[VOLG] Mechelse Herder aangereden door auto

Moderators: Firelight, Essie73, xingridx, Muiz, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Duhelo

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:09

Mss ook kijken voor valerianpilletjes? Hebben wel wat tijd nodig maar kunnen maar ondersteunen en halen mss net de scherpe randjes er een beetje vanaf.

Het kan ook zijn dat hoe minder je ze laat doen hoe beter het gaat. Mijn ervaring is dat high energy honden (of neurotische, net hoe je het wil noemen :+) vaak heftiger worden door te werken (lichamelijk of geestelijk).
Veel kans dat ze door bepaalde spelletjes ook zal proberen recht te springen of the enthousiast wordt. Ik zou pijnstiller zo laag mogelijk doseren zodat ze zich er bewust van blijft, en gewoon lekker niks doen, als je merkt dat ze uitdaging nodig heeft kan je ng altijd hersenwerk introduceren.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 19:44

Ohjee.
Kunnen de kosten geminderd worden door zelf leren verband wisselen?

Kosten zijn wel heel pittig. De achterpoot missen ze vaak niet zo hard. Dit zou jou een hoop geld sparen en de hond een hoop lijden. Anderszijds wel het risico dat haar andere poot zwaarder te verduren krijgt en ze wss wel last zal krijgen van artrose (of hd) door meer/anders te belasten.
Hoe is de Da zijn prognose voor het gebruik van de poot?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 22:36

De operatie om de pinnen te verwijderen mag je al op dezelfde prijs als de amputatie rekenen (of meer.)
Daarnaast dagelijks of om de dag verbandwissel = visites plus (duur!)verbandmateriaal.
Daarnaast medicijnen. En dit voor minstens 4 maand aan 3 a 4 verbandwissels per week...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:46

In een dergelijk vroeg stadium zou ik ook nog niet aandurven. Eenmaal het bot al niet meer zo bloot ligt en er sprake is van een goede wondgenezing kan dat mss wel.
Ik zou eens Hydez aanspreken, zij maken compressiekousen voor paarden (en mss ook voor honden?), dat kan interessant zijn in een verder stadium (dan doe je enkel nog de onderlaag met bv honingzalf en een windsel errond, en erboven de compressiekous.
Ook de tube verbanden kunnen interessant zijn (zelfde principe, zalf, watten, dun verband en die tube dingen erover heen ipv rolverband. Maar dat zal pas bruikbaar zijn in een later stadium, als het bot al goed geheeld is.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:58

oef, de foto is toch telkens confronterend.
De witte dingen zijn effectief het bot waar we op kijken?
Ik vind het verder er eigenlijk wel goed uit zien, het ziet er goed doorbloed uit, en ik heb de indruk dat het toch al wat dichter bij elkaar begint te trekken?

En wat is ze leuk trouwens, zo'n lekkere happy dog, ondanks alles!
Hoe lukt het om ze rustig te houden?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 16:16

geloof me, je gaat bij iedere rare beweging stressen voor zeker de komende 2 jaar :D

Maar fijn dat er wel beterschap in zit! hoe langer de pinnen kunnen blijven zitten hoe beter vermoed ik?

ik denk dat je met een simpele gratis wixsite wel al ergens moet raken.
Of een besloten facebookpagina?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:16

Oh wauw. De wond ziet er wel goed uit eigenlijk.
De pinnen kunnen voorlopig nog blijven?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 17:12

:(:) Ah gos :(:)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:22

Wonde ziet er goed uit!
Maar wat een stress zeg. Snuitje zou ik ook niet zonder toezicht doen, muilkorfje kan prima. Fijn dat ze het niet zo erg vindt!
Misschien zijn er bokkers in de buurt die iets kunnen betekenen?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 16:56

Tijdens wandelen is het idd zaak om heel erg langzaam te wandelen. Zodra er tempo inzit kunnen ze gemakkelijker optrekken.
Maar met tijd komt het wel goed:)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 21:20

Loopband zou ik het nog wat vroeg voor vinden. Ik denk dat dit handig kan zijn op het moment dat alles weer "genezen" is en er groen licht is voor echte belasting. Nu is het eerder weer pootje verbinden met hersenen en zou ik opletten met "echte" belasting.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:29

ah jee :(:)

Maar ze ziet er op zich wel lekker happy uit :)

Je ziet hier mooi dat ze er wel wat op steunt als ze heel traag loopt, maar zodra het sneller gaat ze die steun weer overslaat. Met de pinnen erin zal het natuurlijk ook niet erg fijn zijn om erop te steunen, zeker omdat het voetje nog zo gezwollen zit. Bespiering is nu ook goed zichtbaar helemaal weg.

Ik denk dat het een stuk beter vooruit zal gaan zodra de pinnen eruit zijn, en nu vooral fixeren op doorbloeding en beweging van de poot, en nog niet zozeer op het steunen zelf.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:40

Inderdaad, dit is al een heel mooi resultaat hoor! Daarmee, niet teveel dwingen of fixeren op het steunen zelf, feit dat ze al de "loopbeweging" maakt en dat alles blijkbaar nog relatief goed werkt is al super. De rest komt wel als die pinnen eruit zijn :)

Duhelo

Re: [VOLG] Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:03

Ziet er ondertussen al supergoed uit!
Is het financieel ook nog wat te doen met al die verbandwissels?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:51

:')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:49

De bespiering id idd helemaal weg, bizar om te zien.
Kan je iets van voedingssupplementen bijgeven om dat sneller op te bouwen?

Wond ziet er goed uit!. Hoe lang moeten de pinnen nog blijven zitten?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 18:09

Anabolen kan idd ,maar daar moet je wel voor trainen. (Het is niet dat je met anabolen plots spieren krijgt, wel dat de groei van de spieren sneller gaat met anabolen.) Dus dit kan een optie zijn op het moment dat de poot weer goed gebruikt wordt maar de spieraangroei nog niet wil vlotten.

Ik dacht op dit moment eerder aan dingen door de voeding, sporters gebruiken vaak whey-poeder en dergelijke. Dit kan misschien ook het start-duwtje geven zodra ze die poot echt gaat gebruiken.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 16:11

ja, dat gaat goed joh!
Fijn dat ze haar streken terugkrijgt, dan weet je dat je wel in de goede richting blijft gaan. De wond ziet er erg netjes uit. Ontstekingen bij de pinnen verbeterd?
Het steunen begint ook aardig te gaan! Ik denk dat het zeer snel zal verbeteren eenmaal de pinnen eruit zijn.
Geef je nu iets van supplementen (glucosamine etc) bij om de andere gewrichten te ondersteunen?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie