❤•.¸✿¸.•❤•.❀•. Royal King .•❀.•❤•.¸✿¸.•❤•øº°‘
Ga je missen grote vriend.....

PocoGaucha

Re: Kerstmarkten; tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 16:03

Ik ben wel eens met vriendinnen in Essen geweest. Ik vond het daar erg leuk, maar heb nog nooit een andere duitse kerstmarkt bezocht. Ik denk dat je bij grotere markten ook vooral veel herhaling tegenkomt in zelfde kramen en snacks(dat vond ik in Essen al). Het is ook niet zo ver vanaf de NL grens, dus dat is ook een pluspunt!

braooop

Siersma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 16:07

Dusseldorf over slaan! Ben daar vorig jaar een weekend geweest, is ons zo tegen gevallen. Veel te druk waardoor je niet lekker over de marktjes liep. Overal veel zuipende mensen en totale drukte in alle winkels waardoor je daar ook niet leuk kon kijken.

Tica_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 16:09

In Nederland Dordrecht(al jaren ieder jaar, super geregeld met parkeren en bussen), Deventer of Valkenburg in de grotten. In Duitsland Essen of klein maar fijn Leer.
Laatst bijgewerkt door Tica_81 op 18-10-19 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Ik spreek drie talen. Nederlands, Engels en Sarcastisch.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 16:09

Centro oberhausen. Niet mega groot maar wel overdekt winkelcentrum er naast dus bij slecht weer ideaal

Volg op Instagram Barrie_de_pony en volg Barrie de ponyhengst tijdens het opgroeien
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl NU EEN GAVE WINACTIE

Selina
ReBokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 16:11

Sky_As schreef:
Centro oberhausen. Niet mega groot maar wel overdekt winkelcentrum er naast dus bij slecht weer ideaal

Hier ben ik toen ook naar geweest. M’n eerste kerstmarkt en vond het een prima kerstmarkt. Binnen nog even opwarmen en winkelen was ook fijn.

Realistische tekeningen in opdracht
Website Instagram

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 16:17

Ik ben een aantal jaar geleden naar een drietal geweest in duitsland, dusseldorf, essen en nog een maar ik vond er niks aan, heel veel van hetzelfde en veel eet- en drinktentjes. Ik geloof dat ik er eerder voor zou kiezen om met de trein vanaf rotterdam naar Londen te gaan rond kerst.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 16:22

Sky_As schreef:

Wel van te voren even checken of Centro open is.
Wij waren er vorig jaar en al snel uitgekeken op de kerstmarkt, was Centro dicht.. :+
Doorgereden naar Bocholt, ook wel leuk plaatsje. :j

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 16:22

Wij waren vorig jaar begin december in Keulen. In de ochtend was het rustig en de marktjes waren best
leuk, maar wel veel van hetzelfde en uiteindelijk zijn we meer gaan winkelen dan echt de kerstmarkt op. In de
middag werd het echt bizar druk en was het schuifelen tussen de mensen op de markt. Dat was echt niet
te doen. :=

Wij waren trouwens wel op een zaterdag, doordeweeks zal het vast wat minder druk zijn.
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 18-10-19 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 16:24

Siersma schreef:
Dusseldorf over slaan! Ben daar vorig jaar een weekend geweest, is ons zo tegen gevallen. Veel te druk waardoor je niet lekker over de marktjes liep. Overal veel zuipende mensen en totale drukte in alle winkels waardoor je daar ook niet leuk kon kijken.

Ik ben vorig jaar in Düsseldorf geweest maar bij ons was het helemaal niet druk

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 16:25

Oberhausen is erg leuk :D
Als je de kruidvat/hema/ah in de gaten houdt is het ook leuk als je niet in de buurt van de grens woont. Voor 20 pp hadden we een gezellige bus heen en weer.

Als je neus 180 graden gedraaid zat zou je bij regen verdrinken.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 16:27

Ben verschillende geweest in Duitsland ook meerdere zoals Keulen en Düsseldorf maar mooiste en leukste was echt Edinburgh in Schotland op een uurtje vliegen
Gelijk even paar dagen aan geplakt, prachtige stad ook

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 16:37

Vond oberhausen tegenvallen ,Bremen was leuker. Osnabruck is ook wel te doen Münster knus en verspreid wat marktjes, dit jaar staat voor ons Oldenburg op het programma benieuwd daar naar :D

Ssstt

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 16:56

Dusseldorf vorig jaar geweest op een doordeweekse dag, was niet druk. Maar vond het tegenvallen.
Valkenburg vond ik wel leuk! Oberhausen wil ik dit jaar wel heen, maar even kijken of ik daar met mijn werk heen kan rijden :D Scheelt dat ik sinds een half jaar als touringcar chauffeur werk :o dus daardoor wel veel mogelijkheden zie/heb.
Laatst bijgewerkt door x_Jeanine_x op 18-10-19 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

* ..[נ]єαηιηє.. *.. » ..

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 17:19

Oberhausen is puur shoppen en paar kraampjes buiten, zou er voor de kerstmarkt niet perse heen gaan :)

Ssstt

truus1957

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 17:25

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 17:30

Ik ben al op redelijk wat plekken geweest, maar vond Bremen de allerleukste. Groot, in thema.. was vorig jaar de mooiste in Duitsland volgens een of andere verkiezing hier. En uiteraard is Hamburg ook heel leuk en gezellig :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Mijn buitenlandse avonturen (Istanbul-Koeweit-Cairo-Hamburg-Koeweit) volgen? Zie https://thelifeandtimesofadutchieabroad.wordpress.com/

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 18:52

Ben 2 jaar geleden in Maastricht geweest. Hele leuke kerstmarkt, zeer zeker aan te raden. Net of je in het buitenland bent

Our greatest glory is not in never failing, but in rising up every time we fail...

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:00

Ook altijd leuk: Winterland in Hasselt :D

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:02

In Duitsland ben ik naar Essen, Keulen en Düsseldorf geweest. Vond ze allemaal wel leuk, maar Essen is mijn favoriet.

Ben vorig jaar naar Londen geweest maar dat viel wat tegen, vind de Duitse kerstmarkten toch leuker.

Voor dit jaar heb ik wat lijstjes afgespeurd en heb toen Wenen uitgekozen, dus ben benieuwd.

Brussel stond ook hoog in de lijstjes, aangezien ik daar nu studeer ga ik daar ook nog heen hahah. Daar zou je misschien ook nog naar kunnen kijken want het is ook niet echt ver weg.

©Joy Mennings Fotografie
Website Facebookpagina

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:03

Narya schreef:
Ik ben al op redelijk wat plekken geweest, maar vond Bremen de allerleukste. Groot, in thema.. was vorig jaar de mooiste in Duitsland volgens een of andere verkiezing hier. En uiteraard is Hamburg ook heel leuk en gezellig :D

Hier sluit ik me bij aan. Bremen. Vorig jaar hadden ze langs de rivier een aparte kerstmarkt in piratenthema, erg gaaf!

Sardegna, l'isola piu bella del mondo...
Sei l'orizzonte che mi accoglie quando mi allontano

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:06

https://countrychristmasfair.nl

Ik vind dit echt een aanrader, al meerdere malen geweest. Er is ook veel oog voor de aankleding en inrichting om de kramen heen. Ik ben dit jaar ook weer van de partij..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:09

Harlingen

Never live faster than your Guardian Angel can fly.....!!
Mando woont langs de A7 bij HMpaaltje 187,6.;-)

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:07

Ik ben vorig jaar naar Antwerpen geweest en dat was ook echt leuk!

Jij bent uniek! want jij bent jij <3
"Kan ik het helpen dat ik je soms mis" ;(
'Als je verdrietig bent, kijk dan in je hart! Daar zul je ontdekken dat je huilt om dingen die je ooit vreugde schonken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:17

Ik zou gewoon een weekend zuid-limburg doen, dan kun je kerstmarkten bezoeken tot je poten pijn doen. Valkenburg, Maastricht, Aachen, Luxemburg, noem maar op. :+

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?