Hoe veel contact met je ex?

Moderators: ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani, Polly

Arnon

Hoe veel contact met je ex?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-20 11:15

..is normaal?

Ik weet dat sommige mensen nog heel goed bevriend zijn met hun ex-vriend of vriendin, maar ik kan me voorstellen dat het voor een nieuwe partner niet zo leuk is. Anderzijds kan ik me ook weer voorstellen dat je partner niet per se bepaald met wie je wel en niet goed omgaat. En daarnaast kan ik me ook weer voorstellen dat je daarin rekening met elkaar houdt. :D

Mijn vriend heeft nog best veel contact met zijn ex-vriendin, maar eigenlijk alleen op whatsapp. Ik weet niet zo goed wat ik daar van moet vinden. Hij zegt dat hij haar eigenlijk nooit meer in het echt ziet, maar ik vraag me af waarom ze elkaar dan toch nog op whatsapp zo vaak moeten spreken (ah, met vaak bedoel ik dan 2-3 in de week). Volgens mij gaat het meestal over werk-gerelateerde dingen, maar hij maakt soms ook net opmerkingen waarvan ik denk :7 . Boys will be boys?

Wat is voor jullie normaal en wat is not-done?

Art is how we decorate space.
Music is how we decorate time.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:24

Ik kan mijn partner niet beletten om anderen te spreken. Maar opmerkingen waarvan ik denk :7 zou ik wel bespreken.

In jouw geval als het collega's zijn zou ik me er niet zo druk om maken maar hevig geflirt zit ik niet op te wachten.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:28

Arnon schreef:
Boys will be boys?

Daar zou ik in ieder geval meteen mee ophouden, grootste onzin die er bestaat.
2-3 keer per week appen zou ik niet zo'n probleem mee hebben, die opmerkingen wel.

De truttigste blog ooit :)F

Sometimes the things you cannot change ends up changing you.

Azmay

Re: Hoe veel contact met je ex?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:30

Tja als je als vrienden uit elkaar gaat kan je gewoon vrienden blijven natuurlijk.
Heb ook tijden gehad dat ik mijn ex veel sprak, mijn man ook. Moet imo gewoon kunnen zolang het normale gesprekken zijn maar goed dat heeft niets met het ex zijn te maken :o

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:30

Ik ben nu wel benieuwd naar de opmerkingen die er gemaakt worden.

Ik heb 0 contact met mijn exen, en mijn vriend ook. Lekker makkelijk. :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:32

Ik heb toevallig vorig weekend nog drankje gedaan met een ex (heb nu een vriend). Mijn vriend is et helemaal oke mee. Maar ik ga absoluut geen opmerkingen maken die op randje zitten (ook absoluut geen behoefte toe), mijn manier van communiceren is hetzelfde als bij andere vrienden.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:33

Normaal is waar jullie je prettig bij voelen. Is de frequentie geen probleem, maar wel de inhoud? Maak het vooral bespreekbaar. Hij kan ook niet gokken hoe het voor jou voelt.

Persoonlijk heb ik geen contact met al mijn exen, ook niet na 5 jaar samenwonen.

cariena1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:35

Geen contact van wege contact verbod wel lastig om.over kinderen te overleggen maar na opheffen contactverbod hoef ik en wil ik ook geen contact. Hij is direct weer getrouwd na breuk huisraad verkocht en nog veel meer

Marije_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:35

Ik spreek een ex ook nog wel regelmatig via WhatsApp. Maar hij woont aan de andere kant van het land dus ik zie hem ook niet. En we kennen elkaar al zo'n 6 jaar. Als je goed met elkaar kunt, is contact hebben geen probleem vind ik. Als er maar niet meer achter zit.

Corazon ❤️ 6 y/o

Instagram
MHU Fotografie

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:38

Arnon schreef:
.Boys will be boys?

Nee.

Die opmerkingen die jij niet prettig vind(?) praat jij daar wel eens over met hem?

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:40

De zus van mijn ex is nog steeds 1 van mijn beste vriendinnen, dus ik kom hem nog regelmatig tegen en hij appt ook nog wel eens. Als een man daar moeite mee heeft is hij niet de juiste voor mij, want ik kan je garanderen dat er echt helemaal niets meer is tussen ons :n

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:43

Ik spreek mijn laatste ex nog regelmatig, gaan af en toe ergens eten, hij repareert mijn auto nog steeds en we zijn goede nadat hij het uitmaakte omdat hij gevoelens kreeg voor een ander. Geholpen met geld, mijn huisje verbouwd, witgoed voor me gekocht. We gaan nog steeds goed met elkaar om, al vindt zijn huidige vriendin dat niet leuk. Maar dat bepaalt hij zelf. We zijn nu al 7 jaar uit elkaar maar mijn nieuwe vent vindt het prima.

Mijn eerdere 2 exen heb ik nooit meer contact meer ( gelukkig)
De eerste was mijn eerste vriendje, bleek crimineel, ging vreemd en nog járen last van gehad dat mensen bij wie hij schuld had bij mij kwamen....
Mijn 2e ex was een collega, nadat het uitging vrij rottige periode op werk gehad tot hij wegging daar, gelukkig ook nooit meer wat gehoord.

SunReggae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:48

Volgens mij is het heel simpel: Het gaat te ver op het moment dat de ander er last van heeft. De relatie met je huidige vriend(in) is altijd belangrijker dat een relatie die is geweest.

Je kunt lang een breed praten over hoe iets bedoeld is, maar uiteindelijk gaat het om hoe iets overkomt. En daar hebben jullie beide invloed op.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:00

Eeuh, is niet voor niks ex.
Anders is het geen ex maar eerder een afairre.

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:07

Blussem schreef:

Wat een rare uitspraak.. Roep je dit ook als er kinderen in het spel zijn?
Wat is er mis met normaal contact blijven houden, dat staat toch niet gelijk aan met elkaar de koffer in duiken?

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:10

Ik heb geen exen :D maar mijn man wel, en daar ging hij, zeker in het begin van onze relatie, nog best veel mee om, en dat vond ik ook niet prettig. Ze woonden in dezelfde flat, en hadden redelijk veel gezamenlijke vrienden waar ook nog regelmatig mee af werd gesproken. Ik wist dat er tussen hen echt niks meer was, dat hun relatie sowieso meer een fwb-situatie was (die bij het verbreken van de relatie ook over was), maar vond het toch niet fijn dat zij zoveel meer 'toegang' toe hem had dan ik (ik woonde nog thuis en studeerde in een andere stad).
Hij verzekerde mij dat hij mij echt vaker zag dan haar, ging daar ook rekening mee houden, we zijn een keer met zijn allen (en wat extra vrienden) wat gaan doen, en toen was het voor mij goed. Het contact met die ex is verder ook gewoon doodgebloed.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:11

Blussem schreef:

Eeeeewh? :?

Ik heb exen die ik het liefst eigenhandig aan het kruis zou nagelen en ik heb exen waar ik een heel goed contact mee heb.
En met eentje app ik wekelijks. En we hebben het ook over seks. En we lachen. En we janken. En ik app foto's als ik kleding pas, hij geeft zijn mening. Etcetera.

En een ander is nog jarenlang mijn zakenpartner geweest.

Retiens la nuit... ;)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:12

Blussem schreef:

Dat het als relatie niet werkt, zegt helemaal niets over hoe het als vrienden werkt.

Arnon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-20 12:15

Leuk om al die verschillende reacties te lezen, en ook prettig om te lezen dat het in veel gevallen wel gewoon kan.

Ze zijn overigens geen collega's, ze werken in hetzelfde vakgebied maar bij een ander bedrijf.
En de uitspraken die hij maakt ja.. ze zijn wat seksueel van aard, maar dan weer niet per se op haar gericht. Maar gewoon beetje van die vunzige jongensuitspraken of zo.
Ik praat er wel eens met hem over, hij zegt dat ze gewoon vrienden zijn. Hij verbergt het ook niet verder, ik kan bij wijze van gewoon over zijn schouder meelezen. Maar het is wel soms dat ze echt de hele avond appen als hij niet bij mij is. Maar ik weet niet of ik me aanstel als ik dat vervelend vind. Met een andere mannelijke vriend zou ik het niet zo erg vinden.

cariena1973 schreef:
Geen contact van wege contact verbod wel lastig om.over kinderen te overleggen maar na opheffen contactverbod hoef ik en wil ik ook geen contact. Hij is direct weer getrouwd na breuk huisraad verkocht en nog veel meer

Zo pff, dat is wel een hele andere situatie zeg. Lastig als er kinderen in het spel zijn!

ElCamino schreef:
Ik spreek mijn laatste ex nog regelmatig, gaan af en toe ergens eten, hij repareert mijn auto nog steeds en we zijn goede nadat hij het uitmaakte omdat hij gevoelens kreeg voor een ander. Geholpen met geld, mijn huisje verbouwd, witgoed voor me gekocht. We gaan nog steeds goed met elkaar om, al vindt zijn huidige vriendin dat niet leuk. Maar dat bepaalt hij zelf. We zijn nu al 7 jaar uit elkaar maar mijn nieuwe vent vindt het prima.

Mijn eerdere 2 exen heb ik nooit meer contact meer ( gelukkig)
De eerste was mijn eerste vriendje, bleek crimineel, ging vreemd en nog járen last van gehad dat mensen bij wie hij schuld had bij mij kwamen....
Mijn 2e ex was een collega, nadat het uitging vrij rottige periode op werk gehad tot hij wegging daar, gelukkig ook nooit meer wat gehoord.

Ah, dat klinkt wel als een fijne vriendschappelijke relatie. Ook wel prettig dat jullie allebei een ander hebben, dat is voor mij gevoelsmatig toch anders. :)

Art is how we decorate space.
Music is how we decorate time.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:16

geen, behalve als het de ouder is van je kinderen.

[LZP] Getrouwd dankzij bokt
''Pak m'n hand maar''
spelvouten worten mede mogeluk gemaakt door mein moobiel :) excuses voor het ongemak
[BB-HK] [VOLG] konijnenparadijs in de maak!

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:16

Dat ligt echt zo erg aan de situatie. Ik heb alleen noodzakelijk contact met mijn ex maar de manier waarop wij uit elkaar zijn gegaan is ook niet zo leuk. Ik denk dat vriendschappelijk contact met je ex kunnen hebben iets is waar je naar moet streven als de situatie het toelaat, je bent intensief in elkaars leven geweest en je hoeft elkaar er niet per se uit te verbannen.

Ik zou in jouw situatie open kaart spelen: aan hem uitleggen dat de opmerkingen je dwars zitten en dat je moeite hebt hem erin te vertrouwen, want dat is duidelijk het geval als je de noodzaak voelt dit topic te openen. Ik zou vervolgens de bal bij hem leggen, maar niet verwachten dat hij het aanpast. Neem ook genoegen met zijn uitleg, als hij zegt dat het niks is kan je kiezen om hem te vertrouwen of hem niet te vertrouwen, als je hem daar niet in vertrouwt zet dat wel een toon voor de rest van je relatie en kan je je ook afvragen waarom je erin zit.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:19

Emmaa_ schreef:
Dat ligt echt zo erg aan de situatie. Ik heb alleen noodzakelijk contact met mijn ex maar de manier waarop wij uit elkaar zijn gegaan is ook niet zo leuk. Ik denk dat vriendschappelijk contact met je ex kunnen hebben iets is waar je naar moet streven als de situatie het toelaat, je bent intensief in elkaars leven geweest en je hoeft elkaar er niet per se uit te verbannen.

Ik zou in jouw situatie open kaart spelen: aan hem uitleggen dat de opmerkingen je dwars zitten en dat je moeite hebt hem erin te vertrouwen, want dat is duidelijk het geval als je de noodzaak voelt dit topic te openen. Ik zou vervolgens de bal bij hem leggen, maar niet verwachten dat hij het aanpast. Neem ook genoegen met zijn uitleg, als hij zegt dat het niks is kan je kiezen om hem te vertrouwen of hem niet te vertrouwen, als je hem daar niet in vertrouwt zet dat wel een toon voor de rest van je relatie en kan je je ook afvragen waarom je erin zit.

absoluut mee oneens, een ex is een ex en niet voor niets, je hebt als het goed is nog tig anderen vrienden waarom zou je dan persé bevriend willen blijven met je ex? Ik vind dat not done en restpectloos naar een nieuwe/toekomstige partner.

[LZP] Getrouwd dankzij bokt
''Pak m'n hand maar''
spelvouten worten mede mogeluk gemaakt door mein moobiel :) excuses voor het ongemak
[BB-HK] [VOLG] konijnenparadijs in de maak!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:20

Ik en mijn ex appen elkaar sporadisch (felicitatie verjaardag oid en daar vloeit dan vaak een kort gesprekje uit voort), maar hele avonden appen? Ik heb hem echt niet zóveel te vertellen, of de behoefte daartoe.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 30-06-20 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:20

Maartje1990 schreef:
absoluut mee oneens, een ex is een ex en niet voor niets, je hebt als het goed is nog tig anderen vrienden waarom zou je dan persé bevriend willen blijven met je ex? Ik vind dat not done en restpectloos naar een nieuwe/toekomstige partner.

Tsja, dat kan je vinden. Ik vind het raar om iemand waarvan je blijkbaar heel veel hebt gehouden helemaal uit je leven te snijden alleen omdat je niet meer goed bij elkaar past als romantische partners. Ik zou het eerder respectloos en not done vinden als mijn partner het contact met al zijn exen verbreekt alleen omdat hij het bed niet meer met ze deelt, en dat ook een behoorlijke red flag vinden.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:22

Ik ben nog heel close met mijn ex. Zijn nu ruim 10 jaar uit elkaar maar hebben nog altijd veel contact en gaan regelmatig met zijn tweeën een avondje uit (borrelen, uit eten). We willen absoluut niet meer een relatie samen, maar zijn wel gek op elkaar als maatjes. Lachen samen, huilen samen. Zijn vriendin is daar helemaal okay mee en als ik een nieuwe vriend zou krijgen, heeft die daar ook maar okay mee te zijn. Niets zou voor mij zo'n grote dealbreaker zijn als dat mijn vriend mij zou gaan vertellen met wie ik wel en met wie ik niet om zou mogen gaan. Vertrouwen is het sleutelwoord in een relatie vind ik, vertrouwt hij mij niet met mijn ex of welke andere vriend van mij dan ook, dan is hij exit.