[VOLG] Mechelse Herder aangereden door auto

Moderators: Firelight, Essie73, xingridx, Muiz, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 06:54

Jeetje wat moet jij geschrokken zijn en wat een drama als dit voor je ogen afspeelt, ontzettend veel sterkte ook voor jou en natuurlijk zeker voor je prachtige hond.
Wat een nare wondes zeg, ik duim dat er snel verbetering komt.
Mijn Rottweiler is twee x geopereerd aan breuken in zijn enkels.
Gelukkig redelijk goed hersteld maar blijven zwakke plekken.
Eigenlijk schreven ze ook bench rust voor maar mijn hond is geen bench gewend en word daar super gestresst van.
Man en ik hebben om en om vrij genomen om bij hem te zijn zodat hij ook geen kap om hoefde, wat een verschrikkelijke dingen vind ik dat en hond gaat best in paniek daarvan.
Als het nodig is is het natuurlijk nodig maar we wilden het eerst zonder proberen.
Ik heb een bel aan mijn hond z'n halsband hangen zodat ik altijd weet waar ie is zonder te kijken, dus halsband ook in huis om.
Ik herken gelijk het belletje als ie aan z'n poot wilde zitten dus even wat van zeggen en hij wist binnen een halve dag al dat er op hem gelet werd en bleef er vanaf.
Snachts sliep ik op matras naast z'n mand en omdat ik heel licht slaap werd ik wakker als z'n belletje rinkelde, dus ook snachts geen kans om aan z'n poot te zitten.
Hond is ook een heel druk baasje uit een werklijn, dus rustig houden is een dingetje, maar het beste bij hem is om hem gewoon een beetje te laten, niet van alles aanbieden, dus ook geen hersens spelletjes, word ie alleen maar meer hyper van, dan ging ie eigenlijk gewoon slapen de dag door.
Toen de poot iets beter ging zijn we wel gaan fietsen, hond in de doggyride mee, en dan was ie na zo'n toch behoorlijk moe van alle indrukken en alles in de gaten houden.

Geen idee of je er iets aan hebt maar dit is hoe wij het gedaan hebben.
Maar het is gewoon zo rot om je beste maatje zo te zien, ik duim voor jouw hondje voor een spoedig herstel.

Tinkermuts

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:07

Och jee meis toch, dat is schrikken van je pappa, gelukkig alles ok nu met hem.
Ik kan niet veel meer doen dan heel hard duimen voor Nova.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:23

Dat weet je nooit, als je 1 x per jaar voor een enting komt en verder nooit dacht je, had ik maar nooit verzekering genomen.

Mijn hond heb ik wel verzekerd en past flinke operatie,s gehad, daar konden we bij beide kiezen voor dure of goedkopere optie, voor de dure gegaan en onze verzekering heeft zich nergens mee bemoeit gelukkig, anders had ik het nog steeds gedaan uit eigen zak hoor.
Wij stonden ook voor de keus twee x, of de moeilijke weg met kans op alsnog vast zetten enkels, of gelijk vast zetten,voor de moeilijke weg gekozen en geen moment spijt, alles aardig goed gegaan en nu nog achterpoten waar ie alles mee kan.

Ik duim echt voor Nova dat alles voorspoedig mag gaan.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:03

Wat een bikkel is Nova, en jij een topbaasje, ik blijf duimen dat de genezing voorspoedig blijft gaan.

Tinkermuts

Re: [VOLG] Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 10:54

Ziet er idd steeds beter uit, wat hebben dieren toch een goed herstellend vermogen en zij ze toch hard voor zichzelf hè

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:03

Ik vind het helemaal niet verkeerd, er hangt nogal wat aan haar poot en ze probeert er toch mee te lopen, ze loopt ook mooi vlot.
Die foto, geweldig

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 11:43

Jeetje wat ziet dat er al best goed uit, en hondje is een bikkel, ze straalt zoveel blijheid uit, snoetje, wat zijn ze toch sterk hè.

Genua, wat enorm sneu, beterschap met jouw hond

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie