Gestopt met blowen, maar man, ik mis het...

Moderators: Giolli, Polly, Ladybird, Hanmar, Mjetterd, Sica, Dani, ynskek

LWDaisy

Gestopt met blowen, maar man, ik mis het...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-21 22:43

Oke, ik geef meteen maar al toe - gestopt is een groot woord.
Maar verdorie, ik ben wél trots!

Ik ben beginnen blowen toen ik 14 jaar was. Stiekem tijdens de middagpauze, na school, in het weekend, je kent het wel. Ik heb echter altijd issues gehad met mijn bloeddruk (te laag), en ben daardoor gestopt met blowen voor ik goed en wel begonnen was. Verschillende vriendjes gehad die blowden, maar ik had nooit de neiging mee te doen, ook uit angst weer KO te gaan, wat dat gebeurt best snel met die lage bloeddruk, zéker als ik blow. Ik ben zelfs ooit eens achterop een brommer KO gegaan omdat ik daarvoor geblowd had.

Toen ik 19 jaar was, blowde mijn toenmalige vriend tegen de sterren op. 400 euro per maand.
Op een keer kon ik niet slapen, en heb ik een paar trekjes genomen. 2, max 3 - ik wilde slapen, niet KO gaan.

Zo is het weer begonnen. En jeetje, het liep al snel de spuigaten uit.
Ik blowde iedereen met gemak onder tafel. Ik ging nog steeds wel af en toe KO, maar daar maakte ik me niet druk meer om. Ik voel het aankomen, mijn oren worden loeiheet. Dan ga ik op de grond zitten, zodat ik niet echt kan vallen, en vaak ga ik niet eens KO dan.

Ik zat ook algauw aan 400 euro per maand. Makkelijk. 8-10 j's per dag, en dat zag je zelfs niet aan me.
Nooit als ik nog moest rijden - maar ik kwam ommenduur buiten het werk en de paarden om ook gewoon niet meer buiten want "ik wilde blowen".

Uit elkaar gegaan met dat vriendje. Mijn voorraad wiet meegesleept in de volgende (mijn huidige) relatie - een partner die niet (meer) blowt. Die vond het eerst geen ramp - maar hij had eerst niet door hoe ontzettend veel ik oprook.
Na een jaar begon het toch te wringen bij hem. Ik probeerde te minderen, maar werd een zenuwpees daardoor. Knallende koppijn, koud/warm. Focus enkel en alleen op: ik wil blowen, ik moet blowen. Ik heb het nodig.

Stomverbaasd was ik. Ik dacht dat je lichamelijk niet verslaafd kon geraken aan wiet. Ik heb nog staan lachen met mensen die dat beweerden. Ik wachtte tot mijn vriend sliep, sloop het bed uit en ging op het terras nog eentje blowen. Afschuwelijk was dat, echt waar.

Zo nog een jaar of 2 door gegaan.
Toen zijn we op zoek gegaan naar een huis, en was mijn vriend was het echt beu. "Als we verhuizen stop je ermee". Ik dacht "dan KAN ik niet, dat lukt me gewoon écht niet, ook al zou ik het willen!".

En.. Ik wilde eigenlijk niet stoppen. Ik hou van het gevoel, van het chillen. Ja, stop dan maar eens.

Maar... We wonen hier nu 2 jaar. En... Ik ben gestopt.
Nou ja... Zo goed als. Ik heb al meer dan een jaar (of is het al anderhalf jaar ondertussen? Volgens mij wel, we zijn 40 minuten verderop gaan wonen en ik zou hier niet eens weten waar ik er aan moet geraken haha) geen wiet meer gekocht. Af en toe krijg ik hier of daar een j'tje aangeboden, en dat weiger ik nooit. Ik spreek hier over eens in de 2-3 maanden. Soms eens in de 4-5 maanden!

Dus: ik kom van héél ver. Van dagelijks een j of 10, naar 3 maanden, soms langer, geen enkele.
Als iemand vraagt "rij je mee naar NL" (naar de coffeeshop) wil ik met heel mijn hart JAJAJAJA zeggen. Maar.. ik zeg "nee". Want ik ken de valkuil, ik weet dat ik nog steeds niet kan weigeren en erg zwak ben op dat vlak. Ik heb het 1 gedaan, en heb de hele boel meteen dagenlang achter elkaar opgerookt, heb geen dag overgeslagen.

Ik heb zelfs geprobeerd mijn eigen plantje te kweken, maar ik krijg een cactus nog dood haha.
Heb het ook met de vape geprobeerd, en ik vond het wel lekker (hoewel niet hetzelfde), maar gelukkig kun je dat spul in BE niet meer krijgen want het is reteduur :+

Maar ooooh. Wat mis ik het.
Ik heb gisteren nog eens geblowd, en wat wil ik dat graag vandaag weer doen!
Vandaar dat ik niks in huis heb - ik zou er niet kunnen afblijven. Dus haal ik het niet meer in huis.

Het gevoel van willen is wél verandert, tegenover toen ik net gestopt was, of probeerde te stoppen. Ik had iemand iets kunnen aandoen in ruil voor een j, echt waar. Die NOOD, dat kun je je niet voorstellen. Heel mijn lijf schreeuwde om een j, en dat heb ik al héél lang niet meer.

En daar ben ik wel trots op. Ik wil wel, maar hoéf niet meer. Ik zit niet meer in dat cirkeltje van "ik kan niet slapen, niet chillen, niet functioneren zonder". Nu lijkt het meer op "oh, als ik chocolade in huis had zou ik er van eten, maar ik heb het niet is huis en de zin is niet zo groot dat ik chocolade ga halen".

Een hele grote verbetering dus, als je het mij vraagt.

Gaat die zin ooit over, vraag ik me af?
Ik heb meer dan 10 jaar aan 1 stuk door geblowd. Ik liep gewoon 10 jaar lang aan 1 ruk door hartstikke high rond. Ik sloeg geen dag over, en ik mis het nog élke dag.
Maar ik mis het op een "normale" manier, op een doénbare manier, niet meer op de ikmaakruziemetiedereen-manier omdat ik één brok zenuwen ben bij gebrek aan. Misschien zoals een ex-roker een sigaret mist, denk ik?

Zo, dat is er weer uit :j
Ik laat me niet meer vangen hoor. Af en toe eens blowen, ja, dat wil ik wel doen. Maar ik wil niet meer terug naar dat bank-hangende, luie, altijd-highe mens dat ik was. Want: ik krijg veel meer gedaan nu in/rond huis, kom terug buiten, spaar ontzettend veel centjes uit, en voel me veel lekkerder in mijn vel. Gezonder, beter. En mijn vriend en ouders zijn hartstikke trots op me, no way dat ik hen teleur ga stellen door weer als gek te gaan blowen!

Maar... wat mis ik het :)

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Know when to hold 'em - fold 'em - when to walk away - know when to run.

Corelli

Re: Gestopt met blowen, maar man, ik mis het...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 22:51

Wat super knap van je!!

balance
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 22:52

:(:) goed zo! _/-\o_ Volhouden hoor. Om die reden ben ik er nooit aan begonnen ook al was ik nieuwsgierig naar de ervaring.

“You are my sunshine, my only sunshine”
Het is koud zo, zonder dorp

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 23:02

Ik kan er niet over meepraten, maar ik vind het reteknap van je en hou vol!

Overal waar ik ben, ben jij niet....

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 23:15

Supergoed!
Het stinkt ook nog eens onwijs nog een voordeel van stoppen :j

Uitnodigingscode VW9-UGC-4DB
Wat is het? Gratis app voor outlet kleding vergelijkbaar met Zalando Lounge, uitnodigingen zijn beperkt beschikbaar!

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 23:17

Alles is verslavend, ook wiet zoals je merkt. Hardstikke knap dat je van zo ver bent gekomen!

Pablo Shetlander: Ze zijn werkwillig, nieuwsgierig en leergierig.
Dexter Haflinger: Hij zal rustig en stabiel zijn werk doen, zolang zijn grenzen niet overschreden worden.
Diana Tinker: Is rustig, koelbloedig en heeft een goed en eerlijk karakter. Daarnaast zijn ze zeer nieuwsgierig en dapper
If you're going through hell, keep going.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 23:18

De manier hoe je er over schrijft geeft aan dat je emotioneel misschien al een stuk verder bent dan je zelf misschien op dit moment door hebt. Heel veel succes! Ik vind het heel moedig van je en ik hoop dat het lukt. Succes! :(:)

“The really important thing to be was yourself, just as hard as you could.”
― Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens: The Nice and Accurate Prophecies of Agnes Nutter, Witch

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 23:19

Super knap! En ook knap dat je het verhaal deelt.

Ik wil het altijd graag een keer proberen. Maar veelste bang dat het te verslavend is. De geur alleen al, vind ik enorm lekker.

Danique_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 23:24

Heel knap van je dat je bent gestopt! Ik merk ook binnen bepaalde kringen dat blowen qua verslavingsgevoeligheid soms wat wordt uitgevlakt. Hierdoor zie ik al snel dat sommige personen na werk even blowen om te ontspannen maar ze het vervolgens steeds vaker gaan doen. Het is weliswaar een stuk minder verslavend dan alcohol en tabak maar men ziet het soms meer als een soort pittig sigaretje waardoor een keertje blowen al snel gewoonte wordt. Hier althans.

Toont dat je veel wilskracht heb na tien jaar op eigen motivaties bent gestopt! Nogmaals super knap!! +:)+

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 23:33

Wiet is niet fysiek verslavend in theorie. Wel psychisch. Hoofdpijn, agitatie, nervositeit, dat gevoel van ‘moeten’ zijn allemaal psychosomatische klachten. :)

That being said: knap dat je er nu op deze manier mee om gaat! Eens in de zoveel tijd eentje is geen ramp zolang je je eigen valkuilen kent en die ken je. Als je daar ook je grens kan stellen zoals jij doet. Dan kan het gewoon! :)

Je mag terecht trots zijn op jezelf!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 23:47

Ayasha schreef:
Wiet is niet fysiek verslavend in theorie. Wel psychisch. Hoofdpijn, agitatie, nervositeit, dat gevoel van ‘moeten’ zijn allemaal psychosomatische klachten. :)

That being said: knap dat je er nu op deze manier mee om gaat! Eens in de zoveel tijd eentje is geen ramp zolang je je eigen valkuilen kent en die ken je. Als je daar ook je grens kan stellen zoals jij doet. Dan kan het gewoon! :)

Goede opmerking Ayasha! BELANGRIJK: wiet is NIET fysiek verslavend. Mentaal is een heel ander verhaal.

Heb ook 10 jaar geblowd. Niet zoveel als TS omdat mijn ex en ik beiden (succesvol) een HBO-opleving deden. Afgerond zonder probleem btw. Daarnaast heb ik jaren een extreme fysieke sport gedaan (geen vechtsport) met kneuzingen, kleine breuken en blauwe plekken zo groot als sinaasappels. Wiet hielp tegen de pijn en de kramp. Geen grap, het hielp echt.

Ben van de ene op de andere dag met blowen gestopt op (dag die jullie niks aangaat :D ) april 1997. Waarom? Omdat die dag mijn dochter met een spoed-keizersnede geboren werd. Maximale stress. Na die extreme stress heb ik mijn laatste J gerookt en ben ik zonder problemen gestopt. Vooral omdat het me niet handig leek dat mijn kind een pothead als vader had.

Succes TS! Het is puur mentaal in deze fase, dus stay strong!
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 20-09-21 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience.” - Mark Twain

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 00:06

Heel goed TS en volhouden!! *\o/*

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-21 00:07

Cowboy55 schreef:
Ayasha schreef:

Goede opmerking Ayasha! BELANGRIJK: wiet is NIET fysiek verslavend. Mentaal is een heel ander verhaal.

Heb ook 10 jaar geblowd. Niet zoveel als TS omdat mijn ex en ik beiden (succesvol) een HBO-opleving deden. Afgerond zonder probleem btw. Daarnaast heb ik jaren een extreme fysieke sport gedaan (geen vechtsport) met kneuzingen, kleine breuken en blauwe plekken zo groot als sinaasappels. Wiet hielp tegen de pijn en de kramp. Geen grap, het hielp echt.

Ben van de ene op de andere dag met blowen gestopt op (dag) april 1997. Waarom? Omdat die dag mijn dochter met een spoed-keizersnede geboren werd. Maximale stress. Na die extreme stress heb ik mijn laatste J gerookt en ben ik zonder problemen gestopt. Leek me niet handig dat mijn kind een pothead als vader had.

Succes TS! Het is puur mentaal in deze fase, dus stay strong!

Het is idd niet fysiek verslavend, maar ik schrok wel van de fysieke gevolgen (de hoofdpijn) ed van het afkicken. Dat geeft je het misleidende gevoel dat je lichaam de drugs mist, terwijl het eigenlijk allemaal in je hoofd gebeurt :)

Dankjulliewel voor de fijne reacties allemaal! Ik ken idd mijn valkuilen, en zal daar niet snel meer inlopen. Af en toe eens blowen - graag! Maar het mag niet meer dan dat zijn :) Ik mag het niet in huis hebben, want ik kan gewoon niet aan die verleiding weerstaan. Gelukkig ben ik dan wel standvastig genoeg om het ook echt niet in huis te halen :)

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 00:54

Super knap zeg! Heeft je vast veel doorzettingsvermogen gekost, maar het is je gelukt :D

Waar ik benieuwd naar ben, is of je veel verandering merkt in je dagelijks leven nu je clean bent. Lijkt me toch een heel verschil met eerst.

Perfectly imperfect.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 01:32

Heel knap. Als je ergens mee wilt stoppen, is het knap dat het lukt.

Wij hebben allebei van vroeger wel ervaring, maar beiden niet dagelijks. Periodes meer en minder.

Ik heb zelf nooit gedronken, maar rookte wel erg veel. Toen ik de eerste keer zwanger werd gestopt. Van 1 op andere moment, omdat ik het belangrijk vond. Het is me gelukt, maar ik heb ooit een periode af en aan weer gerookt. Maar de laatste 20jr niks meer. Het gemis blijft, ondanks dat ik het echt vind stinken en ook niet weg krijg.

Een aantal jaren geleden wel weer wat gaan blowen. Ik kreeg slaappillen van de huisarts en ik reageerde echt enorm heftig. Toen een halve genomen en daarna een kwartje. Daarop tegen mn man gezegd; ik ga een joint halen. Maar kreeg het moeilijk weg, dus na paar keer weer gestopt.

Sinds een paar jaar is bekend dat ik reuma heb. Weer een paar keer wat gekocht en gaan uitproberen hoe ik het prettig vond. Er zijn hele goede resultaten voor reume bekend en het wordt zelfs onderzocht momenteel. In buitenland is gebruik daarvoor al veel verder. Maar dan vaak in de vorm van THC olie.

Ondanks de werking, ben ik niet verslaafd en kan ik goed doseren wat ik nodig heb en wat werkt. Maar ik heb diverse erg zware medicatie gehad en ook daar niet verslaafd aan geraakt.
Wel merk ik de weerstand als ik liever marihuana kies dan medicatie, ook al heb ik hele heftige bijwerkingen gehad.

Omdat ik nauw met verslaafden betrokken ben geweest, heb ik ook veel om me heen gezien en het verschilt enorm per persoon wat het effect is. Dus dat mensen alles en iedereen over 1 kam scheren stoort me weleens. Vooral omdat men de minstens zo heftige medicatie wel "gewoon" vindt en daar de effecten niet van kent. Of het bijv wel gezellig vindt bij alles wat teveel te drinken en ook nog aan het verkeer deel te nemen.

Ik gebruik er zelf CBD bij wat de high wat kan voorkomen/wegnemen. Misschien kan het je helpen om een tijd wat CBD te nemen. Ook daar weet ik van dat het verslaafden heeft geholpen om zich weer wat prettiger te voelen zonder en CBD is zo goed als THC vrij. Wel goede kwaliteit nemen en opbouwen.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 05:26

Hoi TS, wat mega knap van je dat je al zoveel geminderd bent! Dat is ontzettend moeilijk en vergt heel veel doorzettingsvermogen.

Wel lees ik in je verhaal dat je verslaving(-sgedrag) nog steeds aanwezig is, ondanks dat je amper nog gebruikt. Als je de wens hebt om hiermee aan de slag te gaan (zodat je ook de verleiding kan weerstaan als jou wiet of een ritje naar NL wordt aangeboden) is dit goed te behandelen binnen de verslavingszorg! Ik heb zelf 1,5 jaar in de verslavingszorg gewerkt en veel cannabisverslavingen gezien. In tegenstelling tot wat veel mensen hier in het topic beweren, kan cannabis zeker WEL fysiek verslavend zijn! Het komt niet bij alle gebruikers voor, maar zo te lezen uit jouw verhaal heb jij wel degelijk last gehad van fysieke onttrekking (zweten, hoofdpijn, angst, onrust). Hierdoor lijkt het me des te belangrijker dat jij zorgt dat je goed weerbaar bent tegen de verleidingen. Nu voel je je namelijk goed en dat is heel fijn! Maar op momenten van grote stress of tegenslag zal de trek naar wiet toenemen en dan is het fijn als je veel skills hebt om daar mee om te gaan.

Maar nogmaals, heel erg goed bezig! Velen doen het je niet na :)

Loki Z2+2 (met wedstrijdpensioen)
Maddox (Dream Boy x Uphill) L1+12
Volg ons op instagram! @loki.and.maddox

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-21 07:09

Leukertje schreef:
Super knap zeg! Heeft je vast veel doorzettingsvermogen gekost, maar het is je gelukt :D

Waar ik benieuwd naar ben, is of je veel verandering merkt in je dagelijks leven nu je clean bent. Lijkt me toch een heel verschil met eerst.

Goh, ik ben vooral meer aanwezig, zeg maar.
Ik jaag me ook niet meer af als we bij familie of vrienden zijn om naar huis te gaan, omdat vroeger dan mijn blowtje op me wachtte.
En ik hang ook niet meer als een zoutzak in de zetel :D

Ik krijg thuis véél meer gedaan. Vroeger kwam ik thuis, en ging ik meteen rollen, en was ik daarna te lui om nog iets in huis te doen. Nu voel ik me al schuldig als ik een half uur op de bank zit :+ Dus over het algemeen ben ik wel actiever.

@Superpony in theorie zou ik dat kunnen doen - maar ik ben bang dat ik daar dan weer dagelijks "nood" aan zal hebben. Dat was met de vape ook zo... Ik kan er maar beter gewoon afblijven, of toch zeker niks in huis halen, in welke vorm dan ook :+

@xLoki naar NL ga ik niet meer, daar kan ik gelukkig nee te zeggen :) En ik heb niet heel veel vrienden die blowen, dus dat scheelt gelukkig ook, zo heel vaak wordt me dus geen j aangeboden :j Ik denk niet dat ik de komende jaren ooit "nee" zal zeggen.. Maar in de praktijk is dat dus héél weinig :) Wél heb ik een "voorbeeld" in mijn leven van 50+ die élke dag blowt, en mijn God, die man ziet er niet uit, heel zijn leven draait om blowen.. Idem zijn vrouw. Een heel mooi "voorbeeld" van hoe ik niét wil worden, dat helpt ook wel..
Ik voel de zin wel, vaak dagelijks, maar alle gelijk voel ik ook wel dat het nu veel meer tussen mijn oren zit dan dat mijn lichaam er om smeekt, in de trant van "oh, een j zou wel leuk zijn" maar meer niet, en daar ben ik dan wel telkens opnieuw trots op - ik voel elke keer opnieuw weer waarvan ik kom :j Voorlopig trek ik het wel op deze manier :j Ik hoop dat die zin ooit nog afzwakt, maar misschien is het nog niet zo slecht dat ik er nu nog heel regelmatig aan herinnerd wordt - zo kan ik niet vergeten hoe zwaar dat afkicken was, en zal ik er niet nog eens instinken :+

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 08:18

Hoi TS wat knap en helemaal zelf!! *\o/*

Ik heb van dichtbij een verslaving meegemaakt en ook de therapie om er van af te kicken. Er werd bij het afkicken ontzettend gehamerd op nooit meer. Het is alles of niets.

Je houdt, door af en toe te blijven blowen, voor jezelf een achterdeurtje open en neemt nog niet volledig afscheid van je verslaving. Is het risico van een terugval het je waard? Kijk of je dat achterdeurtje ook kan sluiten. Je bent leuker zonder verslaving!

Goed dat je niet meer naar de coffeeshop gaat. Probeer dat soort situaties te vermijden en iets anders leuks in de plaats te doen.

Dat kun jij *\o/*

MCE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 08:25

heeel knap van je *\o/*
volhouden, gelukkig sta je er niet alleen voor

de echte mens LWDaisy lijkt me ook veel leuker voor iedereen,

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-21 09:26

MyrtheJ schreef:
Hoi TS wat knap en helemaal zelf!! *\o/*

Ik heb van dichtbij een verslaving meegemaakt en ook de therapie om er van af te kicken. Er werd bij het afkicken ontzettend gehamerd op nooit meer. Het is alles of niets.

Je houdt, door af en toe te blijven blowen, voor jezelf een achterdeurtje open en neemt nog niet volledig afscheid van je verslaving. Is het risico van een terugval het je waard? Kijk of je dat achterdeurtje ook kan sluiten. Je bent leuker zonder verslaving!

Goed dat je niet meer naar de coffeeshop gaat. Probeer dat soort situaties te vermijden en iets anders leuks in de plaats te doen.

Dat kun jij *\o/*

Uiteindelijk denk ik wel dat de achterdeur idd helemaal moet sluiten. Voorlopig denk ik echter niet dat ik daar al aan toe ben - paniek, als ik aan die gesloten deur denk. Ik zie er ook geen graten in om af en toe eens te blowen. Het moet natuurlijk echt wel bij "af en toe" blijven... Ik had vroeger érg veel blowende vrienden, en heb hen de fout zien maken die ik in het begin ook maakte - "ik kan wel gewoon wat minderen hoor, 1-2 per dag". Maarja, als 2 kan, kan 3 ook.. Enzoverder. En voor je het wist was je weer vertrokken en rookte je net zoveel als voorheen. Om die reden wil ik het ook absoluut niet in huis hebben, en rook ik nu iets van een 5x per jaar. De kunst is natuurlijk het daarbij te houden.

De trots van partner en familie én mezelf helpen daar enorm bij. Ik weet wat voor een strijd ik heb moeten leveren, en dat gaat niet voor niets geweest zijn.

De achterdeur die op een kiertje staat is momenteel nog geruststellend. Het idee dat het kàn is genoeg om niet te doen. Het idee dat het niét meer kan veroorzaakt paniek, en daardoor onrust. En net die onrust zorgt voor valkuilen.

Ik kom er wel hoor. Op een dag gaat die deur gewoon dicht :j

@MCE of ik nu leuker ben dan daarvoor weet ik niet haha! Maar volgens mijn omgeving is dat idd wél zo, ik ben nu ook mentaal aanwezig en niet enkel fysiek :j

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 09:29

Sorry, maar ben ik de de enige die denkt... Whut? Waarom zet je dit op internet? Waarom wil je hier 'goed zo' horen? Ik sla bijna achterover van dit topic. Dit blijft de rest van je leven online staan hè?!

'What if I fall?'
'Oh but my darling, what if you fly?'

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 09:40

Knap van je TS!

Storm schreef:
Sorry, maar ben ik de de enige die denkt... Whut? Waarom zet je dit op internet? Waarom wil je hier 'goed zo' horen? Ik sla bijna achterover van dit topic. Dit blijft de rest van je leven online staan hè?!

Je hebt toch zelf ook veel persoonlijke zooi op bokt gezet. Waarom dan oordelen? :?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 09:55

Wat bij mijn man hielptoen hij stopte met roken was: ik rook niet meer, denken en zeggen.
Dat is voor hem anders dan te denken/zeggen, ik ben gestopt met roken.

Hopelijk lukt dat jou ook.

[o]

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-21 11:26

Storm schreef:

Oh, ik hoef geen "goed zo" hoor. Ik weet zelf wel wat een strijd het was, en dat het goed is dat ik nu niet meer verslaafd ben.
Als mensen "goed zo" zeggen is dat fijn, maar niet verplicht.
Waarom het van mij online mag? Om anderen te behoeden.

Het is een softdrugs. Volgens velen niet verslavend. Ik kan eerlijk zeggen - dat is het wél.
Dus mocht íemand vragen hebben en gaan Googlen en hier op uitkomen hoop ik dat ervan geleerd kan worden.

Meer is het niet :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 11:28

Het is vrij algemeen bekend dat psychische verslaving veel voor komt bij wiet. Alleen mensen die wiet roken ontkennen dat omdat ze dan wellicht moeten toegeven dat ze met een verslaving zitten. Maar iedereen die iemand kent die regelmatig wiet rookt, weet dat het verslavend is.

En Storm: Iemand zei het al, maar als ik het me goed herinner heb jij ook best heel persoonlijke dingen online gegooid. Dus laat TS gewoon rustig haar verhaal delen.

Luuntje: "niet" wordt door onze hersenen heel slecht verwerkt. Daarom is het in principe beter om te zeggen "ik ben gestopt" of "ik wil stoppen". :)